16v interreilille, vinkkejä?

Innokas16v

Hei!
Olen jo muutaman vuoden suunnitellut kuukauden interreilille lähtöä. Budjetti sen 2,2 tonnia ja suurin osa rahoista jo kasassa. VR:än mukaan 435 euroa se kuukauden tiketti. Perheeni on aina ollut matkustelevaa tyyppiä, eli rinkka sekä muut varusteet löytyy. Tarkoituksena olisi myös yöpyä leirintäalueilla, mutta en tiedä olisiko järkevää raahata painavaa telttaa mukana. Tarkoitukseni olisi myös selvitä mahdollisimman kevyellä rinkalla, jotta voisin ostaa matkamuistoja ja niin edelleen (tosin lähetän varmaan postissa jotain). Ellen saa matkakaveria, menen yksin. Olen siis 16 vuotias tyttö, mutta vahva sellainen! Sitähän sanotaan, että tytön ei ole hyvä matkustaa yksin, eikä varsinkaan nuoren, mutta onhan niitä nuorempiakin jotka ovat selviytyneet.
Kysynkin nyt, kannattaako minun lähteä ensi kesänä, ennen kuin olen täyttänyt 17 vai vasta muutaman vuoden päästä? Ensi kesä olisi otollisinta aikaa, sillä sen jälkeen alkaa ylioppilaskokeet.
Ja olisiko vinkkejä? Olisin iloinen jos interreilaajat antaisivat esimerkiksi junavinkkejä jne. En ole ennen kauheasti matkustellut junalla.
Olen kyllä hyvin vahvoilla mielin menossa ensi vuoden kesällä.
Kiitos jo etukäteen!

6

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Innokas16v

      Ja minulla on oppilaskortti. Halventaako se interreil-lipun hintaa vai onko se otettu huomioon? Yli 80 km matkasta -50% tai jotain sen kaltaista.

    • MInneLie Seuraavaksi

      Ei se halvenna kun menee iän mukaan hinnat.

    • jubansldo

      Jos tuntuu siltä et haluut mennä paikasta A paikkaan B, yleensä suorat ja nopeat junat ovat täynnä. Tällöin pääset päämäärään paikallisjunia käyttäen joista ei tsrvitse maksaa edes paikkavarausmaksua. Tämä nyt tuli mielee...

    • matkaanjo

      Mua kiinnostaa lähtee interreilaa ja kierrellä festareita yms ja matkustuksesta on kokemusta. Ite ehkä lähdössä espanjaan asti mut oishan se hauskaa saada ainakin menomatkalle seuraa!

    • 222

      Pallontallaajien sivuilla on keskusteluja reiteistä, pakkaamisesta jne.

      Miettisin vielä leirintäaluematkailua:
      1) Leirintäalueet ovat kaupunkien ulkopuolella
      2) Haluatko nähdä leirintäalueita vai kaupunkeja?
      3) Bileet, museot, nähtävyydet, ruokapaikat/kaupat ovat kaupungeissa, joten joudut siirtymään edestakaisin.
      4) Siirtyminen leirintäalueelle eestaas maksaa ja vie aikaa
      5) Teltan, makuualustan, makuupussin kantaminen selässä voi olla tylsää
      6) Yksin majoittuminen keskustan hostellissa / dormissa on usein halvempaa kuin leirintäalueella, jotka on hinnoiteltu automatkailijoiden budjeteille
      7) Dormissa tapaat muita samanikäisiä ja tutustut ihmisiin, mikä lisää reissaamisen turvallisuutta, kunhan katsot kehen tutustut

    • äitisi

      Kunhan olet ensin 20 niin ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe