Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaverista ja hänen lapsesta

huolestunut kaveri

En nyt tiiä mille palstalle tää kuuluu, mut kumminkin.
Olin viime keväänä kaverini (15v) tukena kun hän teki abortin. Mää anelin siltä et se ois antanu sen lapsen syntyä, mut ei. Mä olin neljä viikkoa ennen kaverin aborttia saanu keskenmenon (rv11) ja musta tuntu tosi pahalta kaverin teko.Se kumminkin teki sen, abortin. Nyt kumminkin viime viikolla kuulin että hän on raskaana. Mutta nyt omasta tahdostaan. Mua kumminkin pelottaa sen puolesta kun se juo, polttaa, vetää huumeita ja ei oo kiinnostunut edes omasta elämästään. Pitäskö mun tehä jtn? Mä en vaa haluu et se lapsi joutuu elämään viinan ja huumeiden keskellä tai sit et sr vauva viedään äidiltä pois..Apua!
T. Yhden pienen tytön äiti ♡

3

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kodiak

      Yksinkertaisesti ainoa hyvä ratkaisu sinulta on nyt kavaltaa ystäväsi sosiaaliviranomaisille. Eikä kannata aloittaa mitään "ystävää ei petetä"-diibadaabaa. Et pakottaa ystävääsi uuteen aborttiin, etkä myöskään omistaa yhdeksää kuukautta omasta elämästäsi hänen kyttäämiselleen. Voit vaikka sitten kiistää kaiken, jos ystäväsi alkaa epäillä sinua vasikoinnista. Eniten kuitenkin kadut tulevaisuudessa, jos et nyt tee mitään. Tämä on sekä hänen että lapsen omaksi parhaaksi.

      http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/liitto/julkaisut/paihteiden-haitat-odotusaikana/

      Lue vaikka tuolta, miltä kaikelta tulet lapsenkin pelastamaan.

    • Ilmoitustarpeen

      Voit tehdä ennakollisen lastensuojeluilmoituksen syntymättömästä vauvasta. Myös tästä äidistä voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, koska hän on alaikäinen ja vaaraksi itselleen ja muille.

      • kannatan tätä

        Eli kaveristasi lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä nimettömänä, ja jos kaverisi ei ole vielä kertonut raskauttaan julkisesti, voit antaa syyksi alaikäisen päihteidenkäytön jotta sinä et ole ensimmäisenä/ainoana epäiltyjen listalla.

        Päihteidenkäyttö raskausaikana on sikiölle hyvin haitallista ja vaikka lapsi syntyisikin terveenä, hän erittäin todennäköisesti elää jokatapauksessa siellä viinan ja huumeiden keskellä ellei kukaan puutu. Siitä syyllisyys on takuulla pahempi kuin, jos lastensuojelu päätyy sijoitukseen tai huostaanottoon. Mitä pikemmin puututaan, sitä paremmat mahdollisuudet on selvitä vähemmällä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe