Mistäs sen tietää, että onko maksettu oikea summa? Pitääkö työnantajan antaa palkanmaksukuitit pankkiin maksetusta palkasta eläkeyhtiölle tai jotakin?
Työnantajan eläkemaksut
5
124
Vastaukset
- Byro B
Sinä saat joskus "Työeläkeotteen, jossa kerrotaan kaikki työsuhteesi ja maksetut summat. Tarkistele siitä. Pankkitunnuksilla voit kai katsoa asioitasi koska vaan.
Työnantaja tekee vuosi-ilmoitukset vakuutusyhtiölleen ja siten nämä palkat päätyvät sitt työeläkeotteeseesi. - 17+17
Minulla on aina itselle tulevassa palkkakuitissa lukenut työeläkemaksujen ja työttömyysvakuutusmaksujen suuruudet. Eli ne on vähennetty palkasta aivan kuten verotkin.
- sepä se
Aivan, mutta kun ei tullut palkkakuitteja. Sehän se laittaa vähän epäilyttämään.
- ihme juttu
Työntekijällä on aina oikeus saada jokaisesta åalkanmaksusta palkkakuitti. Yleensä kotiin postitettuna. Missä ihmeessä sinä olet ollut töissä, jos et ole niitä saanut? Oletko kuitenkin maksanut palkoistasi verot? Jos tekee pimeenä, ei tietenkään kerry eläkettäkään.
Työeläkemaksujen maksaminen on työnantajan lakisääteinen tehtävä. Voit tietysti kysyä asiaa suoraan esimieheltäsi tai palkanlaskijalta. Ja saat palkkakuitit kyllä kun vaan pyydät.- varmuuden vuoksi
Ei niitä veroja itse makseta. Tuo pitää nyt selvittää verottajalta ja eläkeyhtiöltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569