Todella ahdistava uni D:

Loukkuun jäänyt tyttö

Moikka! Oon 14 vuotias tyttö ja mun luokan pojat vähän aina nälvii (ei tosiaankaan ihastumista!) mutta nyt itse uneen.En muista unesta paljoa, mutta muistan jotain että oltiin jossain museossa, jossa oli leffa teatterin tapanen huone. Me kiereltiin siel jotain "tehtävä rataa" ja sit mä seurasin muita sinne saliin. Sit kun mä olin kiivenny rappuset ylös sille ovelle, mä en löytäny sitä, ja etin mut iha turhaa, et mä jäin sinne ansaan. Sitten oven toisel puolel mun ope Arto kysy et mis mä olin, sit mun kaveri Inka ei sanonu mitää, vaa sit siihen tuli sää kartta mikä näytti myrskyä, ja sit se palas sinne toiselle puolelle ovee, ja sit joku mies ääni sano jotaa et:enemmän häntä huolestutti jonkun puolesta, kun jonkun puolesta. Sit kun se siirty siit kartasta sinne salii, nii siel oliki tosi kylmä, ja sit siel oli jäätä ja lunta. Se uni muistutti hetki ennen tuhoa ohjelmaa. Osaisko joku sanoo täst mitää?

5

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet tämän unen aikana luultavasti ajatellut asemaasi koulu- ja kaveriyhteisössä. Ahdistus lienee liittynyt tunteeseen, että joudut eroon muista.

Unessa suoritat tehtäviä kuten muutkin, mutta et pääse heidän luokseen. Koet siis, että jotakin ikävää on saattanut ilmaantua suhteisiisi yhteisön kanssa.

Seuraavaksi opettajasi kyseli sinua ja kaverisi ei kertonut, vaikka ilmeisesti tiesi hätäsi. Katsoit siis, että luottamuksesi on petetty.

Jonkun toisen puolesta huolestuminen enemmän kuin toisen viittaa epäsuhtaiseen kohteluun. Kenties olet kohdannut tällaista epäreilua suhtautumista itseäsi kohtaan taikka odotat sellaista tulevaksi?

Sääkartan mukaan ilmassa on myrskyn merkkejä, eli saatat odottaa jonkinlaista välien selvittelyä. "Hetki ennen tuhoa"-mielikuva liittynee samaan asiaan.

Jos nyt yhdistämme ajatuksia unestasi, voimme päätyä seuraavaan: Olet kokenut tulleesi petetyksi. Haluat selvittää välit tämän luottamuksen pettäjän kanssa, mutta pelkäät sen vaikuttavan suhteisiisi koko kaveripiiriin. Ristiriitainen tilanne ahdistaa tunnetasolla.

Jää, lumi ja kylmyys liittyy minulla yleensä tilanteeseen, jossa olen potkinut peiton pois päältäni ja herään kylmissäni. Kenties se selittää tämän osan tässäkin tapauksessa.

• Loukkuun jäänyt tyttö

Mul on kyl hyvät välit Inkankaa, et ei sen puolee.

• Alkuperäinen kirjoittaja
        Loukkuun jäänyt tyttö kirjoitti:

Mul on kyl hyvät välit Inkankaa, et ei sen puolee.

Ja muutkin tulkinnat on toki terve tulleita, että senkun tulkkaa :D

• Tarkoitukseni ei ollut epäillä sinun ja ystäväsi suhdetta. Tarkoitin tulkinnallani, että saatat tuntea itsesi epävarmaksi yhteisössäsi.

• Loukkuun jäänyt tyttö

Niin, ja en tunne ei ole hätää :D Mutta mistä moinen uni sitten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1550
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      54
      1235
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      182
      1009
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      50
      968
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      944
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      885
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      57
      815
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      205
      808
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      153
      779
    10. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      110
      765
    Aihe