Minulla on ollut astma nelljä vuotta. Tänään kävin kontrolleissa ja puhalsin hyvä arvot eikä arvot juuri nousseet avaavan jälkeen.
Hoitaja kysyi olenko koskaan kokeillut lääkityksen lopettamista.
Ei kai lääkitystä lopeteta vaikka arvot nyt just testipäivänä sattuivat olemaan hyvät?
Outo kompentti sairaanhoitajalta
5
172
Vastaukset
- kahden äiti
Kyllä meidän pojalla kokeiltiin lääketaukoa kesän ajan ja se onnistui hyvin. Tytöllä onnistuttiin lopettamaan lääkitys kokonaan eli astma meni ohi.
- olenko terve
Kesällä tuskin pärjään ilman lääkettä, kun olen koivu-heinä ym allerginen.
Odotttelen perjantain lääkäriä ja katson sitten.
Voiko muuten arvoni olla hyyär, kun olen kaksi viikkoa syönyt pitkävaikutteista kupulääkettä olkapäätulehdukseen? - astmaatikko x
Sehän kertoo että asmasi on hyvässä hoidossa ja tasapainossa.Minullekkin sairaanhoitaja sanoi ettei voi olla astma(spirometria) kun lukemat ei nouse lääkityksellä ja keuhkolääkäri pelkän kuuntelun perusteella sanoi että astma on! Semmoiset vinkunat ja pihinät keuhoista kuului.Olin vielä heikossa hapessa keuhkouumeen jälkeen.Hoitaja ei tee diagnoosia vaan lääkäri.Toki voitte lääkärin kanssa sopia että jos lääkitysä voi annoksia pienetää tms..kertarytinä-lopetus tuo takapakkia ja hyvän hoitotasapainon saamiseen menee pitkä aika.
- Töttöröö
Astmassa on normaalia että on välillä parempia jaksoja jotka voivat kestää vuosiakin eli silloin ei tarvita lääkitystä.
Nykykäsityksen mukaan astmaa ei voida kuitenkaan kokonaan parantaa ihmiseltä kellä se on todettu eli se säilyy piilevänä ja jokin altistus voi sen laukaista nopeastikin.
Itselläni kävi juuri näin eli home laukaisi astmaoireet vuosia kestäneen lääkkeettömyys jakson jälkeen. - olenko terve
Hei ja kiitos, miepä tulen ketjuun takaisin perjantaina, kun käyn lääkärillä vielä.
Musta otettiin kaikki mahdolliset kokeet, joten oishan se hienoa, jos nyt olisinkin terve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816