Käsittelyajat ja hermoromahdus

Henkinen hajoaminen

Miten voi olla niin hidasta asioiden käsittely Kelassa ja Kevassa!
Työkyvyttömyyseläkeasian keskimääräinen käsittelyaika on Kelan sivujen mukaan siellä 8 viikkoa. Lähetettiin viime vuonna hakemus 3 kk ennen kuntoutustuen loppumista, mutta silti päätös tuli vasta juuri sen 3 kk:n viimeisenä päivänä vaikka oli "kiireellinen"-maininta hakemuksessa..

Nyt kesti työkykyarviointipäätöksen saaminen 7 viikkoa (taas "kiireellinen"-maininta).
Siihen päälle vielä järjestävän laitoksen käsittelyajan vitkuttelu 5 viikkoa ja arviointiin
varattu aika 3 viikon päähän.

Mitä ihmettä tässä nyt tapahtuu. Tarkoitus on tietenkin hakea uudelleen työkyvyttömyyseläkettä, mutta voiko sitä hakea, kun on tuo arviointi tiedossa ja mitä sen jälkeen tapahtuu on arvoitus. Kertokaa viisaammat!

2

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajalla minäkin

Eikä siinä vielä mitään, että käsittelyajat ovat pitkiä, mutta kun rahojakin saa odottaa pitkään. Sain Kelasta ja Kevasta myönteisen kuntoutustukipäätöksen. Kela maksoi takautuvasti tuen, mutta Kevan ensimmäistä erää ei näy eikä kuulu. Kuukausittain maksettava summa on kyllä päätökseen merkitty, pidätysprosentti toimitettu, mutta rahaa ei vaan tule.

Vanhuuseläkkeen hakijoilla ei ole päätöksen ja rahojen kanssa mikään kiire, kun hakemuksen voi laittaa puoli vuotta etukäteen. Mutta työkyvyttömien tilanne on aivan eri.

• jotta näin

Muistaa pitää, jotta sossu repii ne takautuvat jos on saanut toimeentulotukea ajalle kun hakee eläkettä ja saa ekat erät tilille.Samoin ei kannata olla ulosotossa sillä joka penni menee silloin sinne.Onneksi ulosotto ottaa ensiin aja jos jää niin sossu eli lyhenee velat kunnolla kuten minulla.Kesti saada rahat 6kk kun oli eläkepäätös käsissä.Sossu kiros vaan ei voinut mitään sillä nykyeläkkeestä ei voi otta aulosotto eikä' sossu penniäkään sen verran pieni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe