Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

oon lässki

vitu läski

vittu avaudun, eli oon 120kg ja täytin viime viikol 15v ja oon 170cm pitkä ja oon siis iha sairaalloisen ylipainone, enkä mikää vähä pullukka vaa OIKEESTI ku katon itteeni peilist ni itken joka vitun kerta oikeesti oon iha naurettavan lihava!! mul on syömishäiriö, syön joka päivä ainaki 2 levyy suklaata ja pussillisen sipsei ja kaikkee muutaki ja en vaa pysty millää lopettaa. tai ei sitä oo mitenkää diagnosoitu syömishäiriöks mut oon ny koko tän vuoden ajan joka päivä syöny kaikkee mättöö ja en pysty olla päivääkää syömättä jtn karkkii tai jotai ni kyl mä uskoisin et mul on joku ahmimishäiriö.
kaike lisäks mun isäl on joku ongelma lihavii vastaan, siis sil on aina ollu joku tyylii läskifobia. sillonki ku olin laiha ni se kokoaja halus et stön terveellisesti ja et liikun joka päivä ja tällee mut ny ku oon lihava ni välil mun isä oikeesti kattoo mua sillee "hyi saatana" ja must tuntuu et se ajattelee et se on epäonnistunu isänä ku must on tullu tällane sairas paska. ja oon kyl henkisestikki sairas ku puhun vittu itsarist joka päivä mu mutsille esim et jos mu mutsi tekee jotai pahaa ruokaa ni oon heti et "vittu tee jotai muut ruokaa tai tapan itteni" lol-.- oon nii idiootti.
oikeesti en ikin ajattele mitää muut ku vittu ruokaa. nytteki kelaan et mist vitust saan suklaata ku mul on vitu nälkä.
vittu mun elämä on ihan vitun PERSE.ESTÄ!!! ja vittu oikeest tapan koht itteni en jaksa enää, mua kiusataa koulussaki, mul ei oo kavereit, en oo väleis mun vanhempien kaa enk kenenkää oikeestaa ja en ikinä tee mitää muuta ku oon omas huonees sängyl ja vittu syön ja katon jtn elokuvaa tai jotai viel sairaampaa..
oikeesti oon nii yksinäine ja ruma ja lintsaan melkee joka pv koulust kosk häpeen ulkonäkööni.. :(
oon varmaa koko maapallon rumin ihmine.. siis iha oikeesti oon tosissani :d oon 4ever alone ja tällane mielisairas paska.. että joo kiitti jos jaksoit lukee ja ois aika pirun jees jos kertoisitte vinkkei mite päääsen eroo täst syömishäiriöst ja kaikest kosk tää pilaa mun elämää oikeesti

9

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iFeelYourPain

      Mää tunnen sun ahdistuksen. Syömishäiriö oli pilata munki elämän totaalisesti mut pääsin siitä kierteestä pois ja tulin taas terveeks. Oon nyt normaalipainoinen enkä ahmi, oksenna tai näännytä itteäni. Yks hyvä kikka on noudattaa jotain noin 2000kcal-ravintosuunnitelmaa! Sellanen löytyy varmaan ihan googlaamalla mut se perus lautasmalli minkä saa terkkarilta käy kans ihan hyvin. Syö 5-6 kertaa päivässä säännöllisesti, 3-4h välein terveellistä perusruokaa, sillä saatat hyvinkin päästä eroon ahmimisesta. Tsemppiä sulle kovasti! Älä anna syömishäiriön hallita sua.

      • oonläskii

        jos alan syömää tollai ni laihdunks mä siit?


      • iev
        oonläskii kirjoitti:

        jos alan syömää tollai ni laihdunks mä siit?

        Ite oon kärsiny ahmimishäiriöstä tosi pitkään ja voin kertoo sulle et parantuminen alkaa ku et mieti laihtumista vaan sitä et syöt terveellisesti ja jätät laihtumisajatukset taka-alalle. Se laihtuminen tulee sit aikanaan mut ekaksi pitää keskittyy siihen et ahmiminen loppuu.


    • dididii

      vaihdat noi herkut oikeeseen ruokaan niin etköhän ala laihtuun ja parantuun, myös henkisesti :-)

      • joku random

        ei se tapahtu tost noin vaa jos on syömishäiriö -.-


      • jsld
        joku random kirjoitti:

        ei se tapahtu tost noin vaa jos on syömishäiriö -.-

        Aivot tarvii tarpeeks ravintoa, jotta voi parantuu. Siks osastollaki aletaan heti syödä kunnolla koska muuten se henkinen parantuminenkaa ei ala.


    • Tee näin

      Jollei ahmiminen lopu niin pyri kuluttamaan yhtäpaljon kuin syötkin tai jopa enemmän eli juokse pitkiä lenkkejä tai käy salilla juoksemassa!Tiedän että se on hankalaa, mutta ihminen pystyy mihin vaan kunhan tahdon voima on suuri! Tsemppiä! Ps. Jos isäsi käyttäytyy noin niin voit sano hänelle että haluat laihtua todella kovasti niin eiköhän isäsi innostu asiasta ja auta sinua!

    • hhj1

      Älä menetä toivoasi. Jos kaipaat apua painonhallintaan ja liikunnan aloitukseen, autan mielelläni =) Täällä kirjoittelee melkein valmis personal trainer ja ravintoneuvoja. Laita ihmeessä sähköpostia, katsotaan voinko auttaa sinua.
      [email protected]

    • sdgsdg

      Mene ravitsemusterapeutille tai terapiaan. Monesti ahmimisen syyt on siellä korvien välissä. Ahmiminen masentaa ja ylipaino ja huonosti syöminen ei todellakaan piristä sinua. Ravitsemusterapeutti voi antaa sinulle ohjeet terveelliseen syömiseen.
      Jos et mene:

      Paino ja ahmimisongelma ratkeaa pitkälti sillä, että omaksut ruokarytmin. Esim. aamupuuro, päivällä lounas, sitten välipalaksi rahkaa, kevyt päivällinen ja kevyt iltapala. Noiden välillä syöt vain jotain vihannesta tai hedelmää jos nälkä iskee. Laske kalorit ja nipistä niistä ihan vähän, jotta jäät miinuskaloreille. Liikkumalla paino tippuu nopeammin(kun kulutat enemmän), mutta 70 prosenttia on merkitystä ravinnolla. Pelkällä ravinnollakin voi tiputtaa painoa. Jos esim. kaloritarpeesi on 2000, syöt 1700. Näin paino tippuu.Kannattaa unohtaa paastoaminen ja minimikalorimuotidieetit, sinun tekee mieli vain ahmia silloin. Sanoisinpa jopa, että jos syöt sen 500 g kasviksia ja hedelmiä päivässä, riittävän aamupalan ja lounaan ja pysyt siinä viidessä kohtuukokoisessa ateriassa ja lisäksi syöt riittävästi proteiinia en usko, että sinun tarvitsee niin paljon kaloreita edes laskea.

      Huonokuntoiselle ylipainoiselle sopii hyvin uinti ja reipas kävely ja netistä löytyy ilmaisia jumppavideoita. Kun olo alkaa kohentua, voi lisätä erilaista liikuntaa, mistä pidät. Aloita liikkumalla vaikka joka toinen päivä tai totuttamalla kroppaa liikkumiseen hyötyliikunnalla. Takaan, että ajatuksesi kirkastuvat, reipastut ja voit paremmin joka päivä.

      Kun syöt tarpeeksi, sinun ei tee mieli ahmia ja ongelmasi alkaa korjaantua. Heivaa vaan kaikki turha einesmoska pois limsoineen. Juomaksi pääosin maitoa ja vettä, tuoremehut sun muut ovat aika kaloripitoisia. Makuaistisi alkaa hiljalleen tottua neutraalimpaan ravintoon.Suosittelisin myös vitamiinikuuria, koska puutokset hivenaineista voi johtaa ahmimishimoihin. Liika leivänpuputtaminen ei myöskään ole hyväksi, vaihda viljat kokojyväviljoihin. Rasvattomalle linjalle sinun ei tarvitse alkaa eli ei tarvi syödä 0 prosenttisia maitotuotteita vaan valitset ihan normaalirasvaisen jogurtin ja kevytmaidon rasvattoman sijaan. Tee itsellesi lista ruoka-aineista, jotka ovat terveellisiä, eivät pumpattu sokerilla, transrasvoilla , suolalla yms ja joista pidät. Ruoka-aineita on aika paljon. Näin näet ettei laihdutuksen tarvitse olla tympeää. Opettele vaikka kokkaamaan, nauti uusista ruoista, jotka ovat kevyempiä. Tee erilaisia salaatteja(esim. kanasalaattia), smoothieita, rahkoja, kevyitä kala-ja liharuokia. Vaihda suklaa tummaan ja syö sitä pari palasta päivässä. Herkuttele silloin tällöin, mutta max. kerran viikossa ja pysy silloinkin ruokarytmissä. Esim. voit käydä hampurilaisella, mutta korvaat sillä lounaan sitten.

      Ja ennenkaikkea, älä makaa kotona. Se johtaa vaan elämän pyörimiseen ruoan ympärillä. Olet siinä iässä, että elämä voi tuntua vaikealta ( samoja ajatuksia kelailin iässäsi). Ei mene kuin kolmisen vuotta ja asiat muuttuvat ja tasoittuvat ja sinulla on jänniä elämänvaiheita koettavanasi. Tsemppiä, asiat voivat muuttua, mutta kukaan muu niitä ei muuta kuin sinä itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe