Tää palsta on muuten suomalaisille tarkoitettu

Menkää hurrit

On muuten totta, menkää hurrit omille saiteillenne näin on nyt.

6

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on Ahvenanmaan keskustelupalsta, hurreja (suomenruotsalaisia?) täällä ei ole näkynyt. Suurin osa kirjoittajista on suomenkielisiä, jotka eivät ole koskaan täällä käyneet mutta ovat tietävinään kaiken Ahvenanmaan asioista. Sitten meitä on (nykyään) kaksi tänne muuttanutta suomenkielistä (joita muut koko ajan väittävät suomenruotsalaisiksi, vaikka olemme ihan suomenkielisiä). Mutta koska täällä asuu suomalaisia (HUOM. suomalaisia), jotka puhuvat ruotsia , niin palsta kyllä erityisesti kuuluu heillekin. Tosin ahvenanmaalaiset eivät yleensä koe itseään suomenruotsalaisiksi, vaan pelkästään ahvenanmaalaisisi. Ja suomalaisiksi.Mutta palsta on vapaa kaikille.

    • jfkkyiyiygihyuiyu

      Kanske du lider av depression?Då kan det vara svårt att få sömn.Har du länge lidit av sömnlöshet eller är det något som nu har börjat ?Jag tycker nog du borde söka läkarhjälp för att åtminstone få konstaterat att det inte är någon sjukdom som ligger bakom.Om man har för mycket om sig och kring sig kan det också vara svårt att somna,man ligger bara och vänder och vrider sig.Sök hjälp,kanske någon mild insomningsmedicin kunde vara bra.

    • Askuta

      Fast jag är finskspråkig, har jag alltid blivit väl bemött på Åland, så jag har mycket svårt att förstå den här personen som skriver här.
      Han verkar vara helt sjuk. Undrar vad han får för tillfredställelse av att försöka kränka och förolämpa andra?

      • djfdhjfbjfgjnfgkfk

        Varför ni gör inte anmälningar till suomi24? Jag gjorde den just, och skickade info också till polisen av suomi24 eftersom de kolla inte här!
        Visar att här sajt behöver varje dag någon.


      • hftuftuftutfutiyi
        djfdhjfbjfgjnfgkfk kirjoitti:

        Varför ni gör inte anmälningar till suomi24? Jag gjorde den just, och skickade info också till polisen av suomi24 eftersom de kolla inte här!
        Visar att här sajt behöver varje dag någon.

        Jokaisen portaalin ylläpito-puoli (ohjelmoijat) näkevät näidenkin viestien raapustajan osoitteen (eli tietokoneen host/IP) ja samalla sen kuinka monella nickillä tullaan samalta koneelta. Sillähän ei sinänsä ole mitään väliä, kunhan jutut pysyvät asialinjoilla ja laittomuudet minimissä.

        Ainoastaan ne muutamat sitkeät häiriköt voidaan siten asettaa nippuun ja sitä kautta lätkästä vaikkapa banni (pääsykielto) myös foorumeihin. Usein kyseessä onkin joku oppilaitos/atk-luokka jne.

        Tavallisilla taapertajilla tuskin lienee hätäpäivää.


      • dfghdhfjfgjfg
        hftuftuftutfutiyi kirjoitti:

        Jokaisen portaalin ylläpito-puoli (ohjelmoijat) näkevät näidenkin viestien raapustajan osoitteen (eli tietokoneen host/IP) ja samalla sen kuinka monella nickillä tullaan samalta koneelta. Sillähän ei sinänsä ole mitään väliä, kunhan jutut pysyvät asialinjoilla ja laittomuudet minimissä.

        Ainoastaan ne muutamat sitkeät häiriköt voidaan siten asettaa nippuun ja sitä kautta lätkästä vaikkapa banni (pääsykielto) myös foorumeihin. Usein kyseessä onkin joku oppilaitos/atk-luokka jne.

        Tavallisilla taapertajilla tuskin lienee hätäpäivää.

        Virolaisilla lehdillä on, muuten, hieno tapa joka tännekin voitaisi soveltaa: jos joku kommentoi jotain artikkelia, lehti laittaa kommentin oheen maininnan, jos soltain samalta ip:osoitteelta on tullut muu viesti samaan asiaan ja milloin se oli tullut! Tässä esimerkki postimees-lehdestä:

        Samalt ip-lt on kommenteerinud ka: hing 14 tundi tagasi


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe