pönttökamera

tintinen

Hei!

Minun olisi tarkoitus hankkia joululahjaksi pönttökameran tarvikkeet, joten olisiko jollain ehdottaa hyvää kameraa tuohon tarkoitukseen. Ajatus olisi siis ostaa infrapunakamera, jonka voisi asentaa talon lähelle tulevaan linnunpönttöön. Netistä löytyy noita valvontakameroita aikamoisella hintahaitarilla, joten olisi mukava kuulla jos jollain olisi suosituksia siitä, mitä kannattaa harkita tai mitä ei ainakaan kannata hankkia.

2

4984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfsgsadfdsfa

      älä ainakaan maksa yhtään extraa siitä infrapuna-ominaisuudesta. se kun on kaikissa kameroissa. värikameroissa on vain linssissä suodin, joka sen suodattaa pois. kameran linssiosan saa auki esimerkiksi vaimon sellaisella sorvilla, jota käytetään kynsien hoitoon. en tiedä mikä se nimeltään on, mutta ei kuulemma tarkoitettu kameroiden modaamiseen, jäkä jäkä..
      sen suodatinkalvon kun ottaa pois, kamera näkee tosiaan infrapunavalossakin aivan hyvin. tosin päivänvalonvärit tietysti vääristyy tästä toiminnasta, mutta jos kuvan koneella muuttaa mustavalkoiseksi, se on hyvä.

      komposiittisignaalissa ongelmaksi tulee välimatka. jos puhutaan enemmän kuin joistain kymmenistä metreistä, signaali pitää muuntaa:
      http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1435
      noita on myös aktiivisia, joilla saadaan vieläkin pidempiä matkoja.
      mitään yhtään enemmän elektroniikkaa sisältävää kameraa (wlan tms) taas on turha käyttää, kun hajoaa se kuitenkin ja huoltamaanhan sitä ei pääse kun linnut on pöntössä

      niin, siihen itse kysymykseen jäi kyllä nyt vastaamatta :)
      itse suosin projekteissa tämän tyyppisiä kameroita:
      http://www.huuto.net/kohteet/mini-valvontakamera---ei-hv--/286115748
      valumuoviin tai silikoniin suojattuna niin kestää ulkokäytössäkin hyvin.
      eikä ole iso murhe, jos hajoaakin kun ne ei juuri mitään maksa.
      nyt olisi hakusessa tuon kaltainen, mutta CCD-kennolla oleva.
      kaipa sen kiinanmaalta joutuu tilaamaan?

      infrapunaledejä saa vaikka bebekiltä. pönttöön ei kovin montaa tarvitse.
      laiska laskee tarvittavan etuvastuksen tällä: http://koti.mbnet.fi/~stinger/ledcalc.php

    • kariKa55

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      103
      959
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      143
      522
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    Aihe