Kokemuksia

subaruko...

Olen miettimässä uuden Forresterin tai Outbackin hankintaa, bensa koneella / CVT.

Olen nyt kuitenkin selannut netistä juttuja kyseisistä malleista, ja olenkin ihmetellyt autonomistajien/ koeajajien kommentteja näiden kahden mallin nelivedosta.

Esim eräs juttu kertoi, kuinka Outback oli jäänyt huonosti auratulle tielle. Eteenpäin mentäessä neliveto kytkeytyi päälle, mutta peruuttaessa ei. Asiaa ei auttanut vaikka luistonesto otettiin pois päältä. Autolla peruuttaminen onnistui vasta työntöavulla.
Autoa palautettaessa koeajolta myyjä ei osannut selittää, mistä moinen johtui.

Ongelmista on kirjoittanut myös kaksi uuden Forresterin omistajaa Subaru-foorumilla. Molemmat ovat jääneet kiinni, toinen kotipihassaan, molemmat tarvitsivat työntöapua.

Itse olen hankkimassa nelivetoa, koska mökkitie on välillä huonosti aurattu, ja käyn viikottain mökillä talvella. Tähän asti olen pärjännyt etuvedolla, tosin tiukemmat mäet olen joutunut nousemaan useammalla nousuyrityksellä, mutta koskaan en ole tarvinnut hinaus/työntöapua.

Subarua olen koeajanut ja vaikuttaa hyvältä autolta. En halua provosoida ketään, mutta kertokaas rehellisiä kokemuksia Subarumiehet.

Paskanjauhajat älkää vaivautuko, en osta enää koskaan vagginetta.

Kiitos

10

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autback

      Kyllä menee jos on käsiaski eikä au-tomaatti, lumet ei haittaa.!

      • outbackisti

        Diesel cvt Outback ei ole kyllä esittänyt moisia oireita, menee taaksepäin pehmeällä alusta vaivatta isonkin kärryn kanssa. Syvässä lumessa en ole vielä päässyt testaamaan. Mutta muta-alustalla ei ongelmia. Manuaaliaski versioissa oli kytkimen käryämisongelma peruuttaessa ison perävaunun kanssa, mutta lumeen ei sekään juuttunut. Perässä ollut huomattavasti suurinta sallittua vetopainoa suurempi vaunu....


      • kylymäpakkanen...
        outbackisti kirjoitti:

        Diesel cvt Outback ei ole kyllä esittänyt moisia oireita, menee taaksepäin pehmeällä alusta vaivatta isonkin kärryn kanssa. Syvässä lumessa en ole vielä päässyt testaamaan. Mutta muta-alustalla ei ongelmia. Manuaaliaski versioissa oli kytkimen käryämisongelma peruuttaessa ison perävaunun kanssa, mutta lumeen ei sekään juuttunut. Perässä ollut huomattavasti suurinta sallittua vetopainoa suurempi vaunu....

        Miten tarkenee talvella? Oletko asentanut webaston vai pärjääkö säteilylämmittimellä?


    • Yx_vaan

      Itse olen tyytyväinen Forren nelivetoon , diesel 2009. Olen ajanut jopa 45 cm hangessa, johon ei ole sitten monellakaan autolla asiaa. Mutta kiinni sillä jää, jos jää pohjasta kiinni. Koska lukkoja ei ole, saatat joutua tilanteeseen, jossa etupyörät pyörii ja takapyörät eivät. Myös tilanne, jossa kolme pyörää pyörii ja yksi ei on mahdollinen. Tämä on ero oikeaan maasturiin. Näillä katumaastureilla on varottava siis nuoskalumia ja pohjasta kiinni jäämistä. Mutta silloin auttaa lapio tai vaikkapa havupuu pyörivien pyörien alle. Saksassa on testattu, että Nissan Navarra ei menen siitä mistä Forester. Siis nyt puhutaan lumessa etenemisestä eli Navarra painaa liian paljon edetäkseen siinä missä Forre.

    • Näin se on

      Niin ja kukaan terve Järkinen ei sotkeudu subben dieseliin. Käyn vaikka lukemassa Subaru foorumia niin kyllä siinä diesel halut häviää, aivan käsittämättömiä vikoja koko ajan ja h.....tin kalliita vielä. Dieselin elinikä subbessa noin 50-100tkm, siihempä ei moni automerkki pysty. Tulee oikeastaan mieleen vain Petrooli horison jonka ajo määrä oli kuta kuinkin sama. Älä tisulia älä.

      • Subbari_09

        Aika uskomaton väite, kun et itse omista ko. autoa. Itselläni vähän auki 100 tkm lasissa. Viat ovat luokkaa takaluukun säätö ja polttoainesuuttimien säätö. Jos vioiksi lasketaan automaatti-ilmastoinnin toimimattomuus ja vaikkapa liian pitkävälitteinen pakki, niin sitten on vikaa. Ei nykydieseliä kaupunkiajoon, hiukkassuodatin...koettakaa pöljät tämä ymmärtää ja menkää vaikka sinne Skeidapalstalle päätänne aukomaan.

        Paras auto ehdottomasti mitä minulla on ollut vikojen suhteen. Mukavuudenhaluiset ostakoot sitten jonkun leikkinelivedon.


      • Näin se on
        Subbari_09 kirjoitti:

        Aika uskomaton väite, kun et itse omista ko. autoa. Itselläni vähän auki 100 tkm lasissa. Viat ovat luokkaa takaluukun säätö ja polttoainesuuttimien säätö. Jos vioiksi lasketaan automaatti-ilmastoinnin toimimattomuus ja vaikkapa liian pitkävälitteinen pakki, niin sitten on vikaa. Ei nykydieseliä kaupunkiajoon, hiukkassuodatin...koettakaa pöljät tämä ymmärtää ja menkää vaikka sinne Skeidapalstalle päätänne aukomaan.

        Paras auto ehdottomasti mitä minulla on ollut vikojen suhteen. Mukavuudenhaluiset ostakoot sitten jonkun leikkinelivedon.

        Höpöhöpö, ihanko kohta 100tkm, no se nyt on subben dieselille jo maininnan arvoista. Joo itsellä ei tällä hetkellä ole subben dieseliä, arvaappa miksi?

        Ja mitä nelivetoon tulee niin muut merkit nykyään täysin vertailu kelpoista subben kanssa. Subbe mainostaa symmetristä nelivetoa, joopa joo, paremmin symmetria sana käy emännän rintoihin.


      • kaupparatsu1
        Näin se on kirjoitti:

        Höpöhöpö, ihanko kohta 100tkm, no se nyt on subben dieselille jo maininnan arvoista. Joo itsellä ei tällä hetkellä ole subben dieseliä, arvaappa miksi?

        Ja mitä nelivetoon tulee niin muut merkit nykyään täysin vertailu kelpoista subben kanssa. Subbe mainostaa symmetristä nelivetoa, joopa joo, paremmin symmetria sana käy emännän rintoihin.

        On muuten ensimmäinen diesel auto ,. jota voi tarjota pimeisiin mutkiin kaasulla. ja voit
        kontrolloida auton pysymisen omalla kaistalla mutkassa pelkällä Kaasupedaalilla kikkailemalla . eikä ole turhia luisonestoja tappamassa vauhdinhurmaa.
        Dieselin vetoalue 1000-4500 täysin sAUMaton , ei mitään rykimisisä.vaan vetää joka kierrosaluella hienosti. Saa Sakemannien dieselit ottaa oppia asiasta.

        Voimaa Sakuissa vain 1300-3000 kierroksen välissä- joten tekeee ajosta aika kanttista ja kontrolloimantonta esim Radalla- ja luistonestot tappaa kaikki ajo ominaisuudet . Kokemusta Dieseleistä kaupparatsun ominaisuudessa 20 vuoden ajalta Keskimäärim 80t km vuodessa.

        Subarulla mennään eikä meinata . ja muistakaaa voima ei tule tyhjästä
        Mitä enemmä ainetta palaa sitä enemmän kulutusta ja vauhtia. Merkistä välittämättä . eli S500 Mese vie 15 litraa sadalla ja tehoa muka on .
        Mutta ei vedä vertoja Subben diesielin ominaisuuksille. muuta kuin suora kiihtyvyydessä ja kulutuksessa . Kumpikin parempia mitä Subbe dieselissä


      • Kytkin myös
        kaupparatsu1 kirjoitti:

        On muuten ensimmäinen diesel auto ,. jota voi tarjota pimeisiin mutkiin kaasulla. ja voit
        kontrolloida auton pysymisen omalla kaistalla mutkassa pelkällä Kaasupedaalilla kikkailemalla . eikä ole turhia luisonestoja tappamassa vauhdinhurmaa.
        Dieselin vetoalue 1000-4500 täysin sAUMaton , ei mitään rykimisisä.vaan vetää joka kierrosaluella hienosti. Saa Sakemannien dieselit ottaa oppia asiasta.

        Voimaa Sakuissa vain 1300-3000 kierroksen välissä- joten tekeee ajosta aika kanttista ja kontrolloimantonta esim Radalla- ja luistonestot tappaa kaikki ajo ominaisuudet . Kokemusta Dieseleistä kaupparatsun ominaisuudessa 20 vuoden ajalta Keskimäärim 80t km vuodessa.

        Subarulla mennään eikä meinata . ja muistakaaa voima ei tule tyhjästä
        Mitä enemmä ainetta palaa sitä enemmän kulutusta ja vauhtia. Merkistä välittämättä . eli S500 Mese vie 15 litraa sadalla ja tehoa muka on .
        Mutta ei vedä vertoja Subben diesielin ominaisuuksille. muuta kuin suora kiihtyvyydessä ja kulutuksessa . Kumpikin parempia mitä Subbe dieselissä

        Subarun dieselin omistaneena yhdyn edelliseen, ajo mutkissa ja myös suoralla yhtä kikkailua. Niin ja kyllä se lähtöisin on sitä samaa kun kytkin on onnistuttu mitoittamaan kaksi kaliiberia liian pieneksi. No subbe palstalla joku varmaan sanoo että sen voi vaihtaa johonkin scanian turve-auton kytkimen 8te joten ei ongelma.


    • jep jep näin se on

      Mikäs mikä aprillipila täällä on menossa, diesel boxer = huonot yö unet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe