Julkaisujärjestelmät ja kotisivut?

suunnittelijaksi...

Hei

Olen alkamassa pitkän tauon jälkeen opettelemaan www-sivujen tekemistä ja sisällön tuottamista. Aiemmat kokemukset olivat FrontPage -ajalta. Millä työkaluilla niitä nykyään tehdään ja mitkä tekniikat ovat kysytyimpiä. Tarkoitus olisi alkaa tekemään niitä sivutyönä laskutuspohjalta eli iso opettelu edessä. Minkälaisia graafisen sunnittelun ohjelmia kannattaisi opetella? Laitteistona mulla MacBook Pro.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

10

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TupuxLupux

Wordpress on se jota kaikki käyttää.. helpoin "asiakkaalle" käyttää, eli käyttäjäystävällisyys on ylivoimainen

• Joomla on kans aika suosittu ainakin satakunnan alueella.

• Jebulii765
        meerimaali kirjoitti:

Joomla on kans aika suosittu ainakin satakunnan alueella.

Joo ja hakkereiden leikkikenttänä varmaan suosituin koska niin paljon tietoturvareikiä ;)

Me emme esim. ota yhtäkään Joomla asiakasta webbihotelleihimme. Riittää kun johonkin tiliin on asennettu Joomla niin muuta ei sitten tarvitakkaan. Ei käyttäjätunnuksia ei mitään. Pelkkä Joomla ja palvelimen IP on kohta mustalla listalla.

• melkoista

Sinänsä se on melkein sama minkä julkaisujärjestelmän valitsee. Joomla,drupal, concrete, wordpress... Näitä on paaaljon.

Pääasia sivun teossa kuitenkin on edelleen ulkoasu ja "koodaus"
      Eli ilman html,css ja php osaamista ei pitkälle pötkitä.
      Toki julkkariin voi valmiista ulkoasuista muokata omanlaisensa, mutta paras tulos tulee kun tietää itse edes perusteet noista kielistä.

Ja koodien väsäämiseen dreamweaver on yleinen toki ilmaisiakin löytyy ja ovat yhtä hyviäkin tai parempia.

• eikäkäkä okkaa

"Sinänsä se on melkein sama minkä julkaisujärjestelmän valitsee"

ei ole sama jos tarkoitus on että ihan tavis tuppurainen osaa käyttää ja heti, silloin ainoa oikea valinta on wordpress :D noissa muissa on löörning kurve :D

• Ehtomasti

Kannattaa ehdottomasti käyttää pieniin esim yhden sivun nettisivuihin Joomlaa, ocPortalia tai typo3 alustaa ^^

• melkoista

Myönnetään että Wordpress on yksi käyttäjäystävällisimmistä, mutta
      jos halutaan yksilöllinen ulkoasu ei sitä ilman html,css, php kieltä voi tehdä Joomlaan eikä Wordpressiin eikä muihinkaan.

Julkaisujärjestelmän edut ovat lähinnä päivitettävyys, ja tiedon laittaminen. Mutta julkaisujärjestelmään ulkoasun teko on yksi ärsyttävimmistä tehtävistä. Perus html,css sivut kun tekee nopeammin. Toki julkaisujärjestelmä hallitsee paremmin taas suuret tieto määrien käsittelyn.

Jos riittää valmis ulkoasu netistä niin täältä ääni Joomlalle tai Wordpressille, kumpikaan ei lopulta ole kovin vaikea oppia.

• Hämminkissä

"yksilöllinen ulkoasu"

eli tarkoitat että header,banneri ja tausta kuvia ja värejä ja sisältöä, jotka on ainoo asia joka tekee sitä yksilöllisyyttä ei voi siis laittaa/käyttää julkaisujärjestelmässä?

• kysymys vaan

Mikä on paras kotisivujen teko-ohjelma? Onko Dreamveawer? Voiko sillä tehdä html 5 kielellä ja julkaisujärjestelmän tapaisia sivuja?

• mittamies3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe