Onko ovulaatiossani jotain vikaa ?

vauva kuume

Haluamme mieheni kanssa kovasti lasta. Olemme yrittäneet kyllä miehen kanssa vasta yhden kuukautis kierron ajan ja tämä on toinen kuukautis kierto kun yritämme lasta. Tiedän, että tämä on aikaista valittaa. Mutta musta tuntuu, että onko ongelma ovulaatiossa? Eikö mulla tapahdu ovulaatiota ollenkaan? Viime kierrossa harrastimme seksiä joka päivä enkä tullut raskaaksi, koska tein negatiivisen testin. Kuukautiset tuli säännöllisesti ja olivat ihan normaalit. Eli ovulaatiota ei vissiin tapahtunut. Tässä kierrossa päätin ostaa ovulaatiotestin, kun olin kuullut että sillä pystyy selvittää missä vaiheessa ovulaatio tapahtuu. Olen käyttänyt jo viikon ovulaatiotesti puikkoja, mutta se ei ole näyttänyt ovulaatiota. Onko se mahdollista, että ovulaatiota ei tule 2-kuukauteen? Vähän pelottaa, että ovulaatiota ei tule ens kuussakaan. Miten voin tulla raskaaksi, jos ovulaatiota ei tapahdu? En kyllä ymmärrä, koska mulla on ollut 2-kuukautta mahassa viiltäviä kipuja ja huono olo. Miks mun mahassa on viiltäviä kipuja, jos ovulaatiota ei tapahdu ?

23

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauva kuume

      Unohdin mainita, että myös mulla on maha turvonnut. Mun maha on ihan kuin pallo ja koko ajan pitää käydä vessassa.

      • Oletko roskaruokaa

        ja siideriä sisääsi tankkaava sotanorsu, jonka painoindeksi on yli 30 ? Siinä voisi olla yksi syy miksi et ovuloi...


      • vauva kuume
        Oletko roskaruokaa kirjoitti:

        ja siideriä sisääsi tankkaava sotanorsu, jonka painoindeksi on yli 30 ? Siinä voisi olla yksi syy miksi et ovuloi...

        En ole ylipainoinen. Olen hoikka.


      • vauva kuume
        vauva kuume kirjoitti:

        En ole ylipainoinen. Olen hoikka.

        Ja en syö roskaruokaa ja lopetin alkoholin käytön.


    • ....................

      Silloinkin kun kaikki on kunnossa mahdollisuus raskauteen on 20%.

    • pläääääh

      Anteeks vaan mutta koko aloitus on niin naurettavan lapsellinen ettei voi olla muuta ku provo...
      että kun et kuukaudessa tullu raskaaks ni se tarkottaa ettet ovuloi, hohhoijaa!

      "miten voin tulla raskaaksi jos en ovuloi" NO ET VOI

    • Kilpi1

      Raskaaksi tuloa yritetään keskimäärin puoli vuotta, joten...odottelehan ihan rauhassa. Ja ei sitä seksiä tartte joka päivä harrastaa kierron aikana. Ovulaation aikoihin ja hiukan sen jälkeen riittää.
      Tsemppiä.

    • et kai tosissasi?

      Oletko nyt ihan tosissasi? :) Ei se raskaus ala automaattisesti, jos yhdyntää harrastetaan ovulaatioaikaan. Vaikka kaikki olisi kunnossa, raskauden mahdollisuus per kierto on tosiaan noin 20 prosenttia. Ja mitenkäs olet niitä ovulaatiotestejä käytellyt? Varmasti ohjeen mukaan? Kuinka pitkä kuukautiskierto sinulla on ja missä vaiheessa aloitit testauksen? Joillakin LH-hormonipiikki on myöskin niin nopea, ettei sitä piikkiä välttämättä saa kiinni vain kerran päivässä testaamalla. Millaisia testejä olet käyttänyt? Ja ennen kaikkea, millaisia tuloksia ovat testit näyttäneet? Joka tapauksessa olet nyt vähän hätäillen liikenteessä...

      • Vauva kuume

        Olen käyttänyt niitä ovulaatiotestejä ihan ohjeen mukaan. Kuukautiskiertoni ovat normaalisti 27 päivää mutta kuukautiskierrot ovat välillä ollut myös 24-28 päivää. Aloitin testaamisen jo viikko edellisten kuukautisten loppumisesta ja olen käyttänyt ovulaatiotestejä jo melkein 14 päivää. Olen käyttänyt Clear Blue digitaalisia ovulaatiotestejä. Testit näyttävät vain, että LH-hormonipiikkiä ei ole havaittu. Olen kuullut sylki ovulaattiotesteistä. Olisiko ne parempia kuin noi testit virtsasta ?


      • munmielestä
        Vauva kuume kirjoitti:

        Olen käyttänyt niitä ovulaatiotestejä ihan ohjeen mukaan. Kuukautiskiertoni ovat normaalisti 27 päivää mutta kuukautiskierrot ovat välillä ollut myös 24-28 päivää. Aloitin testaamisen jo viikko edellisten kuukautisten loppumisesta ja olen käyttänyt ovulaatiotestejä jo melkein 14 päivää. Olen käyttänyt Clear Blue digitaalisia ovulaatiotestejä. Testit näyttävät vain, että LH-hormonipiikkiä ei ole havaittu. Olen kuullut sylki ovulaattiotesteistä. Olisiko ne parempia kuin noi testit virtsasta ?

        Älä nyt hyvä ihminen jo noin pian ala stressata! Jätäpäs ne ovulaatiotestit kokonaan pois, ja ota ihan rauhallisesti. Kun kiertosi kerran on säännöllinen, niin tarkkaile kehoasi, ja opettele tuntemaan mahdollisia ovulaatio-oireita. Ja siis ihan rauhassa, kuukausi kerrallaan, ja ilman niitä testejä.


      • Kärsivällisyyttä
        Vauva kuume kirjoitti:

        Olen käyttänyt niitä ovulaatiotestejä ihan ohjeen mukaan. Kuukautiskiertoni ovat normaalisti 27 päivää mutta kuukautiskierrot ovat välillä ollut myös 24-28 päivää. Aloitin testaamisen jo viikko edellisten kuukautisten loppumisesta ja olen käyttänyt ovulaatiotestejä jo melkein 14 päivää. Olen käyttänyt Clear Blue digitaalisia ovulaatiotestejä. Testit näyttävät vain, että LH-hormonipiikkiä ei ole havaittu. Olen kuullut sylki ovulaattiotesteistä. Olisiko ne parempia kuin noi testit virtsasta ?

        Peesaan edellistä eli nainen tulee kyllä parhaiten raskaaksi silloin kun ei yritä tulla raskaaksi. Miksi haluta noin pakkomieletisesti raskautua heti? Ehdotan sinulle psykologin konsultaatiota tuossa tilanteessanne. Teillä ei nyt ole ihan normaalia "vauvakuumeilua".

        Kaikkea ei tässä maailmassa voi saada "heti-tänne-kaikki-mulle"-tyyliin. Kärsivällisyys on hyve, jota tarvitaan myös lasten kasvatuksessa.


      • vauva kuume
        Kärsivällisyyttä kirjoitti:

        Peesaan edellistä eli nainen tulee kyllä parhaiten raskaaksi silloin kun ei yritä tulla raskaaksi. Miksi haluta noin pakkomieletisesti raskautua heti? Ehdotan sinulle psykologin konsultaatiota tuossa tilanteessanne. Teillä ei nyt ole ihan normaalia "vauvakuumeilua".

        Kaikkea ei tässä maailmassa voi saada "heti-tänne-kaikki-mulle"-tyyliin. Kärsivällisyys on hyve, jota tarvitaan myös lasten kasvatuksessa.

        Ärsyttää vaan ihmiset jotka tulee raskaaksi ensimmäisellä kerralla baari illan jälkeen. Eikä ne edes haluu lasta! Haluan itse raskautua heti, ku haluun ison perheen. Jos yhden lapsen saamisessa kestää yli vuosi. Niin en varmaan ehdi saamaan isoa perhettä. Eihän muilla oo mitään kiirettä, ku ne ei haluu isoo perhettä, ku vaan 1-3 lasta. No kaikki omalla tavallaan.


      • Kärsimättömyys pois
        vauva kuume kirjoitti:

        Ärsyttää vaan ihmiset jotka tulee raskaaksi ensimmäisellä kerralla baari illan jälkeen. Eikä ne edes haluu lasta! Haluan itse raskautua heti, ku haluun ison perheen. Jos yhden lapsen saamisessa kestää yli vuosi. Niin en varmaan ehdi saamaan isoa perhettä. Eihän muilla oo mitään kiirettä, ku ne ei haluu isoo perhettä, ku vaan 1-3 lasta. No kaikki omalla tavallaan.

        Niin. Oletko ajatellut, että ne vahinkoraskaudet ovat kuitenkin melkoisen pieni prosentti kaikista raskauksista? Ihan oikeasti kuulostaa nyt melkoisen kaikki-tänne-mulle-heti -asenteelta tuo ajattelutapasi. Ja miten voit olla varma, että ylipäätään saat lapsia? Vähän nyt nöyryyttä peliin ihan oikeasti. Kärsivällisyys on lasten kanssa hyve ja jos sitä ei sen vertaa ole, että malttaisi odotella sitä raskautumista edes muutaman kuukauden, niin mitenhän sitten sen lapsen kanssa? Ei nyt pidä käsittää väärin, tietenkin jokainen toivoisi raskautuvansa mahdollisimman pian ja se on ihan luonnollista, mutta suurin osa myös ymmärtää, että siitä saa olla kiitollinen jos ylipäätään onnistuu tulemaan raskaaksi, meni siihen sitten kuukausi tai vaikka vuosia. Kannattaa vähän suhteuttaa sitä omaa yritystä esimerkiksi vuosia lapsettomuushoidoissa käyneisiin pareihin.


      • Ensimmäiseksi
        Kärsimättömyys pois kirjoitti:

        Niin. Oletko ajatellut, että ne vahinkoraskaudet ovat kuitenkin melkoisen pieni prosentti kaikista raskauksista? Ihan oikeasti kuulostaa nyt melkoisen kaikki-tänne-mulle-heti -asenteelta tuo ajattelutapasi. Ja miten voit olla varma, että ylipäätään saat lapsia? Vähän nyt nöyryyttä peliin ihan oikeasti. Kärsivällisyys on lasten kanssa hyve ja jos sitä ei sen vertaa ole, että malttaisi odotella sitä raskautumista edes muutaman kuukauden, niin mitenhän sitten sen lapsen kanssa? Ei nyt pidä käsittää väärin, tietenkin jokainen toivoisi raskautuvansa mahdollisimman pian ja se on ihan luonnollista, mutta suurin osa myös ymmärtää, että siitä saa olla kiitollinen jos ylipäätään onnistuu tulemaan raskaaksi, meni siihen sitten kuukausi tai vaikka vuosia. Kannattaa vähän suhteuttaa sitä omaa yritystä esimerkiksi vuosia lapsettomuushoidoissa käyneisiin pareihin.

        käyt hakemassa mäyräkoiran (mieluten kossua), sitten pössyttelet ja vedät piriä hihaan. Voila ! Olet paksuna alta aikayksikön...


      • Meneekö se jakeluun saat
        vauva kuume kirjoitti:

        Ärsyttää vaan ihmiset jotka tulee raskaaksi ensimmäisellä kerralla baari illan jälkeen. Eikä ne edes haluu lasta! Haluan itse raskautua heti, ku haluun ison perheen. Jos yhden lapsen saamisessa kestää yli vuosi. Niin en varmaan ehdi saamaan isoa perhettä. Eihän muilla oo mitään kiirettä, ku ne ei haluu isoo perhettä, ku vaan 1-3 lasta. No kaikki omalla tavallaan.

        Oletko joku vitun lesta saatana? Miten se pakkoavioliitoton kesto? Minä sanon, että sinä uskonnonuhri et tee vittu kuin kaksi lasta ja sitten kun 12/32 on kunnossa. Onko asia ymmärretty,HÄ. PERRRRKELE!


    • ...

      Vaikutat joko provolta tai pissaliisalta. Parempi kun jätät lapsihaaveet taustalle vielä pariksikymmeneksi vuodeksi. Jollei sittenkään ole järki päähän kasvanut, niin sitten ei voi mitään, mutta eipähän tarvitse niin monen mukulan kärsiä tyhmistä vanhemmistaan.

    • vauva kuume

      Sori vaan mut en ole uskovainen ja olen avioliitossa ihan omasta tahdosta. Vaikkei ole uskovainen. Niin voi silti haluta ison perheen. Ei siinä pitäisi olla mitään pahaa. Monessa maassa se on normaalii, että on iso perhe. Mutta Suomessa kaikki on niin outoa ja aina pitää arvostella toisia. Ja en halua lapsia vanhana. Ehkä joku muu haluaa, mutta ite en halua olla vanha äiti. Tuskin sitä helposti raskautuu, jos on vanha. sillon se on vielä vaikempaa. Mukulat viihtyy paremmin nuorten vanhempien kanssa kuin vanhojen vanhempien kanssa ;)

      • Lyö putket poikki HETI!

        Tajuatko vitun läskipää, että maailma on täysi ja kaltaistesi vastuuttomien, tyhmien massalisääntymis aikovien pentuja ei itodellakaan tarvita yhtään enää. Adoptoi lapsia ennemmin jos haluat kennelin perustaa.

        Tämä ei ole haukkumista tai vittuilua, vaan tosi asia.

        Älkä puhu lasten puolesta. Kyllä 35v vanhemmat antavat lapsilleen aikaa, kun oma elämä eletty siihen pisteeseen, ettei tarvitse itse mennä, nähdä ja kokea lasten kustannuksella.
        Mene vaikka uimahalliin, niin siellä näet, että juurikin 30v tuoreet vanhemmat vauvojen kanssa. Mutta missä on nämä nuoret? No ne vie lapsen hoitoon ja lähtee hankkimaan kokemuksia elämästä.


      • hah haa
        Lyö putket poikki HETI! kirjoitti:

        Tajuatko vitun läskipää, että maailma on täysi ja kaltaistesi vastuuttomien, tyhmien massalisääntymis aikovien pentuja ei itodellakaan tarvita yhtään enää. Adoptoi lapsia ennemmin jos haluat kennelin perustaa.

        Tämä ei ole haukkumista tai vittuilua, vaan tosi asia.

        Älkä puhu lasten puolesta. Kyllä 35v vanhemmat antavat lapsilleen aikaa, kun oma elämä eletty siihen pisteeseen, ettei tarvitse itse mennä, nähdä ja kokea lasten kustannuksella.
        Mene vaikka uimahalliin, niin siellä näet, että juurikin 30v tuoreet vanhemmat vauvojen kanssa. Mutta missä on nämä nuoret? No ne vie lapsen hoitoon ja lähtee hankkimaan kokemuksia elämästä.

        Viikon vitsi ;)


    • vauva kuume

      Ei tarvitse tuomita kaikkia. Kaikki nuoret ei ole samanlaisia. Tiedän mitä puhun, koska mun sisko sai lapsen 16-vuotiaana ja se oli aina sen lapsen kanssa eikä hylännyt sitä. Se lopetti baareissa käymisen. Se oli ainakin hyvä äiti. Ja mäkin oon nähnyt jo baareja ihan tarpeeksi. Kyl mul on aikaa lapselle. Mut en oo siis alle 18-vuotias.

      • Mahtava suku

        AI SUN SISKOKO on kaikki? Ja sekö on yhtä kuin huostaanotto- ja muut ikävät tilastot? Vaikka sun siskos olis jumalauta jumala, se ei ole kaikki eikä se sano sitä, että sinun ja monen muun kannattaa pilata elämäänsä tai VARSINKAAN lapsen elämä.
        Paljonko siskosi on nyt muuten iältään?

        Ai niin; minun anoppi sai lasteni äidin eli avopuolisoni ollessaan joku 16 tai 17v. Hän on vähän yksinkertainen / jälkeenjäänyt nyt 53 vuotiaana ja on sitä kuulema aina ollut. Diagnoosi: skitsofrenia.
        Päivääkään ei hän ole töissä käynyt, kun häntä kiusataan töissä laiskuudesta, koska hän vain valittaa kuinka on sairas. Elelee 900€ eläkkeellä perinnöksi saamassaan murjussa, alkoholisti, vetää sätkää ketjussa, köhii, meinaa yrjötessä jne, Todella, todella, todella raskas tyyppi ja eipä hän lapsistaankaan kasvattanut normaaleita, muuta kuin avopuolisistani - suhteellisen normaalin. Yksi lapsista on vankilassa oleva vajakki. Kyllä se äidin epäbalanssi ja nuoruus jättää jälkensä lapsiinkin. Tytär on äitilleen äiti - onko se oikein?

        Kyllä minä sanon teille tytöt, että nuorena nähdään ja koetaan maailmaa ja päälle kolmikymppisenä hankitaan lapset. Miehen suosittelen ottamaan siinä parikymppisenä, niin ehtii vaihtaa ja on suhdetta alla kun sitten kolmi nelikymppisenä hankkii lapset.


      • Yritätkö tosissasi
        Mahtava suku kirjoitti:

        AI SUN SISKOKO on kaikki? Ja sekö on yhtä kuin huostaanotto- ja muut ikävät tilastot? Vaikka sun siskos olis jumalauta jumala, se ei ole kaikki eikä se sano sitä, että sinun ja monen muun kannattaa pilata elämäänsä tai VARSINKAAN lapsen elämä.
        Paljonko siskosi on nyt muuten iältään?

        Ai niin; minun anoppi sai lasteni äidin eli avopuolisoni ollessaan joku 16 tai 17v. Hän on vähän yksinkertainen / jälkeenjäänyt nyt 53 vuotiaana ja on sitä kuulema aina ollut. Diagnoosi: skitsofrenia.
        Päivääkään ei hän ole töissä käynyt, kun häntä kiusataan töissä laiskuudesta, koska hän vain valittaa kuinka on sairas. Elelee 900€ eläkkeellä perinnöksi saamassaan murjussa, alkoholisti, vetää sätkää ketjussa, köhii, meinaa yrjötessä jne, Todella, todella, todella raskas tyyppi ja eipä hän lapsistaankaan kasvattanut normaaleita, muuta kuin avopuolisistani - suhteellisen normaalin. Yksi lapsista on vankilassa oleva vajakki. Kyllä se äidin epäbalanssi ja nuoruus jättää jälkensä lapsiinkin. Tytär on äitilleen äiti - onko se oikein?

        Kyllä minä sanon teille tytöt, että nuorena nähdään ja koetaan maailmaa ja päälle kolmikymppisenä hankitaan lapset. Miehen suosittelen ottamaan siinä parikymppisenä, niin ehtii vaihtaa ja on suhdetta alla kun sitten kolmi nelikymppisenä hankkii lapset.

        esittää olevasi joku streittari ! Buahhaaaaa! Olet 30 kg ylipainoinen siiderivalas, jonka ulkoilu on tupakointia/pössyttelyä parvekkeella...


    • --ellen--

      Minunki sisko sai 16 vuotiaana ekan lapsen ja hyvin on pärjänny ku tänä päivänä sillä on 6 lasta.
      Ite olen 22v ja ollaan miehen kans yritetty lasta noin 2vuotta. Verikokeissa selvis että keltarauhashormoni on alhaalla eli munasolu ei irtoa ja ovulaatiota ei tapahu. Ihan hirveistä menkkakivuista kärsiny tosi pitkään ja ne johtuu tuosta. Nyt olen saanu clomifen-lääkkeen että ovulaatio tapahtuis. Ja nyt tässä kierrossa olen sen kyllä huomannu että ovulaatio on ollu. Eiku oottelemaan :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe