Mistä HYVIÄ vuokralaisia ??????

Helsinki-alue

Onko kellään vinkkejä mistä saa enää hyviä vuokralaisia Hesassa ?

3 x edellistä jätti maksamatta, 2 x ei edes siivonnut, 1 x rikkoi paikat, ja kenestäkään ei pääse eroon ilman tappioita (ilmaisia kuukausia)

Yksiöitä oli yhteensä kuusi, kaikki Kampissa, mutta kuuden asunnon pyörityksellä homma ei ole mitenkään kannattavaa. Palkkaa itselle on ihan turha edes laskea, puhumattakaan mistään muusta sijoitus tuotosta kuin mahdollisesta arvonnoususta. 2 x asuntoa on rempassa asukkaiden jäljiltä ja tyhjillää, ja isomman kaksion päätin nyt jo myydä... ei löy leiville. 5 vielä jäljillä mutta ei varmaan kauaa...

Alunperin ajattelin että odotan että lapset ovat isoja niin saavat kukin valita oman opiskelija boxin, mutta henkisesti en kyllä taida jaksaa tätä rumpaa. En kyllä keksi mitään paskempaa tapaa "nauttia" rahoista kuin vuokrata vuokra-asuntoja Suomessa.

Nyt alan olla sitä mieltä (lapset myös) että kaikki pois ja miljoonan huvila Rivieralta tilalle ja vuokraan sitä, aina silloin jos en itse siellä ole. Tiedän, plus-miinus hommaa, tiedän erittäin hyvin, mutta ainakin se henkisesti mukavempaa ja vuokra-aika on maksimissa 1 vikko tai 2. Joten asukkaasta pääsee eroon viikossa.

Taidan jättää suosiolla Suomen asuttamisen sosiaalitoimistolle, valtiolle ja kaupungille.

11

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-o

      Älä nyt? Mitä jos ottaisit normaalin takuuvuokran 3kk?

    • Tiukka linja

      3kk vuokratakuut ehdoksi ja jos kämppä on siivoamatta, paikkoja rikottu, tms, niin pidätät vaan vuokratakuista siivousfirman käynnin, tai paikkojen korjauksen. 3kk vuokratakuulla kattaa myös kummasti maksamatta jätettyjä vuokria, niin ei tule niin pahasti takkiin. Tietysti voi olla myös niin, että vuokrat jää maksamatta, kämppä jää siivoamatta ja paikkoja rikottu. Näissä tapauksissa saatavat pitää laittaa perintään, eli korjauskustannukset, siivousfirman lasku jne, siis kaikki mikä menee sen 3kk vuokratakuun yli.

      Turhaa näiden kanssa leikkii mitään hentomielistä, ei näillä loisilla ole "oikeasti vaikeaa", päin vastoin, ovat tottuneet koko ikänsä elämään kuin pellossa ja "saamaan anteeksi kaiken leikkimällä reppanaa.."

      3kk:n vuokratakuulla myös persaukisimmat jättää tulematta edes näyttöihin, mikäli sen ehdon laittaa selkeästi esille. Tietysti kämpän täytyy olla sellaisessa kunnossa, että se kiinnostaa ns "parempaa väkeä"... jos "parempi väki ei kiinnostu", niin on aika stailata kämppä uusiksi.

    • Rikkaiden kersoja???

      Olen samaa mieltä että jos vuokralainen maksaa OMISTA (ei isäpapan) rahoista 3kk takuuvuokran (lähes 2000e?), niin kyllähän siinä tulee ihan uutta motivaatiota saada raha takaisin, koska se on OMAA rahaa jonka voi myös menettää.

      Itselläni on tainnut olla 5v aikana 5 vuokralaista ja kertaakaan ei ole vielä ollut ongelmia. Olen aina ottanut työssä käyvän vuokralaisen, jolla luottotiedot kunnossa ja maksaa OMISTA RAHOISTAAN (ei sossun takausta) 2kk takuuvuokran. Vuokrasopimuksessa on myös tarkemmin määritelty loppusiivouksen toteamisesta ja takuuvuokra palautetaan vasta kun kämppä siivottu ja avaimet palautettu.

      Onko ongelmana siellä kampissa että sinne muuttaa "rikkaiden kersoja" ja sen takia sitten moni jättää velvoitteet hoitamatta kun "kyllä pappa hoitaa!"???

      Mitäs jos otat vuokraturvaan yhteyttä kun mainostavat että maksavat ensimmäisen vuoden vuokrat jos vuokralainen ei maksa, jolloin vuokralaisia sitten valikoidaan paljon tarkemmin ja saat vielä ekalle vuodelle "takuun" vuokran maksamisesta? Ei ole juurikaan kalliimpi edes muihin välittäjiin verrattuna.

      • hulluamaksaaitse...

        Aika harvalla työssäkäyvällä on varaa maksaa itse vuokria. Suurin tulonlähde on juuri KELA ja sosiaalitoimisto.


      • hulluamaksaaitse... kirjoitti:

        Aika harvalla työssäkäyvällä on varaa maksaa itse vuokria. Suurin tulonlähde on juuri KELA ja sosiaalitoimisto.

        Höpö höpö. Edes Helsingissä ei saa asumistukea jos tulot ovat yli n. 1.700 € kuukaudessa, eli niin huonosti palkattua työtä ei edes ole. Toimeentulotuen raja on yksin asuvalla jossain 600 €/kk nettotuloissa vuokra (maksimi hyväksyttävä vuokra ilmeisesti 650 €/kk) sähkölasku ja vesimaksu. Eli käytännössä n. 1.400 € nettotuloilla ei saa mitään tukia.

        Linja on aivan oikea, jokaisen kuuluu maksaa elämisensä itse. Poikkeuksina eläkeläiset, alle 18 vuotiaat, lyhyen aikaa työttömänä olevat ja sairaseläkeläiset.

        Mutta edellinen vastaaja on ihan pellolla, TYÖSSÄKÖYVÄLLÄ on 90 % varmuudella sekä mahdolliisuus että pakko maksaa vuokra ihan omilla rahoillaan.


    • etkö opi mitään?

      Anna olla, jos et osaa, etkä opi kokemuksista mitään ja persoonasi ei ilmeisesti herätä yhtään kunnioitusta vuokralaisissa.

      Itselle ei kukaan ole jättänyt maksamatta, eikä ole kämpät tyhjillään vuokralaisten aiheuttamien remppojen takia. Sossun asiakkaitakin on ollut, heistä kaksi jopa poikkeuksellisen reilua ja rehtiä, hoitaneet vuokrat, sekä asuntoa paremmin, kuin velvoitteet vaativat. Jotta tähän päästään, pitää olla ihmistuntemusta, kyky oppia koko ajan lisää ja olla asiallisen reilu itsekin. Kaikki ei osaa.

    • Justiina

      Suosittelisin tarjoamaan esim. jollekin vakavaraiselle tai muuten luotettavalle työnantajalle, joka vuokraa huoneiston työsuhdeasunnoksi, tai järjestää näin henkilökuntaansa kuuluvalle vuokra-asunnon. Tästä voi hyötyä kaikki osapuolet.

      • vuokraan antaja

        Etsin juuri nyt hyviä vuokralaisia.
        Melkein kaikki operoivat Sossun tai Kelan kautta.
        Luottotiedot harvalla kunnossa.
        Siltikin on pitkään pärjätty.
        Viim. 20 vuotta vain yksi häätö ja kerran yksi kuukausi tuli takiin kun nuori valehteli ja uskoin häntä!


    • varoitukseksi muille

      Minulle sattui oikein ammattilainen joka asuu ilmaiseksi n. 8-10kk ja vaihtaa vasta oikeuskäsittelyjen jälkeen asunnosta toiseen ja lapsen turvin saa asua kauemmin.

      • kokenutttt

        Se lähtee luottotiedoista ja hyvästä n. 30 min haastattellusta.
        netistä niitä löytyy- eipä juuri muualta!


    • SKa

      Ite suosittelen kanssa tota OMISTA RAHOISTA maksettua 2-3kk takuuta. Ei siis mitään sossun sitoumuksia. Toiseks hyväks keinoks oon todennu perusteellisen taustojen selvittämisen. Luottotiedoista on hyvä lähteä liikkeelle, mutta ei sovi unohtaa käräjäoikeuden ja ulosotonkaan rekistereitten merkitystä. Käräjäoikeudesta (vuokralaisen kotipaikan) saa tietää puhelimitse ja vieläpä täysin ilmaiseksi henkilön mahdollisen historian. Tyyppihän on voinut vaikka viime metreillä maksaa rosikseen menneet maksamattomat vuokrat ja sillä tavoin välttynyt luottotietomerkinnältä ja häädöltä. Ulosotosta saatava "rästilista" maksaa muistaakseni alle 10e. Kerran meinas käyä ohrasesti kun luottotiedot oli puhtaat, mutta henkilöllä oli useesta kämpästä ollu vuokrat maksamatta jokka se oli sitten juuri ennen häätötuomiota maksanu. Arvatkaa halusinko olla seuraava höynäytettävä? En myöskään ole kelpuuttanut tällaisia pariskuntia, joilla toisella puhtaat tiedot ja toisella yks jos toinenkin merkintä. Miksi kelpuuttaisin kun kerran kunnollisiakin on tulossa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe