KTP - Kodin Turvallisuus Palvelut Oy

esbo

Tuli tänään vastaan kyseisen firman autoja ja työntekijöitä. Autot ovat sekalaisia valkoisia autoja, joissa on poliisin autoja muistuttavat väritykset. Lokasuojien kohdalta lähtee vaalean siniset paksut raidat ja sitten yksi kapeampi raita. Työasuina turvasuojaajilla olivat haalareita, housuja ja takkeja. Vaatteet näyttivät 10m päästä erehdyttävästi poliisin virkapukinetta. Väritykseltään tumman siniset ja heijastimen hihoissa ja lahkeissa, sekä firman tunnukset ja tekstit valkoisella. Ihan hienoja autoja ja työasuja olivat. Juttelin hetken työntekijöiden kanssa ja kävi ilmi, että kyseinen firma ei harjoita vartiointitoimintaa (eli piiri-, myymälä-, paikallisvartiointi ym.) vaan käsittääkseni vain asentavat ja myyvät hälytyslaitteita.

Ihan hyvä kuva jäi yrityksestä ja pakko kyllä kehua, että hienot olivat autot ja varusteet, mutta aloin kotonani etsimään kuvia kyseisistä autoista ja vaatteista, koska kerrottuani asiasta kaverilleni hän halusi nähdä kuvia näistä. Yhtään kuvaa en löytänyt, mutta vastaan tuli muuta hieman negatiivista.

http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/07/07/varo-poliisilta-nayttavaa-myyjaa/20119499/135

https://www.osuma.fi/Helsinki/Malminkartano/147671/Kodin Turvapalvelu-KTP Oy?edsacid=f_osuma#r59962

Haluaisinkin nyt kysellä, että onko kenelläkään kokemusta tämän firman toimintatavoista ja/tai palveluista? Ja olisiko kenelläkään laittaa kuvia autoista ja vaatteista. Itselläni ei ole mitään negatiivista sanottavaa firmasta, koska ensimmäinen kerta, kun kyseisen firman edustajia tuli vastaan, mutta mielenkiintoni heräsi.

31

7168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esbo

      Ei taida olla tuttu pulju monellekkaan?

    • vai sillä lailla...

      Juu siniset haalarit on aika poliisihaalareiden näköiset. Autot muistuttaa etäisesti poliisiautoa, mutta eivät kuitenkaan törkeästi (ja tuleehan nyt se muutoskin poliisiautojen ulkonäköön). Yllätyksenä tuli, että käyttävät vain myyntisyistä noita poliisihaalareiden ja autojen kopioita...

    • AN[]N

      Osalla kyseisen firman työntekijöistä on varustevöitä käytössä, mutta ei välttämättä mitään tavaroita vyöllä. Ei edes avaimia tai taskulamppuja. Kyseisen vyön käyttötarkoitus on jäänyt arvoitukseksi.

      • Anonyymi

        Voin avata tätä arvoitusta. Eli siis.

        Yritys käyttää ajoneuvoja ja vaatteita, jotka muistuttavat poliisin ajoneuvoja ja vaatteita. Tämä siitä syystä, että kun yrityksen myyjä-turvasuojaajat saapuvat paikalle, niin ihmiset erehtyvät luulemaan heitä viranomaisiksi, eli poliisiksi.

        Kun asukas katsoo ikkunasta tai parvekkeelta pihalle hän erehtyy luulemaan pihalla parkissa olevia autoja poliisin ajoneuvoiksi.

        Kun oveen koputetaan ja vanhus katsoo ovisilmästä hän erehtyy luulemaan myyjä-turvasuojaajaa poliisiksi.

        Asuntoihin päästään sisälle ilmoittamalla, että asuntoon tehdään "turvatarkastus". Ihmiset luulevat poliisin suorittavan tarkastusta asuntoon esimerkiksi etsintäkuullutetun henkilön löytämiseksi ja siksi avaavat oven.

        Poliisia muistuttavassa asussa asuntoon sisälle päässyt myyjä-turvasuojaaja ilmoittaa asukkaalle, että palovaroittiminen puuttumisesta voi saada sakon, mutta jos sellainen asennetaan nyt heti niin sakoilta ja sanktioilta voi välttyä. Näin asukas saadaan paniikkiin ja hän suostuu heti asennustöihin, allekirjoittaa paperit ja nyökyttelee lisämyyntipuheen kohdalla suostuen ostamaan ovisilmiä ja oviketjuja sun muuta.

        Myyjä-turvasuojaajat eivät siis koskaan sano olevansa poliiseja. He vain näyttävät poliiseilta, ajavat samankaltaisilla autoilla, puhuvat turvatarkastuksista ja kertovat, että palovaroittimen puuttumisesta voi saada sakon. He luovat siis illuusioita ja mielikuvia siitä, että he olisivat itse poliiseja ja viranomaisia.

        Höynäytetyt uhrit/asiakkaat eivät tietenkään reklamoi tai tee ilmoitusta, koska häpeävät tapahtunutta ja uskottelevat itselleen itsesuggestion voimalla, että he vain ostivat tarpeellisen palvelun ja muuten olisi voinut saada sakkoakin, eli monta sataa euroa maksanut palovaroittimen asennus kattoon kaksipuolisella teipillä oli itse asiassa ihan hyvä juttu.

        Aikoinaan Marbel Oy (firma muuttanut nimeeän, en muista uutta nimeä) teki samaa, että ns. hyvinvointi ja huuhatuotteita myyvät henkilöt kulkivat sliipattuina kauluspaidoissa ja pitivät ID -korttia kaulassa ketjussa. Ilmoittivat vanhuksille tekevänsä alueella "terveystarkastuksia". Sisälle asuntoon päästyään myivät vaikka mitä humpuukia ylihintaan. Pääsivät tästä ihan lehteenkin, kuten tämä Kodin Turvapalvelut-KTP Oy:kin.

        Ei siinä mitään. Ihan mageet autot, haalarit ja Hellwegin varustevyöt pojilla. Firman logokin on muotoiltu olkapoleteissa ylikonstaapelin arvomerkin näköiseksi.


    • Masso

      Mielestämme ovat ihmisten ymmärtämättömyyden hyväksikäyttäjiä ja rahastajia! Työn laatu on mitä on ? Aika alaarvoista? Luulevat olevansa kuin poliisit asuillaan! Kaikki kaupustelu pitäisi kieltää taloissa? Loppuisi kaiken paskan myyminen.

    • Jukka671

      Tarran perusteella ovat tehneet asuntoomme edellisten omistajien aikana, lienee joskus 90-luvulla, saranatapit. Hyvin toimivat yhä. Tulivat nyt ovelle, ihan asiallisesti toimivat, vaikkakin rinnassa oleva kortti ja asu hämäävät. Ovenpieli on vuosien aikana kärsinyt ja lukkokieleke alkaa olla näkyvissä. Olen viime aikoina miettinyt laitattaa murtosuojaraudan, joten otin heiltä. Vaihtoivat samalla ikivanhan ovisilmän. Tekivät homman heti. Jälki oli hyvä. Toki tarjosivat myös turvalukon vaihtoa. Sitä kun en ottanut kertoivat asiallisesti sen käytöstä ja huollosta, että ei hajoa käsiin.

      • Yritysh

        Lähettävät laskuja muka maksamattomista laskuista yli vuoden päästä perien 10€ lisähintaa, huijaavat näin vanhuksia. Kuinka moni vanhus maksaa laskut uudelleen korkojen kanssa? Onneksi pankeilla on oikeat tiedot.


    • Mindy123

      Minulla kävivät tekemässä tarjouksen, näyttivät asianmukaiset luvat yms, asensivat turvalukon ja samalla korjasivat kaupan päälle viallisen lukkoni, jota huolto ei saanut kuntoon.

      Toki nuo luottamusta herättävät asut ovat mainoskikka, mutta jos olisivat tulleet farkkutakissa ilman nimikylttiä, en olisi edes avannut.

    • kyttäruutu

      Kerran kun kävivät mun ovellani, meinasin pyörtyä säikähdyksestä! Kolmasluokkalainen lapseni oli juuri vastikään lähtenyt pyörällä yksin futisharkkoihin! Reilu vartti hänen lähtemisensä jälkeen alkoi kuulumaan ambulanssin sireenin ääni, ja ambulanssi ajoi asuntoni ohitse juuri siihen suuntaan, missä futiskenttä sijaitsee! Hyvin pian sen jälkeen ovikelloni soi, ja ovisilmästä katsoin että siellähän on poliisit ovella! Olin ihan satavarma siitä, että nyt he tulevat kertomaan, että mun lapselle on sattunut jotain! Oven avaamisen jälkeen iskikin sitten toisenlainen paniikki! Avattuani oven huomasin välittömästi, ettei oven takana olekaan oikeat poliisit! Tuli sellainen olo, että apua, nämä on nyt varmasti sitten niitä valepoliiseja, joista on vuosien varrella paljon varoiteltu! Aloin katumaan oven avaamista! Olisin halunnut vetäistä oven samantien kiinni, mutta jotenkin oudosti paniikissa ikäänkuin hämmennyin ja lamaannuin, enkä pystynyt toimimaan! Paniikissa vain seisoin ovella tumput suorina! Kun sitten nämä ovellani seisovat miehet esittelivät kohteliaasti itsensä ja alkoivat ihan asiallisesti esitellä jotain turvapalvelua, niin mä hämmentyneenä ihmettelin, että eiks ne nyt sitten vyörykään väkisin sisälle, ja ryöstä mua! Multa kesti siinä aika monta minuuttia, että tajusin, et hei, nämähän on vain jostain firmasta, mitkä kauppaa turvapalveluja suoran ovelta ovelle! Ihan asiallisia ja kohteliaita tyyppejä siis olivat, ja eivät varmasti tarkoittaneet mitään pahaa! Mutta asu vain muistutti nopeasti katsottuna ihan liikaa poliisin haalaria! Kokemusta mulla ei sen kummemmin heidän palveluistaan ole, koska en siinä hämmentyneenä ja säikähtäneessä mielentilassa todellakaan halunnut alkaa mitään kauppoja tekemään! Ovat varmasti ihan hyvä firma, mutta suosittelisin heille lämpimästi työasujen uusimista! Myös itse opin sinä päivänä jotain. En enää ikinä avaa oveani tuntemattomille, en vaikka itse oikeat poliisit olisivat ovella! Saavat poliisit soitella, jos jotain asiaa on!

    • eitullattavaa

      No,johan on...Viime viikolla kävivät minun oveni takana. Aluksi luulin poliiseiksi,avattuani oven luulin sitten tulliksi. Ehdinkin jo ihmetellä,että miten ihmeessä tullia kiinnostaa minun asiani,kun en ole ikuisuuksiin matkustanut missään,ja silloinkin kun olen matkustanut viimeksi,en ole mitään laitonta maahan tuonut. No,olivatkin sitten vain nämä turvapalvelun poijjaat. Ihan mielenkiintoisia vinkkejä sain turvallisuuteen liittyen. Yhteystiedot otin,ja ehkä vielä palaan asiaan heidän kanssaan joskus. Jos en olisi luullut,että poliisi on oveni takana,en olisi avannut. Tämä "myyntikikka" ei ole mitään uutta. Eräs toinen firma käyttää tai on ainakin joskus käyttänyt sini-oransseja asuja,joista äkkiseltään saa vaikutelman,että oven takana on postinjakaja. No,mukavaa "vaihtelua" tämä tämmöinen Jehoviin ja taulukauppiaisiin kyllästyneenä:D

    • antaa.olla.viimine.kerta

      Kävi yksi tämän firman tyyppi taas ovella. Kovasti poliisilta näytti. Ei ainakaan luottamusta herätä tuollainen työasu, eikä sekään, ettei tyyppi esittänyt mitään henkilökorttia.

      Kunnolliset, luotettavat turvallisuusalan yrittäjät ja työntekijät eivät kierrä ovelta ovelle myymässä tuotteita ja palveluitaan!

      • Anonyymi

        Sitä kun funtsii, että miten poliisi nykyään käyttäytyy niin luulisi, ettei kukaan halua matkia poliisia. Matkiminenhan on suurin imartelun muoto. Poliisit kun raiskaavat ja jäävät rikospaikoilta kiinni niin homma on hurjempaa kuin MC-kerhoissa. On poliisi vartijoita ampunutukin, vaikka vahinko ollut. MC-kerhot eivät.


    • EnSuosittele

      Koittavat rahastaa sen jälkeenkin kun olet maksanu laskut, ei saa vihreetä valoa täältä. epäilystä herätti myös se että maksumuistutus tulee yli puolenvuoden päästä?

      • Anonyymi

        Juuri sopiva aika muistisairaan vanhuksen hävittää tiedot ja unohtaa maksaneensa? ;)


    • Eisuositusta

      Tämä firma joutuu omalle mustalle listalle. Huomautuslasku maksetusta laskusta. Kirjanpito kuulema sössinyt tai sitten maksu kadonnut bittiavaruuteen.

    • VAROITTAKAA

      Pitäkää näppinen erossa firmasta. Väkisin kävivät asentamassa vanhalle äidilleni 28.03.2019 turussa . Puhuivat 80- vuotiaan äitini ympäri. LIIKKUVAT TURUN ALUEELLA.
      Varoitakaa vanhempia ihmisiä, puhuvat niin kauan, että vanhus menee pyörälle päästään ja tekevät samantien asennuksen. Eivät jätä yhteystietoja eikä mitään kuttia tai laskua asennuksesta.

    • Anonyymi

      Tänään liikkuvat Keravalla. Auto muistuttaa hämäyksenä poliisien virka-autoa. Myös työntekijöiden asut muistuttavat poliisien virka-asuja, nimikortit rinnassa. Kaksi miestä kulkee edellä ja kokeilee talojen ulko-ovia, ovatko auki ja perästä tulee salkkuministeri työkaluineen. Kyllä tuo on vanhusten ja kansalaisten hämystä, siis tuo ulkoasu ja rekvisiitta. Minä en ainakaan avaa heille ovea, siitä olen varma

    • Anonyymi

      Klaukkalassa liikkuivat taannoin. Eihän siinä sinällään mitään laitonta ole, mutta selvästi yritystä on että kauempaa tai huononäköiselle (vanhukselle) näyttäisivät poliisilta. Autoissa käänteiset poliisiauton värit, eli näillä on sininen auto valkoisilla raidoilla, kun poliisilla on valkoinen auto sinisillä raidoilla. Työntekijöillä haalarit, joissa olkavarsissa KTP-logo. Ei liene sattumaa että poliisin haalarissa on samassa kohtaa leijonamiekka. Selässä lukee firman nimi, ei sentään yhtä suurella kuin poliisin haalarissa.

      Tuossa kävi ilmi, että yhteen vuokra-asuntoon olivat asentaneet murtosuojaraudan ja saranatapit ja vuokralainen (alaikäinen) väitti että olivat kertoneet että taloyhtiö on tilannut työn. Samaten toiselle asukkaalle (vanha mummo) olivat myyneet murtosuojaraudan, jonka mummeli oli ostanut. Tähän oveenkin oli saranatapit asennettu ja kun mummelilta kysyin, niin hän sanoi että ei hän niitä tilannut. Onneksi tuosta ei ole kirjallista sopimusta, niin sanoin molemmille että sana sanaa vastaan ei mitään saumaa turvafirmalla, jättäkää lasku maksamatta. Kuluttajansuojalaki on niin vahva, että eivät saa rahojaan, elleivät rosiksen kautta yritä.

      Plussaa siitä, että firmalla on turvallisuusalan elinkeinolupa, mutta myynti ja markkinointi on vähän turhan hämäräperäistä. https://www.poliisi.fi/luvat/yksityinen_turvallisuusala/luettelo_turvallisuusalan_elinkeinoluvan_haltijoista

      • Anonyymi

        Omalle ovelleni tulivat, asiallisesti esittäityivät, turvasuojaajakortti esillä, kuten lakikin vaatii.

        Minä kyllä olin juuri muuttanut vuokralle, mutta lakitietoisena tiesin, että vuokralaisenakin minulla on perustuslaillinen oikeus asennuttaa tai vaikka asentaa ihan itsekin murtosuojia oveeni omaisuuteni turvaksi, on minulla kuitenkin aika paljon kaikkea krääsää ja kissojakin, joiden turvaksi otin lähes koko listan, itse luonnollisesti sen maksaen, vuokranantajahan saisi ne verovähennyksiin, mutta VAV:n taivuttelu asiaan olisi kestänyt varmaan kauemmin, kuin asumiseni.
        Itseasiassa aseharrastajana laki velvoittaa asekaapin, mutta myös velvoittaa minun ovestani löytyvän turvalukon, he tulivat siis käytännössä, kuin tilauksesta.
        Voi, kun pizzakin tulisi joskus tällä tavoin 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalle ovelleni tulivat, asiallisesti esittäityivät, turvasuojaajakortti esillä, kuten lakikin vaatii.

        Minä kyllä olin juuri muuttanut vuokralle, mutta lakitietoisena tiesin, että vuokralaisenakin minulla on perustuslaillinen oikeus asennuttaa tai vaikka asentaa ihan itsekin murtosuojia oveeni omaisuuteni turvaksi, on minulla kuitenkin aika paljon kaikkea krääsää ja kissojakin, joiden turvaksi otin lähes koko listan, itse luonnollisesti sen maksaen, vuokranantajahan saisi ne verovähennyksiin, mutta VAV:n taivuttelu asiaan olisi kestänyt varmaan kauemmin, kuin asumiseni.
        Itseasiassa aseharrastajana laki velvoittaa asekaapin, mutta myös velvoittaa minun ovestani löytyvän turvalukon, he tulivat siis käytännössä, kuin tilauksesta.
        Voi, kun pizzakin tulisi joskus tällä tavoin 😁

        Ei se ole sun ovesi vaan taloyhtiön ovi, edes osakkeen omistaja ei omista sitä ovea, joten ilman yhtiön lupaa et mitään yhtiön oveen laittaa saa.


    • Anonyymi

      Firman mies kävi soittamassa ovikelloa ja tarjosi murtosuojarautaa ja vääntönupin suojaa (saranatapit on ennestään). Hyväksyin tarjouksen ja asentaja tuli hetken kuluttua laittamaan suojat paikalleen.

      Mieheillä oli työhaalarit, enkä niissä mitään sen erityisempää poliisimaisuutta huomannut.

      Olin vetkutellut suojien hankkimista ja tulipahan nyt sitten kerralla kuntoon. Laskulle voi saada maksuaikaa jopa 6kk, itse otin 14vrk. Nopea ja siisti asennus kaikin puolin.

      • Anonyymi

        Mielestäni niillä ole enää samoja haalareita ja autoa. Kai siihen joku vihdoin puuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni niillä ole enää samoja haalareita ja autoa. Kai siihen joku vihdoin puuttui.

        Kyllä on. Kun sairaslomalla ilman laseja menin ovelle, luulin ensin siellä olevan poliisin. Kiertävät keskipäivällä. Asu kopioi väriltään ja tyyliltään poliisin haalareita luoden tarkoituksella mielikuvan virka-asusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Kun sairaslomalla ilman laseja menin ovelle, luulin ensin siellä olevan poliisin. Kiertävät keskipäivällä. Asu kopioi väriltään ja tyyliltään poliisin haalareita luoden tarkoituksella mielikuvan virka-asusta.

        Ai sama homma jatkuu vieläkin? Ei hemmetti.


    • Anonyymi

      Todella epäilyttävän oloista toimintaa. Liikevaihtotietoja ei ole kahdelta viimeiseltä vuodelta ja yrityksen nettisivut ovat kivikautiset. Nettisivuilla ei ole myöskään mitään yhteystietoja yrityksen henkilöihin/omistajiin.

      • Anonyymi

        Petri Tapio Vuorinen, toimitusjohtaja (4/2005), hallituksen varajäsen (4/2005)

        Pauli Markus Pakkala, hallituksen jäsen (4/2005)


    • Anonyymi

      Yrityksen oikea nimi on:
      Kodin Turvapalvelu-KTP Oy

      Y-tunnus:
      1067267-9

      Kotisivut:
      https://www.kodinturvapalvelu.fi/

      Yrityksellä on turvallisuusalan elinkeinolupa. Yritys voi harjoittaa luvan mukaisesti vain turvasuojausta. Luvan numero on 1067267-9.

      Turvallisuusalan elinkeinoluvan haltijat:
      https://poliisi.fi/documents/25235045/0/Voimassa-olevat-turvallisuusalan elinkeinoluvat-6.5.2022.pdf/b0467cd6-30ab-28d8-ce5d-84b8a82913a1/Voimassa-olevat-turvallisuusalan elinkeinoluvat-6.5.2022.pdf?t=1651812109972

      Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä:
      https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=889330&tarkiste=A2EEAB54C91EFB4783EB073D1A8E061343EE1815

      Fonecta Oy (finder.fi):
      https://www.finder.fi/Turvallisuustuotteet turvallisuuspalvelut/Kodin Turvapalvelu-Ktp Oy/Helsinki/yhteystiedot/147671

    • Anonyymi

      Meillä on kokemus firmasta että väkisin myivät murtosuojaraudan iäkkäälle vanhukselle. Olivat tekemässä myyntikeikkaa Mäntsälässä vanhusten palvelutalossa. Erittäin epäeettistä toimintaa, jopa rikollista!

      • Anonyymi

        Miksi tyhmä henkilökunta päästi koijarit sisälle palvelutaloon? Miksi tyhmät vanhukset eivät osaa kieltäytyä koijaamisesta?

        Oma vika. Alistaja turvasuojaaja-myyjät voittivat tämänkin erän.


    • Anonyymi

      Ikkunasta näin etupihalla ktpn auton,kun ihmettelin,kuka koputtaa klo 10:45 keskiviikkona oveeni,vaikka alaovessa on koodilukko.Koirani nosti metelin,joten en mennyt edes ovelle.Auto näytti tulen uudelta,Renault,KTP ja leveä raita kyljessä olivat maitosuklaan ruskeat.Työntekijöitä en nähnyt,eikä esim naapureiden ovikellotkaan soineet.Alaovi kävi meillä käynnin jälkeen,ja autokin oli kadonnut,kun menin uudelleen ikkunaan. Mielestäni outoa,että koodiovesta tullaan sisään ja ilmeisesti vain minun asunnossani käymään.Mitään ennakkoilmoitusta tms.ei ollut tullut.Huomasivat ainakin,että minulla on hlökohtainen ISO kodinturva oven takana,jos sisälle yrittävät! MM Vantaa,Länsimäki

      • Anonyymi

        Noista alaovista nyt pääsee kaikki sisälle. Kerjäläiset, kaupustelijat (kuten tämä KTP pulju) yms. Ei tarvitse kuin odotella niin joku toope avaa oven tai jos on ovipuhelimet käytössä niin painelee jokaista summeria niin joku hölmö aina avaa.

        Outoa on, että miksi kävivät vain sinun ovella? Epäilevätkö, että olet näiden kijoitusten takana? Onko joku vinkannut, että sinulle saisi myytyä jotain paskaa? Tai sitten kävivät parilla satunnaisella ovella etkä vain kuullut sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe