uupunut

nuori vielä ja uupumusta

Milloin lääkäriin.. Tuntuu että olen uupunut.. Olen ahdistunut työhöni.. Oksettaa ajatuskin töistä.. Olen väsynyt ja tuntuu etten osaa mitään tai saa mitään aikaiseksi.. Kaikki tuntuu raskaalta. Olen miettinyt pitäisikö lääkäriin mennä.. Lähes kuukauden yhtä mittaan tästä olen kärsinyt.. Ennen lievemmin, nyt pahemmin. Nukun yöt myös huonosti.. Haluan myös uuden ammatin.. Kertokaa omia kokemuksia.. Ja milloin hakeuduitte lääkäriin.. Ja antakaa vinkkejä miten jaksaa eteenpäin..

5

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin itsekin aikoinaan, työuupumuksen partaalla, koska voin mennä lääkäriin ja miten saan hänet vakuuttumaan väsymyksestäni. Olin nukkunut huonosti jo vuoden verran ja minulla oli ollut stressin aiheuttamia somaattisia oireita. Lopulta menin lääkäriin ja hyvä niin. Näin jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut mennä aikaisemminkin, koska toipumiseen meni kauan tai itse asiassa se on vielä kesken.

      Loppuunpalaminen saattaa myös laukaista vakavampia mielenterveyden häiriöitä, kuten minun tapauksessani vaikeaa masennusta. Niistä toipuminen saattaa kestää pitkään tai ne kulkevat mukana loppuelämän. En tarkoita pelotella, mutta suosittelen käyntiä lääkärillä mielummin ennemmin kuin myöhemmin.

      • uupunut nuori ap

        Eikait se auta kuin lääkärille lompsia.. Tuntuu myös että pettäisin työökaverit ja pomon.. Mutta ei tää oo enään sellasta ohi menevää "syys masennusta" mitä ajattelin aluksi.. Tuntuu että tämä vaikuttaa jo parisuhteeseenkin... En vaan jaksa tehdä enään kotona/ vapaalla mitään :( ei vaan jaksa vaikka haluaisi..


      • uupunut nuori ap kirjoitti:

        Eikait se auta kuin lääkärille lompsia.. Tuntuu myös että pettäisin työökaverit ja pomon.. Mutta ei tää oo enään sellasta ohi menevää "syys masennusta" mitä ajattelin aluksi.. Tuntuu että tämä vaikuttaa jo parisuhteeseenkin... En vaan jaksa tehdä enään kotona/ vapaalla mitään :( ei vaan jaksa vaikka haluaisi..

        Minullakin oli noita syyllisyysfiiliksiä, mutta joskus täytyy olla itsekäs, vaikka olisi kuinka tunnollinen. Eiköhän se lääkäri osaa tehdä oikeat kysymykset ja arvioida sun tilanteen. Tarvittaessa voit kirjoittaa sun oireita, yöunen pituuksia yms. paperille ylös, niin se auttaa asioiden muistamista lääkärillä. Minua se auttoi, kun olin väsymyksestä niin sekaisin etten meinannut enää muistaa tai hahmottaa asioita.


      • uupunut nuori ap
        milla-magia kirjoitti:

        Minullakin oli noita syyllisyysfiiliksiä, mutta joskus täytyy olla itsekäs, vaikka olisi kuinka tunnollinen. Eiköhän se lääkäri osaa tehdä oikeat kysymykset ja arvioida sun tilanteen. Tarvittaessa voit kirjoittaa sun oireita, yöunen pituuksia yms. paperille ylös, niin se auttaa asioiden muistamista lääkärillä. Minua se auttoi, kun olin väsymyksestä niin sekaisin etten meinannut enää muistaa tai hahmottaa asioita.

        Välillä kun töissä menee paremmin, miettii että kyllä se siitä.. Mutta niitä onnistumisen tunteita ei liian usein tule.. Kiitos "milla-magia" rohkaisemisesta.. Tajuan nyt paremmin että tarvitsen apua tai ainakin lepoa ettei tämä tule pahenemaan! Ja että uutta ammattia etsimään vain.


      • uupunut nuori ap kirjoitti:

        Välillä kun töissä menee paremmin, miettii että kyllä se siitä.. Mutta niitä onnistumisen tunteita ei liian usein tule.. Kiitos "milla-magia" rohkaisemisesta.. Tajuan nyt paremmin että tarvitsen apua tai ainakin lepoa ettei tämä tule pahenemaan! Ja että uutta ammattia etsimään vain.

        Minä mietin myös vakavissani ammatin tai työpaikan vaihtoa niihin aikoihin, kun jäin sairaslomalle työuupumuksen takia. Olin pakahtua kaikkeen siihen katkeruuteen, jota tunsin työtäni ja työpaikkaani kohtaan. Myöhemmin tajusin terapiassa, että romahdukseni taustalla oli paljon muutakin. Sain asioita käsiteltyä ja olen edelleen samassa työssä, vaikka olin ollut varma etten siihen enää pysty. Mietin silti välillä alanvaihtoa ja tunnen muuttuneeni niin, ettei minulla ole enää samanlaista paloa nykyiseen ammattiini.

        Koita sinä lepäillä ja tehdä itsellesi mielekkäitä asioita voimiesi mukaan. Riittävä yöuni auttaa jo paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe