NO ei paljon eroo

vaikkavalvoline

pikku testin tein litra 5w-40 daimontii ja 10w-40 silverii.. Laitoin pakastimeen 9h
otin pois kaadoin kummastakin kuppiin ,,NO kummatkin juoksi hyvin notkeita
koska ajattelin käyttää silverii luopuu täyssyn 5w-40 koska vie öljyy sen verran jos tuo 10w -40 pysyis paremmin moottorissa,,harvoin pakkasta tulee etelään 30 astetta..ps kaverilla on bmv aika uus aina käyttänyt 10w 40 öljyy on vielä 8kone

8

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 464747

Mun puolesta voit laittaa vaikka 20w-50. Omaan autooni laitan kuitenkin 5w öljyä koska haluan voitelua kun on kylmempikin kuin se pakastimen -18.

• 18+19

Mä taasen käytän 0w-30 castrollia,kun sopiva luokitus.eikä tartte 9v ikäiseen 200tkm ajettuun 15tkm vaihtovälil yhtään lisäillä.Ja tää sama öljy sai faijan 300tkm ajetun 406 2.0 bensakoneen takertelevat venat taas skulaa(tuo ei tahtonu ain startata ja piiiitkän vian etsinnän perusteel venan ohjurit jumitti venat eli ns liimaventtili.Toki myös bensan lisäaine setti kera öljynvaihdon poisti ongelman.

• carswars

Jaa.Itsel taas ihan eri kokemus.Anopin korollan takakontin 5w-40 cars öljy(muka täys synt)ja perhe volkkarin takakontis 5w-30 mobil esp.Arvaas kumpi ujosteli ulostulos yön yli 25 pakkases???Ero oli aika huima mobilin eduks.cars siis abc asemalta´ostettu lisäys halpis öljy.

• kyllikkijamuut

Mää käytän mannol öljyä kädessä...on liukasta ja halpaa, kun saksasta tilaa

• 5464334

Tuo pakastimen -18 onkin se alin lämpötila missä 10w öljy vielä voitelee hyvin. Muistaakseni Saab 900 ohjekirjassa 10w suositeltu alaraja oli juuri tuo -18 ja puutarhatraktorissakin se on 10w öljylle -17. Eli juuri pakastimen pakkasessa se 10w vielä toimii koska pakastimen lämpötila sijaitsee sen 10w öljyn minimikäyttölämpötilan paikkeilla.

Jos mennään -25 asteeseen niin 10w on varmasti jo paljon paksumpaa eikä enää voitele kunnolla.

• molemmattoimii

Tuolla 10W öljyllä pumpattavuuden alaraja on -30 astetta ja 5W öljyllä vastaavasti -35 astetta. Eli ei tuolla tavallisessa pakastimessa pitämisellä mitään eroa saakaan aikaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1569
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1370
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      219
      1332
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1019
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      950
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe