Eli tyhmä kysymys, mutta onko uroksella liian iso siitin? Eli urokseni noin 25 kg ja narttuni 12 kg on paritellut tänään 2 kertaa (nartulla kiima) Uros on siis puolet isompi narttua, mutta onhan niitä isompiakin kokoeroja. Kummallakin parittelu kerralla narttu vinkasi tosi kovaa niinku olis sattunu ja uros ku sai ns. hommat tehtyä niin juoksi pois tilanteesta ja sen siitin jäi nartun emättimeen niin että narttu jäi kiinni urokseen kun uros yritti juosta jo pois, ja narttu meni sen mukana kiinni siinä.
Jotenkin nauratti tilanne mutta narttua näemmä sattui :( En tiedä koirien parittelusta mitään, mulla ei oo aiemmin ollu narttuja. Ja ps. uros on kastroitu, joten ei ole pentuja tulossa :) Mutta valaiskaa tyhmää, onko tää ihan normaalia että vehkeet jää toisitaan kii. Kuulostaa lapselliselle ja tymälle, tämä ei ole trolli vaan ihan oikeasti nyt on tänää 2 krt näin tapahtunu.
Ajattelin että alanko nyt kieltämään urosta nylkyttämästä, mutta siksi en ole kieltänyt , jotta uros saa tehdä sen ku niin juoksee nartun perässä ja narttukin kumminki haluaa. Ja narttu on menossa myös sterilointiin tän juoksun jälkeen :) Niin on parempi. Kiitoksia jos saan vastauksia.
Koirieni parittelusta...
24
16419
Vastaukset
- 2 koiran omistaja
A) miks yleensäkään koirat joista toinen tai molemmat on leikattuja, parittelee? Ite ainakin kieltäsin koska hölmön hommaahan toi on.
B) ymmärtääkseni koirat myös normaalissa parittelutilanteessa jää hetkeks lopussa kiinni toisiinsa, mielestäni on normaalia. Vinkumisesta en tiedä onko se normaalia. - tyhmä ku pässi
Urokset astuu narttua vaikka pallit oliskin poistettu, ei se siihen vaikuta. Ei tietty kaikki, joillakin tapa jää. En nyt tiedä onko se hölmön hommaa, minun mielestäni on normaalia että eläimet parittelee. Onhan miehiäkin joilta putket leikattu, mutta silti harrastaa seksiä.
- 2 koiran omistaja
Ihminen harrastaa seksiä huvikseen, koira ei, koiraa tekee sitä koska yrittää jatkaa sukua. Et sikäli ei voi näitä verrata.
Mutta siis musta on siis outoa että koirat tekee sen siis ihan kokonaan, siis loppuun asti. On mulla itselläkin leikattu 5v uros, joka leikin yhteydessä pökkii niin uroksia kun narttujakin, mutta höhläilee hetken ja sit lopettaa ja jatkaa normaaleja leikkejä. En oo koskaan vaan kuullu et tollases tapauksessa, kun uros leikattu, koirat tekis ihan koko homman. No, ehkä mä oon vaan sit outo tai jotain.
- Nimetön merkillinen
Vastatakseni kysymykseesi, siittomen koolla ei sinänsä ole väliä, mutta yleisesti ottaen narttua kyllä sattuu se kiinnijääminen, sen tietävät ne jotka ovat astuttamiseen perehtyneet, ja varsinkin siis jos uros on kaks kertaa isompi. Mieti että metrin pituinen nainen harrastaisi seksiä kaksimetrisen miehen kanssa, kyllähän varmaan tuntuis.
Sitten kritiikkiä!!!
Toi astuminen on sekä vaarallista jos sen tekee väärin, että vastuutonta. Uroksellesi olet siis "antanut luvan" jo nylkyttää kun annoit sen kaksi kertaa jopa päivän aikana tapahtua. Toisekseen se, että narttu juoksee kipuaan karkuun, voi pahimmassa tapauksessa katkaista uroksen siittimen (ps kokemusta on)!
Järjen käyttö on sallittua! - tyhmä ku pässi
No joo tajusinkin että eihän sitä voi verrata ihmisiä ja koiria. Kyllä me ollaan kovia koirapuistoilemaan ja monet leikatut koirat nylkyttää toisiaan,ihan normaalia, minun urokseni ehkä siksi tekee sen loppuun asti, koska se on ollut pallittomana vasta reilu 2kk... ja se on jo 5v koira, ikinä ei ole ketään koiraa nylkyttänyt ei uroksia eikä narttuja muita kun vain kiimassa olevia. Huomenna ostan juoksupöksyt nartulle ja tosiaan sit ku nää juoksut ohi, niin narttu saa mennä steriloitavaksi, niin helpompi kaikille.
" Kastroitu uros voi olla kiinnostunut nartun kiimasta ja jopa astua sen". sanotaan tässä eläinlääkäri vastaa palstalla...
http://www.drmouse.fi/elainlaakarit/kuukauden-elainlaakari/art60-Merja-Dahlbom.html - tyhmä ku pässi
http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koiraklinikka/koiran-astutustiineys-ja-synnytys/narttukoiran-astutus-ja-kiima/
" Uroksen astuessa nartun varsinaiseen paritteluun kuuluu se, että astumisen päätyttyä uroskoira jää joksikin aikaa kiinni narttuun eli kääntyy nartusta poispäin, mutta penis on vielä nartun sisällä. Tähän ei tule puuttua millään tapaa ja koiria ei tule irrottaa toisistaan".
ELI SIIHEN KUULUU TUO KIINNI JÄÄMINEN. SORI VAAN.
Ja miksi itse sitte et ole käyttäny järkeä jos kerran sinulla kokemusta että siitin menny katki :) mitä epäilen hah- Nimetön merkillinen
Kyllä minä olen järkeä käyttänyt, juuri sen verran että nartusta on pidettävä kiinni kunnes irtauduvat toisistaan. Mutta varsinkin ensimmäisellä astutuksella ei siinä paljoa ehdi kiinni napata kun narttua sattuu, jolloin se sätkii ympäriinsä kipuaan karkuun. Osallistuin tuohon astutukseen kasvattajan urani alussa sivustakatsojana, ja virheistä olen sen verran oppimut että olen huolehtinut koirieni turvallisuudesta asturuksen aikana (tietty myös ennen ja jälkeenkin).
Ja kyllä toi kiinnijääminen kuuluu asiaam, niin itsekin sanoin aimassa viestissäni..
Mut ei siinä mitään, jos ei vastaukseni kelpaa niin jatka vain samaan malliin :)
- idiootteja riittää
Ja minä kun luulin että se olis ihan jokaisen koiranomistajan perustietoa että parittelun aikana uroksen siitin paisuu.. Astumisen päätteksi koirat jäävät siis "nalkkiin" eli kiinni toisiinsa n. 5-45min ajaksi ja tässä vaiheessa omistajan tulisi varmistaa etteivät koira ala riuhtoa tai kuten aloittajan tapauksessa yritä juosta pois sillä se ne voivat vahingoittaa itseään/toisiaan pahastikkin!
Kun kyseessä ei kerran ole suunniteltu astutustilanne niin tottakai kannattaa kieltää urosta astumasta tai vielä parempi, eristää koirat toisistaan nartun juoksujen ajaksi. Astuminen on aina nartulle epämukavaa/jopa kivuliasta ja juoksuisen nartun läsnä olo on urokselle stressaavaa. Ylipäänsäkkään EI ole hyvä idea antaa uroksen astua ketä haluaa milloin haluaa sillä aremmat nartut voivat ahdistua yli-innokkaista uroksista ja kipakammat nartut voivat puolestaan rei'ittää väärään aikaan paikalle sattuneen kosijan.
Ja pidetäänhän kaikki mielessä että ihmiset ja delfiinit ovat ainoita eläimiä jotka harrastavat seksiä huvin vuoksi, koirat eivät kuulu kumpaankaan lajiin!- Niin ja kanit,
bonobot, leikatut kissatkin harrastaa seksiä ja niin monet muutkin eläimet seksiä harrastavat ilman lisääntymis tarkoitusta.
- hummanihei1
No hui kauheeta, apulassa ja torissa ja keltsissä myydään koiria joilla vielä isommat kokoerot, viimeksi näin mäyris- sakemanni pentuja...Ja mulla jääneet myös koirat lukkoon ku paritellu, niille täytyy vaan sanoa että paikka. Tolle mä kyl repesin että muka penis katkennu :D Ei hitto....
- Ei mitään outoa.
Narttu ei anna astua itseään, jos se ei ole siihen valmis. Ja jos koirat toisensa tuntevat niin ei siinä mitään tappelua tapahdu.
Eikä tuosta astumisesta oikeastaan mitään haittaakaan ole. Eikä siihen narttuun varmastikkaan sattunut. Kyllä nuo koirien sukupuolielimet on sellaiset, että ne on toisiinsa sopivat. Eikä siinä kyllä ole mitään vaaraa uroksellekaan, muutenhan koiraeläimet olisi jo kuolleet sukupuuttoon, kun kaikilla uroksilla olisi siittimet poikki. - allu_astuja
Jep tuo on totta nartulla ei ole tärppi päiviä ku muutama ja uroksen on paree astua sillon jos on astuakseen, sillä koirien kesken ei "raiskauksia" tapahdu, uros ei pysty väkisin ottaan narttua, narttu kyllä näyttää sen jos ei ole ok. Alistamis nylkytykset ym mikä tapahtuu sit esim koirapuistossa on eriasia. Mutta itse astumista narttu ei suo muutaku tärppi päivinä. Ja tuo narttusi vikinäkin on ok. Jos olette esim nähny ku leijonat parittelee, naaras parittelun päätteeksi pitää kovaa meteliä ja joskus saattaa jopa käydä kii urokseen... antakaa koirien hoitaa hommansa jos niin kerta haluaa,se kuuluu luontoon! Ja varsinkaan samassa perheessä elävät narttu ja uros tuskin ottavat yhteen, koska tuntevet toisensa hyvin, ja NARTTU SANOO ONKO OK, uros ei väkisin astu :) Eipäs inhimillistetä koiria :)
- 911
Paitsi jos kyseessä on alistamistilanne, jossa toinen on niin tossukka että antaa uroksen vaan nylkyttää ja sitten vahingossa jääkin nalkkiin. Kuulin tämmöisen tarinan kahdesta uroksesta.
- hölmöintä XDXDXDXDXD
911 kirjoitti:
Paitsi jos kyseessä on alistamistilanne, jossa toinen on niin tossukka että antaa uroksen vaan nylkyttää ja sitten vahingossa jääkin nalkkiin. Kuulin tämmöisen tarinan kahdesta uroksesta.
hahhhahhhhaa.....oot tollo XD
- Äly hoi
hölmöintä XDXDXDXDXD kirjoitti:
hahhhahhhhaa.....oot tollo XD
Kyllä pitäisi järkeä käyttää ja estää tilanne. Vaikka narttu on kiimassa ja parittelu jotenkin onnistuu, siihen voi myös sattua ja siihen voi tulla vaurioita, jos toinen on paljon isompi.
Kyllä se voi tapahtua myös ainakin puoliväkisin, tai niin, että homma on lopulta vastenmielistä ja jopa vaarallista.
Vinkuminen on ok, ei välttämättä satuttanut itseään, mutta tuollainen kova ääntely ja karkuun yritys ei kerro siitä.
Sanot itsekin, että näit että narttuun sattui. Eikö olisi pitänyt älytä tehdä jotain, eikä kysellä täällä keskustelupalstalla. Vai välitätkö yhtään koiristasi ja niiden terveydestä ja hyvinvoinnista?
- tyhmä ku pässi
Kävin rokottamassa eilen koirani ja kysyin ell lääkäriltä asiaa, se sanoi että parittelu on luontaista koirille ja sanoi että asia on ok, ei se sitä katso etteikö uros saisi paritella vaikka sillä ei ole palleja, mikä este se siihen on, ja vahinkopentu vaaraakaan ei ole kun uros leikattu. Ell lääkäri nauroi vielä ja sanoi huumorilla että "turvaseksiä" parhaimillaan :D lääkäri on siis luottolääkärini jonka kanssa lasketaan huumoria :) Ja kertoipa hän että hällä oli juuri asiakkaana chihuahua- setteri mix- kantava narttu :) Ja odotan tässä nyt pari kk jos nartulla tulee valeraskaus ni odotan että se ohi ja sit steriloitavaks narttu , näin päätin lekurilla.
- siron
Voi hyvää päivää, mitä järjen valoja koiranomistajiin osuu...
Koiran penis ei ole mikään loputtomiin joustava elin. Siittimen jänteen vahingoittuminen on ihan todellinen riski, missä ei ole mitään huvittavaa. Astutukset ovat kontrolloitavia asioita etenkin kokemattomien koirien kohdalla, ja kiinnipitämiseen on varauduttava nalkkivaiheen aikana.
Myöskään mitään huvittavaa ei ole siinä, että aloittaja antaa koiriensa paritella holtittomasti ilman mitään tarkoitusta. Kyseessä on erittäin kyseenalainen huvittelumuoto, ja aloittajan tulisi miettiä, ketä tuo toiminta palvelee. Jos kyseessä on oma perversio, niin siitä kannattaa käydä juttelemassa ammattiauttajan kanssa. Muussa tapauksessa järki käteen ja ko. kaltaisen toiminnan estäminen.- ruutissss
Jäitä hattuun kukkahattutäti!!!! Oletko sä pitelemässä luonnossa karhuja hirviä kettuja pupuja ym ku ne parittelee :D täysin luonnollista että eläin parittelee!!! Mistä näitä kukkiksia tulee enemmän ja enemmän tänne sivulle :D Ootsä ikinä paritellu? Kannattas varmaan ni olis parempi mieli :D
- huolisssaan
mulla on uros ja naaras koira naaras aina murisee kun uros yrittää paritella mikä siinä mahtais olla vikana
- Anonyymi
Epäilisin ettei narttu valmis. Joten kannattaa antaa koirien hoitaa, itse ei oikein voi tehdä mitään. Narttu sanoo, onko ok, mutta kyllä se joskus alkaa paritella. Onko koirillasi parittelusta huonoja kokemuksia? Jos narttu aggressiivinen, kannattaa antaa olla, tai jos vaan yrittää karkuun niin pitää rennosti kiinni että uros saa hommat tehtyy
- Anonyymi
Moi. En oo varma, mutta siitin on saattanu jo paisua. että sitä mä vaan täs mietin, että narttu ei välttis oo valmis. Vinkuna kuitenkin on normaalia, älä siittä huoli
- Anonyymi
Melkoista mielenkiintoa osoittaa henkilössä, jos nostaa 10 v. vanhan nylkytys keskustelun pramille. Auttaisko punaisten lyhtyjen alue reberbanilla.
- Anonyymi
Kannatta kysyä koiralta voisiko liukuvoide auttaa asiaa. Tuo itse akti kannattaa kuvata ja laittaa linkki tänne, täällä on paljon koiran kanssa paritelleita joilta tulee varmasti validia tietoa asiasta. Myöskin lähikuvat siittimestä ja nylkytystilanteesta ovat suotavia ja niistä voi nähdä paljon. etenkin kun aloittaja tuntuu olevan tietämätön koiransa nylkyttämistarpeesta ja muusta koirin köyrimiseen liittyvästä. Reippaasti videota vaan laittamaan.
- Anonyymi
Uskon että narttu on valmis. Voit antaa koirien hoitaa, itse voi mennä mahdollisesti mukaan. Narttu kertoo, voiko yhtyä, ja alkaa paritella. Onko koirillasi parittelusta kokemuksia? Jos uros aggressiivinen, kannattaa antaa olla, tai jos vaan yrittää karkuun niin pitää rennosti että narttukin saa. Kevyesti astalolla kun kirsua hivelee auttaa kummasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4124703Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221855- 1451602
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751325Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151176Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791156Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise141084Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671036- 661002
- 381000