Kihomatojen hoito ilman lääkkeitä?

Onko mahdollista saada kihomadot pois elimistöstä ilman lääkkeitä, mitenkään?? Kun en itse tykkää lääkkeitä syödä ja niitä on. Jos pesen käsiä todella hyvin vessassa käynnin jälkeen ja kaiken ruuan syön haarukalla ja veitsellä, onko mahdollista saada ne pois? Onko myös jotain ruokia, mistä kihomadot tykkäävät tai eivät tykkää?
Ilmoita

54 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

En usko että ilman lääkkeitä saa pois, kun lääkkeiden kanssakin on iso riski että eivät lähde. Silloinhan pitää vaihtaa alusvaatteet olisko ollu pari kertaa päivässä, huolehtia intiimihygieniasta todella hyvin, siivota talo lattiasta kattoon, vaihtaa lakanat usein ja pestä ne kuumassa etc. Eihän sun tarvitse ku kerralla ostaa kaks satsia, ekana otat painos mukaan pillereitä jos muistan oikein, mutta n. 6, kumminkin kaikki kerralla joka tappaa ne itse madot. Seuraavan 6 pilleriä otat 2 viikkoa ekan kerran jälkeen, jolloin myös mahdolliset munat kuolee.

Mutta on kuulemma ilkeä vaiva ja erittäin sitkeä, jos johonkin lakanoihin tai alusvaatteisiin jää parikin yksilöä tai laiminlyöt ohjeita ei madot saata kadotakkaan, puhumattakaan siitä jos samassa taloudessa on useampi henkilö jolloin lääkitys ja hygieniatoimenpiteet pitää toistaa jokaisen kohdalla.
1 VASTAUS:
Kyllä ne voi omia aikojaankin kadota, mutta vaarana on että ne yö aikaan tietämättäsi tulee peräaukolle munimaan, ja sitten rapsuttele unissasi ja aamulla käy sormi suussa nii kiertokulku jatkuu. Ja kyllä ne lakanoihin jäävät ja niin edespäin.
+Lisää kommentti
Toivottavasti katois itsekseen:(
Ilmoita
Ja niin just ärsyttääkin se, että jos yöllä raavin :/ Mutta ostan lääkkeet jos pakko on, mutta en vielä. Mutta mistä ne EIVÄT tykkää (ruuat)?
4 VASTAUSTA:
Hei. Olen kuullut, että ainakin jotkut suoliston loiset ( en nyt muista mistä madoista oli kyse) saa häädettyä syömällä kurpitsan siemeniä. Huom. Luomu! Pureskele siemenet huolellisesti.
Sauna kuulema autaa olen 13 vuotias enkä voi nukkua
Ite oon 10 ja tää on perseestä 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Itse olen ottanut sitä lääkettä yhden tabletin ja se on auttanut. En ole pessyt mitään lakanoita sun muita. Vähentyi kun lopetin kynsieni pureskelemisen
+Lisää kommentti
Kiitos. :) Onko muita neuvoja`?
3 VASTAUSTA:
Meneppäs reippaasti apteekkiin ostamaan Pyrviniä!
http://www.apteekkituotteet.fi/Pyrvin-6-tabl

Sitä saa ilman reseptiä ja se on itsehoitolääke.

Helpot ohjeet ja kerta-annos! Lue vaan ohjeet tarkkaan.

Kokemuksesta voin sanoa että eivät lähde itekseen pois ja voin kompata edellistä että joskus ne voi olla vaikea saada lääkkeilläkin pois (näin kanssa kuullut ja lueskellut netistä).

Jos vaan odottelet niin nehän lisääntyy ihan kamalaa vauhtia.
Oletan myös että olet alaikäinen kun noin pelottaa lääkkeet ja lääkärissäkäynti.

Niitä saa ihan alaikäinen ostaa! Itsellänikin oli teininä eikä mitään ongelmaa kun kyselin apteekista Pyrviniä.
Mitä semmoinen Pyrvini maksaa
+Lisää kommentti
Mulla on sellanen ongelma, että mulla on niitä, mutta EN sano vanhemmille! Tänäänki äiti sano että ei kestäis jos meillä olis kihomatoja! Ja ei oo rahaa ostaa sitä lääkettä ja apteekki on niin kaukana:// Mää en tiiä mitä teen!!
3 VASTAUSTA:
Puolukalla ennen vanhaan on kihomatoja häädetty. Kokeile puolukkasurvosta tai mehua. Useampana päivänä käytät niitä.
Vanha aika kirjoitti:
Puolukalla ennen vanhaan on kihomatoja häädetty. Kokeile puolukkasurvosta tai mehua. Useampana päivänä käytät niitä.
Pitääkö se syyä vai.
Äääh kirjoitti:
Pitääkö se syyä vai.
Ei tarvi syyvä. Paat pyllys pystyyn ja sit sinne survot niitä puolukoi
+Lisää kommentti
Okei. :) mUita?
2 VASTAUSTA:
Niin ja siis ihan syötynä puolukkaa... ei ulkoisesti. :D
Vanha aika kirjoitti:
Niin ja siis ihan syötynä puolukkaa... ei ulkoisesti. :D
Tiiäkkö muita nimittäin oon 13v tyttö ja mun kakassa näkyy niitä mut ei kai kutise paitsi sillon kun ajattelen niitä. meil ei oo kauheesti rahaa ja pyrvin maksaa paljon!! ja kun ei lähe aina ekalla kerralla auttakaa! ja pelkään et madot on tarttunu jo koko perheeseen!!
+Lisää kommentti
Minulla on konstini niihin mutta haluatteko tietää?
2 VASTAUSTA:
Ofc miksikäs ei
Joo kerro heti
+Lisää kommentti
Kihiksiä muullakin lääkkeet loppu ja äiti ja iskä matkoilla ainoastaan serkut on meillä pesen kyllä käsiä ja pidän sormien kynnet lyhkäsinä en tiedä mistä tulevat auttakaa!! Miten saan pois
Ilmoita
Koko perhe saastuu kihomadoista.Valitettavasti et pääse ilman lääkehoitoja eroon niistä,salaat vielä ja altistat koko perheen ja sitä onkin hankalaa saada kaikilta pois,salailu ei auta,sun on kerrottava äidillesi tai isällesi kelle rohkenetkaan,koska koko perhe täytyy lääkitä 2 viikon uusinta kuureina.Ei ne paljoa maksa,ja kuurine aikaan on ehottomasti oltava siivousurakka edessä.Sen saattaa saada kaverilta,ylisistä tarttumapinnoista,koulusta,yliesitä tietokoneista ym ym .Ollut kakarana ja hävettihän se mutta verikokeista ensin huomattiin anemia ja kakkakoe siitä ilmeni matoja ja munia kauhiasti,ei kivaa,karseeta!
Ilmoita
Mä en tajua, mikä pelko tai vastenmielisyys joillakin on lääkkeitä kohtaan. Eihän niitä ilman syytä syödä. Onko jotkut madot sitten parempi vaihtoehto, kun oikealla lääkityksellä niistä pääsisi eroon? On meitä ihmisiä joka lähtöön ja osa jää asemallekin. No, pään tyhmyydestä kärsii koko ruumis, niinhän se on.
Ilmoita
lääkkeet ovat avuksi,itsekin oudoksun tuota lääkekammoisuutta,ja tuollaista mikä ei edes ole pitkän aikaa syötäväkään.Pitäkööt sitten matonsa kehossa ja kärsikööt,tyhmästä päästä kärsii koko keho ja perhe.Kauheeta olisi mennä kylään jossa joku kantaa kihomatoja,oksettaa ajatuskin.SÖIN AIKUISEN KUURIN KOSKA LAPSENOja kaverinsa toivat jostai matoja kehoomme,hävisi pois kertalaaksita ja puhtauteen kiinnitettiin entistä enmmän huomioita,ja hygieaniaan,kun lapsia on kotona ja kavereita,kaikkea tulee joskus,täitäkin ollaan hoidettu.
1 VASTAUS:
Jos mulla olis kiho matoja niin äiti pesis koko kämpän js vaihtais lakanant ja vaatteet. Ja mun kaikki tavarat joutuos pesuun ja elektroniikka on kaks kuukautta poissa käytöstä
+Lisää kommentti
Syömällä tyrnejä ja pesemällä persettä
Ilmoita
Käy lääkitys. Kuuden tabletin satsi maksaa jotain 12€
Säästät ittesi aika perkeleelliseltä riesalta.
Ilmoita
Ite ku otan vessa paperii nii kokeilen noukkii sil jotenki… vissii iha hirveesti matoja perseessä. Ei kiva.
Ilmoita
Ryyppäämällä saa madot ku madot pois
Ilmoita
Mulla ollut 3 kertaa...teen kaikkeni mutta ei auta. Aina samoihin aikoihin vuodesta :( (joulu-helmikuu) kokeile sitruunaa ja neilikkaa! Ne on toiminut!! Ilman lääkkeitä siis
2 VASTAUSTA:
Kuuluuko sitruunaa ja neilikkaa syödä samaan aikaan vai riittääkö pelkkä sitruunamehu
Syönkö sitrunaa
+Lisää kommentti
Mulla oli joskus pienenmpänä (10 vuotiaana) mut en kertonu siitä kenellekkää ja hävis itestää. Ja nyt taas sama ongelma. Yritän ainaki ite jollai vessapaperil noukkii ku en kehtaa sanoo äitille :D. Tiiän et kuulostaa ja onkin oksettavaa mutta näin meillä päin :)
1 VASTAUS:
Mulla sama et yritän epätoivosesti noukkii pois ja oli joskus 9-10 vuotiaana viimeks ja hävis itestää...
+Lisää kommentti
Pese kädet 7 kertaa päivässä pese bebbua pääivittäin syö haarukalla ja veitsellä nouki niitä pois vessapaperilla vedä sitruuna kerran viikossa! (Suun kautta) syö myös tyrnejä ja etikka. Puolukatkin on OK. Leikkaa kynnet. Älä raavi itteäs hirveesti. Tolla lähtee osa! :)
Ilmoita
Madot eivät lisäännyt suolistossa, vaan madon on tultava suolesta ulos munimaan ja sitten munan taas jouduttava suolistoon. Munien hävittäminen on siis tärkeää.
Petivaatteet pesuun, hyvä hygienia, ja mielellään loishäätö ja sen uusinta 2vk kuluttua.
Jos käsihygienia onnistuttaisiin pitämään aukottomana, kihomadot häviäisivät parissa kuukaudessa ilman mitään hoitoakin.

http://www.terve.fi/lasten-suoliston-sairaudet/kihomadot-ovat-inhottava-mutta-vaaraton-vaiva
Ilmoita
Itselläni oli joskus nuorena kihomatoja ja sain kaikki pois ilman lääkitystä joskin ehkä aika huvittavin menetelmin. Luonnollisesti siivosin kaikki paikat ja huolehdin hyvästä käsi- ja intiimihygieniasta. Yksi tärkeä konsti kuitenkin oli teipata peräaukon seutu yöksi ettei vahingossakaan pääse yöllä rapsuttelemaan ja näin ollen viedä uusia munia suun kautta suolistoon. Muistaakseni pidin myös mahdollisimman tiukkoja alkkareita ettei pöksyihinkään käsi eksy niin helposti unissaan. Näin ne kuitenkin köyhän miehen tapaan lähtivät pois melko nopeastikin :')
Ilmoita
Välitön apu peräaukon kutinaan on vesiperäruiske. Vettä pitäisi (aikuisen) saada menemään sisään vähintään kaksi litraa mikä ei ehkä ensimmäiselä kerralla onnistu, vaan toimenpide pitää suorittaa useampaan kertaan jolloin vettä saa menemään riittävän määrän.

Tarkoituksena on huuhdella suolesta niin uloste kuin madotkin pois jolloin kutina loppuu välittömästi. Samalla myös madot munineen tulevat huuhdottua pois ja infektion jatkumisen todennäköisyys pienenee todella paljon. Itse olen onnistunut tässä ilman lääkkeitä pääsemään madoista eroon. Kannattaa tehdä muutamana peräkkäisenä päivänä (2 - 3 pv) ja varmuuden vuoksi vajaan kahden viikon päästä uusi kuuri.

Ja jos haluaa olla aivan varma matojen lähtemisestä ottaa samaan aikaan Pyrviniä mukana tulevan ohjeen mukaan jota myydään apteekeissa ilman reseptiä.

Vesiperäruiskeen ottamiseen tarvittavan peräruiskepussin voi ostaa apteekeista tai luontaistuotekaupoista, hinta on muutaman euron, tulee myös yleensä esim paastopaketin kylkiäisenä.

Vesiperäruiskeen ottamista pelätään ja vierastetaan Suomessa ihan turhaan. Paastoajat ottavat vesiperäruiskeen lähes poikkeuksetta päivittäin paastonsa aikana. Toimenpide ei satu vaikka tuntuukin ensimmäisellä kerralla "oudolta" ja ainakin ensimmäisellä kerralla "hätä" tulee tosi pienellä vesimäärällä. Rentoutuminen ja rauhallinen ympäristö VC:n välittömässä läheisyydessä tai VC:ssä on välttämätöntä. Ensikertalaiselle "apulainen" on hyödyllinen. Hyviä ohjeita tähän löytyy netistä englanniksi paljon, myös Youtubesta. Hakusanaksi kannattaa laittaa "enema".

Suomessa vesiperäruisketta kutsutaan myös suolihuuhteluksi...
Ilmoita
Systemaattinen lääkintä ja hygienia tarvitaan. Sanoisin jopa että lääkettä psljon useammin kuin ohje. Mutta tähän en ole saanut lääkäreiltä tukea. Muut toimet on tukitoimia.

Me havaitsimme 8 vuotiaalla ja otettiin heti koko porukka pyrvinit. Seuraavana päivänä alkoi lapsella valtava kuhina ja päädyin ottamaan niitä tops tikulla hellästi pois aina kun tyttö tunsi madon otettiin se pois. Saimme monta poistettua. Lopuksi levitin bepanthenia kun peppu oli tietenkin herkistynyt. Laitoin ison klöntin ja hetken kuluttua tyttö sanoo että nyt niitä on monta. Ilmeisesti ns ilmareitin sulkeminen hetkeksesi ajoi ne ulos. Ei ollut hauskaa,mutta kun ne kaikki olisivat munineet niin kuinka monta viikkoa olisi tullut lisää hoitoa. Asian valmistamiseksi tytölle annettiin vielä toinen lääkeannos 1,5vrk ensimmäisestä

Kaikkien lasten kanssa tämä ei tietysti onnistu,mutta meidän tyttö oli itse aloitteellinen ja reipas. Halusi niin valtavasti ikävästä vaivasta eroon.

Siivous,käsien pesu koko ajan ja yrittää pitää pään kasassa. Sillä Tämä on aika yhtä hermoja raastavaa. Etenkin kun vaikeassa tapauksessa lääkärit ja läheiset alkavat vähätellä ja viittailla korvien väliä. Kun päinvastoin pitäsi tukea.

Tämä oli toinen kerta ja nyt vihdoin uskon että tyttö tajuaa käsien suuhun viemisen merkityksen. Itseltä edellisellä kerralla loppui yli 30v kynsien syönti.

Huomioikaa myös että mato on fiksu. Se aiheuttaa hyvin todennäköisesti peräpukaman jota joudut rasvailemaan ja sitä kautta madot saattavat päästä suuhun takaisin. Se aiheuttaa Ilmavaivaa sitä kautta munat pääsevät laajemmille pinnoille. Se aiheuttaa nenän tai silmien kutinaa sama juttu. Eli kuuntele mitä kaikkea kehossasi tapahtuu kun on matoja ja yritä olla sitä askeleen edellä.
Ilmoita
mun pikkusisko 10 v just kerto että on ollut noin 9 kk niitä vitun matoja.Katsoin sen beffaan ja siellä näkyi elävä mato/matoja ka keltaisia pisteitä.oletin että ne pisteet olisivat munia.onko näin?!?me mentiin wikipediaan ja päädyttiin tänne.On ollut aikaisemminkin 2 x ja on lähtenyt molemmilla kerroilla pois.äiti sitten sanoi että jos vielä kerran on niin tulee satikutia.Mallaa(sitä kellä on matoja) alko pelottamaan että äiti huutaisi jos sanoisi niistä.ja Malla on nyt 9 kk niitä piilotellut.Siis mennäänkö me nyt SALAA apteekkiin ja ostetaan jotain lääkettä vai testataanko puolukka,sitruuna,kurpitsansiemen vinkkejä.Ku ei me 10 ja 12 v tytöt osata.....
3 VASTAUSTA:
Nuole ne pois pitäs toimia
Nuolenepois kirjoitti:
Nuole ne pois pitäs toimia
no sillonhan ne pysyy!ei me nyt niin tyhmiä olla!
Mä kärsin kans ku mul on matoja mut en viitsi kertoo ja kutittaa iha vitusti :'(
+Lisää kommentti
Lapseni ottivat lääkettä painon mukaan. Madot lähtivät 4 päivän sisällä ja käsiä pestiin usein ja huolellisesti. Matoläökkeet ovat kalliita 6lääkettä 20€.
1 VASTAUS:
Osaatko auttaa oon 11 ja en tiiä mitä pois tehä ja. Perhe ei tykkää lääkkeiden syönnistä :|
+Lisää kommentti
Oon 11 vuotias tyttö ja on matoja ja en oo kertonut kellekkää oon toivoton ja en viitsi kertoo ku asun isän Kaa ku äiti ulkomailla auttakaa saako ne pois ilman lääkkeitä tai et lähteekö ne ittekksee :'(
Ilmoita
Oon 10v tyttö ja Mullakin kutittaa prsettä ja välillä otan paperilla niitä pois. En uskalla kertoo äitille ku iskä on koton. Mitä teen? En pysty menee yksin apteekkiikkaa ku asun maalla.
Ilmoita
Itse olen myls etsimässä sako niitä pois ilman lääkeitä..
Ilmoita
Olen 50-luvun lapsi, ja usein oli matoja, ei niihin ollu mitään lääkkeitä. Hävisivät sitten itestään........en tiedä kauanko kesti
Ilmoita
Onko mulla kihomatoja ku tuntuu et ois mut kutina ei oo kauheen paha (välil tulee sellasii et pakko raapii mut tosi harvoin), iltasin varsinki kutittaa mut löydän yleensä asennon jossa ei kutia yhtään. Ei myöskään mitään oireita öisin. Mul oli tällee samalla lailla pari kuukautta sitte ja lähti viikos pois ilman lääkkeitä? Pelottaa kauheesti enkä kehtaa kertoo vanhemmille. Oon 14
Ilmoita
Tämä on ihan perseestä sanokaa jos on mahdollista parantaa ilman lääkettä koska en olen 10 enkä saa nukuttua mun yötä koska peraettä koko ajan kutittaa miksi kiho madot on olemassa
1 VASTAUS:
Taittele pieni vessapaperinpala ja asettele se perseenreikään niin ne madot ei pääse munimaan sinne yöllä. Ota pois aamumma. Siten saat nukuttua jotenkin. Toimii itselläni. Olen 16v ja monta vuotta piinanneet. Tulee aina 2-6 kuukausien välein. Vähentyneet kun lopetin kynsien pureskelun.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kihomatojen hoito ilman lääkkeitä?

Onko mahdollista saada kihomadot pois elimistöstä ilman lääkkeitä, mitenkään?? Kun en itse tykkää lääkkeitä syödä ja niitä on. Jos pesen käsiä todella hyvin vessassa käynnin jälkeen ja kaiken ruuan syön haarukalla ja veitsellä, onko mahdollista saada ne pois? Onko myös jotain ruokia, mistä kihomadot tykkäävät tai eivät tykkää?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta