AKUUTTI tilanne

11+1

Tarvin pika pikaa vastauksia koska olen lievässä paniikissa.

Hätänä on siis äänen yhtäkkinen painuminen. Se ei ole normaalia käheyttä vaan kuulostaa niinkuin äänihuulien tiellä olisi maski, tai suussa olisi jotain pumpulia tai vaahtokarkkeja tiellä. Ääni on siis "paksu" ei niinkään käheä. Tämä epätavallinen äänen painuminen säikäytti. Koko viikolla, eikä edes tänään aamupäivällä ollut mitään oireita. Ei yhtään mitään. Kun tulin kotiin, minua alkoi yskittää pikkuhiljaa, olin jokin aikaa hiljaa ja kun aloin taas puhumaan ääni oli tällainen. Nyt yskittää enemmän, kurkussa tuntuu kokoajan niinkuin tiellä olisi jokin vierasesine, se ei vaikeuta hengitystä kriittisesti mutta painetta tuntuu henkitorvenyläosassa sekä rintalastan kohdalla. Tuntuu myös eräänlaista närästyksenomaista painetta. Kurkku on kokoajan kipeä ei vain esimerkiksi nieltäessä. Myös vasenkorva ja kaulan ja niskan vasen puoli on lievästi kipeä.

En tupakoi ollenkaan, enkä juo alkoholia. Tupakoin kuitenkin passiivisesti hyvin vähäisesti, koska huoneen sisäilmassa on välttämättä jonkin verran savua kun yksi perheenjäsen tupakoi. Lemmikkieläimiä on. Tänään oli tosin hyvin kylmä ja tuulinen päivä ja viiletin menemään ilman pipoa.

Yritin äänen mentyä tällaiseksi join kuumaa teetä, mutta ei auttanut.

1

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1948

Olet varmaan jo löytänyt vastauksen.
      Kerro mikä oli.

Sairasti ensimmäisellä luokalla ollessani tuon kaksi kertaa. Oli vuosi 1955-1956. Silloin ei menty lääkäriin eikä tehty mitään muutakaan. Oli talvi ja pakkanen, joten ulkona sain käydä vain koulumatkat. Koulussa olinkin järjästäjä joten ei tarvinut mennä ulos..

Sairaudestani on niin kauvan, etten muista muuta kuin äänen täydellisen menetyksen.. Niin ja siskosten kiukun minä 5 muuta, kun minun ei tarvinut hakea puita tai kulkea lämmitämässä uuneja, kun se vaati kylmän eteisen läpikulun..
      mielestäni äänettömyys kesti n. 1,5 vuorokautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      114
      1946
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1244
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1065
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      145
      874
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      69
      797
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      27
      762
    7. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      721
    8. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      36
      702
    9. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      49
      700
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      649
    Aihe