vaihtoehto valmistalolle

taloksi

onko älsby-talolle vaihtoehtoa, jos ei ole taitoa rakentaa perustuksia tai muita töitä joita muilla talonvalmistajilla ei kuulu pakettiin ja niin että hinta pysyy samoissa lukemissa.

on kylläkin kumma kun kyseistä talovalmistajaa haukutaan, mikä tekee niistä niin huonoja.
lastulevyä seinissä on käytetty 70-90luvulla ja vielä asuinkelpoisia toisin kuin nykypäivän talot on jo valmiiksi homeessa.
rossi-pohja on ollut käyttössä jo ties miten kauan.

siis mikä talossa on niin huonoa verrattuna muihin talovalmistajiin?

2

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+19

      Eiköhän tätä asiaa ole jo puitu tällä palstalla ihan riittävästi. Esimerkiksi Design-talossa ja Valmiskastellissa perustukset kuuluu hintaan.

      Muutamia asioita älväristä:
      - notkuva puinen rossipohja
      - muovimatot lattiassa
      . ei lattialämmitystä vaan patterit
      - matala huonekorkeus
      - pesuhuoneen seinät lastulevyä
      - keittiökalusteet laadultaan huonoja ja todella typerän näköisiä
      - takka puuttuu

      Jos aiot päivittää älvärin vastaamaan muiden valmistalojen varustetasoa niin se vaatii keittiön ja kylpyhuoneen täydellisen remontin ja lattian uusimisen. Takan lisääminen älväriin voi olla hyvin haastavaa. Matalalle huonekorkeudelle ei voi tietenkään tehdä mitään. Kun nämä rempat tehnyt niin sulla on älväri joka on kalliimpi kuin esimerkiksi design-talo joka on pohjaratkaisultaan sokkeloista älväriä huomattavasti parempi.

    • Älvsbytalossa etujak

      - ei ole muovimattoja enää nykyisin (on laminaatti vakiona)
      - pesuhuone on Fibo-Trespo märkätilalevyillä
      - hieman matalampi huonekorkeus näkyy suoraan säästönä energiakustannuksista (joku on siitä tyytyväinen, joku taas haluaa korkeammat huoneet ja ostaa muun valmistajan paketin)

      - Älvsbyn patterit on kyllä iso miinus vrt. lattialämmitys esim. juuri kastellissa

      - Kastellilta kilpaileva on economy-malliston muuttovalmiit, siihenkään ei sisälly takkaa, mutta: siihen ei sisälly myöskään lämmönlähdettä (Älväreissä sisältyy PILP)

      - Älvsbytalon keittiöön on nykyisin saatavina erilaisia vaihtoehtoja. Meillä korkeakiilto-tammi, rosterikoneilla. Älvsbytalon nettisivuilla voi kokeilla joitain vaihtoehtoja, mutta toki talomyyjän kanssa niitä on enemmänkin läpikäytäviksi.

      Älvsby on edullinen. Meillä maalla keskustaajaman reunalla 1 euron tontille rakennettuna 121,5 m2 Älvsbytalo jäi kokonaiskustannuksiltaan alle 200 000 euron liittymineen, perustuksineen kaikkineen.Toki autokatos pitäisi vielä rakentaa, mutta muuten pihatyötkin on jo tehty.

      Heitän vertailuksi, että täällä on valmistumassa uusi kerrostalo. 4h k s 92 neliötä, ja maksaa 285 000 euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe