Mistäs sen tietää, että onko maksettu oikea summa? Pitääkö työnantajan antaa palkanmaksukuitit pankkiin maksetusta palkasta eläkeyhtiölle tai jotakin?
Työnantajan eläkemaksut
5
154
Vastaukset
- Byro B
Sinä saat joskus "Työeläkeotteen, jossa kerrotaan kaikki työsuhteesi ja maksetut summat. Tarkistele siitä. Pankkitunnuksilla voit kai katsoa asioitasi koska vaan.
Työnantaja tekee vuosi-ilmoitukset vakuutusyhtiölleen ja siten nämä palkat päätyvät sitt työeläkeotteeseesi. - 17+17
Minulla on aina itselle tulevassa palkkakuitissa lukenut työeläkemaksujen ja työttömyysvakuutusmaksujen suuruudet. Eli ne on vähennetty palkasta aivan kuten verotkin.
- sepä se
Aivan, mutta kun ei tullut palkkakuitteja. Sehän se laittaa vähän epäilyttämään.
- ihme juttu
Työntekijällä on aina oikeus saada jokaisesta åalkanmaksusta palkkakuitti. Yleensä kotiin postitettuna. Missä ihmeessä sinä olet ollut töissä, jos et ole niitä saanut? Oletko kuitenkin maksanut palkoistasi verot? Jos tekee pimeenä, ei tietenkään kerry eläkettäkään.
Työeläkemaksujen maksaminen on työnantajan lakisääteinen tehtävä. Voit tietysti kysyä asiaa suoraan esimieheltäsi tai palkanlaskijalta. Ja saat palkkakuitit kyllä kun vaan pyydät.- varmuuden vuoksi
Ei niitä veroja itse makseta. Tuo pitää nyt selvittää verottajalta ja eläkeyhtiöltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11410165
- 524970
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422161Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052038- 261874
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131551Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411382Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31961Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54957Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31932