Olen miettimässä uuden Forresterin tai Outbackin hankintaa, bensa koneella / CVT.
Olen nyt kuitenkin selannut netistä juttuja kyseisistä malleista, ja olenkin ihmetellyt autonomistajien/ koeajajien kommentteja näiden kahden mallin nelivedosta.
Esim eräs juttu kertoi, kuinka Outback oli jäänyt huonosti auratulle tielle. Eteenpäin mentäessä neliveto kytkeytyi päälle, mutta peruuttaessa ei. Asiaa ei auttanut vaikka luistonesto otettiin pois päältä. Autolla peruuttaminen onnistui vasta työntöavulla.
Autoa palautettaessa koeajolta myyjä ei osannut selittää, mistä moinen johtui.
Ongelmista on kirjoittanut myös kaksi uuden Forresterin omistajaa Subaru-foorumilla. Molemmat ovat jääneet kiinni, toinen kotipihassaan, molemmat tarvitsivat työntöapua.
Itse olen hankkimassa nelivetoa, koska mökkitie on välillä huonosti aurattu, ja käyn viikottain mökillä talvella. Tähän asti olen pärjännyt etuvedolla, tosin tiukemmat mäet olen joutunut nousemaan useammalla nousuyrityksellä, mutta koskaan en ole tarvinnut hinaus/työntöapua.
Subarua olen koeajanut ja vaikuttaa hyvältä autolta. En halua provosoida ketään, mutta kertokaas rehellisiä kokemuksia Subarumiehet.
Paskanjauhajat älkää vaivautuko, en osta enää koskaan vagginetta.
Kiitos
Kokemuksia
10
707
Vastaukset
- autback
Kyllä menee jos on käsiaski eikä au-tomaatti, lumet ei haittaa.!
- outbackisti
Diesel cvt Outback ei ole kyllä esittänyt moisia oireita, menee taaksepäin pehmeällä alusta vaivatta isonkin kärryn kanssa. Syvässä lumessa en ole vielä päässyt testaamaan. Mutta muta-alustalla ei ongelmia. Manuaaliaski versioissa oli kytkimen käryämisongelma peruuttaessa ison perävaunun kanssa, mutta lumeen ei sekään juuttunut. Perässä ollut huomattavasti suurinta sallittua vetopainoa suurempi vaunu....
- kylymäpakkanen...
outbackisti kirjoitti:
Diesel cvt Outback ei ole kyllä esittänyt moisia oireita, menee taaksepäin pehmeällä alusta vaivatta isonkin kärryn kanssa. Syvässä lumessa en ole vielä päässyt testaamaan. Mutta muta-alustalla ei ongelmia. Manuaaliaski versioissa oli kytkimen käryämisongelma peruuttaessa ison perävaunun kanssa, mutta lumeen ei sekään juuttunut. Perässä ollut huomattavasti suurinta sallittua vetopainoa suurempi vaunu....
Miten tarkenee talvella? Oletko asentanut webaston vai pärjääkö säteilylämmittimellä?
- Yx_vaan
Itse olen tyytyväinen Forren nelivetoon , diesel 2009. Olen ajanut jopa 45 cm hangessa, johon ei ole sitten monellakaan autolla asiaa. Mutta kiinni sillä jää, jos jää pohjasta kiinni. Koska lukkoja ei ole, saatat joutua tilanteeseen, jossa etupyörät pyörii ja takapyörät eivät. Myös tilanne, jossa kolme pyörää pyörii ja yksi ei on mahdollinen. Tämä on ero oikeaan maasturiin. Näillä katumaastureilla on varottava siis nuoskalumia ja pohjasta kiinni jäämistä. Mutta silloin auttaa lapio tai vaikkapa havupuu pyörivien pyörien alle. Saksassa on testattu, että Nissan Navarra ei menen siitä mistä Forester. Siis nyt puhutaan lumessa etenemisestä eli Navarra painaa liian paljon edetäkseen siinä missä Forre.
- Näin se on
Niin ja kukaan terve Järkinen ei sotkeudu subben dieseliin. Käyn vaikka lukemassa Subaru foorumia niin kyllä siinä diesel halut häviää, aivan käsittämättömiä vikoja koko ajan ja h.....tin kalliita vielä. Dieselin elinikä subbessa noin 50-100tkm, siihempä ei moni automerkki pysty. Tulee oikeastaan mieleen vain Petrooli horison jonka ajo määrä oli kuta kuinkin sama. Älä tisulia älä.
- Subbari_09
Aika uskomaton väite, kun et itse omista ko. autoa. Itselläni vähän auki 100 tkm lasissa. Viat ovat luokkaa takaluukun säätö ja polttoainesuuttimien säätö. Jos vioiksi lasketaan automaatti-ilmastoinnin toimimattomuus ja vaikkapa liian pitkävälitteinen pakki, niin sitten on vikaa. Ei nykydieseliä kaupunkiajoon, hiukkassuodatin...koettakaa pöljät tämä ymmärtää ja menkää vaikka sinne Skeidapalstalle päätänne aukomaan.
Paras auto ehdottomasti mitä minulla on ollut vikojen suhteen. Mukavuudenhaluiset ostakoot sitten jonkun leikkinelivedon. - Näin se on
Subbari_09 kirjoitti:
Aika uskomaton väite, kun et itse omista ko. autoa. Itselläni vähän auki 100 tkm lasissa. Viat ovat luokkaa takaluukun säätö ja polttoainesuuttimien säätö. Jos vioiksi lasketaan automaatti-ilmastoinnin toimimattomuus ja vaikkapa liian pitkävälitteinen pakki, niin sitten on vikaa. Ei nykydieseliä kaupunkiajoon, hiukkassuodatin...koettakaa pöljät tämä ymmärtää ja menkää vaikka sinne Skeidapalstalle päätänne aukomaan.
Paras auto ehdottomasti mitä minulla on ollut vikojen suhteen. Mukavuudenhaluiset ostakoot sitten jonkun leikkinelivedon.Höpöhöpö, ihanko kohta 100tkm, no se nyt on subben dieselille jo maininnan arvoista. Joo itsellä ei tällä hetkellä ole subben dieseliä, arvaappa miksi?
Ja mitä nelivetoon tulee niin muut merkit nykyään täysin vertailu kelpoista subben kanssa. Subbe mainostaa symmetristä nelivetoa, joopa joo, paremmin symmetria sana käy emännän rintoihin. - kaupparatsu1
Näin se on kirjoitti:
Höpöhöpö, ihanko kohta 100tkm, no se nyt on subben dieselille jo maininnan arvoista. Joo itsellä ei tällä hetkellä ole subben dieseliä, arvaappa miksi?
Ja mitä nelivetoon tulee niin muut merkit nykyään täysin vertailu kelpoista subben kanssa. Subbe mainostaa symmetristä nelivetoa, joopa joo, paremmin symmetria sana käy emännän rintoihin.On muuten ensimmäinen diesel auto ,. jota voi tarjota pimeisiin mutkiin kaasulla. ja voit
kontrolloida auton pysymisen omalla kaistalla mutkassa pelkällä Kaasupedaalilla kikkailemalla . eikä ole turhia luisonestoja tappamassa vauhdinhurmaa.
Dieselin vetoalue 1000-4500 täysin sAUMaton , ei mitään rykimisisä.vaan vetää joka kierrosaluella hienosti. Saa Sakemannien dieselit ottaa oppia asiasta.
Voimaa Sakuissa vain 1300-3000 kierroksen välissä- joten tekeee ajosta aika kanttista ja kontrolloimantonta esim Radalla- ja luistonestot tappaa kaikki ajo ominaisuudet . Kokemusta Dieseleistä kaupparatsun ominaisuudessa 20 vuoden ajalta Keskimäärim 80t km vuodessa.
Subarulla mennään eikä meinata . ja muistakaaa voima ei tule tyhjästä
Mitä enemmä ainetta palaa sitä enemmän kulutusta ja vauhtia. Merkistä välittämättä . eli S500 Mese vie 15 litraa sadalla ja tehoa muka on .
Mutta ei vedä vertoja Subben diesielin ominaisuuksille. muuta kuin suora kiihtyvyydessä ja kulutuksessa . Kumpikin parempia mitä Subbe dieselissä - Kytkin myös
kaupparatsu1 kirjoitti:
On muuten ensimmäinen diesel auto ,. jota voi tarjota pimeisiin mutkiin kaasulla. ja voit
kontrolloida auton pysymisen omalla kaistalla mutkassa pelkällä Kaasupedaalilla kikkailemalla . eikä ole turhia luisonestoja tappamassa vauhdinhurmaa.
Dieselin vetoalue 1000-4500 täysin sAUMaton , ei mitään rykimisisä.vaan vetää joka kierrosaluella hienosti. Saa Sakemannien dieselit ottaa oppia asiasta.
Voimaa Sakuissa vain 1300-3000 kierroksen välissä- joten tekeee ajosta aika kanttista ja kontrolloimantonta esim Radalla- ja luistonestot tappaa kaikki ajo ominaisuudet . Kokemusta Dieseleistä kaupparatsun ominaisuudessa 20 vuoden ajalta Keskimäärim 80t km vuodessa.
Subarulla mennään eikä meinata . ja muistakaaa voima ei tule tyhjästä
Mitä enemmä ainetta palaa sitä enemmän kulutusta ja vauhtia. Merkistä välittämättä . eli S500 Mese vie 15 litraa sadalla ja tehoa muka on .
Mutta ei vedä vertoja Subben diesielin ominaisuuksille. muuta kuin suora kiihtyvyydessä ja kulutuksessa . Kumpikin parempia mitä Subbe dieselissäSubarun dieselin omistaneena yhdyn edelliseen, ajo mutkissa ja myös suoralla yhtä kikkailua. Niin ja kyllä se lähtöisin on sitä samaa kun kytkin on onnistuttu mitoittamaan kaksi kaliiberia liian pieneksi. No subbe palstalla joku varmaan sanoo että sen voi vaihtaa johonkin scanian turve-auton kytkimen 8te joten ei ongelma.
- jep jep näin se on
Mikäs mikä aprillipila täällä on menossa, diesel boxer = huonot yö unet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833