Täytyy tehdä uusi avaus, että keskustelut pysyisivät ymmärrettävinä eikä joka avauksessa käsiteltäisi kaikkia asioita.
Avaukseksi pari raamatun kohtaa:
P. Johanneksen 3. Epistola 1
1. Vanhin rakkaalle Gajukselle, jota minä totuudessa rakastan.
2. Minun rakkaani! ylitse kaikkein minä toivotan, ettäs menestyisit ja terveenä olisit, niinkuin sinun sielus menestyy.
3. Sillä minä ihastuin suuresti, kuin veljet tulivat ja todistivat sinun totuudestas, niinkuin sinä totuudessa vaellat
Jer 29: 7. Katsokaat sen kaupungin parasta, johonka minä olen teitä antanut vietää, ja rukoilkaat sen edestä Herraa; sillä kuin se menestyy, niin myös te menestytte.
Raamatusta voidaan ymmärtää, että Jumala on rakas Isä, joka tietää tarpeemme ja täyttää ne. Jeesus opetti rukouksen, joka kattaa tarkkaan mietittynä kaiken.
Ei Jumala luonut omiaan luusereiksi ja tarkoita pelkkää kurjuutta uskonvoimaksi. Kyllä Paavalikin todistaa, että Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme. Ei hän sanonut, että synnintunnossa on meidän väkevyytemme.
Ei Jumalan lapsen kuulu olla surkea ja iloton, vaan iloinen armon osallisuudessa ja menestyvä taistelussa syntiä vastaan. Sen pitäisi vielä onnistuakkin, koska apostoli sanoo: Vastustakaa per,kelettä niin se teistä pakenee. Jos emme saa uskoa raamatun sanoja todeksi omalle kohdallemme, niin olemme vielä vaatijan sauvan iskettävinä.
Kyllä minä elämän kurjuudestakin jotain tiedän, mutta se ei saa määrittää minun asemaani Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan lapsena.
Menestysteologia
23
163
Vastaukset
En siis ole menestysteologi siinä mielessä, etten kärsisi mistään vaivasta. Jos olisin, niin selkäni ei kipeytyisi säännöllisesti, minulla ei olisi velkaa, minulla olisi alle 9 votta vanha auto. Minulla on kuitenkin kaikkea, myös pilkkaajia, mutta niihin olen tottunut jo alakoulusta asti.
- Rauha teille
Kuka on toisten uskoa ja tekoja pilkannut enemmän kuin vihne? Hän tekee sen omilla väärillä tulkinnoillaan, ja niiden kertomisella totuutena. Kysy ellet tiedä.
Älä tee tulkintoja silloin kun et ymmärrä toisen kirjoituksen sisältöä. Ja opettele kysymyään, "ymmärsinkö oikein"! Me tiedämme että vihne on uskova mies, siinä ei ole epäselvää. Mutta kristinopin opettajaksi hänestä ei ole, koska hän onopillisesti hyvin horjuvaa sorttia, hän ei erota lihan töitä ja Hengen tekoja toisistaan, keskeisissä kristinopin kysymyksissä. Seurakunnassa on monelaisia lahjoja. Kun ihminen toimii Kristuksen ruumiin rakentamisessa omilla (JUmalan antamilla) lahjoillaan seurakunnan hyväksi, hän toimii silloin oikein.
Menestyksen teologia on eri asia mistä avaaja kirjoittaa. Kristuksen teologia elää Jumalan sanan kautta HENGESTÄ. Tällöin kunnian kaikesta saa Jumala
yksin.
Menestyksen teologia ammentaa voimansa lihan aikaansaannoksista. Tämän hengen kuulee nopeasti todistajan omasta suusta, oman lihan korottamiseen käytetään runsaasti Jumalan ja Kristuksen nimeä. Taustalla on hengelliseeen kaapuun puettu ylpeys.
Kristuksen teologiassa liha surmataan ristillä ja pannaan hautaan ja tilalle nousee uusi ihminen, HENGESTÄ syntynyt.
Menetyksen teologiassa lihaa tuodaan esiin kehumalla haukkumalla ja kannustamalla. Lihaa parannellaan ja kehitellään monenlaisilla konsteilla entistä paremmaksi. Tärkein näistä lihan jalostuskonsteista on valhe ja itsepetos. Jeesukselta kaiken saisi lahjaksi USKON kautta. Ja kunnian saa tällöin JUmala yksin.
_______
Me tiedämme että ihminen voi jopa parantua fyysisesti ja psyykkisesti, kun hän oikein uskoo paranevansa. Hengelliset helppoheikit käyttävät näitä lihaan tehoavia konsteja hyväkseen ja rahastavat niillä.
Sama tapahtuu toisinpäin. Kun onnettomuudet kohtaavat ja ihminen masentuu, hän voi sairastua pahastikin, tai jopa kuolla.
Näillä asioilla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä kristillisen uskon kanssa.
Paitsi sillä tavalla että kristityt ovat samanlaisia heikkoja ihmisiä kun kaikki muutkin ihmiset, ja samat psyykkiset ja fyysiset lainalaisuudet koskevat niin kristittyjä kuin epäuskoisiakin.
Epäusoiset ovat usein fiksuja ihmisiä. Nytkin kun on kaikenlaisia rahankeräyskampanjoita hätää kärsivien hyväksi, ovat epäuskoiset kunnostautuneet esimerkillisellä tavalla. Myös kristityt ovat osallisutuneet
talkoisiin.
_______
Ero onkin vain siinä että kristityt uskovat Kristukseen ja pesevät matkavaatteensa Jeesuksen veressä.
Kristityt tietävät olevansa syntisiä (Jumalan sana sen heille kertoo, ja he uskovat JUmalan sanan). Niin syntisiä he ovat että ainoaksi pelastuksen tieksi heille on kirkastunut Jeesus Kristus.
Epäuskoiset eivät ole huolissaan tulevasta elämästä. Jos tällainen huoli tulee, ihmiselle, niin se on merkki heräyksestä, eli epäuskon muuttumisesta tämän henkilön kohdalla epäuskottavaksi. Rauha teille kirjoitti:
Kuka on toisten uskoa ja tekoja pilkannut enemmän kuin vihne? Hän tekee sen omilla väärillä tulkinnoillaan, ja niiden kertomisella totuutena. Kysy ellet tiedä.
Älä tee tulkintoja silloin kun et ymmärrä toisen kirjoituksen sisältöä. Ja opettele kysymyään, "ymmärsinkö oikein"! Me tiedämme että vihne on uskova mies, siinä ei ole epäselvää. Mutta kristinopin opettajaksi hänestä ei ole, koska hän onopillisesti hyvin horjuvaa sorttia, hän ei erota lihan töitä ja Hengen tekoja toisistaan, keskeisissä kristinopin kysymyksissä. Seurakunnassa on monelaisia lahjoja. Kun ihminen toimii Kristuksen ruumiin rakentamisessa omilla (JUmalan antamilla) lahjoillaan seurakunnan hyväksi, hän toimii silloin oikein.
Menestyksen teologia on eri asia mistä avaaja kirjoittaa. Kristuksen teologia elää Jumalan sanan kautta HENGESTÄ. Tällöin kunnian kaikesta saa Jumala
yksin.
Menestyksen teologia ammentaa voimansa lihan aikaansaannoksista. Tämän hengen kuulee nopeasti todistajan omasta suusta, oman lihan korottamiseen käytetään runsaasti Jumalan ja Kristuksen nimeä. Taustalla on hengelliseeen kaapuun puettu ylpeys.
Kristuksen teologiassa liha surmataan ristillä ja pannaan hautaan ja tilalle nousee uusi ihminen, HENGESTÄ syntynyt.
Menetyksen teologiassa lihaa tuodaan esiin kehumalla haukkumalla ja kannustamalla. Lihaa parannellaan ja kehitellään monenlaisilla konsteilla entistä paremmaksi. Tärkein näistä lihan jalostuskonsteista on valhe ja itsepetos. Jeesukselta kaiken saisi lahjaksi USKON kautta. Ja kunnian saa tällöin JUmala yksin.
_______
Me tiedämme että ihminen voi jopa parantua fyysisesti ja psyykkisesti, kun hän oikein uskoo paranevansa. Hengelliset helppoheikit käyttävät näitä lihaan tehoavia konsteja hyväkseen ja rahastavat niillä.
Sama tapahtuu toisinpäin. Kun onnettomuudet kohtaavat ja ihminen masentuu, hän voi sairastua pahastikin, tai jopa kuolla.
Näillä asioilla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä kristillisen uskon kanssa.
Paitsi sillä tavalla että kristityt ovat samanlaisia heikkoja ihmisiä kun kaikki muutkin ihmiset, ja samat psyykkiset ja fyysiset lainalaisuudet koskevat niin kristittyjä kuin epäuskoisiakin.
Epäusoiset ovat usein fiksuja ihmisiä. Nytkin kun on kaikenlaisia rahankeräyskampanjoita hätää kärsivien hyväksi, ovat epäuskoiset kunnostautuneet esimerkillisellä tavalla. Myös kristityt ovat osallisutuneet
talkoisiin.
_______
Ero onkin vain siinä että kristityt uskovat Kristukseen ja pesevät matkavaatteensa Jeesuksen veressä.
Kristityt tietävät olevansa syntisiä (Jumalan sana sen heille kertoo, ja he uskovat JUmalan sanan). Niin syntisiä he ovat että ainoaksi pelastuksen tieksi heille on kirkastunut Jeesus Kristus.
Epäuskoiset eivät ole huolissaan tulevasta elämästä. Jos tällainen huoli tulee, ihmiselle, niin se on merkki heräyksestä, eli epäuskon muuttumisesta tämän henkilön kohdalla epäuskottavaksi.Rukoilen puolestasi, että Herramme ottaisi pois tuon kiivauden. Olkaat aina iloiset, kärsivälliset murheessa ja alati rukouksessa!
vihne kirjoitti:
Rukoilen puolestasi, että Herramme ottaisi pois tuon kiivauden. Olkaat aina iloiset, kärsivälliset murheessa ja alati rukouksessa!
Tuossa taisikin tulla avainsana? pesevät veressä! Ei raamattu tunne tuota..
Ilm 7: 14. Ja minä sanoin hänelle: herra, sinäpä sen tiedät. Ja hän sanoi minulle: nämät ovat ne, jotka suuresta vaivasta tulivat, ja he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet.- muuttis
Joo, menestysteologiaan kuuluu olennaisesti se, että ei tunnusteta mitään vajavuutta tai vaivaa. Olet rehellisempi uskossasi heitä.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
Joo, menestysteologiaan kuuluu olennaisesti se, että ei tunnusteta mitään vajavuutta tai vaivaa. Olet rehellisempi uskossasi heitä.
Voin kertoa omasta kokemuksesta.
Kysymys on siitä kumpaa katsotaan, sitä mitä on kirjoitettu tai sitä mitä luonnolliset aistini näkee. Eli ei tunnusteta minkään aistin olemassaoloa jos se on ristiriidassa Jumalan Sanan lupausten kanssa.
Voin rehellisesti myöntää että tällä tiellä olin tulla hulluksi ja olin viittä vaille sekoamista.
Todellisuudessa sattui helve.tisti, mutta sitä ei saanut myöntää toisille eikä itselleen. Kun oikein huutamalla julisti täydellistä voittoa kaikista ongelmista, vaivoista, puutteista, sairauksista yms. niin olo helpotti, kunnes seuraavana aamuna sama helve.tillinen kipu oli tullut takaisin.
Tätä jatkui 2 vuotta, taivas ja helve.tti oli joka ainoa päivä vieraanani.
Sitten Jumala näytti unen: Kiersin saarta ympäri jossa vihollinen juoksi perässä ja niin kauan kun ajoi perk.elettä ulos Jeesuksen nimessä se ei päässyt liian lähelle, mutta heti kun lopetti se oli kurkussa kiinni.
Siinä juostiin ympyrää joka ei johtanut mihinkään.
Annoin menestysteologian olla, ja elämästä tuli siedettävää.
Kun olin levännyt höynäytyksestä riittävän aikaa, niin Jumala pystyi kertomaan mikä siinä oli Jumalasta ja mikä ei ollut.
Jeesuksen ristin toinen puoli on Jeesuksen kärsimyksen osallisuutta, ja toinen puoli on ylösnousemusvoimaa, menestystä ja terveyttä. - muuttis
Suppeasti ajateltuna menestysteologia on terveyttä ja yltäkylläistä elämää maallisesti
Menestysteologiaa on kuitenkin myös kaikki oman kilvoituksen onnistumiset, ahkeroimiset ja kieltäymykset. Kaikenkaikkiaan omat suoritukset ja suoriutumiset. Omakohtaiset ihmeet ja näyt. Kun alkaa olla onnistunut siitä väistämättä syntyy hedelmänä heikompien veljien ja sisarten halpana pitämistä. Heidän uskonsa laadun ja määrän arvioimista ja kehoitusta: Kilvoittele paremmin, iloitse enemmän, rukoile hartaammin "juokse poika, juokse".
Nämä kaikki korottavat ihmistä itseään, ei suinkaan Jumalaa ja Hänen armoaan ja rakkauttaan. Juuri tuon takia niistä puhutaan kovin mieluusti. Toreilla ja turuilla.
Ja jos ei suoraan, niin rivien välistä se tulee näkyviin.
- tesa..
>"minä toivotan, ettäs menestyisit ja terveenä olisit",<
Johannes oli menestysteologi, Jaakob olkiapostoli, Job vedonlyönnin pelinappula ja Paavali oli heti Jeesuksesta seuraava. Näin niitä raamatunkirjoittajia luokitellaan, niin kuin meitä kaikkia.
Yleensä luokittelijat löytää yhden kohdan raamatusta joka sopii omiin ajatuksiin. Esim. ateisti löytää raamatusta: "Jumalaa ei ole". Sitten sanojasta tulee ylin auktoriteetti, ja vastaanväittäjät luokitellaan vähempiarvoisiksi. Kun katsotaan tarkemmin sanojan sanoja niin huomataan jotain muutakin: "Vain tyhmä sanoo sydämessään ettei Jumalaa ole".
Jumala oikeasti haluaa että löytäisimme myös menestyksen ja terveyden evankeliumista (Ilosanomasta).- teu,
"tesa"
EI Johannes ole Menestysteologi ,,vaan nimitys on menestyslogien tekemä .
totuusa on sana että kaunan eläisit ja menestyisit maan päällä , asiaan
saa ta na tekee kaikille sitä mitäö haluaa , niin tässäkin tapauksessa
pitää ymmärtää mistä se tuli , jospa luet neljännen käskyn ja varsinkin
sen selityksen , pääset ytimeen . .
- oppiakin on
Mutta kuolemaa ei ole vielä poistettu Uskovaisen elämästä ajallisuuden rajoittajana.
Ehkä se antaa pientä kontrastia näille terveyspastoreille, ainakin toivoisi, tosin vakavaa laatua on heidän kaihinsa vaikuttanut olevan.
Sitä mennään vaikka toiselle puolen palloa hoidattamaan eturauhasvaivaansa ettei tule menestyksen teolokiaan säröä ihmisten silmissä.
Yks kerrallaan ne kaikki haudataan. Lasaruskin haudattiin kahteen kertaan, eli ei tullt halvaksi sekään menestyminen.
ELi ellei evankeliumin POLTTOPISTE ja fokus pysy oikeassa suhteessa kaikkeen, ollaan hukkateillä ja kinttupoluuilla näyttäköön lyhyen aikavälin tulos vaikka kuinka taivaalliselta.
pisteet. - tesa..
Matteus: 11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
11:4 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
11:6 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
Haluaisin kysyä teiltä kaikilta: "Pitääkö meidän toista odottaman?"
Tai odotatteko itse vielä jotakin toista, jotain vielä suurempaa, jotain vielä parempaa?
"sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."- teu,
Tesa. " Tässä oli edhdottomasti kysymys Johannes Kataja , ei voi puhua
samana päivänä. Tämä Matteuksen kysymys 11.2 Oli osoitettu Opetsus
lastensa kautta Jeesukselle..
Ja Vastaa , jakeessa 11:4 : Menkää ja kertokaa Johannekselle , mitä te
nä'ette ja kuulette , ja Mat.1:5-6. .
Ei odoteta mitään toista ,
Jeesus Kristus on meidän Koko odotus : Hän on meidän Herramme lunasta
jamme,'un me uskomme Jeesukseen ,että Hän on Jumalan POIKA se riittää.
Sinä kirjoitit loppukaneetissa hyvin. kun uskot sen ,sinä' pelastut. - teu,
teu, kirjoitti:
Tesa. " Tässä oli edhdottomasti kysymys Johannes Kataja , ei voi puhua
samana päivänä. Tämä Matteuksen kysymys 11.2 Oli osoitettu Opetsus
lastensa kautta Jeesukselle..
Ja Vastaa , jakeessa 11:4 : Menkää ja kertokaa Johannekselle , mitä te
nä'ette ja kuulette , ja Mat.1:5-6. .
Ei odoteta mitään toista ,
Jeesus Kristus on meidän Koko odotus : Hän on meidän Herramme lunasta
jamme,'un me uskomme Jeesukseen ,että Hän on Jumalan POIKA se riittää.
Sinä kirjoitit loppukaneetissa hyvin. kun uskot sen ,sinä' pelastut.teu" . Kysymys oli , Johanneksen omat opetus lapset , kysyivät Jeesukselta
siis ei Jeesuksen opetuslapet.
- tesa..
Kuuntelin muutama viikko sitten Anne Miettistä joka kertoi tarinan 10-14 vuotiaista uskovista nuorista Austraaliassa.
Nämä nuoret menivät ostoskeskuksiin, pysäyttivät ihmisiä ja kysyivät saavatko he siunata ja rukoilla heidän puolestaan. Ihmeitä alkoi tapahtumaan ja 80 % rukoiltavista parani ongelmista ja sairauksista.
Media kiinnostu tästä niin paljon että kutsuivat asiantuntiaryhmän ja näiden nuorten edustajat haastateltavaksi. Koko maa sai nähdä tämän tunnin kestävän haastattelun telkkarin välityksellä. Lääkärit, psykologit ja psykiatrit yms. analysoivat monesta suunnasta sitä että ihmiset vaan luulevat parantuneensa ja todellisuus tulee vastaan kun rukous kokemus haihtuu.
Ohjelman lopuksi haastattelija kysyy myös nuorten edustajalta että mitä mieltä he ovat asiantuntioista? Tämä nuori vastaa: Ei hän paljon mitään näistä ymmärrä, mutta minä itse olin sokea ja nyt minä näen.
Näihin sanoihin haastattelu ohjelma päättyi.
Ps. En tiedä mistä näin hieno sana "analysoida" tulee, mutta itselleni tulee mieleen jotain mitä tulee sieltä anaalirauhasesta ja aletaan asiantuntijaryhmällä tutkimaan.
"Pitääkö meidän toista odottaman?"- Näitä rittää
Suomessakin todisteltiin parantuneesta, joka makasi jo kuolleena haudassa.
Todistajaa ei kiinnostanut kuunnella kuolleen puolisoa, ennen kun tämä teki tapauksesta rikosilmoituksen. Erään tuttavan sukulaista yritettiin herättää, vaikka
henkilö oli ruumiinavauksessa preparoitu ja pahvilla täytetty.
Kaikki erikoinen tapahtuu ulkomailla.
Jos Jumala parantaa, niin silloin HÄN parantaa.
Parantumistapauksia valehdellaan siksi koska sillä yritetään todistella olevansa oikeammassa kun kaikki muut. Tämä on härski variaatio "vain me" opista. - varokaa eksytyksiä
Näitä rittää kirjoitti:
Suomessakin todisteltiin parantuneesta, joka makasi jo kuolleena haudassa.
Todistajaa ei kiinnostanut kuunnella kuolleen puolisoa, ennen kun tämä teki tapauksesta rikosilmoituksen. Erään tuttavan sukulaista yritettiin herättää, vaikka
henkilö oli ruumiinavauksessa preparoitu ja pahvilla täytetty.
Kaikki erikoinen tapahtuu ulkomailla.
Jos Jumala parantaa, niin silloin HÄN parantaa.
Parantumistapauksia valehdellaan siksi koska sillä yritetään todistella olevansa oikeammassa kun kaikki muut. Tämä on härski variaatio "vain me" opista.Petolliset ihmeet ovat tyypillisä lopun ajan eksytyksille. Monenlaisilla psyykeen vaikuttavilla silmänkääntötempuilla saadaan ihmisiä eksytettyä pois uskosta Kristukseen.
Hyvä esimerkki tällaisesta toiminnasta oli Ilkka Kanervan kaataminen. - muuttis
varokaa eksytyksiä kirjoitti:
Petolliset ihmeet ovat tyypillisä lopun ajan eksytyksille. Monenlaisilla psyykeen vaikuttavilla silmänkääntötempuilla saadaan ihmisiä eksytettyä pois uskosta Kristukseen.
Hyvä esimerkki tällaisesta toiminnasta oli Ilkka Kanervan kaataminen.Näin on, kun Jeesus parantaa, se tekee kristityn nöyräksi, ei hän ala nostamaan itseään toisten yläpuolelle. Eikä ala korostamaan omaa rukousvoimaansa ja -aikaa kuinka on ahkeroinut.
Hän antaa kaiken kunnian kerskaamatta itsestään Jumalalle. Kristus Jeesus oli Paavalinkin kerskaus, vaikka hän kävi kolmannessa taivaassa. Eikä varmaan olisi maininnut mitään seurakunnalle muuten, mutta siinä tilanteessa otti puheeksi kun joutui todistamaan valheapostoleita vastaan seurakunnan edessä ja heidän parhaakseen, etteivät joutuisi eksyksiin.
Matt 13: 55. Eikö tämä ole tuo sepän poika? eikö hänen äitinsä kutsuta Mariaksi ja hänen veljensä Jakob ja Joses, ja Simon ja Juudas?
56. Ja hänen sisarensa, eikö ne kaikki ole meidän tykönämme? Kusta siis tällä on nämät kaikki?
57. Ja he pahenivat hänessä. Niin sanoi Jesus heille: ei prophetaa kussakaan halvempana pidetä kuin isänsä maalla ja kotonansa.
58. Ja ei hän siellä monta väkevää työtä tehnyt, heidän epäuskonsa tähden.
Jeesus puhui näin itsestään. Hän sanoi myös:
Joh 14: 12. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, ne työt, joita minä teen, hän on myös tekevä, ja suurempia, kuin ne ovat, on hän tekevä; sillä minä menen Isäni tykö.
13. Ja mitä ikänä te anotte minun nimeeni, sen minä teen: että Isä kunnioitettaisiin Pojan kautta.
14. Mitä te anotte minun nimeeni, sen minä teen.
15. Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Mikä estää? Epäusko!- tesa..
Kuulin kerran kertomuksen miehestä joka vietiin väkisin sairaallaan. Siellä hän sanoi lääkäreille ja hoitajille: "Älkää koskeko minuun" ja koska puhe ei mennyt perille, niin mies sanoi uudestaan: "Ronkkikaa toisianne, leikkikää niitä lääkärileikkejä keskenänne."
Voi olla että hoitohenkilökunta ei tykännyt ehdotuksesta, mutta minua tämä nauratti. Lain mukaan voimme tehdä elvytyskiellon, mutta en tiedä voisimmeko tehdä myös hoitokiellon. Jos voisimme niin lisäisin siihen myös hengellisen ronkkimisen. En tarvitse lääkäriä enkä pappia analysoimaan tai diaknosoimaan mutta jos jompi kumpi voi oikeasti auttaa niin on eri asia.
Jeesus on siitä erilainen auttaja, ette Hän tule sänkyni viereen asiantuntiaryhmän kanssa ja sano: hmmmm hmmmm, mikähän tota tesaa vaivaa ja mitähän sille pitäisi tehdä? Oliskohan jossain syntiä? Laitetaan leikkauspöydälle ja avataan koko pas.ka ja katsotaan mitä mies on syönyt.
Juuri siksi rakastankin Jeesusta koska Jeesus ei valmistunut tehtäväänsä yliopistossa ja varasta toimeentuloani ronkkiessani minua.
Eikö tämä ole menestystarina?- tesa..
Leikkauspöydällä:
Ai ai ai ai, nyt näyttää pahalta. Mitä täältä löytyykään?
Omaa vanhurskautta, lihan pyhitystä, tekojen oppia, väärää seurakuntaa, menestysteologiaa, vääräoppisuutta, synnittömyyttä, iloa ja riemua, luottamusta Kristukseen.Tälle ei voi tehdä enää mitään, pyydetään patologi huoneeseen ja julistetaan kuolleeksi.
- su***
Älkää rakkaat ystävät sekoilko ja leikkikö kuolletten kanssa jos henki lähtenyt ja todettu kuolleeeksi.
Näitä erehdyksiä on kuiten sodan aikan on tapahtunut.
Sodassa kun kaatuneet laitettiin pinoon, ja on tapauksia, että joukkoon on joutunut tiedoton haavoittunut. Sodan kiireessä on tehty virhe. Eloon jäänyt huomattiin kun ruumiskasassa olevalla varvas oli heilunut. Otettiin pois kasasta ja vietiin jsp:lle ja "kuollut" heräsi henkiin.
Jos joku hullu saarnamies yrittää varmaa kuollutta herättää henkiin, se on pöljän seonneen ihmisen toivoton teko. Eikö liene tää Nokianmission homopastori sitäkin yrittänyt. Siinä näimme, että kun luulee olevansa liiaksi Jeesuksen kaltainen, niin hassustihan siinä lopuksi käy. Nolaa itsensä ja uskonsa.- teu,
"su"
sama ukko meni Kanadaan ja yritti kuolleitä' herättää .
ensin isoja lööppejä , mutytya kun mitään eitapahtunut
Markku marssio pois hiljaa ?
- su***
. ..eli tämä ukko on tyypillinen esimerkki, miten Jumalan voimalla leikitään. Luulemalla, että valloittaa maailman uskonsa voimalla. Mutta siinä meille esimerkkinä, että me emme voi Jumalalta oikeuksia ottaa. Lisäksi tämä mies oli aivan uskostaan sekaisin, tanssien ja hyppien. Kyllä siinä vähemmästäkin heikkohermoiset joukkoon sekaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563111Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521782- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809