Minulla on ollut astma nelljä vuotta. Tänään kävin kontrolleissa ja puhalsin hyvä arvot eikä arvot juuri nousseet avaavan jälkeen.
Hoitaja kysyi olenko koskaan kokeillut lääkityksen lopettamista.
Ei kai lääkitystä lopeteta vaikka arvot nyt just testipäivänä sattuivat olemaan hyvät?
Outo kompentti sairaanhoitajalta
5
150
Vastaukset
- kahden äiti
Kyllä meidän pojalla kokeiltiin lääketaukoa kesän ajan ja se onnistui hyvin. Tytöllä onnistuttiin lopettamaan lääkitys kokonaan eli astma meni ohi.
- olenko terve
Kesällä tuskin pärjään ilman lääkettä, kun olen koivu-heinä ym allerginen.
Odotttelen perjantain lääkäriä ja katson sitten.
Voiko muuten arvoni olla hyyär, kun olen kaksi viikkoa syönyt pitkävaikutteista kupulääkettä olkapäätulehdukseen? - astmaatikko x
Sehän kertoo että asmasi on hyvässä hoidossa ja tasapainossa.Minullekkin sairaanhoitaja sanoi ettei voi olla astma(spirometria) kun lukemat ei nouse lääkityksellä ja keuhkolääkäri pelkän kuuntelun perusteella sanoi että astma on! Semmoiset vinkunat ja pihinät keuhoista kuului.Olin vielä heikossa hapessa keuhkouumeen jälkeen.Hoitaja ei tee diagnoosia vaan lääkäri.Toki voitte lääkärin kanssa sopia että jos lääkitysä voi annoksia pienetää tms..kertarytinä-lopetus tuo takapakkia ja hyvän hoitotasapainon saamiseen menee pitkä aika.
- Töttöröö
Astmassa on normaalia että on välillä parempia jaksoja jotka voivat kestää vuosiakin eli silloin ei tarvita lääkitystä.
Nykykäsityksen mukaan astmaa ei voida kuitenkaan kokonaan parantaa ihmiseltä kellä se on todettu eli se säilyy piilevänä ja jokin altistus voi sen laukaista nopeastikin.
Itselläni kävi juuri näin eli home laukaisi astmaoireet vuosia kestäneen lääkkeettömyys jakson jälkeen. - olenko terve
Hei ja kiitos, miepä tulen ketjuun takaisin perjantaina, kun käyn lääkärillä vielä.
Musta otettiin kaikki mahdolliset kokeet, joten oishan se hienoa, jos nyt olisinkin terve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768