Kaverista ja hänen lapsesta

huolestunut kaveri

En nyt tiiä mille palstalle tää kuuluu, mut kumminkin.
Olin viime keväänä kaverini (15v) tukena kun hän teki abortin. Mää anelin siltä et se ois antanu sen lapsen syntyä, mut ei. Mä olin neljä viikkoa ennen kaverin aborttia saanu keskenmenon (rv11) ja musta tuntu tosi pahalta kaverin teko.Se kumminkin teki sen, abortin. Nyt kumminkin viime viikolla kuulin että hän on raskaana. Mutta nyt omasta tahdostaan. Mua kumminkin pelottaa sen puolesta kun se juo, polttaa, vetää huumeita ja ei oo kiinnostunut edes omasta elämästään. Pitäskö mun tehä jtn? Mä en vaa haluu et se lapsi joutuu elämään viinan ja huumeiden keskellä tai sit et sr vauva viedään äidiltä pois..Apua!
T. Yhden pienen tytön äiti ♡

3

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kodiak

Yksinkertaisesti ainoa hyvä ratkaisu sinulta on nyt kavaltaa ystäväsi sosiaaliviranomaisille. Eikä kannata aloittaa mitään "ystävää ei petetä"-diibadaabaa. Et pakottaa ystävääsi uuteen aborttiin, etkä myöskään omistaa yhdeksää kuukautta omasta elämästäsi hänen kyttäämiselleen. Voit vaikka sitten kiistää kaiken, jos ystäväsi alkaa epäillä sinua vasikoinnista. Eniten kuitenkin kadut tulevaisuudessa, jos et nyt tee mitään. Tämä on sekä hänen että lapsen omaksi parhaaksi.

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/liitto/julkaisut/paihteiden-haitat-odotusaikana/

Lue vaikka tuolta, miltä kaikelta tulet lapsenkin pelastamaan.

• Ilmoitustarpeen

Voit tehdä ennakollisen lastensuojeluilmoituksen syntymättömästä vauvasta. Myös tästä äidistä voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, koska hän on alaikäinen ja vaaraksi itselleen ja muille.

• kannatan tätä

Eli kaveristasi lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä nimettömänä, ja jos kaverisi ei ole vielä kertonut raskauttaan julkisesti, voit antaa syyksi alaikäisen päihteidenkäytön jotta sinä et ole ensimmäisenä/ainoana epäiltyjen listalla.

Päihteidenkäyttö raskausaikana on sikiölle hyvin haitallista ja vaikka lapsi syntyisikin terveenä, hän erittäin todennäköisesti elää jokatapauksessa siellä viinan ja huumeiden keskellä ellei kukaan puutu. Siitä syyllisyys on takuulla pahempi kuin, jos lastensuojelu päätyy sijoitukseen tai huostaanottoon. Mitä pikemmin puututaan, sitä paremmat mahdollisuudet on selvitä vähemmällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      106
      3761
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3193
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      230
      2809
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      39
      2366
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      35
      1676
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1486
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1476
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1361
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      18