En päässyt sairaanhoitajaksi, mitäs nyt!?

Sairaanhoitajaksi mi

Nykyistä työtäni en jaksa/kestä enää, ikää on 34v eikä mitään järjellistä tutkintoa.
Hain aikuispuolelle sairaanhoitajaksi, alan työkokemusta ei ollut josta olisi
saanut lisäpisteitä.
Kävi ilmi etten olisi päässyt sinne edes täysillä pääsykoepisteillä (sain 51/65 ja alin päässyt sai pisteitä yht. 68)

koska alan työkokemuspisteitä ei tullut!
Mitä järkeä ottaa sellaisia edes pääsykokeeseen! Olisinpa tämän tajunnut aiemmin niin olisi nuorisopuolelle hakenut.

Lähihoitajaksi en viitsi lähteä kompromissina, olen yhden amiskan jo käynyt.
Mitä siis tehdä? Uusi yritys keväällä?
Kannattaisi ko.tutkintoon valmistavaa vuoden kestävää avoimen AMK koulutusta harkita? Onko kellään kokemusta?
Ja meinasin hyödyntää aikuiskoulutustuen 19kk tähän alaan.

Epätoivo iskee ja kello käy!

6

640

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammatti hukassa

Sama täällä..Olen 40v.Olen yrittänyt hakea Sosionomiksi ja nyt syksyn haussa sairaanhoitaja koulutukseen,mutta en ole päässyt edes pääsykokeeseen.
      Olen oikeesti niin pettynyt.No mulla ei ole työkokemusta ja koulutuskin on Somistaja..joten enpä tiedä katsovatko sitten että olen väärän alan hakija.Mutta kauppa hommat ei kiinnosta.Nyt en vaan tiedä miten eteenpäin.Motivaatiota ei ole Lähihoitajakoulutukseen.Lukiota olen miettinyt ja sitten sen jälkeen olis ovet auki taas ihan erilailla.Hyvin sanottu tuo "epätoivo iskee ja kello käy", niin tekee täälläkin.

• kevään haku tulossa

Hae kevään yhteishaussa ammattikorkeakoulun nuorisopuolen koulutukseen.

• Minnihiiri

Hain itse tämän syksyn yhteishaussa Diakkiin aikuispuolelle monimuoto-opiskelijana sairaanhoitajaksi. Yllätys oli valtava, kun pääsin sisään, alin sisäänmenopistemäärä oli 63 ja juuri sen verran onnistuin pääsykokeesta nappaamaan. :) Ikää on päälle 30 ja minäkin alanvaihtaja. 40 pistettä saa kirjallisista psykologisista kokeista, 30 pistettä opettajahaastatteluista/ryhmäkeskustelusta, 20 pistettä työkokemuksesta ja 10 pistettä aikaisemmista sos.ja terv.alan AMK opinnoista. Mulla ei ollut työkokemuksesta pojoakaan, mutta aiempia AMK-opintoja oli, joten niistä sain 10 pistettä. Psykologisista 29/40 ja keskustelusta 24/30 eli 63 pistettä. Rehellisesti sanottuna en käsitä miten sillä mun suorituksella sisään pääsi, koska olin omasta mielestäni aivan törkeän huono, mutta hyvä näin nyt kuitenkin :) nyt monimuotona sitten töitä ja nämä opinnot. Kannattaa ehdottomasti hakea uudelleen ja vähän katsoa aikasempien vuosien pistemääriä millä mihinkin on sisään päästy, niissä voi olla isojakin eroja. Kovasti tsemppiä kaikille kevään hakijoille!!!

• Sairaanhoitajaksi mi

No niin ajattelinkin, että haen nyt keväällä nuorisopuolelle.
      Tosin on siinä ja siinä, riittääkö pisteeni pääsykokeeseen pääsyyn.
      Aiempien vuosien perusteella huonolla tuurilla se voi jäädä 1-2 pisteestä kiinni.

Olen sulatellut asiaa ja aion samalla hakea myös lähihoitajaksi vaikka tyrmäsin sen aluksi.

Mutta jokatapauksessa tässä on koko ensivuosi taas aikaa tuhlattavana,
      ensi syksynä vasta teoreettinen mahdollisuus päästä aloittamaan mitään opiskelua. Kuinka turhauttavaa! Tuhlata aikaa kun into ja asenne olisi kohdillaan opiskeluun :(

• hippe

Ei kannata lannistua! Itse hain nyt kolmatta kertaa sosionomiksi ja tällä kertaa tuli tosi hyvät pisteet. Tosin alan työkokemustakin ehti karttua tässä vuoden sisällä enemmän.

Mutta kuitenkin jos kiinnostaa ja halu on suuri, kyllä se sitten näkyy myös haastatteluissa / ryhmäkeskusteluissa.

• Nightingale

Hae nuorisopuolelle opiskelemaan. Siellä ratkaisee yo-tutkinnon keskiarvo, yo-arvosanat (tietyt yo-todistuksen aineet) ja valintakokeen pisteet. AMK-aikuispuolelle on vaikea päästä, koska hakijoita voi olla satoja ja aloituspaikkoja on vain 20-30 kappaletta / haku.

Nuorisopuolelle tulee peruutuksia, kun hakija pääsee yliopistoon, muuhun AMK:hon tai suunnitelmat muuttuvat. Opiskelupaikan voi siis saada ensimmäisiltä varasijoiltakin.

Suorita AMK-opintoja avoimessa AMK:ssa. Voit hakea myöhemmin hyväksilukuja näistä opinnoista, kun pääset opiskelemaan. Aseta itsellesi tavoitteita. Älä anna periksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1604
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      97
      1143
    3. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      15
      1060
    4. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      30
      1040
    5. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      997
    6. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      30
      923
    7. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      914
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      55
      849
    9. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      130
      821
    10. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      30
      818
    11. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      187
      776
    12. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      727
    13. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    14. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      48
      668
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      625
    16. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      597
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      86
      580
    18. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      578
    19. Miksi et voi avata...

Meidän yhteyttä?
      Ikävä
      41
      530
    20. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      517
    Aihe