En suostu alatiesynnytykseen ikinä

_Nenna_

Mikä siinä on, että tässä maassa ei itse saa valita synnytystapaansa? Suututtaa niin paljon tämä show!

Olen jo alusta asti sanonut, että en suostu alatiesynnytykseen - en tiedä mitään oksettavampaa ja epämiellyttävämpää ajatusta kuin alatiesynnytys. Minusta olisi nöyryyttävää olla siinä vieraiden ihmisten pällisteltävänä haarat levällään, ihan sama, vaikka olisi kuinka luonnollista tahansa. Ei sen puoleen - en kyllä haluaisi olla oman miehenikään pällisteltävänä siinä tilassa. Enkä tosiaan halua mitään riekaleista p****a synnytyksen takia, joten se siitä.

Ja vaikka olen selvästi ilmaissut tahtoni, joudun kaikesta huolimatta käymään jollain helvetin pelkoklinikalla! Suoraan sanottuna vituttaa tällainen ajanhukka, koska en aio synnyttää alateitse. Piste. En pelkää synnytystä sinänsä, mutta minusta se tuntuisi "raiskaukselta", ja tiedän, että tapahtuma tulisi ahdistamaan minua jälkeenpäin. Minut on nuorempana raiskattu oikeastikin, mikä varmasti on vaikuttanut siihen, miksi olen näin ylisuojeleva kroppaani kohtaan ja sitä kohtaan, ketkä siihen saavat kajota. Entä sitten? Sille ei voi mitään ja tällainen minä nyt olen. En vain halua, että kukaan näkee minut sellaisessa tilassa: rumana, läskinä, alasti, huutavana jne. Menen sitten vaikka metsään yksin synnyttämään, jos sitä sektiota ei heru.

Miksi Suomi on tämän asian suhteen niin jäljessä - monessa muussa maassa sektio on ihan yhtä ok kuin alatiesynnytyskin! Jos maksukykyäkin on, niin ketä minun sektioni muka haittaisi? Ei alatiesynnytyskään ole riskitön, molemmissa on riskinsä. Ärsyttää muutenkin tämä mielikuva "hyvästä äidistä", joka TIETENKIN synnyttää alateitse ja TIETENKIN imettää lastaan niin pitkään kuin maitoa riittää ja TIETENKIN näyttää karsealta paskaläjältä päivästä toiseen ja on läski ihan vain siksi, että on NIIIIIn hyvä äiti, ettei ehdi pitää itsestään huolta.

Voi luoja, että ärsyttää. Tekis mieli vaan paiskia tavaroita seinään.Menee tässä kyllä koko raskaus ihan pilalle, jos joudun oikeasti tappelemaan tästä sektioasiasta jatkuvasti ja kerta toisensa jälkeen perustelemaan mielipiteeni uudestaan. Huoh, nyt kyllä rauhoitun ja menen nukkumaan :P

33

1834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on

      Niin, no rasittavaahan tuo on, mutta kyllä sen sektion saa aina, jos vain haluaa. Ainahan ne yrittää kääntää päätä, koska ats tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi jne. jne., mutta loppujen lopuksi kukaan ei voi sinua siihen pakottaa.

      • Niin.

        Kukaan ei myöskään pakota niitä lapsia hankkimaan.


    • sektioon

      Sitä sektiota ei vaan voida myöntää heti, sellainen linja on tehty koska suurin osa kumminkin ajan kanssa päätyy siihen alatiesynnytykseen. Koska useimmilla siellä taustalla on joku pelko tai trauma niin sektio ei hoida synnytyspelkoa vaan naisen odotetaan myös itse työstävän asiaa. Siksi pelkopolikäynnit. Mutta sä saat kyllä sektion, pysy vaan tiukkana. Mulla itellä seuraava synnytys tulee myös olemaan suunniteltu sektio ekan synnytyksen traumojen ja jälkivaivojen takia eikä mun pää ole käännettävissä millään. Laittakoot diagnoosiksi minkä haluaa, mulle riitti tuo yksi alatiesynnytys.

    • sektioon

      Ja edellinen lisää vielä, että tosiaankin oli ja on edelleen raiskattu olo tuon ekan kokemuksen jäljiltä. Myönnän, olen katkera!

    • Ei saa valita, koska...

      No saathan sinä, jos maksat itse sen sektion jossain yksityissairaalassa. Sektio maksaa paljon enemmän kuin alatiesynnytys, niin kyllä se nyt on ihan paikallaan, ettei niitä niin vain tilailla. Sitä paitsi kyllä se pitää ihan paikkansakin, että sektion riskit ovat (äidille) isommat kuin alatiesynnytyksen. Kummassakin on riskinsä, mutta leikkauksessa ne riskit ovat isommat. Lisäksi sektiossa lapselta jää saamatta tietty bakteerifloora suolistoon ja lapsi on usein muutenkin veltompi ja uneliaampi kuin alateitse syntynyt lapsi. Itse olisin halunnut synnyttää alakautta, mutta en taas sitä voinut itse päättää, sektioon mentiin.

      Ja mikäs siinä imetyksessä nyt sitten niin kamalaa on? Kyllähän suurin osa imettää ihan sen takia, että äidinmaito on lapselle parasta mahdollista ravintoa. Ei siinä mitään sen kummallisempaa ole. Tosin tuo, että "imettää niin pitkään kuin sitä riittää" on vähän hassu lausahdus, kun ei se maito mihinkään lopu. Hyvin harvoin maidoneritys loppuu itsestään, yleensä sitä tulee niin kauan kuin kysyntää riittää.

      • iyglylyj

        Minulla loppui maito esikoisen kanssa kun poitsu oli 3kk. Kuopuksen kanssa loppui maito kun tytsi oli 4kk. Ei auttanut vaikka kuinka söin, join ja lepäsin. Ei kaikilla sitä maitoa vain tule. Loppui se maito omalla äidillänikin aikaisin, ja tiedän monia muitakin vastaavia tapauksia.

        Siis ei imetyksessä mitään vikaa minun mielestäni ole, ja olisin mielelläni imettänyt 6-8 kuukautta, mutta en voinut.


      • Kiinnostaa todella
        iyglylyj kirjoitti:

        Minulla loppui maito esikoisen kanssa kun poitsu oli 3kk. Kuopuksen kanssa loppui maito kun tytsi oli 4kk. Ei auttanut vaikka kuinka söin, join ja lepäsin. Ei kaikilla sitä maitoa vain tule. Loppui se maito omalla äidillänikin aikaisin, ja tiedän monia muitakin vastaavia tapauksia.

        Siis ei imetyksessä mitään vikaa minun mielestäni ole, ja olisin mielelläni imettänyt 6-8 kuukautta, mutta en voinut.

        No mistäpä sinä huomasit sen, että se maito loppui? Kerro ihmeessä!


      • Ei saa valita, koska...
        iyglylyj kirjoitti:

        Minulla loppui maito esikoisen kanssa kun poitsu oli 3kk. Kuopuksen kanssa loppui maito kun tytsi oli 4kk. Ei auttanut vaikka kuinka söin, join ja lepäsin. Ei kaikilla sitä maitoa vain tule. Loppui se maito omalla äidillänikin aikaisin, ja tiedän monia muitakin vastaavia tapauksia.

        Siis ei imetyksessä mitään vikaa minun mielestäni ole, ja olisin mielelläni imettänyt 6-8 kuukautta, mutta en voinut.

        Ei, kyllä se on todella harvinaista, että maidontuotanto, joka kerran on käynnistynyt, loppuu itsekseen. Mutta tuo on tavallinen myytti ihmisten mielissä. Yleensä vaaditaan joku sairaus tai muu vastaava, että maidontuotanto itsekseen hiipuu. Sen sijaan on hyvin tavallista, että äidit tulkitsevat maidon loppuvan kolmen kuukauden kohdalla, koska vauvoilla on silloin tiheän imun kausi ja esiintyy usein myös rintaraivareita. Tällöin vauva on kiukkuinen ja kärttyinen, haluaa olla koko ajan rinnalla, mutta saattaa toisaalta kieltäytyä imemästä imettyään hetken, rinnat tuntuvat jatkuvan imetyksen takia tyhjiltä lapasilta ja ennen hyvin nukkunut vauva saattaa yhtäkkiä herätä yöt läpeensä syömään. Kolmen kuukauden jälkeen yleensä myös tulee täysimetetyn vahvan painonnousussa notkahdus, mutta se on normaalia ja terveydenhoitajat osaavat ottaa sen yleensä huonioon nykyään. Kyllä minun äidiltänikin "loppui" maito kolmen kuukauden kohdalla, mutta hän ei onneksi lytännyt minun haluani ja uskoani imetykseen, vaikka "oireet" olivat omalla vauvallanikin samat. En sano, etteikö kenelläkään voisi maidontuotanto itsekseen tyrehtyä, mutta se on todellakin fakta, että iso osa niistä kolmen kuukauden kohdalla lopettaneista on vain tulkinnut tiheän imun kauden väärin. Ei naapurimaassa Ruotsissakaan lopu "todella monelta" imettäjältä maito muutaman kuukauden imetyksen jälkeen, eivätkä meidän rintamme ruotsalaisten rinnoista eroa. Siellä vain ehkä jaetaan enemmän imetystietoutta ja äidit saavat parempaa imetystukea.


    • Ei sovi kasvattajaks

      Avaajan pissimäisen kielenkäytön vuoksi toivon, ettei hän oikeasti ole raskaana.

    • ihmehihhuli

      Tätä tämä on kun "mullekaikkiheti"-sukupolvi pääsee vauhtiin. Mitään käsitystä ei ole siitä, MIKSI alatiesynnytystä suositaan. Kun "minäitte" määrää, sivuun kaikki muut, prinsessan tahtiin on tanssittava. Mä haluun ja haluun ja haluun... Joopa joo.

      Kuule. Et saa sektiota, ellei ole hyvää syytä. Kunmäenhaluu, ei ole hyvä syy. Minkäs teet, kun sua ei sektoida, se mukula syntyy kyllä luonnollista tietä, halusit tai et!!! Vaikeempi on pidättää...

      Jos luonnollisessa synnytyksessä tulee ongelma, se on hyvä syy sektoida. Samoin arjontavirhe, etinen istukka, lapsen liian suuri koko tms.

      Ymmärrätkö hyvä ihminen, että sun maha vedetään puukolla auki aika pirun pitkältä matkalta? Tajuatko, että kohtu vuotaa, kun se viilletään auki? Tajuatko, että siihen sun kohtuun ja siihen sun ihanaan mahaan jää ikuinen arpi? Tajuutko, että se on ihan hiton kipee pitkän aikaa? Tajuutko, että lapsesi ei saa parasta alkua kun hänet otetaan ulos kohdusta epänormaalia tietä (keuhkot, bakteerikanta, maidonnousu)? Tajuutko, et sektioon voi jopa kuolla? Etpä tajuu, kun et mitään mistään tiedä, haluat vaan. No, menepä sektioon jos sulle se suodaan, ja mieti näitä kun yrität sitä pienokaista siellä nostella maha kasaan kursittuna ja saat vielä hitonmoisen haavainfektion ja menetät bikinimahasi iäksi!!!!

      En halua pelotella sektiion haluamattaan meneviä, pakko on jos on pakko, mutta riskit on huomattavasti suuremmat kuin alatiesynnytyksessä.

      Ja tää imetys - kun mun ihanat tissit lysähtää!!! Kuule, se maito nousee vaikket haluais, ja se jo riittää lysäyttään ne sun munkit. Ihan hemmetin itsekästä olla tarjoamatta lapselleen parasta ravintoa mitä on, jos se maito vaan lähtee nousemaan!! Ja minkä takia? Kun ite rakastat niitä tissejäs niin paljon, ettet anna käyttää niitä sitä varten mitä ne ON OLEMASSA!!!!

      Toivottavasti et oikeesti ole raskaana. Kohta se vauva on syntipukki kaikelle pahalle sun elämässä ja mitäs sä sit teet kun se vauva on olemassa etkä enää voikaan tehdä just niinkuin itse haluat?

      • Ei saa valita, koska...

        Pitää korjata sen verran, että vaikka nuo muut sektioon liittyvät ominaisuudet ja riskit ovat ihan totta, niin maidonnousuun synnytystavalla ei ole vaikutusta. Jos vauva vain tuodaan rinnalle mahdollisimman nopeasti leikkauksen jälkeen ja siitä lähtien imetetään lapsentahtisesti, nousee se maito ihan siinä kuin alateitse synnyttäneillä. Itse sain lapsen ensi-imetykselle kahden tunnin kuluttua leikkauksesta ja maito nousi kunnolla 2,5 vuorokauden kuluttua. Lisämaitoa vauva ei saanut (eikä tarvinnut) pisaraakaan. Tämä nyt oli tällainen lisäjuonne keskustelussa, mutta halusin mainita asiasta, koska todella monella on se käsitys, että sektion jälkeen maito ei nouse normaalisti. :)


      • Anonyymi

        Vittu että oot tyhmä. Kaikilla on mahdollisuus valita synnytys tapansa.


    • Emmi82

      Ketään ei tässä maassa pakoteta synnyttämään alateitse. Sektioon pitää olla lääketieteellinen syy ja synnytyspelko luetaan sellaiseksi. Se tulee sitten pelkodiagnoosilla. Alatiesynnytys on useimmiten kuitenkin se turvallisempi tapa synnyttää.

      • Pakko ja pakko

        Alatiesynnytykseen ei tarvitse pakottaa. Jätetään vaan sektio tekemättä, niin luonto hoitaa homman. Toisaalta ketään ei voi pakottaa tekemään sektiota.


      • luonnonlaki
        Pakko ja pakko kirjoitti:

        Alatiesynnytykseen ei tarvitse pakottaa. Jätetään vaan sektio tekemättä, niin luonto hoitaa homman. Toisaalta ketään ei voi pakottaa tekemään sektiota.

        Pitäsköhän tämän aloittajan mennä psykiatrille.Mitä sinne sisään on aikanaan pantu tulee myös aikanaan ulos ja se on luonnonlaki.OLis pitänyt aikanaan miettiä tarkkaan.


      • Anonyymi
        Pakko ja pakko kirjoitti:

        Alatiesynnytykseen ei tarvitse pakottaa. Jätetään vaan sektio tekemättä, niin luonto hoitaa homman. Toisaalta ketään ei voi pakottaa tekemään sektiota.

        Hahaa olet vain paskana siitä että oma pimpsasi meni pilalle niin haluat että kaikki kokevat saman. Voi vittu mikä katkera paska olet toisille


    • 00p0000

      Mä niin toivoisin, että sinun lailla ajattelevat ei oikeasti vain tekisi niitä lapsia.

    • ....

      Mikä siinä on ettet tajua sektion olevan ISO leikkaus?? Minkä takia hankit lapsia jos et ole valmis niitä synnyttämään? On aivan eri asia jos joku on kokenut hyvin dramatisoivan synnytyksen kuin se että mukavuus syistä haluaa leikkauksen.
      Oletko miettinyt ihan terveys kannalta ja lapsen kannalta synnytystä? Mielestäni sairaalan tulee kieltäytyä sektiosta jos se halutaan tuollaisella perusteella.
      Tiedätkö että sinä mukavuuden halullasi varaat kokonaisen leikkaussalin henkilökuntineen, se hidastuttaa jonkun kiireisen avun saantia. Vaikkapa äidin joka synnyttää alateitsi mutta vauva sykkeet hukkuvat tmv?? Äidin jonka istukka on irronnut ja kyse on minuuteista että vauva selviää hengissä..

      Todella itsekästä.. Kannattaa olla availematta niitä haaroja ollenkaan kenellekkään sinun tapauksessasi.

    • meehoitoon

      Ett ajatellut silloin kun hankkiuduit raskaaksi,se on siitä reijästä ulos tungettava mistä sisään pistettiin.Sulla on jo ennen synnytystä paha synnytys masennus,ja se tuskin paranee jos ett nyt pikasesti hanki itselles apua.Jos tämä juttu on kuitenkin provo,sait keskustelua aikaan.

    • Joulumieltä:)

      Mm... Minut on sektioitu kahdesti ihan vain siksi, etten halunnut alateitse synnyttää. En myöskään imettänyt, mikä oli ihan oma päätökseni. Ja ihan yhtä hyvin ovat minun lapseni voineet kuin muidenkin :) Olen sitä mieltä, että nämä asiat eivät tee kenestäkään huonoa äitiä!

      Monet tähän ketjuun vastanneista ovat kyseenalaistaneet aloittajan äitiyden (toivomalla, ettei hän ole raskaana jne.), mikä on mielestäni aika asiatonta. Tuoko sitten on hirveän aikuismaista? Olen itsekin kohdannut paljon kulmien kohottelua ja ihmetellyt sitä, miksi muut ihmiset ottavat siitä nokkiinsa - miksi heitä ylipäätään kiinnostaa? Eipä ole heidän asiansa!

      Suvaitsevuutta siis kaikin puolin!

    • ....

      Suvaitsevaisuuteni menee niille ketkä ovat synnyttäneet tosiaan alakautta ja kokeneet sen aivan liian dramaattiseksi. Miten voi tietää jostain mitä ei ole kokenut? Ensimmäinen voi jännittää koska ei tiedä tulevasta mutta toinen todella pelottaa jolloin on täysin hyväksyttävää pyytää sektio, koska tietää mistä puhuu ja mitä pelkää.
      Tässä mukavuus kysymyksessä ei suvaitsevaisuutta tipu, koska siinä on huomattavasti suuremmat riskit, niin potilaalle kuin leikkausjonossa oleville.
      Imetystä en sekoita tähän, on ihan ok olla imettämättä jos ei koe sitä omaksi touhukseen, koska siihen on keksitty korvike synnytykseen ei ja Sitä olet kuitenkin varmaan edes sairaalassa kokeillut?
      Lapsi on sinun ja vastuusi on sinun saattaa hänet maailmaan ei siis kunnallisen sairaanhoidon, mikäli ihan vain mukavuus syistä et halua synnyttää. En todella ole mikään luomu synnyttäjä, kyllä haluan koko arsenaalin puudutteita mikäli siltä tuntuu, mutta ilman painavaa syytä en millään hyväksi sektiota!

      Tämä on ihan luontainen asia jokaisella rodulla, niin sen ainakin pitäisi olla. Koska ulkoistetaan lasten siittäminen koska se on likaista puuhaa???

    • 16+18

      Tuskin kukaan "tykkää" synnyttämisestä, mutta koen lapseni kaiken sen arvoiseksi!

    • madame life

      Vaikutat vielä sangen lapsenomaiselta etkä ole lääkäri etkä kätilö.Silloin vasta tajuaa oikeasti mitkä ovat riskit vauvalle ja äidille esim.sektiossa.Niissä voi tulla myös jälkikomplikaatioita mutta niistä ei isoon ääneen huudella. Pelkkä mäenhaluasynnyttää-ei riitä kunnon perusteeksi altistaa äitiä ja lasta riskeille joista et tiedä hölkäsen pöläystä.Voithan adoptoida lapsen?

      • ...............

        mun mielestä sektion kompkaatioista kyllä huudellaan kovaan ääneen, mutta alatiesynnytyksen jälkivaurioista ei hiiskutakaan. hyshys. vasta kun itse saat pahoja vaurioita ja menet hakemaan apua, kuulet sen olevan aika yleistäkin ja toki täysin luonnollista.


    • hullujenhuoneellesuo

      Jos pää on noin sekaisin, niin vauva HETI huostaan, ihan lapsen parhaaksi. Ja putket solmuun ettei enää tule raskaaksi.

      Suunnattomasti ärsyttävät kaltaisesi idiootit, jotka haluu, mähaluu, mä, ja mähaluu kaikkea. Oli järjettömyys kuinka huipussaan vaan.

    • onnellinenäiti

      Antakaa nyt vähän armoa tuolla aloittajalle, hänellä hormoonit heittelee todennäköisesti (jos on raskaana?) eikä silloin osata ajatella täysin järkevästi edessä on iso asia, nimittäin uuden ihmisenalun saattaminen tähän maailmaan. Muistan itsenikin kuinka vuoristoradan lailla tunteeni heittelivät laidasta laitaan kun olin sekaisin onnesta, mutta toisaalta myös pelosta. Sitten kun vauva syntyi, se olikin elämäni paras asia. Vaikka olinkin väsynyt, sekaisin, nuhjuuntunut, en voinut päästää katsettani irti vauvasta. Kyllä kaikki murheet väistyvät kun sain rakkaan rinnalleni. Siinä se oli niin viattomana ja avuttomana olentona. Kukaan synnyttämätön ei tiedä sitä tunnetta!

    • EmpatiaOnNroYksi

      ALKUPERÄISELLE: Kaikkea hyvää sinulle ja onnea sille, että toiveesi tulee kuulluksi.

      Erityisesti insestin uhrit mutta myös nuorena raiskatut kaihtavat alatiesynnytystä, mutta useimmat eivät tunnista "synnytyskauhua" - sillä eivät tunnista traumansa syvintä osuutta eli avuttomuuden tunnetta. Sitä, ettei voi mitään tilanteelle... Sitä kokee 1-vuotias uhri, mutta myös 20-vuotias uhri. Siitä jää erilaisia fobioita.
      Synnytyksessä insestin uhrit joutuvat helposti jopa psykoosiin tai dissosiaatiohäiriön vakavimpaan tilaan (identiteetin vaihtuminen).

      Vihamielisesti vastaavat... eikö sentää joku raja pidä olla kyvyttömyydessä ymmärtää? Emmehän me elä missään tietämättömyyden autiomaassa...

      Ap: Toivettasi ei saa myöskään mitätöidä "traumalla", sillä raskausaika ei riitä traumaterapiaan. Toisaalta - kuten itsekin totesit - väkivalta jättää jälkensä, joten seurauksia on kuultava.

    • hmtutkyk

      Hei! Synnytyspelko on lääketieteellinen syy sektioon, eikä siitä joudu "taistelemaan", vaikka tämänkaltaista luuloa ihmisillä on. Itse synnytin sektiolla pelon vuoksi v. 2008 ja silloin kävin muutaman kerran pelkopolilla ja psykologilla juttelemassa. Nyt saan toisen lapseni sektiolla samasta syystä, eikä yhtäkään pelkopolikäyntiä tarvittu, riitti yksi äitiyspolikäynti, jossa varattiin aika sektioon. Minua ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa hyväksyykö joku tuntematon maallikko sektioni, pääasia että minusta tuli äiti pelostani huolimatta. 50-100 vuotta sitten en olisi voinut saada lapsia ollenkaan synnytyspelon takia, nyt saan heitä kaksin kappalein ja olen niin onnellinen. :)

    • ....................

      mä kannsa toivon että aloittaja saa sektion. itse synnyttänyt 4 alakautta kun sektioon ei ole suostuttu. synnytykset ovat vielä olleet vaikeita ja ponnistusvaiheetki 2 tuntia. jos mä vielä joskus tulen raskaaksi niin menen vaikka sitten yksityiselle että saan sektion. kaikista puudutuksista huolimatta on yhtä tuskaa synnyttää lähes 4.5 kg vauvoja. sypekin on yhtä huijausta. mua auttanut yhtään.... onea matkaan aloittajalle :) jaksuja!

      • Näin Suomessa

        "itse synnyttänyt 4 alakautta kun sektioon ei ole suostuttu."

        Jos tarkkoja ollaan, niin se on niin päin, että sinä olet suostunut lopulta alatiesynnytykseen. Sektiolupaus annetaan jokaiselle, joka sitä pyytää, jos vain synnyttäjä pitää päänsä. Se on toetysti vasta lupaus, jos synnytys esim. käynnistyy luonnollisesti ennen aikojaan ja juuri silloin leikkaussali on koko ajan varattu kiireellisille tapauksille, niin sittenhän ei auta kuin synnyttää alakautta. Sen lupauksen kuitenkin saa jokainen, joka jaksaa loppuun asti vaatia. Jos ei saa, niin siitä voi tehdä valituksen, katsotaan, että ei ole eettisesti oikein pakottaa ketään synnyttämään alakautta ( siis poislukien tilanteet, joissa vaihtoehtoja ei ole).


    • ....................

      täälä ei sektioita niin vaan tehdä. sypen johtaja huusi mulle naama punasena kun pyysin sitä. sypen psykologi oli taas enempi kiinnostunu mun miehestä kun mun pelosta. tiuskas vaan että synnytyksen kuuluukin sattua.....

      • Näin Suomessa

        Varmaan ymmärrät, että kohtelusi ei ole ollut asiallista. Kuten sanoin, jos sektiota ei myönnetä synnyttäjän vankkumattomasta kannasta huolimatta, asiasta voi tehdä valituksen korkeammalle taholle. Ymmärrän kyllä, että synnyttäjä voi olla ohjailtavissa ja valitusta on hankala lähteä tekemään, mutta aikuisen ihmisen ei tarvitse alistua epäasialliseen kohteluun. Niin se vain on.


    • Anonyymi

      Itse olen synnyttänyt sektiolla. Lapsi oli silkka vahinko. Vitun paska kakara jonka hylkäsin myöhemmin koska sen hoitaminen alkoi koitua liian työlääksi ja minä kaunis kurvikas blondi sellaista paskavaippaa halua vaihtaa kuk voin hillua yötä päivää baareissa mutta en tajunnut sitä ennen kun vahinko oli jo tapahtunut. Kakaran antaminen pois oli ihanin päätös ikinä. Mutta niin..siitä sektiosta; sektio säästi minut pilluni vaurioilta nyt tussuni on edellee kaunis ja kireä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe