Keskenmenon jälkeen raskaaksi

Surullinen

Sain kaksi viikkoa sitten keskenmenon viikolla 9 4. Verenvuoto oli runsasta mutta sain kuitenkin tyhjennyslääkkeet. Sitten tuli kohtutulehdus jonka jälkeen kävin vielä tarkistuksessa. Kohtu oli täysin tyhjä ja siisti. Vaikka yleensä neuvotaankin odottamaan ne yhdet kuukautiset niin emme käytä ehkäisyä vaikka emme varsinaisesti yritäkkään vauvaa. Nyt vaan lähipiirissä putkahtelee vauvauutisia toisenksa jälkeen ja se hieman ahdistaa sillä olisi ihana kertoa uutisia myös itse :( hirvittää kun toisilla on kestänyt ikuisuuksia tulla uudelleen raskaaksi keskenmenon jäkeen.

27

8241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkj

      Itselläni oli juuri heinäkuussa keskeytynyt keskenmeno rv 8 ja nyt olen uudestaan raskaana rv 7 1 ja välissä oli yhdet kuukautiset, itsellä oli myös lääkkeellinen tyhjennys. Eli kyllä sinäkin voit piankin tulla raskaaksi, rankkaahan tämä alkuraskaus on kun pelko on kova jos meneekin taas kesken niin sitten alkaa myös voimat itseltä loppua.. Mutta jotenkin on nyt kyllä sellanen olo että kaikki on kunnossa :) se selviää ensiviikolla varhaisultrassa.. Ja itsellä myös oli tilanne tuossa keskenmenon jälkeen että moni siinä välissä hehkutti alkanutta raskauttaan, en iloinnut heidän puolestaan enkä kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, olin katkera.. Keskenmenon kokeneella on oikeus olla surullinen eikä tarvitse iloita toisten puolesta, se on pahinta mitä voi tapahtua, eikä sitä surua voi ymmärtää muut kuin sen kokeneet...

      Sinulle toivon paljon tsemppiä ja plussaonnea!:)

    • ei aika eikä mikään

      Mutta sinun keskenmenostahan on vasta kaksi viikkoa! Minulla pelkän keskenmenon hoitoon meni noin 1,5 kk (rv12). Keskenmeno oli maaliskuun lopulla ja viimein kaavinta sitten toukokuussa. Uusi raskaus alkoi heinäkuun lopulla. Sitä paitsi oikeasti on parempi, jos aikaa kuluu jonkin verran keskenmenon jälkeen. Tiedätkö, että yksi moolaraskauden riskitekijä on keskenmeno? Eli parempi, että elimistö ehtii toipua kunnolla.

      • ei aika eikä mikään

        Anteeksi, kirjoitin väärin. Raskauteni alkoi tietenkin vasta elokuussa kun raskaushan vain lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä :). Eli minulla oli keskenmenon ja uuden raskauden välissä viisi kuukautta mutta jos katsotaan raskaushormonien kääntymistä keskenmenon jälkeen negatiiviseksi, niin sen ja uuden raskauden väliin jäi noin kolme kuukautta eli kolmet kuukautiset. Keskenmenneellä sikiöllä oli jonkin verran niskaturvotusta, nykyisellä hienosti normaalirajoissa. Sinunkin on vain ajateltava, että keskenmenolla oli jokin tärkeä syy, jota sinä et voi tietää, mutta todennäköisesti oli parempi niin...


    • itku

      Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno juuri tällä viikolla, rv 11 1. :( Lääkkeellinen tyhjennys alkoi eilen, eli olen projektissani aivan alussa. Pelottaa kuinka kauan tässä oikein vuotelee, milloin pääsisi aloittamaan uuden yrityksen, ja milloin sitä sit mahdollisesti tulisi raskaaksi. Tätä raskautta yritettiin 1,5v ja vauva olisi siis erittäin tervetullut. Kuukautiseni ovat olleet aina aika epäsäännölliset, joten tämän jälkeen varmaan entistä enemmän sekaisin. Melkoista tunnemyllerrystä, eikä asiaa helpota ainakaan se, että ihmiset usein kyselevät "no koskas te niitä lapsia teette?" Seuraavaa joka alkaa kyselemään tirvasen varmaan päin näköä :) Tsemppiä meille jokaiselle menetyksen kokeneelle!!

    • Mama 24

      Sain keskenmenon pääsiäisen aikoihin 2012 raskausviikolla 11 5. Ennen keskenmenoa olin ollut ilman ehkäisyä vuoden. Päätettin silloin puolisoni kanssa että tärppää kun on tärpätäkseen. Ja niinhän tuo tärppäsi mutta meni sitten tosiaan kesken. Jälkivuotoa kesti melkein 2 kuukautta. Kahdesti kävin lääkärissä ja kummallakin kerralla ultrattiin. Ensimmäisellä kerralla todettiin kohdussa olevan raskausmateriaalia (ei sikiötä enää siinä vaiheessa) ja sovittiin että annetaan kohdun tyhjentyä luonnollisesti. n.kuukauden kuluttua menin uudelleen ja todettiin kohdun tyhjentyneen kokonaan raskausmateriaalista. Elokuussa 2012 tein sitten uudelleen positiivisen raskaustestin ja nyt 6kk pojan äiti. Keskenmenon ja uuden raskauden välissä oli muistaakseni 3 kuukautiset.

    • surullinen94

      minulle todettiin keskenmeno tänään.. rv 9.. on kyl elämäni raskain päivä pitkään aikaan.. aamulla oli ensimmäinen ultra ja en odottanut saavani tälläisiä uutisia, olisi ollut ensimmäinen vauvani ja tätä on todella monta kuukautta odotettu.. kyllä uudestaan meinataan yrittää kun lääkkeet on syöty ja vuodot loppunu(ei ole vielä onneks alkanu..)

    • Surullinen

      Hassua miten kauan ihmisillä vuoto kestää. Minulla ei kestänyt hädintuskin kuin viikon? mutta keskenmeno oli kyllä aika raju ja verta tuli itekseen ulos hirmuisesti ennenkuin ehdimme sairaalaan ja sain silti vielä tyhjennyslääkkeet. Sain semmoset vielä kotiinkin mutta vuoto loppui aika nopsaan ja kohtu oli tyhjä. Ei siis tarvittu mitään kaavintaa koska itekseen tuli melkein kaikki ulos.

    • pitkä vuotoaika

      Mulla on vuoto kestänyt nytten viisi viikkoa. Viime viikolla alkoi kylläkin hieman runsaampi vuoto, joten en nyt tiedä, että ovatko nämä jo kuukautiset. Välissä ei kuitenkaan ole ollut yhtään vuodotonta päivää. Ei nyt ennen tätä runsaampaa vuotoa ollut mitään punaista verta, mutta sellaista vaaleanpunaista pientä vuotoa, välillä oli vähän oranssiakin??? Saas nähdä, kuinka kauan vielä vuotaa...

    • tarrasukat

      Täällä kans jännäillään.

      Olin raskaana viime elokuussa. Viikolla 7 1 minulta tuli aivan hieman verta. Tietenkin säikähdin ja varasin seuraavalle päivälle yksityiseltä ajan varhaisultraan. Siellä kävi ilmi että on tuulimunaraskaus.
      Seuraavana päivänä hain tyhjennyslääkkeet naistentautien poliklinikalta. Siellä jouduin ravaamaan viikon välein, kolmen viikon ajan komplikaatioiden vuoksi. Tyhjennyslääkkeet sain kahdesti. Kolmannella käyntikerralla ottivat mekaanisesti loput pois. Ei kaapinut, mutta jollain nyppäsi.

      Negatestin sain tuon koittelemuksen jälkeen lokakuun alussa.

      Nyt olen uudelleen raskaana

    • känken

      Olin raskaana viime syykuussa viikoilla 7 kun aloin yhtäkkiä tiputtaa. Säikähdin ja soitin tietysti neuvolaan josta pyysivät tarkkailemaan tilannetta. Muutama päivä meni ja kaiken tämän lisäksi minulle sattui tapaturma jossa katkoin sekä jalan että käden. Samassa rytäkässä selvisi, että sikiö ei vastannut niitä viikkoja joita piti ja raskaus oli keskeytynyt viikolle 4. Melkoisesti oli nieltävää yhdelle kerralle enkä oikein ole täysin tasapainossa asian kanssa vieläkään. Uskon, että vasta uusi raskaus parantaa haavat. Sitä odotellessa siis. Kun läheiset ovat ilmoitelleet vauvauutisia minusta tuntuu kuin joku kääntäisi veistä haavassa.

      • m4rizk4

        Meillä on perheessä jo yksi poika 1v ja 10kk. Olemme viimeiset puoli vuotta yrittäneet toista.. Sainkin iloisia uutisia tammikuussa, kunnes ne viikko sitten muuttui suru uutisiksi. Keskenmeno rv 9 6.. Jotenkin tuntuu todella pahalta.. Itkettää, oli kovin odotettu vauva. Minulla on ollut aina tietynlainen mielikuva perheestämme, kaksi lasta, ehkä kolme, kaikilla korkeintaan kahden vuoden ikäero jotta heistä on seuraa toisilleen.. Tuntuu tyhmältä sanoa mutta tuntuu kun koko tulevaisuuden kuva muuttuisi.. En osaa käsitellä asiaa. Teinkö jotain väärin? Miksi minä? Olenko ollut huono äiti esikoiselle? Ei auta yhtään että 6! Ystävääni lähipiiristä odottaa vauvaa, hieman katkerana ja surullisena seuraan vierestä. Ehdin muutamalle jo kertoakin, olin liian innoissani. Toivottavasti seuraava raskaus tulisi nopeasti! Tsemppiä kaikille keskenmenon saaneille!! Pitää muistaa se mikä ei tapa, vahvistaa!


    • Pala onnea

      Me saimme tänään kuulla varmistuksen keskenmenosta. Odotellaan, että tulisi kaikki kohdusta pois itsestään ettei tarvitsisi tyhjennyksiä. Itse tulin raskaaksi 3-4 kuukautta edellisen lapsen syntymän jälkeen ja olimme niin hurjan onnellisia tästä pikku-kakkosesta. Ajattelen kuitenkin niin, että on paljon asioita joihin en voi vaikuttaa vaikka tekisin mitä... tämä on yksi niistä. Olisin varmasti ollut tällekin hyvä äiti ja hän olisi ollut rakastettu mutta luonto päätti toisin. Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki me keskenmenon kokeneet saamme pian iloisia plussa-uutisia! Koska ihan kaikki suru ei todellakaan vahvista! Eikä tarvitsekaan vahvistaa, mehän olemme ihmisiä emmekä mitään koneita.

    • 9+6

      ite koin ekassa raskaudessani tuulimunan taskasn rv 9,lapsi oli todella odotettu. Laskettu aikakin olisi ollut heinäkuussa 2013, mut raskauduin uudelleen ja synnytin ihanan pojan lokakuussa 2013

    • rvkk

      elokuussa 2011tuli km ja uudelleen tulin raskaaksi marraskuussa 2011. elokuussa 2012 poika nyt uudelleen raskaana rv 17 1

    • että tällain

      Turha täällä ruikuttaa ja kertoa monennella kuulla sitä on ollut raskaana ja sitten keskeytynyt yht'äkkiä. Kaikki tapaukset on niin yksilöllisiä, ettei niistä voi päätellä voiko ja milloin sitä uudestaan voi tulla raskaaksi!
      Mulle riitti, kun sain tietää olevani raskaana, en halunnut sitä ja tein siitä lopun.

      • sinäoletkuvottava

        Mikä hitto sua vaivaa?Eikö äiti rakastanut lapsena tarpeeksi vai mitä? Kuka on sua pyytänyt tähän keskusteluun mukaan jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa. Todella alhasta ja asiatonta. Toisilla on täällä todella huono mieli keskenmenon takia. On nimittäin pieni ero abortissa ja keskenmenossa. Mutta mitäpä tollainen perähikiällä asuva, teelusikan kokoisen tunneskaalan omistava idiootti muuta osaiskaan!


    • pettyneenä

      Mulla lapset 04/12 ja 07/13. Nyt meneillään kolmas keskenmeno tälle vuodelle. Voin sanoa, että eka km oli pahin. Viikkoja oli noin 10, kun mwnin normi lääkärikäynnille, jossa sitten ultrassa huomattiin jääneen kesken jo viikolla 6-7. Aika järkytys se oli, kun just oli ehtiny asennoitua ja hyväksyä uuden alun. Sit iskee tuommoinen pommi ihan puskista.Mutta ei kyllä seuraavatkaan oo ollu yhtään sen helpompia. Kun sitten ensimmäisestä selvinneenä tulin nopeasti uudelleen raskaaksi, oli ajatus, että kyl se nyt hyvin menee ja että eihän niitä kovin yleensä tule kahta perätysten. Niinku useat tutut vakuutteli, että km:n jälkeen voi tulla hyvinkin helposti uudelleen raskaaksi, se on todellakin totta! Mutta kun ne järestään menee kesken niin enää usko ollenkaan et joskus vielä menis hyvin... Onko muita kellä tullu näin monta perätysten? Mulla nää ollu 02/14, 04/14 ja 06/14. Ekan ja tokan välissä yhet menkat, takan ja kolmannen välissä ei ollu ollenkaan. Eka km tyhjennettiin lääkkeellisesti, nämä kaks viimeisintä ollu viikoilla 5-6 ja itsestään alkoi vuoto. Järki sanoo, et luonto hoitaa hommansa, mut ei tää tunnepuoli pysy oikeen mukana. Kohtu varmaan menny näistä ihan sekasi eikä enää mikään onnistu ); vaikka kaks ihanaa lasta jo onkin, en haluis että raskauskokemukset jää näihin ikäviin kokemuksiin. Heti ku kolmas keskenmeno alkoi, alkoi, tuntuu niin loputtomalta tämä pettymysten uusiutuminen.

    • lausa

      Otan osaa kaikkien keskenmenon kokeneiden puolesta. Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon rv 10 0, ja minulle jouduttiin tekemään kaavinta. Fyysisesti toivuin hyvin nopeasti, henkisesti tietenkään en.

      Nyt keskenmenosta on kulunut 6 1/2 viikkoa. Tein 6 viikon jälkeen positiivisen raskaustestin, kaikkien "oireiden" perusteella. Halusin kuitenkin seuraavan päivänä epäuskossani tehdä uuden testin, joka näytti negatiivista suureksi pettymyksekseni. Luovuin siis jo toivosta, että kyseessä olisi uusi raskaus. Kuitenkin kaikki oireeni viitaisivat siihen. Ehkäpä teen viikon päästä vielä uuden testin varmuuden vuoksi. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

    • mansikkapiirakka

      Tuntuu pahalta sanoa, mutta lohduttaa ihan hirveesti lukea muiden keskenmeno kokemuksista, kun täälläkin lähipiirissä jokatoinen on raskaana.

      Me ollaan yritetty esikoista about 9kk, johon on mahtunut kaksi keskenmenoa, rv 5 ja 10... Kumpikin onneksi vuotanut itsekseen viikossa ulos, joten uutta raskautta on päässyt yrittämään kohtuullisen nopeasti, mutta hemmetti että on ollut raskas vuosi takana. Välillä tekis mieli vaan siirtyä takaisin pillereihin, että ei tarviis joka kuukausi pettyä, kun menkat alkaa eikä tarviis kokea enää yhtäkään keskenmenoa!

      Mahdollinen tuleva raskaus pelottaa hirveästi. En oikeasti tiedä, miten mun pää kestää enää yhtäkään keskenmenoa. Ja oon kaikenlisäksi ihan onneton puhumaan näistä mun peloista, kun pelkkä ajatuskin itkettää ja sitten kun tulee itku, niin en pysty puhumaan...

    • Anu Saukko

      yritäppä vaikka anukseen jos onnistuis? Niin mulla toimi.

    • Pelottaa

      Voitteko auttaa muo oon 17v tyttö ja mulla vissiin tuli kesken meno koska mulla tulee sellasta ruskeeta vuotoa ja joskus pieni pippa veri hyytymiä enkä tiijä mitä tekisin

    • Toisenlapsenodottaja

      Mulla tuli varhainen keskenmeno rv 5 0. Viikon ehdin iloita. Tuosta neljän viikon päästä tein uuden raskaustestin, joka oli positiivinen. Tosi nopeasti voi näköjään raskautua uudelleen, ainakin varhaisen km:n jälkeen.

      • marraskuunsuru

        Mulla huomenna tyhjennys vaikka on jo itsestäänkin alkanut vuotaa. 6 1 kuulin vielä sydämen mut siitä viikon päähän oli pieni enää elänyt. Kävin uudestaan yksityisellä rv 11 kun en jaksanu kahta päivää oottaa neuvolan ultraan kun tunsin ettei oo kaikki hyvin ja ei ollutkaan.... On niin kova kaipuu ja rikki sisältä. Mut onneks on esikoinen 2v poika olemassa. Tuo oli mun eka km ja toivottavasti viimeinen. Mut pelottaa että toistuis. Toivon että raskaudun nopeasti uudelleen mutta ei saa liian nopeasti yrittää kun riski on vielä suuri...


    • Hei olen 30 vuotias nainen ja mulla on ennestään 4 vuotias poitsu. Elokuussa tehtiin keskeytys..jälk vuoto kesti noin 5 viikkoa. Yhdet normaalit menkat tullu ja nyt yritetään toista..nyt jännäillään ens ke asti et alkaako vaiko ei..kauan muilla noin mennyt että raskautunut uudestaan keskeytyksen jälk..kovasti ois toiveissa toinen..kaikkille tseppiä ja voimia:)

    • Tiin123

      Meidän pikkuinen oli kuristunut napanuoraan ja kuollut n. rv16. Syntyi 17 3..kaunis pieni kovin toivottu pikkuinen.

      • Tiin123

        Lääkäri antoi kyllä luvan yrittää heti uutta raskautta kun jälkivuoto loppuu. Eikä sitä kestänytkään kun noin 2 viikkoa. Toivotaan kovasti että plussataan pian. Voimia kaikille kovasti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe