Nykyistä työtäni en jaksa/kestä enää, ikää on 34v eikä mitään järjellistä tutkintoa.
Hain aikuispuolelle sairaanhoitajaksi, alan työkokemusta ei ollut josta olisi
saanut lisäpisteitä.
Kävi ilmi etten olisi päässyt sinne edes täysillä pääsykoepisteillä (sain 51/65 ja alin päässyt sai pisteitä yht. 68)
koska alan työkokemuspisteitä ei tullut!
Mitä järkeä ottaa sellaisia edes pääsykokeeseen! Olisinpa tämän tajunnut aiemmin niin olisi nuorisopuolelle hakenut.
Lähihoitajaksi en viitsi lähteä kompromissina, olen yhden amiskan jo käynyt.
Mitä siis tehdä? Uusi yritys keväällä?
Kannattaisi ko.tutkintoon valmistavaa vuoden kestävää avoimen AMK koulutusta harkita? Onko kellään kokemusta?
Ja meinasin hyödyntää aikuiskoulutustuen 19kk tähän alaan.
Epätoivo iskee ja kello käy!
En päässyt sairaanhoitajaksi, mitäs nyt!?
6
431
Vastaukset
- ammatti hukassa
Sama täällä..Olen 40v.Olen yrittänyt hakea Sosionomiksi ja nyt syksyn haussa sairaanhoitaja koulutukseen,mutta en ole päässyt edes pääsykokeeseen.
Olen oikeesti niin pettynyt.No mulla ei ole työkokemusta ja koulutuskin on Somistaja..joten enpä tiedä katsovatko sitten että olen väärän alan hakija.Mutta kauppa hommat ei kiinnosta.Nyt en vaan tiedä miten eteenpäin.Motivaatiota ei ole Lähihoitajakoulutukseen.Lukiota olen miettinyt ja sitten sen jälkeen olis ovet auki taas ihan erilailla.Hyvin sanottu tuo "epätoivo iskee ja kello käy", niin tekee täälläkin. - kevään haku tulossa
Hae kevään yhteishaussa ammattikorkeakoulun nuorisopuolen koulutukseen.
- Minnihiiri
Hain itse tämän syksyn yhteishaussa Diakkiin aikuispuolelle monimuoto-opiskelijana sairaanhoitajaksi. Yllätys oli valtava, kun pääsin sisään, alin sisäänmenopistemäärä oli 63 ja juuri sen verran onnistuin pääsykokeesta nappaamaan. :) Ikää on päälle 30 ja minäkin alanvaihtaja. 40 pistettä saa kirjallisista psykologisista kokeista, 30 pistettä opettajahaastatteluista/ryhmäkeskustelusta, 20 pistettä työkokemuksesta ja 10 pistettä aikaisemmista sos.ja terv.alan AMK opinnoista. Mulla ei ollut työkokemuksesta pojoakaan, mutta aiempia AMK-opintoja oli, joten niistä sain 10 pistettä. Psykologisista 29/40 ja keskustelusta 24/30 eli 63 pistettä. Rehellisesti sanottuna en käsitä miten sillä mun suorituksella sisään pääsi, koska olin omasta mielestäni aivan törkeän huono, mutta hyvä näin nyt kuitenkin :) nyt monimuotona sitten töitä ja nämä opinnot. Kannattaa ehdottomasti hakea uudelleen ja vähän katsoa aikasempien vuosien pistemääriä millä mihinkin on sisään päästy, niissä voi olla isojakin eroja. Kovasti tsemppiä kaikille kevään hakijoille!!!
- Sairaanhoitajaksi mi
No niin ajattelinkin, että haen nyt keväällä nuorisopuolelle.
Tosin on siinä ja siinä, riittääkö pisteeni pääsykokeeseen pääsyyn.
Aiempien vuosien perusteella huonolla tuurilla se voi jäädä 1-2 pisteestä kiinni.
Olen sulatellut asiaa ja aion samalla hakea myös lähihoitajaksi vaikka tyrmäsin sen aluksi.
Mutta jokatapauksessa tässä on koko ensivuosi taas aikaa tuhlattavana,
ensi syksynä vasta teoreettinen mahdollisuus päästä aloittamaan mitään opiskelua. Kuinka turhauttavaa! Tuhlata aikaa kun into ja asenne olisi kohdillaan opiskeluun :(- hippe
Ei kannata lannistua! Itse hain nyt kolmatta kertaa sosionomiksi ja tällä kertaa tuli tosi hyvät pisteet. Tosin alan työkokemustakin ehti karttua tässä vuoden sisällä enemmän.
Mutta kuitenkin jos kiinnostaa ja halu on suuri, kyllä se sitten näkyy myös haastatteluissa / ryhmäkeskusteluissa.
- Nightingale
Hae nuorisopuolelle opiskelemaan. Siellä ratkaisee yo-tutkinnon keskiarvo, yo-arvosanat (tietyt yo-todistuksen aineet) ja valintakokeen pisteet. AMK-aikuispuolelle on vaikea päästä, koska hakijoita voi olla satoja ja aloituspaikkoja on vain 20-30 kappaletta / haku.
Nuorisopuolelle tulee peruutuksia, kun hakija pääsee yliopistoon, muuhun AMK:hon tai suunnitelmat muuttuvat. Opiskelupaikan voi siis saada ensimmäisiltä varasijoiltakin.
Suorita AMK-opintoja avoimessa AMK:ssa. Voit hakea myöhemmin hyväksilukuja näistä opinnoista, kun pääset opiskelemaan. Aseta itsellesi tavoitteita. Älä anna periksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838