Talo Thaimaahan omalle tontille

Thaitalo

Perin hankalaksi menikin oman tontin omistavalle talon rakentaminen
tai sukulaiset tekee, mutta hinta on ihan liikaa korkea ja ei tunne tinkimistä
ainakaan vaimon puolelta, eli hinta on mikä on ja voi tulla sovittua kalliimmaksikin

Ongelmana on saada talonrakentraja Thaimaasta, eli 300km Bangokista
pohjoiseen. Oma tontti ja simppeli pohjapiirros village tyyppiseen taloon
jossa talo on tolppien päällä.

onko kokemuksia tai tietoa miten saisimme jostain sen talonrakentajan
kohtuuhinnalla ja muutenkin kokemuksia kellä asiaanliittyen on.

55

2535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurissani asuu Thaimaalainen huippuhyvä talon rakentaja,mutta onhan tuo aika kaukana.
      Tämä kylä on lähellä Mahasarakhania.
      Olen nähnyt työn jäljen ,mitä mies on tehnyt.Osaa muurata ja osaa kirvesmiehentyöt erikoisen hyvin.

    • töllinakka

      täältä jos asiallisen avun/tiedon saat olet kuin lottovoittaja

    • epäilen

      oma tontti? Siis kenen oma?

    • minä

      Mulla kans on sellanen käsitys, ettei muut kuin Thaimaalaiset saa sieltä tonttia ostaa...?

    • Jos olet naimisissa Thaimaalaisen kanssa ilman avioehtoa on vaimon tontit ja talot 50% sinun,Thaimaan lain mukaan.Mutta erotilanteessa uskoisin että farangi jää hopealle kuitenkin.

    • hannu131

      yritys voi omistaa maata.

      • täyttä potaskaa

        eikä voi....vai väitätkö että suomalainen yritys voi omistaa maata Thaimaassa....täyttä puppua ja ainoa joka voi omistaa on oltava thaimaalainen.


    • Ja avioliitossa,avioliiton aikana hankittu omaisuus katsotaan yhteiseksi.Mutta jos vaimolla on maata ennen avioliiton solmimista,sitä ei katsota yhteiseksi.Ja farangi mies joutuu antamaan todistuksen,ettei hän maksanut maata,kun se hankitaan avioliiton solmimisen jälkee,
      Ero tilanteissa toimivat lakien mukaan.Ainakin niin vakuuttavat paikalliset lakimiehet.
      Tontin omistus onnistuu osakeyhtiön avulla,jossa olet vähemmistö osakas.

      • siis lopeta

        älä puhu täyttä paskaa...ei voi suomalainen maata omistaa. Vuokraaminen on mahdollista mutta maan omistaminen on mahdotonta. Ja sellaista asianajajaa ei ole joka ssa erossa suomalaisella talon...ei onnistu ei sillä maan omistaja sen omistaa myös Thaimaassa....kuten myös meillä.


      • Lue oikein
        siis lopeta kirjoitti:

        älä puhu täyttä paskaa...ei voi suomalainen maata omistaa. Vuokraaminen on mahdollista mutta maan omistaminen on mahdotonta. Ja sellaista asianajajaa ei ole joka ssa erossa suomalaisella talon...ei onnistu ei sillä maan omistaja sen omistaa myös Thaimaassa....kuten myös meillä.

        Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi.
        Mahasarakham ei sanonut että farangi voi omistaa maata tai yhtiötä kokonaan mutta yhtiö voi omistaa maata ja yhtiössä voi olla vaikka sata vähemmistöosakasta mutta hän tai he eivät voi omistaa yhtiöstä kuin max 49%.

        Thaimaalaisen luottohenkilön tulee olla oikeasti luotettava joka on se enemmistöosakas. Luotettavuuden voi varmistaa erilaisilla omaisuusjärjestelyillä jotta huonoimman tapahtuessa luottomiehen rahallinen intressi ei ole alkaa vedättää sinua tai joutuu itsekin kärsimään.

        Thaimaahan joutuu myös maksamaan suuren kynnysrahan jos aiot alkaa tuomaan maahan jotakin tuotetta Thaimaan ulkopuolelta.


      • mitäv
        Lue oikein kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi.
        Mahasarakham ei sanonut että farangi voi omistaa maata tai yhtiötä kokonaan mutta yhtiö voi omistaa maata ja yhtiössä voi olla vaikka sata vähemmistöosakasta mutta hän tai he eivät voi omistaa yhtiöstä kuin max 49%.

        Thaimaalaisen luottohenkilön tulee olla oikeasti luotettava joka on se enemmistöosakas. Luotettavuuden voi varmistaa erilaisilla omaisuusjärjestelyillä jotta huonoimman tapahtuessa luottomiehen rahallinen intressi ei ole alkaa vedättää sinua tai joutuu itsekin kärsimään.

        Thaimaahan joutuu myös maksamaan suuren kynnysrahan jos aiot alkaa tuomaan maahan jotakin tuotetta Thaimaan ulkopuolelta.

        No sieltä eka järki lause !


    • farang khii nok

      Itse löysin rakentajan viidakkorummun avulla. Kyselin niiltä kellä on vähän uudempi talo että kuka on rakentanut. Samalla saa esikuvaa työn jäljestä. Rakennutan taloa parhaillaan noin 100km Bankokista pohjoiseen. Maata ei voi omistaa sanoo laki mutta Thaimaassa on kaikki mahdollista. Onhan tämä vapaitten maa. Tämä rakentaja piirsi kuvat ja hommasi rakennusporukan ja itselle jää lähinnä maksuhommat vaan.

      • raha menee kaivoon

        minäkin korostan tuota maksuhommat kohtaa...se on juuri sitä ja vain sitä.


    • hannu131

      eli noi kiinalaisten isot tehtaat omistaakin thaimaalainen. koska se maa on siinä alla yrityksen jossa on enemmistö osakas thaikulla.

    • maunitsio

      minäkin menetin tonnin. rakennettiin yksi huone thai tyttöystäväni taloon. tosin ollaan vielä yhdessä. tosin suomalaisesta akasta erottuani menetin puolet omakotitalosta. siitä on 5 vuotta vieläkin vähän harmittaa,koska se opiskeli ja minä maksoin kaiken. no nyt on lääkäri ja eronnut jo toisen kerran. meinasin soittaa sen nykyselle ettei kannata paljon investoida kyseiseen rouvaan,mutta aattelin tehkööt jokainen omat virheensä.

      • entinen juoppo

        Minä rakensin talon thaieukkoni omistamalle kaupunkitontille. Siellä vietämme talvella puoli vuotta. Suomen kesän olemme talossani Suomessa. Eukkoni riisipellot ovat vuokralla. Naimisissa olemme olleet seitsemän vuotta, eikä mitään ongelmia ole ollut. Olemme kyllä jo molemmat yli kuusikymppisiä. Se saattaa vaikuttaa ettei niitä sukulaisten vaateita ole.


    • khonkean88

      minun vaimo 35 eikä täälläkään mitään vaatimuksia.se on varmaan itsestäänkin kiinni miten levittelee rahapussiaan

    • mitäv

      Tarvit vuokrasopimuksen kaikkine erittelyineen , joten käänny asiantuntijan puoleen heti alussa. muuten voit laittaa rahasi kaivoonn tai lottoon ja ansaitakin jotakin. ÄLÄ RAKENNA MITÄÄN ENNENKUIN KAIKKI PAPERITT JA SUUNNITELMAT YM:YM: ON LEGALISOIDUILLA PAPEREILLA: Itse loosannu noin 50 the , ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA LAITA SINNE PESOOKAAN ! . SEURAA VAIMOSI RAHANKÄÖYTTÖÄ JA SUHTEUTA SE BTH. IKÄVÄÄ ; MUTTA TOTTA !

      • Thaimaan vaeltaja

        Onpahan huonosti asiat mitäv, kun pitää täällä netissäkin huutaa täysillä.
        Yli kymmenenvuotta olen ollut avioliitossa Thaimaalaisen vaimoni kanssa ja hyvin on mennyt, mutta menköön vain...
        Isohko talo on rakennettu Thaimaahan loma-asunnoksi ja vieläpä vaimon vanhempien tontille, jonka lahjoittivat tyttärelleen.
        Vaimon rahankäyttöä en kylläkään seuraile, hän pikemminkin minun, kun tahtoo kaikelaisia hupiostoksia tulla tehtyä.
        Ikäeroakin on aikaisesti meillä, mutta eipä tuo ole haitannut, vaimon mustasukkaisuus kylläkin joskus, harvoin, kuitenkin mietityttää.
        Näin jo vanhempana uroksena, kun välillä vilkuilen kuulemma liikaakin kauniita neitokaisia ja usein saan siihen vastakaikuakin, etenkin Thaimaassa ja jopa Suomessakin, huomattavasti nuoremmilta näteiltä Thai-neitosilta. Mutta elämä on...
        Vaimoni on kyllä hieman varakkaammasta perheestä ja korkeasti kouluttautunut.
        Jälkikasvuakin olemme iloksemme saaneet.

        Voin vain todeta, että tasan eivät käy onnen lahjat, syvät valitteluni sinulle mitäv, koska asiasi ovat näin huonolla tolalla!


      • maunitsio
        Thaimaan vaeltaja kirjoitti:

        Onpahan huonosti asiat mitäv, kun pitää täällä netissäkin huutaa täysillä.
        Yli kymmenenvuotta olen ollut avioliitossa Thaimaalaisen vaimoni kanssa ja hyvin on mennyt, mutta menköön vain...
        Isohko talo on rakennettu Thaimaahan loma-asunnoksi ja vieläpä vaimon vanhempien tontille, jonka lahjoittivat tyttärelleen.
        Vaimon rahankäyttöä en kylläkään seuraile, hän pikemminkin minun, kun tahtoo kaikelaisia hupiostoksia tulla tehtyä.
        Ikäeroakin on aikaisesti meillä, mutta eipä tuo ole haitannut, vaimon mustasukkaisuus kylläkin joskus, harvoin, kuitenkin mietityttää.
        Näin jo vanhempana uroksena, kun välillä vilkuilen kuulemma liikaakin kauniita neitokaisia ja usein saan siihen vastakaikuakin, etenkin Thaimaassa ja jopa Suomessakin, huomattavasti nuoremmilta näteiltä Thai-neitosilta. Mutta elämä on...
        Vaimoni on kyllä hieman varakkaammasta perheestä ja korkeasti kouluttautunut.
        Jälkikasvuakin olemme iloksemme saaneet.

        Voin vain todeta, että tasan eivät käy onnen lahjat, syvät valitteluni sinulle mitäv, koska asiasi ovat näin huonolla tolalla!

        hyvä hyvä näin juuri. älkää menkö naimisiin kouluja käymättömän pellolta pattikselle tai pukettiin saapuneen tytön kanssa vaikka kuinka olisivat mukavia ja kauniita.


      • farang_khii_nok

        Ikävää pojat jos olette menettäneet rahaa, Itse olen hoitanut asian toisin. Tämä rakenteilla oleva talo on jo toinen mitä rakennan. Ensimmäinen myytiin hyvällä hinnalla eteenpäin ja uudesta tehdään isompi. Olen asunut vaimoni kanssa täällä jo jonkun aikaa ja olemme molemmat maanviljelijöita. On totta että moni on menettänyt rahaa täällä. Tuo maanomistus asia on aika suhteellinen vaikka laki siitä toisin sanookin niin se on järjestettävissä ainakin pienemmillä paikkakunnilla. Varovainen täällä saa olla ja rakentaessa tulee olla urakkasopimus ja urakan hinta kiinteä jolloin valmistakin syntyy nopeasti. Jouluksi muutamme uuteen kotiin johon on asennettu kaikki kodinkoneita myöten valmiiksi. Miksi rakentaa räntäsuomeen kun tänne saa pikkurahalla upean talon. Nyt istun vielä vanhan taloni kuistilla ja juon päiväkahvia. vanha luovutetaan kun uusi valmistuu. Keli on 29 astetta plussalla eikä pilven hattaraakaan. Kyllä tästä onnesta jo maksaakin erittäin mielellään. Vaimoni kanssa meillä on yhteiset rahat ja tavoitteet eikä hänen rahankäyttöään tarvitse seurailla kun molemmat tietää mihin on varaa. Riisitiliä tässä odotellaan mutta täällä maanviljelijän ei tarvitse uuninpankolla makoilla kun tarkenee muutenkin. Suosittelen kaikille mutta olkaahan pojat varovaisia.


      • pattaya girl
        maunitsio kirjoitti:

        hyvä hyvä näin juuri. älkää menkö naimisiin kouluja käymättömän pellolta pattikselle tai pukettiin saapuneen tytön kanssa vaikka kuinka olisivat mukavia ja kauniita.

        älä nyt soopaa laula! kun ne oppii käyttämään haarukkaa ja veistä,niin silloin olet jo opettanut 75% asioista,näistä tytöistä tulee oikein luotettavia .


      • tyhmäää
        pattaya girl kirjoitti:

        älä nyt soopaa laula! kun ne oppii käyttämään haarukkaa ja veistä,niin silloin olet jo opettanut 75% asioista,näistä tytöistä tulee oikein luotettavia .

        kuinka tyhmä voi joku olla. pattaya tytölle hanki elämä.edes läpällä ei pitäs tollasta kirjoittaa.


      • markkelis
        farang_khii_nok kirjoitti:

        Ikävää pojat jos olette menettäneet rahaa, Itse olen hoitanut asian toisin. Tämä rakenteilla oleva talo on jo toinen mitä rakennan. Ensimmäinen myytiin hyvällä hinnalla eteenpäin ja uudesta tehdään isompi. Olen asunut vaimoni kanssa täällä jo jonkun aikaa ja olemme molemmat maanviljelijöita. On totta että moni on menettänyt rahaa täällä. Tuo maanomistus asia on aika suhteellinen vaikka laki siitä toisin sanookin niin se on järjestettävissä ainakin pienemmillä paikkakunnilla. Varovainen täällä saa olla ja rakentaessa tulee olla urakkasopimus ja urakan hinta kiinteä jolloin valmistakin syntyy nopeasti. Jouluksi muutamme uuteen kotiin johon on asennettu kaikki kodinkoneita myöten valmiiksi. Miksi rakentaa räntäsuomeen kun tänne saa pikkurahalla upean talon. Nyt istun vielä vanhan taloni kuistilla ja juon päiväkahvia. vanha luovutetaan kun uusi valmistuu. Keli on 29 astetta plussalla eikä pilven hattaraakaan. Kyllä tästä onnesta jo maksaakin erittäin mielellään. Vaimoni kanssa meillä on yhteiset rahat ja tavoitteet eikä hänen rahankäyttöään tarvitse seurailla kun molemmat tietää mihin on varaa. Riisitiliä tässä odotellaan mutta täällä maanviljelijän ei tarvitse uuninpankolla makoilla kun tarkenee muutenkin. Suosittelen kaikille mutta olkaahan pojat varovaisia.

        Thaimorsiameni kuuluu Phunipolin sukuun, siis kunkun. Autoja, taloja siellä sun täällä ja rahaa on. Välillä ajellaan porssen maasturilla, jaggella. Joskus mennään samuille rantahuvilaan, joskus krugthepin kattohuoneistoon tai huan kunkun plantaaseille. Niin ja morsiameni on minua 20 v nuorempi, 25 meinaan.
        Ei mene huonosti, ei ... yleensä on enemmän fyrkkaa kun palaa thaimaasta, joskus tuntuu että mua käytetään hyväksi, nimittäin gigolona.


      • marttape
        markkelis kirjoitti:

        Thaimorsiameni kuuluu Phunipolin sukuun, siis kunkun. Autoja, taloja siellä sun täällä ja rahaa on. Välillä ajellaan porssen maasturilla, jaggella. Joskus mennään samuille rantahuvilaan, joskus krugthepin kattohuoneistoon tai huan kunkun plantaaseille. Niin ja morsiameni on minua 20 v nuorempi, 25 meinaan.
        Ei mene huonosti, ei ... yleensä on enemmän fyrkkaa kun palaa thaimaasta, joskus tuntuu että mua käytetään hyväksi, nimittäin gigolona.

        ja sit sä heräsit ja huomasit olevasi kontulassa vuokrayksiössäsi varttuen seuraavaa sossukäyntiä...


      • Läl lällä lällää

        Kyllä nyt näyttää siltä että jollain on rahayksiköt pahemman puoleisesti sekaisin kun puhuu pesoista ,vaikka Thaimaan valuutta on tähän saaakka ollut THB.


    • Kulkuri

      Niinpä, kun Pattayan baaritytön ottaa vaimokseen, niin voi kyllä reilusti sanoa, että sitä saa, mitä tilaa!

    • maunitsio

      kyllä se on ihan sama onko phuket,bangkok,hua hin tai vaikka samui baarien tytöt haluaa sinun rahat. ja niillä ei ole paljonkaan tarjottaavaa. pitäkää toki hauskaa ,mutta rakastumiset jätetään sitten muualle.

    • Mahasarakham1

      Minun vaimo on farmari,muttei ole ongelmia,vaikka ei niin koulutettu olekaan.Tietää tosin sokeri ruoko,riisi ja cassava viljelystä aika lailla.
      Heti alussa puhuttiin raha asiat selviksi.Hän tietää minun tuloni ja minä tiedän mitä pelloilta saadaan tuloja.
      Ehkä siksi,ei kumpikaan esitä älyttömiä vaatimuksia talous asioissa.
      Kyllä Thaimaassa on fiksuja hyviä naisia valta osa,pitää vain välttää turisti busineksessä olevia naisia.
      Rakennettu ja laajennettu on .Mutta ensin selvitetty kustannukset ja missä aikataulussa tehdään.

    • Hyvä vaimo

      Tunnen kylläkin joitakin Thaimaalaisen baaritytön kanssa avioituneita, joilla menee kotalaisen hyvin. Kuitenkin miehiä hieman "korpeaa" tuo ainainen rahanlähettely omaisille Thaimaahan. Sukurakkaus menee kaiken edelle, näillä Thaimaalaisilla ja toisaalta se on aivan ok, mikäli rahavarat riittävät auttamaan siellä asuvia köyhempiä lähisukulaisia, toisaalta maksavat myös toisten pelaamisia ja juopottelua.
      Parempi, kun hieman malttaa niissä avioitumispuuhissaan Thain kanssa ja pystyy useamman reissu siellä käymään ja etenkin selvinpäin tekemään ratkaisunsa.
      Kannattaa myös uhrata aikaa ja tutustua hieman varakkaamman perheen tyttäreen, heitä kyllä maaseudullakin on ja saa kyllä helpolla uskollisen vaimon. Tietysti itsekin pitää hieman muuta kuin juoppolalli olla.
      Useita reissuja tuli tehtyä Thaimaahan, kun ajattelin sieltä vaimon löytää ja taisi aikoinaan toistakymmentävuotta sitten löytyä oikea, kun vieläkin yhdessä ollaan.

      • vaihtouuteen

        tosi vanhojen ratakoneiden kanssa jotkut luuhaavat. Mitään ei kannata rakentaa ja parin vuoden välein jkannattaa vaihtaa uuteen. Eihän kukaan autoakaan montaa vuotta aina pidä vaan sekin vaihdetaan uuteen. Näin pysyy uudessa ja hyvässä autossa koko ajan. Liikaa kilometrejä, niin se alkaa näkyä:)


      • tyhmääää

        minäkin tunnen monta tytteliä ja niistä ei ainakaan yhdestäkään olisi kenellekkään vaimoksi.


      • oksettaa ajatuskin
        tyhmääää kirjoitti:

        minäkin tunnen monta tytteliä ja niistä ei ainakaan yhdestäkään olisi kenellekkään vaimoksi.

        ei todellakaan vaikka olisivat mitä farmareita. Miehessä on jotain vikaa jos ei täältä naista saa.


      • rhanu
        oksettaa ajatuskin kirjoitti:

        ei todellakaan vaikka olisivat mitä farmareita. Miehessä on jotain vikaa jos ei täältä naista saa.

        ei se ole saamisesta kiinni minä en ainakaan halua täältä naista. jos olisin alle 20 v niin olsi aikaa kouluttaa. ehkä voisi löytyä,mutta nyt yli 30 v aika on mennyt. ja kelvolliset naimisissa.


      • Thaikulkuri
        rhanu kirjoitti:

        ei se ole saamisesta kiinni minä en ainakaan halua täältä naista. jos olisin alle 20 v niin olsi aikaa kouluttaa. ehkä voisi löytyä,mutta nyt yli 30 v aika on mennyt. ja kelvolliset naimisissa.

        Huonosti on asiat rhanulla, koska ei enään kunnon vaimoa saisi. Tai sitten minulla on ollut liikaakin onnea, kun hyvin kouluttautuneen ja noin puolet itseäni nuoremman lapsettoman vaimon, kotuullisen varakkaasta perheestä, kanssa avioiduin.


      • rhanu
        Thaikulkuri kirjoitti:

        Huonosti on asiat rhanulla, koska ei enään kunnon vaimoa saisi. Tai sitten minulla on ollut liikaakin onnea, kun hyvin kouluttautuneen ja noin puolet itseäni nuoremman lapsettoman vaimon, kotuullisen varakkaasta perheestä, kanssa avioiduin.

        nyt tais lipsahtaa väärin tarkoitin suomessa ei oo hyvää yli 30v naista löydettävissä.


    • kanatappelu

      kokemuksesta tiedän !,ota vaimo juttutuokioon ja lupaa lahjuksia ,jos talo nousee halvemmalla.siis maksa vaimolle,niin näet kun rahan kiilto nousee silmiin ja muista korostaa ,mitä vähemmän talo maksaa,sen vähemmän sinulla on rahaa tukea vaimon uhkapelitoimintaa;))luulen että talo plumssahtaa paljon edullisemmin.

      • kanatappelu

        pahus:enemmän


    • 28x...

      Minä tiedän 2 melko onnellista avioliittoa suomi- poikien ja baarityttöjen välillä. Asuvat täällä suomessa ja lapsiakin on molemmilla 2.
      Päälle yksi surullisempi tarina.
      Kaverillani oli suht menestyvä yritys stadissa. Mutta oli thaiakka joka houkutteli myymään lafkan ja muuttamaan thaikkuihin. No joo kaveri pisti firman laulamaan muutaman kuukauden ja jätti kaikki verot yms maksamatta ja repi yhtiön paljaaksi, siirsi rahat vaimon thaikkutilille ja muuttivat Bangkokiin missä suku asusteli.
      Vaimo antoi äijälle päivärahaa että sai juopotella. Meni pari vuotta ja silloinen miljoona markaa oli kuulemma mennyttä. Kaveri päätään raaputteli kun oli laskeskellut että sillä rahalla tultaisiin toimeen ainakin 20 vuotta jolloin mahdolliset veropetokset olisivat jo rauenneet.
      Tuli sitten suomeen kun rahat olivat totaaliloppu. Sai veropetoksista vähän ehdonalaista.
      Näin kaverin kun olimme kalastamassa Vantaankoskella. Kyselin varovaisesti nämä jutut sekä uusista suunnitelmistaan. Sanoi että nyt tuo mehua venäjältä eikä ikinä ota enää thaiakkaa...

    • farang_khii_nok

      Kyllä Thaivaimo on erinomainen valinta. Oma avioliittoni on ainakin täysi kymppi. Olen asunut jo tovin täällä Thaimaassa vaimoni kanssa. En ymmärrä noita miehiä jotka laittaa kaikki rahat sileeksi ja sit se on naisen vika. Kyllä se näin on että tyhmyydestä sakotetaan oli se vaimo sit minkämaalainen tahansa. Monta surullista tarinaa syntyy vielä täälläkin näissä asioissa kun palataan tyhjätaskuna suomeen. Täällä kun ei ole tuota sosiaaliluukkua mistä voi hakea rahaa niin on pärjättävä ihan oikeasti itse. No miten sitten voi pärjätä jos jakaa kaikki rahansa pois eikä käy töissä? No ei oikeesti mitenkään. Tämän yksinkertaisen asian kun ymmärtää niin ei se Thaivaimokaan hassumpi ratkaisu ole. Ei ainakaan tarvitse kadulla sitä adventtisohjoa kyntää...

    • kbh50

      Minä rakennutin talon, uima-altaineen jo vuosia sitten Thaimaahan ja ajattelin, että ehkäpä eläkkeellä muutamme sinne Th vaimoni kanssa.
      Mutta tasan eivät käy onnen lahjat...
      Jälkikasvua kun tuli, niin vaimo päätti, että jäämmekin Suomeen, tyttäremme koulutuksen takia ja mitäpä minä siihen...
      Täällä ollaan ja käymme Thaimaan talossamme vain koulujen loma-aikoina nykyisin.
      Uskoin tässä kouluasiassa vaimoani, joka on Bangkokin yliopistosta saanut päästötodistuksen. Muutenkin olen tuota Thaimaan koulujärjestelmää seurannut hieman ja kyllä ainakin maaseudun pienissä kouluissa asiat ovat, miten ovat. Vaimon siskolla on kaksi poikaa ja toinen on lukiossa ja toinen aloittanut parisen vuotta sitten koulunkäynnin.
      Paikalliskoulun englanninkielenopettaja ei puhunut lainkaan englantia, joten miten voi silloin edes opettaa, mutta Thaimaassa kaikki on toisin...
      Amazing Thailand!
      Tyttäremme on tällä hetkellä peruskoulun kolmannella ja opiskelee nyt maantietoa ja esim. eri maanosia, meriä ym. Thaimaassa tuo maantiede on kyllä hieman jäänyt heikoille. Koulussa ei saa tietoa käytännössä ulkopuolisesta maailmasta, esim. Euroopasta ja sen valtioista mitään.
      ``Noh`` lipshti hieman sivuun varsinaisesta otsikosta, mutta menköön!

      • kolkyta1

        KBH ole huoletta, kyllä ne "thaimaan sukulaiset" käyttävät taloanne, on naapurit, vaimon lapset, entiset miehet jne asumassa talossanne. Että kyllä sille käyttöä on vaikket itse sinne pääse, tämähän on vaimosi suunnitelma, talo rakennettiin vaimon omalle suvulle !


      • kbh50
        kolkyta1 kirjoitti:

        KBH ole huoletta, kyllä ne "thaimaan sukulaiset" käyttävät taloanne, on naapurit, vaimon lapset, entiset miehet jne asumassa talossanne. Että kyllä sille käyttöä on vaikket itse sinne pääse, tämähän on vaimosi suunnitelma, talo rakennettiin vaimon omalle suvulle !

        Äläpä huoli kolkyta1, sattuu vaimon suvulla olemaan omat talot, ilmastointilaitteineen, ovat hieman varakkaampaa sukua. Vaimon äiti kylläkin käy siellä viikoittain sisällä katsomassa, että paikat ovat kunnossa ja isä huolehtii, että uima-altaan vesistä.


    • raju

      Sanotaan ,että nälkä lähtee syömällä ja akka juomalla.Näin on Suomessa ja Thaikuissa,eli katse peiliin ,jospa syyllinen on sielläjos ei onnistu elämänkumppania löytämään.

    • maunitsio

      minusta se on hauskaa,kun joku on rakentanut talon naiselle ja nainen on jättänyt niin nyt on kaikille muillekkin pakko käydä samoin. kaikki naisethan on samanlaisia suomssakin. eli jokainen nainen on tavallaan maksullinen.

    • Anonyymi

      Katos vaan kun on paljon talollisia ja maanviljelijöitä samoin ulosannein.

    • Anonyymi

      Ulkomaalainen ei voi omistaa maata suoraan Thaimaassa, mutta tontin vuokraaminen tai omistaminen yrityksen kautta on mahdollista.
      Yleisesti käytetty tapa hankkia omakotitalo tai villa on vuokrata tontti 30 vuodeksi. Yleensä sopimukseen saa 30 tai 60 vuoden lisäoption sekä merkinnän siitä, että jos Thaimaan lainsäädäntö muuttuu tulevaisuudessa ulkomaalaisomistuksen suhteen, niin tontin vuokraajalla on etuoikeus ostaa tämä tontti itselleen.
      Toinen yleinen tapa on perustaa Thaimaahan yritys maan omistusta varten ja rekisteröidä tontti yrityksen nimiin. Näin maa-alue on yrityksen ulkomaalaisen osakkaan hallittavissa.
      Perustettavasta yrityksestä yli 50% osakkeista pitää olla thaimaalaisten omistuksessa. Loput yrityksestä omistaa ulkomaalainen ja hänelle merkitään ainoana henkilönä yhtiössä ääni- ja määräysvalta. Yrityksen thaimaalaiset omistajat ovat ulkomaalaisen valittavissa, ja yleensä thaimaalaiset osakkaat ovat lakitoimiston henkilökuntaa. Kiinteistön ulkomaalainen omistaa kuitenkin henkilökohtaisesti kokonaan.

    • Anonyymi

      Tuo on wanhaa tietoa ja prosentit olivat 51% Thai, 49% Farang.

      2006 jälkeen EI kannata ostaa mitää Thai firman nimiin. Lakiturvaa EI Farangeilla ole.
      Parempi ja turvallisempi on napata likka baarista ja naida (kahdella tavalla...) a toivoa ettei lemppaa pihalle....

      "Foreign controlled Thai companies;
      Up till May 2006 it was common practice for foreigners to form a Thai company and to hold land under a Thai company structure. Since the land office guidelines starting in May 2006 followed by the business registration rules and the proposed amendments to the Foreign Business Act this practice is less common. Recent discussions in the Thai government to further clamp down on this structure through new laws and regulations have led to the conclusion that a Thai company structure is not a viable or secure vehicle to create a long term foreign controlling interest in real estate in Thailand."

    • Anonyymi

      Thaimaasta löytyy hyviä naisia paljon, mutta turistimestoissa työskentelebät valitettavasti ovat kouluttamattomia alan ammattilaisia. Olen nähnyt useita juuri maalta baareihin tulleita nuoria naisia, ja on uskomatonta, kuinka nopeasti Englantia puhumattomista ujoista hyvätapaisista naisista tulee ammattilaisia. Muut ammattilaiset kouluttavat uudet hyvin nopeasti alan tavoille, ja niihin olennaisesti kuuluu asiakkaiden vedättäminen aina kuin mahdollista.
      Jos menee yhteen baaritytön kanssa, niin ainakin pitää tietää realiteetit, suhde perustuu vain ja ainoastaan rahaan.

      • Otampa piruuttani kantaa tähän alituiseen jauhantaan rahasta ja näistä suhteista.

        On täysin yhdentekevää mistä nainen on kotoisin, mikä on hänen elämänsä historia sekä mikä nykyisyytensä.
        Miehelläkin on elämää elettynä.

        On selviö että jokainen ihminen toivoo itsellensä parempaa elämää, ellei nyt sitten ole mahdollisesti saavuttanut jo toivomansa elämäntilanteen.

        Jos ja kun nyt kuten kyseessä on, suomalainen mies ja thaimaalainen viihtyvät keskenään sillä tavalla kuin yhteiselämää viettävät, niin kyseessä on heidän yksityisasiansa ja elämäntapansa josta molemmat on tyytyväisiä.

        Alituinen babla rahasta ja että mies on kaiken talouden päällikkö kaikissa parisuhteissa on täyttä huuhaata.

        Mun rahat ja sun rahat = meidän rahat.
        Mun elämä ja sun elämä = meidän elämä.


    • Anonyymi

      Toisaalta; On rentouttavaa olla ns "puoliammattilaisen" kanssa kun tietää alusta alkaen että se on bisness naiselle. He osaavat antaa mitä Länsimaan mies haluaa!

      Kun loma ja ilonpito loppuu ei jää kaipaamaan kumpikaan.
      Reilu peli; likka saa vuoden palkan kuukaudessa, kahdessa mitä olisi saanut riisipellolla ja mies saa elää nuoruuttaan.

      Toin yhden Suomeen ja oli kivaa koko aika. Molemmat tiedettiin mikä oli pelin henki.
      Haarakonttori oli auki 24/7 koko ajan ja palvelu pelasi.

      • Anonyymi

        Toin yhden ..... apina puhuu ihmisestä pattayan rakkaan asenteella .... vittumitäidiootteja ..... ihmissuhde perustuu näile hulluille ainoastaa pilluun .... saa elää nuoruuttaan,


    • Anonyymi

      Pilukade iski.... taas 5555

    • Anonyymi

      Tekis mieli condoa tuolla Mae Phimin rannalla .- Jossa vois talvet viettää .- Vaimo 71 ja minä

      Gubbe 72

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe