Hei
Olen alkamassa pitkän tauon jälkeen opettelemaan www-sivujen tekemistä ja sisällön tuottamista. Aiemmat kokemukset olivat FrontPage -ajalta. Millä työkaluilla niitä nykyään tehdään ja mitkä tekniikat ovat kysytyimpiä. Tarkoitus olisi alkaa tekemään niitä sivutyönä laskutuspohjalta eli iso opettelu edessä. Minkälaisia graafisen sunnittelun ohjelmia kannattaisi opetella? Laitteistona mulla MacBook Pro.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Julkaisujärjestelmät ja kotisivut?
10
214
Vastaukset
- TupuxLupux
Wordpress on se jota kaikki käyttää.. helpoin "asiakkaalle" käyttää, eli käyttäjäystävällisyys on ylivoimainen
- Jebulii765
meerimaali kirjoitti:
Joomla on kans aika suosittu ainakin satakunnan alueella.
Joo ja hakkereiden leikkikenttänä varmaan suosituin koska niin paljon tietoturvareikiä ;)
Me emme esim. ota yhtäkään Joomla asiakasta webbihotelleihimme. Riittää kun johonkin tiliin on asennettu Joomla niin muuta ei sitten tarvitakkaan. Ei käyttäjätunnuksia ei mitään. Pelkkä Joomla ja palvelimen IP on kohta mustalla listalla.
- melkoista
Sinänsä se on melkein sama minkä julkaisujärjestelmän valitsee. Joomla,drupal, concrete, wordpress... Näitä on paaaljon.
Pääasia sivun teossa kuitenkin on edelleen ulkoasu ja "koodaus"
Eli ilman html,css ja php osaamista ei pitkälle pötkitä.
Toki julkkariin voi valmiista ulkoasuista muokata omanlaisensa, mutta paras tulos tulee kun tietää itse edes perusteet noista kielistä.
Ja koodien väsäämiseen dreamweaver on yleinen toki ilmaisiakin löytyy ja ovat yhtä hyviäkin tai parempia.- eikäkäkä okkaa
"Sinänsä se on melkein sama minkä julkaisujärjestelmän valitsee"
ei ole sama jos tarkoitus on että ihan tavis tuppurainen osaa käyttää ja heti, silloin ainoa oikea valinta on wordpress :D noissa muissa on löörning kurve :D
- Ehtomasti
Kannattaa ehdottomasti käyttää pieniin esim yhden sivun nettisivuihin Joomlaa, ocPortalia tai typo3 alustaa ^^
- melkoista
Myönnetään että Wordpress on yksi käyttäjäystävällisimmistä, mutta
jos halutaan yksilöllinen ulkoasu ei sitä ilman html,css, php kieltä voi tehdä Joomlaan eikä Wordpressiin eikä muihinkaan.
Julkaisujärjestelmän edut ovat lähinnä päivitettävyys, ja tiedon laittaminen. Mutta julkaisujärjestelmään ulkoasun teko on yksi ärsyttävimmistä tehtävistä. Perus html,css sivut kun tekee nopeammin. Toki julkaisujärjestelmä hallitsee paremmin taas suuret tieto määrien käsittelyn.
Jos riittää valmis ulkoasu netistä niin täältä ääni Joomlalle tai Wordpressille, kumpikaan ei lopulta ole kovin vaikea oppia.- Hämminkissä
"yksilöllinen ulkoasu"
eli tarkoitat että header,banneri ja tausta kuvia ja värejä ja sisältöä, jotka on ainoo asia joka tekee sitä yksilöllisyyttä ei voi siis laittaa/käyttää julkaisujärjestelmässä?
- kysymys vaan
Mikä on paras kotisivujen teko-ohjelma? Onko Dreamveawer? Voiko sillä tehdä html 5 kielellä ja julkaisujärjestelmän tapaisia sivuja?
- mittamies3
wordpress tai vaikka ihan blogger.com
tein tällasen sivun ihan hetkessä http://www.measures.info bloggerilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984