Paljonko eläkkeellä saa tienata

eläkeläinen 40

kuukaudessa, jottei siitä vähennettäisi mitään, eli kansaneläkkeen, työeläkkeen eikä eläkkeensaajan asumistuen määrää?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

16

4764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kela

      Noin parisataa euroa voit puhtaana käteen tienata.

    • ruikku3

      noin 738€ muistaakseni juuri selailin kelan tietoja eläke asiastani..ja netissä tietoa lisää kela / eläkkeensaaja.

      • eläkkeellä myös

        Ei voi olla noin paljon, sillä jos henkilöllä kansaneläkkeen, työeläkkeen sekä asumistuen jälkeen jää käteen noin 1300 e, niin siitähän kertyisi jo tavallisen keskiluokkaisen palkansaajan tulot jos yli 700 saisi tienata ilman, että mistään vähennettäisiin mitään. Kyllä se todellisuudessa taitaa jäädä johonkin 150 euron luokkaan.


    • joskus tarkistanut

      Eläkkeensaajan asumistukeen vaikuttavat vähentävästi jo 70 euron tulot. Muuten määrä pitää tarkistaa kelalta ja työeläkeyhtiöltä. Itselläni myös tuo rapiat 700 euroa lupa ansaita menettämättä eläkettä.

      • Tarkista eläkeyhtiöstä

        Mä saan tienta n 700 € eläkkeen päälle.


      • 19+19
        Tarkista eläkeyhtiöstä kirjoitti:

        Mä saan tienta n 700 € eläkkeen päälle.

        Joo on 700 ja rapiat päälle. Itse teen keikkaa eläkkeellä joten asia ajankohtainen.


      • psykoottinen-

        Eläkkeen saajien asumistukeen vaikuttavat pienetkin tulot sillä oma asumistukeni pieneni, kun sain ensimmäisen ja viimeisen tasokorotuksen työeläkkeeseeni. Muuthan on jo lakkautettu, että köyhyys tässä on edessä ajan kanssa. Tiesivät kelabutiikissa siitä ennenkuin minä! Samoin veroprosentti nousi mutta jäihän mulle edes jotain silti itsellenikin. Jos saa myös kelan kansaneläkettä siihenkin voivat vaikuttaa aika pienet tulot, kannattaa kysellä kelasta mikä on tämän hetken tilanne. Työeläkkeessä on suurimmat rajat mitä voi ansaita. Eli paras tilanne on niillä eläkeläisillä, joilla on tarpeeksi suuri työeläke, eivätkä saa mitään muuta, he voivat tehdä työtäkin, niin että se kannattaa.

        Köyhemmillä voipi käydä niin, että toisesta päästä lähtee, kun toisesta tulee. Mun mielestä ne ansaintarajat on ilmoitettu myös eläkepäätöksessä sekä miten kauan voi tehdä työtä ennenkuin menettää eläkkeen tai miten eläkkeen voi jättää lepäämään hetkeksi. Kannattaa kaikki selvittää ennen kuin tekee mitään ettei tule itku silmään miten tässä näin kävi? Määkin muistelen, että työeläkkeessä se on päälle 700 € saa ansaita.

        Kannattaa ottaa myös huomioon, että jos säännöllisesti tulosi nousevat niin nousee veroprosenttisikin. Eli aikamoiset laskutoimenpiteet pitää tehdä ennenkuin tietää kannattaako työ kukkaroasi!


    • Eläköön Suomi

      Eläkeläinen saa tienata sen verran että voi ostaa rautakaupasta köyden johon voi sitten hirttäytyä.

    • Köyhyysrajalla

      Olin töissä 2015 yhden kk.den ja tienasin
      N.2400 brutto ja netto 1720e Eivät halunneet katkaista asuntotukea kuukaudeksi! Nyt tuli tarkistus ja maksan viime vuodelta 6kk n.500e takaisin ja 70e kk,vuoteen kesäkuu 2017 takaisin. Eli se tekee juuri tuon nettotulon 1720e En siis hyötynyt mitään ,vain verottaja hyötyy noin 700 euroa. Ei kannata mennä töihin jollei halua verottajalle tienata.

      • psykoottinen-

        Oliko toi takaisin perintä asumistukea ja kansaneläkettä? Ilmeisesti molempia? Noi on just kaikista kurjimpia noi takaisin perinnät, sen tähden kannattaa todella tarkkaan kysyä etukäteen mitä on tulossa. Toi on niin tyypillistä kelabutiikkia!


    • Anonyymi

      mitä saa ansaita työeläkkeellä oleva.......??

      • Anonyymi

        Jos saat jotain tukia, Kelan sivuilta löytyy tietoa. Ellet saa tukia ja olet täydellä vanhuuseläkkeellä, saat ansaita työeläkkeen päälle niin paljon kuin vain saat hankittua, rajaa ei ole. Verottaja kyllä iskee kiinni siihen lisätuloon.


      • Anonyymi

        kelan sivuilla on kysy kelasta palsta .miksi et siellä kysy vaan kysyt sitä suomi24 sivuilla.


    • Anonyymi

      Minäkin kysyin,ei osannut vastata.

    • Anonyymi

      Olen töissä ja eläkkeellä niin saan tienata niin paljon kuin haluan. Mistään ei vähennetä mitään koska minulla ei ole kansaneläkettä eikä mitään kelan tukiakaan. Veroja tietenkin maksan tulojen mukaan ja sijoitan pörssiin rahaa. Saan vähentää tappiot pääomatulosta jne . Saan tietenkin eläketulovähennyksen ja työtulovähennyksen.

      • Anonyymi

        Sama juttu täällä. Kun ei saa Kelalta mitään, ei ole, mitään mitä Kela leikkaisi. Työeläke juoksee ansiotuloista riippumatta. Toki verotus kovenee.

        Asumistuki on sidottu tuloihin kaikilla, jotka sitä saavat, olitpa sitten eläkeläinen tai et. Niinpä tulojen lisääntyessä asumistuki tietysti pienenee tai lakkaa kokonaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe