Kuinka kauan teillä on mennyt jos ja kuin olette pitäneet selviä jaksoja alkoholista. Minulla katoaa siinä 5 viikon kohdalla sit ei tee enää mieli juoda.
Missä ajassa viinan himo katoaa?
56
9338
Vastaukset
- urelias juoppo
Lopullisestiko katoaa? Montako kertaa on kadonnut?
- Yhdessä vuorokaudes
Join eilen ja viinanhimo on nyt täysin kadonnut!
- multaa
kahdessa metrissä!
- feikin feikkikö..
Eli kun AP on juomatta 5 vkoa ei alkoa enää tee mieli..olitko nyt sitten raitis vai mitä?
- SHERIFFI
En ole raitis olen alkoholisti. Tällä hetkelläkin tekee mieli viinaa.
- =====
Jos 5 viikossa katoaa, niin et ole eläissäsi kunnolla ryypännytkään.
Pro-tasoisella juopolla heilahtaa kuivana vähintään puoli vuotta, ja vasta sitten viinapiru häipyy olkapäältä kuiskuttelemaan muiden korviin. - feikin feikkikö..
"====="mä luotin siihen kun eka raitis vuosi tulee täyteen niin silloin olisin vahvoilla.vuoden aikana niin paljon ns pakollisia juhlapäiviä plus illat ja vkonloput.
- SHERIFFI
Mitä pakollisia juhlapäiviä? Itsellä ei ainakaan ole. Ei tee viinaa esim uutenavuonna sen enempää mieli kuin esim nyt eli ihan helposti voin olla juomatta sillonkin.
- feikin feikkikö..
Sä olet aikamoinen pakkaus kun olet viidessä viikossa pystynyt pääsemään alkoholista eroon täysin.hattua nostan!onko kuudes vko jo menossa?
- SHERIFFI
8 päivä.
- ex-holisti
Vain amatööri juopot kärsii lopettamisen jälkeen viinan himosta, ja juuri siitä syystä niin monet raittiiksi heittäytyneet menee aa-kerhoon loppuelämäksi kuivattelemaan.
- Twelve Steps
Olin kaksi vuotta juomatta. Otin yhden Sandelsin, se johti heti viikon putkeen.
- Oma valinta
"Olin kaksi vuotta juomatta. Otin yhden Sandelsin, se johti heti viikon putkeen."
Jos ei ole selkärankaa niin noinkin voi käydä. Vapaaehtoisuuteen se juominenkin loppujenlopuksi perustuu, vai oletko eri mieltä? - feikin feikkikö..
"Twelve Steps"joillekkin pelkkä alkoholinmaku ilman prossia aiheuttaa retkahduksen..
- Twelve Steps
feikin feikkikö.. kirjoitti:
"Twelve Steps"joillekkin pelkkä alkoholinmaku ilman prossia aiheuttaa retkahduksen..
Eräs alkoholisti kertoi maistaneensa pitkästäaikaa kotikaljaa. Lopputulos on arvattavissa....
- tosi on
Twelve Steps kirjoitti:
Eräs alkoholisti kertoi maistaneensa pitkästäaikaa kotikaljaa. Lopputulos on arvattavissa....
Eräs 48 vuotta raittiina ollut aa:lainen alkoholisti tallasi gambina korkin päälle ja sai siitä niin pahan kimmokkeen, että joi itsensä vajaassa kuukaudessa hautaan.
- Viina maistuu
Oma valinta kirjoitti:
"Olin kaksi vuotta juomatta. Otin yhden Sandelsin, se johti heti viikon putkeen."
Jos ei ole selkärankaa niin noinkin voi käydä. Vapaaehtoisuuteen se juominenkin loppujenlopuksi perustuu, vai oletko eri mieltä?Kuvittelet olevasi parempi kuin muut.Perusta "selkärankaisten" oma uskonlahko ja mene sinne saarnaamaan täysraittiuttasi.
- SHERIFFI
tosi on kirjoitti:
Eräs 48 vuotta raittiina ollut aa:lainen alkoholisti tallasi gambina korkin päälle ja sai siitä niin pahan kimmokkeen, että joi itsensä vajaassa kuukaudessa hautaan.
Miksi jumala teki miehelle näin?
- nainen
Oma valinta kirjoitti:
Jos ei ole selkärankaa niin noinkin voi käydä. Vapaaehtoisuuteen se juominenkin loppujenlopuksi perustuu, vai oletko eri mieltä?98
- lopettelija.
Join kymmenen vuotta putkeen lukuunottamatta kahta 2 kk raittiusjaksoa. Lopetin seinään eikä kuukauden juomattomuuden jälkeen tehnyt enää mieli tippaakaan. Join kuitenkin tarkoituksella kokeilumielessä kaverin seurana juhannusaattona sekä päivänä, minkä jälkeen putki jatkui 5 kk ajan. Kyse ei ole selkärangattomuudesta vaan sairaudesta.
- Oma valinta
"Kyse ei ole selkärangattomuudesta vaan sairaudesta."
Tolkuttoman juopottelun voi tietysti aina laittaa sairauden piikkiin, varsinkin jos haluaa itselleen mielenrauhan ja väistää vastuun omista tekemisistä ja valinnoista. - Joskus voimaton
Niin, kyse on sairaudesta eikä selkärangattomuudesta ja alkoholistiksi tullaan juomalla. Itsellä alkoi 16v. laivalla töissä ollessa. Siihen aikaan pidettiin "outona" , jos Ei työaikanakin ottanut. Ei onnistuisi tänä päivänä ja nykyään alkaa pahin viinanhimo hellittämään ehkä 3:n viikon kohdalla, mut ei katoa kyllä ikinä, kun sillä aina itseään "lääkinnyt" tai en nyt sano ettei koskaan, kun kuullostaa "aika" masentavalta.
- feikin feikkikö..
Sheriffille tsemppiä!
- sillisalaatti
Viinan himo ei valitettavasti katoa ikinä vaan väijyy aina kulman takana. Et tiedä minkä kulman ja täysin huomaamattasi heräät joku päivä taas krapulassa viikon putken jälkeen.
Uskoon tulo ja AA kerholla käyminen saattaa auttaa jonkin verran.- 3422342
Tai sitten päinvastoin.
Itselläni rupesi vain tekemään enemmän viinaa mieli kun kävin pari kertaa AA:ssa.
En kyllä suosittelisi sitä, mutta kai sekin on vain niin paljon ihmistyypistä kiinni.
Jos joku uskoo, että se auttaa, kun saa kertoa ryyppäämisistään muille ja kuunnella muiden (ryyppy)juttuja, niin sitten kannattaa ehkä kokeillakin.
Itselleni tuli AA:ssa sellainen olo, että eihän minun juomiseni ole mitään verrattuna näiden kavereiden ryyppäilemisiin. Ryyppäsin helvetin paljon itsekin, mutta siellä oli niin paljon ihmisiä, joiden olisi jo pitänyt kaiken logiikan mukaan olla 6 jalkaa maan alla kun heidän surkeita kohtaloitaan kuunteli.
Sama juttuhan se tietysti on uskoontulossa, ei väkisin kannata yrittää jos ei koe että se auttaa.
Vastatakseni vielä aloittajan kysymykseen:
Subjektiivinen kokemukseni on se, että kun on ollut n. puolivuotta juomatta, niin juomatta oleminen helpottuu huomattavasti, mutta vaikka 99% ajasta juomatta oleminen onkin helppoa, niin välillä saattaa tulla hetkiä, kun tekee mieli vetää nuppi turvoksiin. Joskus tulee myös niitä "kokeile kepillä jäätä" tyylisiä ajatuksia, eli "kai sitä nyt pystyy pari kaljaa ottamaan ja lopettamaan. Nyt kyllä jo tietää, että ei välttämättä pysty.
Nämä nyt kuitenkin ovat niin yksilöllisiä asioita kuin olla ja voi, siihen vaikuttaa niin moni tekijä, kuten se kauan on juonut, kuinka tiuhaan tahtiin, kuinka paljon kerralla, kuinka pitkiä putkia, ja ihmisen henkilökohtaiset ominaisuudet. - ikävä totuus
Uskoon tulo on siirtymistä riippuvuudesta toiseen, minkä takia sen kuvitellaan auttavan. Taivallus jatkuu pää pilvissä entiseen malliin. Vastuu jätetään muille.
- H20
Opettele kokkaamaan vastustamattomia makuja. Hyvä ruoka VOI viedä janon.
- Todella hirveätä
ikävä totuus kirjoitti:
Uskoon tulo on siirtymistä riippuvuudesta toiseen, minkä takia sen kuvitellaan auttavan. Taivallus jatkuu pää pilvissä entiseen malliin. Vastuu jätetään muille.
Kaikista vaihtoehdoista on paras jatkaa juomista ja vieläpä lisätä entisestään.
- feikin feikkikö..
Ei AA:ssa pidä vertailla kuka mitenkin juonut ja kauanko.Sinne menon syyksi riittää että kokee juomisen ongelmana.Aina porukkaan mahtuu elvistelijöitä ja vähättelijöitä,joka paikassa,ihmisiä me kaikki ollaan.totta se kylläkin on että juomisajoistakin on hyvä puhua mutta oikeassa eli itselle sopivassa vaiheessa.Ei mennyttä saa pyyhkäistyä pois mitenkään muutenhan kieltäisi itse ongelmankin.Tuskin mikään ongelma ratkeaa sormia näpäyttämällä,ilman ajatustyötä jos sitä jatkunut kauan.Olen käynyt AA:ssa jonkun verran mutta en koe tällä hetkellä tarvitsevani paikkaa.Mulla ei juomahaluja tullut kun kuuntelin muitten tarinoita perseelleen menneistä asioista,huh!.Omissakin oli jo liikaa.Tiedän että AA:n ovi on aina auki jos tarvetta koen.
Ei ole helppoa mennä ensi kertaa ovesta sisään aivan romuna,mun pohja oli tullut..Juu eipä ole juomahimoja ollut,enempikin pelkoa mitä tapahtuisi jos joisin ja hyvä niin.AP:n 5 vkoa on kyllä nopea aika mutta yksilöitä ollaan.Tsemppiä!- SHERIFFI
Ja nyt siis vielä sen verran, että itselläni ei ole tarkoituskaan lopettaa viinan juontia kokonaan vaan tekee ihan hyvää olla juomatta pitempiä jaksoja. Saa kroppa vähän toipua. Tosin jos juon niin juon max 2 päivää putkeen. Pakko myöntää, että jonkin sortin ongelma on, koska enhän muuten joisi ollenkaan.
- Pankin asiakas
Tule vaan takasin palavereihin, vaikka etkokisi tarvitsevasi. Joku tulokas tai konkarikin voi tarvita just sinua ja sinun kokemuksiasi raittiina pysymisestä.
- feikinn feikkikö..
Pankin asiakas kirjoitti:
Tule vaan takasin palavereihin, vaikka etkokisi tarvitsevasi. Joku tulokas tai konkarikin voi tarvita just sinua ja sinun kokemuksiasi raittiina pysymisestä.
"Pankin asiakas"muako tarkoitit?ajatuksesi hyv mutta kokemukseni kautta.en täysin yhdy minkään hoitomuodon kannattajaksi.mulla omia mielipiteitä joistakin toipumistavoista lisäksi toinen toveriseura tuntui läheisemmälle kuin AA.mulle raittius on no1 mutta kirjallisuutta en ole kokenut paljoa tarvitsevani.usein iltaisin mietin tyyneysrukousta.se niin täyttä totta!nyt haluan mennä omillani ja palata itseni takia en kenenkään muun.
- Pankin asiakas
feikinn feikkikö.. kirjoitti:
"Pankin asiakas"muako tarkoitit?ajatuksesi hyv mutta kokemukseni kautta.en täysin yhdy minkään hoitomuodon kannattajaksi.mulla omia mielipiteitä joistakin toipumistavoista lisäksi toinen toveriseura tuntui läheisemmälle kuin AA.mulle raittius on no1 mutta kirjallisuutta en ole kokenut paljoa tarvitsevani.usein iltaisin mietin tyyneysrukousta.se niin täyttä totta!nyt haluan mennä omillani ja palata itseni takia en kenenkään muun.
Sua tarkoitin. Tyyneysrukous on viisimpia mietteitä, mitä maa päällään kantaa. Hyvää joulua!
- m7i6juh5yg4t3
Hmmm... Olen kaksi kertaa ollut liki vuoden juomatta vedon takia. Molemmista kerroista on niin kauan, että en muista, missä vaiheessa ei enää tehnyt yhtään mieli, mut sellainen vaihe kyllä tuli, oiskohan muutama kk mennyt.
- wanha lääkäri
Mulla viinanhimo häipyy välittömästi reippaan 3 viikon - kuukauden putken päätyttyä. Tai kun vieroitusoireista on taas kerran selvinnyt. Vasta parin kuukauden jälkeen alkaa taas janottaa. Nyt onkin suunnilleen pari kuukautta viimeisen putken päättymisestä, vielä ei pahemmin wiinapiru kuiskuttele.
mulla katosi 1,8 vuodessa!
- pakkoraitistunut
minä olen ollut nyt 11 päivää raittiina ja koko ajan tekee mieli alkoholia mutta en tiedä olenko juoppo. tuet nasahtaa taas piakkoin tilille mutta päätin lopettaa alkoholinkäyttöni ainakin siihen asti lopullisesti koska rahani ovat loppuneet. olen myös työtön ja nyt päivät kuluukin rattoisasti kuivahumalassa ja youtube videoita katsellessa. kyllähän tämä vähän veeituttaa.
- ikävä totuus
Himo = riippuvuus
Näin se on tässä tapauksessa. Olet alkoholisti, tai ainakin hyvin lähellä sitä.
Asiaa voisi selventää se, että kuvittelet kirjoittavasi viinan tilalle huume. - Ex Puli
Vuoden ajan pyöri viina mielessä aika tiuhaan.
Menee jopa kuukausia että edes huomaan olutta kaupassa.
Hyvin on oluet/viinat unohtuneet mielestä, vähän yli 6 vuotta täysin raittiina.
Muutama vuosi menikin käytännössä juopotellessa. pari kaveria kuoli viinaan viimeisellä ryyppy reissulla,silloin päätin että nyt tämä skeida loppuu.
En tarvinnut mitään AA-kerhoa päätin vainb olla juomatta ja sitä päätöstä ei ole tarvinnut katua. - Rommia
Ei ole kyse mistään selkärangasta, tai sen puutteesta. Tahtomisesta on kyse. Isosta sellaisesta. Poltin tupakkaa 40 vuottta. Siitä pääsin eroon kaksi vuotta sitten. Viina on vielä vaiheessa, siitäkin pääsen eroon ihan ittekseni, tai sitten haudankaivajan avulla. Kännissä on tullut oltua pari vuotta suurin osa vuorokaudesta. Eiköhän tämä hoidu omalla painollaan. Tai ihan omalla valinnalla.
- nainen
Het tuli jotain mieleen
.
- Twelve Steps
Liityttyäni AA.han katosi viinanhimo välittömästi ja lopullisesti. Enkä ole ainoa.
- mirtatsapiini
just lähti viides vuosi juomatta.silti jano ja vapaudenkaipuu!
- ENTINEN HOLISTI
Lotrasin kaljan ja viinan kanssa noin 30 vuotta olen ollut ottamatta 13 vuotta
eka pari-kolme kk;ta oli vähän ankeeta mut sit on ollut kun en olisi koskaan
ryypiskellyt .Mutta se on varma jos otan kaljapullolisen sit menis muutama
viikko että hurahtais.Älkää uskoko mihkään AA:han kaikki on ittestä kiinni mitkään
juhlat ei ole mikään syy että täytyy otta olen käynnyt monissa kemuissa ei ole
kukaan sita viinaa väkisin suuhun kaatanut.En tullut mihkään uskoon enkä tullut
enempään kaheliksi kun nyt olen tuli vaan mitta täyteen.Lopuksi toistan tämän
KAIKKI ON SINUSTA ITSESTÄ KIINNI JUOTKO VAI ET kuten kaikki melkein
muutkin asiat tässä elämässä. - Jani
Itsellä alkaa taas selvä jakso. Tuli perjantaina otettua aika rapiat kännit ja vieläkin vituttaa kun tuli kohellettua.
Ihan vasta olin kuukauden juomatta ja kyllä olo oli hyvä, jopa ehkä liiankin hyvä kun piti sitten lähteä kupille. Nyt kuitenkin taas hetkeksi opittu että ei se kannata.
Minulle tulee aina masennusta ja keskittymisongelmia juomisesta ja sama vika on emännällä. Nyt yhteinen päätös tehty että loppuvuosi selvinpäin ja siitä jatketaan pienissä jaksoissa ettei iske paniikki.
Pahin viinan himo meni ohi sen ensimmäisen kuukauden aikana mutta sitten pienikin lipsahdus johti 4 päivän ränniin. Ei saa antaa itselle lupaa juoda!- nainen
Kukapa
- tilaa1
Riippuu siitä keneltä kysytään.Henkilöltä joka on ollut päihderiippuvainen, vai henkilöltä joka haluaa pitää vain tipattoman kuukauden.
- hevoset onpoika
Älä ole huolissasi. Sen saa takaisin joskus yhdellä ryypyllä.
- elämän ilo
raitistuin yli 20v sitten josta ajasta kävin AA.ssa 10 vuotta melkein asuin siellä koin sitten että en tarvitse enää käydä siellä sain avun ja olen AA.lle lopun elämääni kiitollinen ja jos tulisi tilanne että pitäisi huikka ottaa niin ilman muuta menisin AA.sta apua hakemaan viinaa ei ole mieli tehnyt vaikka muut ottavat elämässäni on paljon muita mielenkiintoisia harrastuksia kuin juominen toki täytyy sanoa että en edes mieti voisinko ottaa normaalisti siihen en pysty enkä sitä riskiä ottaisi ja miksi ottaisin koska en tarvitse alkoholia enää mihinkään iloa tänään nautin elämästä sen ikävine ja hyvine puolineen olen vienyt hautaan hyviä ystäviäni jotka kuvittelivat vuosien raittiuden jälkeen pystyvänsä käyttämään normaalisti alkoholia toisin kävi.minä en ole poikkeus tapaus jos alan ottamaan tiedän että hauta on edessä hyvin pian jos sen tekisin en voi tietää tulevaisuudesta ja vannoa että minulle ei niin käy olemme vain ihmisiä kaikki on mahdollista mutta jos järissäni pysyn niin tällä tiellä haluan jatkaa ps teille ketkä kamppailette alkoholismin kanssa myöntäkää voimattomuutenne hakekaa apua AA tai mikä teille sopii alkoholismi vaatii rehellisyyttä itseä kohtaan olen huomannut että moni alkaa juomaan muutaman kuukauden tai vuoden jälkeen juuri siinä vaiheessa kun elämä tasaantuu ja arkipäiväistyy siitä se raittius vasta alkaa eli malttia omaan toipumiseen ne hyvät päivät tulee kyllä ajallaan
t
- Kylmät kädet
ikinä ollut viinanhimoa. Juon alkoholia pelkästään ahdistukseen, eli en ole perinteellisessä mielessä edes alkoholisti, ainoastaan mielenvikainen.
- ryynineuvos
... juot alkoholia pelkästään ahdistukseen ?
Voisiko joku muu lääkitys auttaa paremmin, kun alkoholin on todettu aiheuttavan ahdistusta etenkin, jos sitä enemmässä määrin käyttää.
Ja voitko todella sanoa, ettei kysymys ole viinanhimosta hetkellä, jolla ahdistus on pahimmillaan ja tiedät, että ryyppy auttaa?
Toisaalta, onko sillä niin merkitystä millä nimikkeellä mikin asia kulkee. Tärkeämpää lienee se, että jokainen saisi sen avun, jonka hän tarvitsee.
- huh,selvisin..
Minä lopetin juomisen pari vuotta sitten haimatulehduksen saatuani. Ensimmäinen vuosi meni helposti, mutta tasan vuoden kuluttua iski niin hirveä viinanhimo, että hikoilin, tärisin ja kakosin kuivaa suutani! En olisi voinut uskoa, että se himo voisi tulla niin kovalla voimalla. Pelästyinkö? Arvatkaapa vaan.
Tätä himoa kesti kaksi viikkoa kaikki hereillä oloajat. Eniten pelkäsin sitä, ettei se himotärinä mene ollenkaan ohi.
No menihän se ja todellakin huokaisin isosti helpotuksesta.
Toinen vuosi on mennyt tähän mennessä ilman himoja, mutta viimeisestä "kohtauksesta" opin sen, että tuolla se viinapiru vaan vaanii nurkan takana. Ei se sieltä koskaan minnekään mene. Tulee vaan välillä näyttäytymään.
Ennen tuota kohtausta minua ei häirinnyt muiden alkoholin käyttö lähipiirissä. Nyt on kyllä alkanut häiritsemään, ikävä kyllä. Osaan toki suojella itseäni ja poistua paikalta. Tämä aiheuttaa joskus kitkaa, mutta itseni suojeleminen on nyt tärkeintä. Minun ei tarvitse osallistua humalaisten juttujen seuraamiseen ja viinanhuurujen haistelemiseen. - nainen1234
Mulla pahin himo katoaa viikon päästä...mutta nykysin olenkin "vain kohtuukäyttäjä" eli 1x/vko perseet/oksennukset kaljalla.
- feikin feikkikö..
hups,oksennukset kohtuukäytöllä..joko alkoholi on pilaantunutta tai juomamäärä ylittää kohtuurajan.kumpikohan olisi lähellä totuutta?
Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850