Yhteishaku vitutus

Fff5

On monta ammattia johon haluan mennä opiskelemaan, on vaikea laitta 1-5 järjestykseen kumpi kiinnostaa enemmän kun kaikki kiinnostaa. Miten pääsen tästä tuska helvetistä yli?

15

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syrjäytyny

Itel ei oo tota tuskaa. :D Teen ton paskan yhteishaun kolmatta kertaa jo ku työkkäri vaatii. :D Laitan vaan sellaset koulut minne en voi päästä tosin en mä paljoo minnee voi ees ylipäätään päästä. Eli ihan randomil vaan sitten laitat, jos moni kiinnostaa. Eli arvot vaikka sitten. Näin pääset tuskast yli. :D Ei sillä niin välii oo minne hakee. :D

• amm.testit

Tee huviksesi työhallinnon sivuilla ammatinvalintatestejä ja vertaa tuloksia suunnittelemillesi aloille. Tähtien määrä kertoo toden.

• Mutta kuitenkin

Toisen asteen koulutuksessa on melko vähän auktorisoituja aloja. Itsellä tulee mieleen terveydenhoito sekä sähkö- ja putkialat. Muissa ammateissa työskentelyssä on aivan sama, mikä koulutus on taustana. Joten muistakaa, että useimpia hommia voi tehdä, oli koulutus mikä tahansa. Tärkeintä on vain saada se ensimmäinen työpaikka.

• :DD

ai että rakennusalan käyny tyyppi voi mennä vaikka autokorjaamaa töihin tai liiketalouden käyny tyyppi voi mennä raksalle hommiin. Kyllä niillä on aika paljon välii mikä koulutus on. Ei niistä mitää moniosaamist taitoi saa

• asdf343v
        :DD kirjoitti:

ai että rakennusalan käyny tyyppi voi mennä vaikka autokorjaamaa töihin tai liiketalouden käyny tyyppi voi mennä raksalle hommiin. Kyllä niillä on aika paljon välii mikä koulutus on. Ei niistä mitää moniosaamist taitoi saa

Nimenomaan raksalle on ollut töissä monta ihmistä eri ammateista lähtien.

• Mutta kuitenkin
        :DD kirjoitti:

Ota kuitenkin huomioon, että koulutus ja osaaminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Olen tavannut monessakin ammatissa suurimmat gurut sellaisten joukosta, joilla ei ole ollut muodollista koulutusta alalle.

• sossupummi

Opo kysy mult joskus 9luokal että mihis aattelit hakee no vastasin en hae minnee ku sossu maksaa tekemät yhtää mittää. No siitä puhutteluun jouduin. Ei se auttanu mitään nimittäin nyt olen muutaman vuoden chillanu koton ja en oo ikin aikeeskaa mennä duunii tai opiskelee. Tää on ihan jees elämää ei tressii voi vaan pelata pleikkaa ja ryypätä. Mua ahdistaa kaikki aamuheräämiset ja en haluu kello orja olla muutenkaa. Kyllähän sitä varmaa kannattaa opiskella ja tehdä duuni, jos sen verran älyy et pääse hyväpalkkasii duuneihin. Meitsi ei ala tekee paskaduunei pienel palkal ei oo vaan mun juttu. 5000e pitäis saada vähintää kuus et meitsi alkaa tekee duunii. Älä hae minnee duunari alalle se ei oo arvostettu suomes. Duunarit tulee hädin tuskin toimee täällä eli turha mitää amiksii käymää alkaa. Pääse vaan jonnei paska duuneihin ja kolme vuotta kärsii koulus. Sitten viel kärsii duunis et saa paritonnii liksaa siit. ei kannata suomes rehellinen työ.

• Älä unta näe

Lisäksi sossupummiuskin kannattaa vain niin kauan, kun Suomessa on riittävä määrä rehellisen työn tekijöitä. Luuletko, että kreikkalaiset, italialaiset tai espanialaiset ryhtyvät tukemaan jostakin syystä suomalaisia sossupummeja?

• :DD
        Älä unta näe kirjoitti:

Lisäksi sossupummiuskin kannattaa vain niin kauan, kun Suomessa on riittävä määrä rehellisen työn tekijöitä. Luuletko, että kreikkalaiset, italialaiset tai espanialaiset ryhtyvät tukemaan jostakin syystä suomalaisia sossupummeja?

Onneks tääl suomes löytyy paljon näitä aivopestyi, jotka raataa matalapalkkaduunissa. Tosissaako luulevat, että työ täällä kannattaa. :D Itse kyllä oon aatellu vois tehä pimeest duunii niin sais mukavast kalja rahaa lisää. :) Te duunarit elätätte pummien köyhän elämän ja porvareiden leveen elämän. Itse en ala raataa muutamal tonnil, kun yritysten johtajat saa miljoonii vuodesssa. Rahat siirrettää veroparatiiseihin.

• amis1

mihin kannattaa hakea amiksessa`?

• yhteishakua..

Nyt ois yhteishaku alkamassa eli kertokaa mihin kannnattaa hakea amiksessa? mun haku toiveena ois lvi, maaraksa, perusraksa, auto

• dippadai

Sanosinpahan että noista vaihtoehoista lvi, oisi ainakin töitä ja hyvä palkka. En sitte tiijä mikä pitää olla keskiarvo...

• Yolomolo

Hae lukioon. Saat kolme vuotta lisää miettimisaikaa sekä yleissivistävän koulutuksen, joka antaa huomattavasti laaja-alaisempaa tietoa yhteiskunnasta ja elämästä.

Amiksessa saat kyllä koulutuksen ammattiin, ja opiskelu on huomattavasti helpompaa, mutta jos ala ei vaikka vuoden kuluttua kiinnostakaan, on vähän paska juttu.

Lukiossa saat jopa mahdollisuuden jatko-opiskeluun, jos haluatkin joskus tähdätä työelämässä hieman korkeammalle.

• lukioon

Nimim. Yolomolo tiivisti aika hyvin lukion ja amiksen hyvät ja huonot puolet

Jos haluat miettimisaikaa ja olet valmis tekemäänkin jotain, mene lukioon.

Jos haluat helposti ammattipätevyyden, mene amikseen.

Itse suosittelen lukiota noista kahdesta.

• lukioikäväkyllä

Ei mitään paineita, mutta kannattaa järjestää ne hakutoiveet sillain et pääset varmasti jonnekin. Ens vuonna paljon vaikeempi päästä, kun (sillä oletuksella että oot ysillä) peruskuulun tänä vuonna lopettavat saa haussa 6 lisäpistettä, ens vuonna et saa yhtään (ellei oo työkokemusta tai muuta vastaavaa). It hain viimehaussa neljään amikseen ja vikana lukioon, eikä tullu ees pääsykoekutsuja yhteenkään amikseen. Pääsin sit 8.1 keskiarvolla sinne viimeseen hakuvaihtoehtoon lukioon. Taas yritän päästä siihen tiettyyn amikseen minne haluan, mutta tuskinpa pääsen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5183
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2694
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2194
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      584
      1987
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      120
      1704
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1299
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1068
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe