Likaisuuden pelko ja muut

Minä vain

Itselläni ei ole diagnosoitu varsinaista pakko-oireista häiriötä, vain vakava-asteinen masennus. Hoitajani on kuitenkin sanonut että käytökseni kuulostaa pakko-oireilulta.

"Ongelmani" on siis lähinnä likaisuuden pelko. Pesen käsiäni jatkuvasti, varsinkin koulussa. Koulukirjoihin ja varsinkin kirjaston kirjoihin koskeminen on vaikeaa, mikä on aika harmillista, koska rakastan lukemista. Kammoksun myös pyyhekumeja ja kyniä. Ovenkahvatkin avaan aina hiha käden suojana. Käsidesiä kuljetan aina mukana. Syöminen yleisillä paikoilla on vaikeaa. Tätä listaa voisi jatkaa ikuisuuksiin...
Kotona nää pakkotoimet kuitenkin vähenee huomattavasti tän käsienpesun suhteen, mutta sit tulee tämä pölykammo ja jatkuva tavaroiden järkestely.
En kuitenkaan pelkää kipeäksi tulemista, eli varsinaista pöpökammoa ei ole.

Kellään muilla samankaltaista? Tai muunlaista pakko-oireilua? Kertokaa omia kokemuksianne!

3

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Lisään vielä eri viestiin:

      Itselläni myös tietynlaisia pakkoajatuksia. Esim. aina kun olen yleisillä paikoilla, ajattelen että kaikki katsovat juuri muo. Että tavallaan kaikki huomio olis mussa, varsinkin ulkonäössä, ja tarkoitan siis negatiivisella tavalla. En uskalla usein edes liikahtaa koska pelkään että kaikki huomio kiinnittyy muhun. Koulussa tää on pahimmillaan. Sen takia poissaoloja on niin paljon. Mulla on diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö ja tää ei kyllä helpota asiaa yhtään!

      • OCD: lta kuulostaa

        Hei. Kirjoituksesi oli kuin omasta kynästä! Ja minulla vaikean masennuksen lisäksi todettu vaikea pakko-oireinen häiriö ja paniikkihäiriö:( minä en pärjää ilman lääkitystä:( voimia sinulle muista ettet ole ainoa, jollain omalla tavallaan sekin voi vähän lohduttaa ehkä.


      • ...
        OCD: lta kuulostaa kirjoitti:

        Hei. Kirjoituksesi oli kuin omasta kynästä! Ja minulla vaikean masennuksen lisäksi todettu vaikea pakko-oireinen häiriö ja paniikkihäiriö:( minä en pärjää ilman lääkitystä:( voimia sinulle muista ettet ole ainoa, jollain omalla tavallaan sekin voi vähän lohduttaa ehkä.

        Voi että. :'( voimia myös sulle! Tuntuu kuitenkin että asia ei itteeni niin paljon häiritse (vielä), vaikka ravaankin jatkuvasti vessassa pesemässä käsiä. En vaan voi kuvitella miten muuten vois elää!? Mut oon huomannu et se vaan lisääntyy koko ajan, ja tiiän et koht puoliin rupee haittaamaan elämää enemmänkin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2053
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1525
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1394
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1186
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe