Renuroskan levittäjät

Kalliiksi tulee

Lain mukaan renuja saa myydä autokaupassa, jopa yksityinen voi myydä omistamansa renun löytämälleen uhrille. Koska renun laatu tiedetään ihmettelen miksi ei enempää informoida asiasta, kuka lopulta hyötyy renusta Suomessa? mitä on asian takana? miksi pitää tahallaan levittää roskaa maailmaan? kiusaksi, kurjuutta ja kärsimystä tuomaan. En ole päässyt selville siitä miksi Ranskassa ei tehdä laatu autoja, vanha sivistys valtio, voisi ajatella että esim. renu olisi huippuunsa suuniteltu kestävä järki auto. Suuniteltu se kyllä on, monimutkaista, pieni piirteistä, vinoa viistettä, aaltoa, omituisuuksia, pieniä koloja, suoraan sanottuna hölmöyksiä täynnä, ei sellainen voi kestää ja toimia, kun vielä raaka-aineetkin ovat heikkoja on lopputuloksena sutta ja sekundaa. Luonnon raaka-aineiden tuhlausta, jos kaikki käyttäisi päivittäin kertakäyttö astioita olisi maailma jo loppu, samoin on renuroskan laita. Harras toivomukseni on, että järki voittaisi.

10

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsutsuki

      Sun kohdalla ei järjestä voi puhua...

      • kerranrenuainarenu

        Voiskohan sen lappalaisen poronpurijan sukisukinsa kera jo bannata koko palstalta?

        Koko ukossa tuntuu olevan vähemmän älliä kuin puolikkaassa poronpaskapapanassa joten eiköhän jätetä jo moisen vajakin kommentit omaan arvoonsa. Ymmärrän toki jos kaamos masentaa mutta joku raja sentään.


    • Mitä vittua

      Hakeutusit hoitoon jos noin koville ottaa. Kaikennäköisiä persreikiä täälläkin kirjoittelee

      • No nämä

        Vi tut, persreijät ja hoitoon hakeutumiset kyllä liittyy olenaisesti renuun, mutta olen sen puolen jo käsitellyt, joten en niihin tässä yhteydessä enää palaa, asiat tutkittu ja tietoa sen pohjalta löytyy, kaikilta elämän aloilta. Ymmärrän ja tiedän tarkalleen edellisen "lääkärin" kehoituksen, mielenliikahduksen, mikä matalahenkiseltä maaperältä on syntyisin, lähtöisin. Renuaminen masentaa, kun tähän lisätään vielä jatkuva sade ja liikenneruuhkassa asuminen, niin ei kai siinä sitten voi muuta kun vetää se kuuluisa V. päähänsä. Ranskalainen sivistyssana kaiketi. Hyvää ja roskaisaa joulua, ei muuta kun sutimaan baanalle loskaan renulla, se on sika megaaaaaa... V- konepellissä tulevaan talveen ja välillä mieliala lääkettä purkista, niin eiköhän se siitä vielä huonommaksi muutu, näinhän sillä suunalla toimitaan. Voi kauheata tulee ihan oikeasti huono olo, kun teidän elämää siellä alkaa ajattelemaan, no hyvä kuiten yksi kaatopaikka kuin jätteet ympäri Suomen niemeä, pysykää siellä vain sateessa, ruuhkassa, ahtaudessa, saastassa, jää tilaa ihmisille muualle ja ottakaa bubissa kummallekkin jalalle.


      • Voi, voi
        No nämä kirjoitti:

        Vi tut, persreijät ja hoitoon hakeutumiset kyllä liittyy olenaisesti renuun, mutta olen sen puolen jo käsitellyt, joten en niihin tässä yhteydessä enää palaa, asiat tutkittu ja tietoa sen pohjalta löytyy, kaikilta elämän aloilta. Ymmärrän ja tiedän tarkalleen edellisen "lääkärin" kehoituksen, mielenliikahduksen, mikä matalahenkiseltä maaperältä on syntyisin, lähtöisin. Renuaminen masentaa, kun tähän lisätään vielä jatkuva sade ja liikenneruuhkassa asuminen, niin ei kai siinä sitten voi muuta kun vetää se kuuluisa V. päähänsä. Ranskalainen sivistyssana kaiketi. Hyvää ja roskaisaa joulua, ei muuta kun sutimaan baanalle loskaan renulla, se on sika megaaaaaa... V- konepellissä tulevaan talveen ja välillä mieliala lääkettä purkista, niin eiköhän se siitä vielä huonommaksi muutu, näinhän sillä suunalla toimitaan. Voi kauheata tulee ihan oikeasti huono olo, kun teidän elämää siellä alkaa ajattelemaan, no hyvä kuiten yksi kaatopaikka kuin jätteet ympäri Suomen niemeä, pysykää siellä vain sateessa, ruuhkassa, ahtaudessa, saastassa, jää tilaa ihmisille muualle ja ottakaa bubissa kummallekkin jalalle.

        Pelle, hanki elämä.


    • Niiku nii, niiku

      Se on niiku nii niiku, vai onko se niiku nii, että vähä niiku nii elämä niiku se pitäis niiku hankkia niiku se niiku elämä sunkin niiku, voita niiku nii hankkia niiku ja se on vähä niiku sit silleen niiku elämä vähä niiku hankittu niiku. Ei ku renulla elämää hukkaamaan ja kaljaa koneeseen tai lasi viiniä sivistyneesti.

    • Ne yhdyssanat

      Mitä jos provopelle Renuroskan levittäjät opettelisi ensin yhdyssanat ennenkuin rupeaa kirjoittamaan provojansa.

      • Renuroskaa

        Hyvä ja aiheellinen kommentti, et ole ainoa, joka on asiasta huomauttanut, muistan, että jo koulussa ainekirjoituksessa opettajani kirjoitti huomautuksen, yhdyssanollle saisit löytää kurin, näin oli aineen loppuun huomauttanut. Sain kuitenkin 9 (yhdeksän) todistukseeni, oli sen verran asiaa ja järkeä, virheistä huolimatta itse ainekirjoituksissa, joita usein luettiin esimerkiksi, opiksi toisille, oli tietoa, huumoria, ajatusta, nuoresta iästäni silloin huolimatta. Olen samaa mieltä, että oikein pitäisi Suomea kirjoittaa, mutta itse kirjoittaminen ja asia on kuitenkin virheitä tärkeämpiä eli ei kannata ainakaan täällä liikaa pelätä kirjoitusvirheitä, ei tämä ole Finlandia kirjoituskilpailu, vaan aivan toisentasoinen laidasta laitaan palsta, eihän tänne paljoa tekstiä syntyisi, jos vain äidinkielen opettajat kirjoittaisivat. Mielipiteen saa sanoa ja se on nykyään helppoa julki tuoda, ajakaahan renupellet sievästi, varokaa lunta, jäätä, pakkasta.


      • Selitys harhoillesi
        Renuroskaa kirjoitti:

        Hyvä ja aiheellinen kommentti, et ole ainoa, joka on asiasta huomauttanut, muistan, että jo koulussa ainekirjoituksessa opettajani kirjoitti huomautuksen, yhdyssanollle saisit löytää kurin, näin oli aineen loppuun huomauttanut. Sain kuitenkin 9 (yhdeksän) todistukseeni, oli sen verran asiaa ja järkeä, virheistä huolimatta itse ainekirjoituksissa, joita usein luettiin esimerkiksi, opiksi toisille, oli tietoa, huumoria, ajatusta, nuoresta iästäni silloin huolimatta. Olen samaa mieltä, että oikein pitäisi Suomea kirjoittaa, mutta itse kirjoittaminen ja asia on kuitenkin virheitä tärkeämpiä eli ei kannata ainakaan täällä liikaa pelätä kirjoitusvirheitä, ei tämä ole Finlandia kirjoituskilpailu, vaan aivan toisentasoinen laidasta laitaan palsta, eihän tänne paljoa tekstiä syntyisi, jos vain äidinkielen opettajat kirjoittaisivat. Mielipiteen saa sanoa ja se on nykyään helppoa julki tuoda, ajakaahan renupellet sievästi, varokaa lunta, jäätä, pakkasta.

        Vaikka se numero 6 näyttääkin 9:ltä ylösalaisin, ei sen merkitys muutu paperia kiertäessäsi.


    • lahjusta

      "Sain kuitenkin 9 (yhdeksän) todistukseeni, oli sen verran asiaa ja järkeä, virheistä huolimatta itse ainekirjoituksissa, joita usein luettiin esimerkiksi, opiksi toisille, oli tietoa, huumoria, ajatusta, nuoresta iästäni silloin huolimatta. Olen samaa mieltä, että oikein pitäisi Suomea kirjoittaa, mutta itse kirjoittaminen ja asia on kuitenkin virheitä tärkeämpiä eli ei kannata ainakaan täällä liikaa pelätä kirjoitusvirheitä, ei tämä ole Finlandia kirjoituskilpailu, vaan aivan toisentasoinen laidasta laitaan palsta, eihän tänne paljoa tekstiä syntyisi, jos vain äidinkielen opettajat kirjoittaisivat."


      Lahjoitko opettajan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe