Hei, onko kellään tällästä hormonaalista migreeniä kuin mulla. Eli hormonaalinen migreeni, joka harvoin jysähtää päälle kuukautisten alussa, vaan vasta 4. päivänä. Siitä saattaa jatkua monta päivää, vielä silloinkin kun kuukautiset ovat loppuneet. Uskon, että mulla tuo liittyy niihin prostaglandiineihin, joita erittyy kun kohdun limakalvo irtoaa. Mikähän siihen auttaisi? Sumatriptaani käytössä ja auttaa n. 3/5 särkypäivänä. Pari päivää kuukaudessa on yhtä kärsimystä, kun mikään ei tepsi.
Migreeni kuukautisten LOPUSSA?
3
227
Vastaukset
- pöö797
Hei!
Itsellä samanlainen ongelma kuin sinulla. Olen saanut vinkkejä, että hormonaalisesta ehkäisystä on joillekin ollut apua mm cerazette minipillereistä, jos ja kun sitä otetaan putkeen ilman taukoja, joten ei tule myöskään kuukautisia. Itse tässä arvon, että uskallanko aloittaa niitä, kun eihän ne täysin vaarattomia ole. - HormoonitJyllää
Hei!!
Itselläni hormonaalinen migreeni. Ja menen äärettömän huonoon kuntoon sen aikana.
Särky kestää 5-9 päivää!!! Kipu aaltoilee näiden päivien aikana. Aamulla saattaa vain olla "paineen" ja puristuksen tunne, kunnes iltapäivästä koskee todella. Tai toisinpäin. Osan päivästä' kipu siis on "taka-alalla" vaimeana ja osan päivästä lamaavaa. Lisäksi liitännäsioireet, ne vasta pelottavat ovatkin!!!
Outoa sekavuutta koko tämän ajanjakson, eli yli viikon. Pää on jotenkin puuroinen ja älylliset toiminnot heikentyneet. TODELLA pahoja keskittymisvaikeuksia :-( Olen lamaantunut.
ONKO TEILLÄ TÄLLÄISTA??? - pöö
Kannattaa mitata myös verenpaine kuukautismigreenin aikana. Tuo päänpuristaminen kuulostaa juurikin siltä, että verenpaine on koholla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475129- 773408
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3202098Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651865Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531306Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701212
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137