Millä Ikean keittiökaapit kiinni betoniseinään ?

kari789

Tuollainen homma on tehtävä lähiviikkoina. Millä kiinnikkeillä ja minkä kokoisilla ammattiasentajat tuon tekee.

13

4162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalusteukko

      Ei tietoa, me ammattiasentajat emme asenna ikean keittiöitä. niiden kasaamiseen menee niin paljon tunteja, ettei yhdelläkään asiakkaalla ole varaa siihen.

      • Kari789

        Mun asiakas valitsee itse kaappinsa ja olen niitä muutaman kerran kasannut. Kyllähän siinä menee keskimäärin tunti per kaappi. Itse kaapit alle, mutta laatikostot yli. Mun asiakkailla on ollut varaa niihin ja kasaamiseen.


      • kalusteukko
        Kari789 kirjoitti:

        Mun asiakas valitsee itse kaappinsa ja olen niitä muutaman kerran kasannut. Kyllähän siinä menee keskimäärin tunti per kaappi. Itse kaapit alle, mutta laatikostot yli. Mun asiakkailla on ollut varaa niihin ja kasaamiseen.

        Sun asiakas ei varmaan osaa laskea, katsoin juuri Ikean hinnastoa ja metod-alakaappi maksaa osina 67.- , siihen tunti kasausta á 40.- tekee yhteensä 107.-.
        siltä keittiövalmistajalta, jolta asentamani kaapit tulevat, ne saa valmiiksi kasattuna.
        Vastaava kaappi maksaa siellä 75.-. siis kasattuna. 32 ekeä halvempi.

        Ikean asiakkailla yleensäkin taitaa olla laskento 4 ja uskonto 10.


      • buahaaaaa
        Kari789 kirjoitti:

        Mun asiakas valitsee itse kaappinsa ja olen niitä muutaman kerran kasannut. Kyllähän siinä menee keskimäärin tunti per kaappi. Itse kaapit alle, mutta laatikostot yli. Mun asiakkailla on ollut varaa niihin ja kasaamiseen.

        sun asiakkailla......
        kerrotko asiakkaille että iltauutisten jälkeen etsit asennusohjeita suomi24 keskustelupalstalta.

        =) onneiksi heillä on varaa...


      • kari789
        buahaaaaa kirjoitti:

        sun asiakkailla......
        kerrotko asiakkaille että iltauutisten jälkeen etsit asennusohjeita suomi24 keskustelupalstalta.

        =) onneiksi heillä on varaa...

        En ole kuule koskaan niin valmis, ettenkö voisi toisiltakin kysyä, miten he jonkin asian tekevät. Joskus saatta löytyä parempi tapa, kuin se mitä on itse käyttänyt.

        Minäkin voin antaa neuvoja, miten auton moottoriremontissa sylinteriin pudonnut venttiili laitetaan takaisin paikoilleen sylinterikantta avaamatta. Ei ole ihan helppo nakki, mutta olen sen kerran tehnyt.


      • kari789
        kalusteukko kirjoitti:

        Sun asiakas ei varmaan osaa laskea, katsoin juuri Ikean hinnastoa ja metod-alakaappi maksaa osina 67.- , siihen tunti kasausta á 40.- tekee yhteensä 107.-.
        siltä keittiövalmistajalta, jolta asentamani kaapit tulevat, ne saa valmiiksi kasattuna.
        Vastaava kaappi maksaa siellä 75.-. siis kasattuna. 32 ekeä halvempi.

        Ikean asiakkailla yleensäkin taitaa olla laskento 4 ja uskonto 10.

        Joo ei osaa mun asiakkaat laskea, ja hyvä niin. On niin kiva kasata niitä Ikean kaappeja. Kevyttä ja siistiä hommaa, ei tarvitse kumarrella eikä kiipeillä kun kasaa ne työpöydällä. Toivottavasti näitä laskutaidottomia asiakkaita riittää.

        Osaisko kalusteukko suositella mulle jotain kiinnikkeitä ja minkä kokoisia, kun nyt Ikeasta ja betoniseinästä on kysymys.


      • kalusteukko
        kari789 kirjoitti:

        Joo ei osaa mun asiakkaat laskea, ja hyvä niin. On niin kiva kasata niitä Ikean kaappeja. Kevyttä ja siistiä hommaa, ei tarvitse kumarrella eikä kiipeillä kun kasaa ne työpöydällä. Toivottavasti näitä laskutaidottomia asiakkaita riittää.

        Osaisko kalusteukko suositella mulle jotain kiinnikkeitä ja minkä kokoisia, kun nyt Ikeasta ja betoniseinästä on kysymys.

        Fisherin 8 mm naulatulppia sopivan pituisina ole paljon käyttänyt. Fisherin tulppa on mielestäni paras laadultaan. Jos yläkaapissa on sellainen metallinen kiinnityshela niin siinä olen käyttänyt fisherin 8mm muovitulppaa ja kupukantaista ruuvia.

        Onhan nämä sisähommat mukavia tähän aikaan vuodesta, alkaa tuo nivelrikko käpälissä 36 työvuoden jälkeen jo vaivata niin, että valitsen mieluummin näitä laskutaitoisia asiakkaita. Ei tarvitse vaivata niveliä niin paljon.

        Fisheriä muuten myydään laatikoittain Motonetissa sopivaan hintaan.


      • Kari678
        kalusteukko kirjoitti:

        Fisherin 8 mm naulatulppia sopivan pituisina ole paljon käyttänyt. Fisherin tulppa on mielestäni paras laadultaan. Jos yläkaapissa on sellainen metallinen kiinnityshela niin siinä olen käyttänyt fisherin 8mm muovitulppaa ja kupukantaista ruuvia.

        Onhan nämä sisähommat mukavia tähän aikaan vuodesta, alkaa tuo nivelrikko käpälissä 36 työvuoden jälkeen jo vaivata niin, että valitsen mieluummin näitä laskutaitoisia asiakkaita. Ei tarvitse vaivata niveliä niin paljon.

        Fisheriä muuten myydään laatikoittain Motonetissa sopivaan hintaan.

        Katselin tänään tuota 8 mm proppua ja vähän pieneltä se näytti, kun pituutta on vain 40 mm. Siksi ajattelin käyttää 8 mm naulatulppaa. Olen käyttänyt Hiltiä ja Tox-tulppaa. Hiltin naulatulpan ruuvi on tosi pehmeää tavaraa. Torx-kanta menee helposti pyöreäksi. Tox-in tulppa taas pitää lyödä todella lujaa reikäänsä mutta pitää hyvin.

        Pitääpi kokeilla Fisheriä. On kaapeissa varmaankin tuo Ikean peltihela. En ole vielä avannut paketteja. Teen ensinnä kylpärin kuntoon.

        Miten pitkä Fisherin tulppa olisi sopiva.


      • Kalusteukko
        Kari678 kirjoitti:

        Katselin tänään tuota 8 mm proppua ja vähän pieneltä se näytti, kun pituutta on vain 40 mm. Siksi ajattelin käyttää 8 mm naulatulppaa. Olen käyttänyt Hiltiä ja Tox-tulppaa. Hiltin naulatulpan ruuvi on tosi pehmeää tavaraa. Torx-kanta menee helposti pyöreäksi. Tox-in tulppa taas pitää lyödä todella lujaa reikäänsä mutta pitää hyvin.

        Pitääpi kokeilla Fisheriä. On kaapeissa varmaankin tuo Ikean peltihela. En ole vielä avannut paketteja. Teen ensinnä kylpärin kuntoon.

        Miten pitkä Fisherin tulppa olisi sopiva.

        60 pitkä ohuempiin elementtiseiniin, kannattaa käyttää poravasarassa syvyydenrajoitinta ettei mene naapurihuoneen puolelle. Jos seinässä riittää paksuutta niin silloin 80 pitkää. Tietysti pitää olla tulppaa vastaava ruuvi.
        Elementtikerrostaloissa elementit ovat joskus käyriä, 3 m:n matkalla on ollut 20 mm:n heittojakin, silloin tulpan ruuvin kanssa on helpompi kiilata kaapit suoraan kuin naulatulpan kanssa. Rautakaupoista saa muuten valmiita lastulevykiiloja, muistaakseni laatikossa luki palax. Niitä myydään pikku pussissakin mutta pahvilaatikoittain ne ovat edullisia.
        Biltemasta löysin pussin jossa on eripaksuisia muovikiiloja, ne on käteviä kosteissa tiloissa.


    • j m, ölj mköljm 3

      Proppaamalla. Hommaa hyvä iskuporakone. Yläkaappien laittaminen voi olla yksin hankalaa, laita alas suora lankku suoraan ja lado sen päälle. Ei mitään rakettitiedettä.

      • kari789

        Poravasaroita on muutama ja kyllä ne asennukset yksin onnistuu. Pitää vaan käyttää aina sopivia keinoja. Olen muutaman saunan lasiovenkin yksin laittanut vaikka ohjeissa sanotaan, että kaksi tarvitaan.

        Hiltin 8 mm proppuja ajattelin käyttää. Ne on kait 50 mm pitkiä. Riittääkö ne, kun kyseessä on kunnon betoniseinä.


    • tumpelo

      Jos tuollaista asiaa pitää kysyä,niin eikö olisi parenpi hankkia ammattimies?

    • kari789

      Kiitos kaikille vastanneille. Kalusteukon viestistä se selvisikin että pitää tehdä kuten olen joskus tehnytkin. Käytetään naulatulppia ja heitetään ne naulat roskikseen ja laitetaan tilalle kunnon ruuvi. Oletin että löytyy parempi keino ja juuri siksi kysyinkin ammattiasentajilta kiinnikkeistä.

      Ja erityiseti tumpelolle haluan toivottaa oikein hyvää joulua rakentavan ja hyödyllisen kommentin johjosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe