Eli olemme harkinneet (minä, mieheni, 2 tytärtämme 11 ja 13v) villakoiraa. Nyt on sitten enää auki, että töy vai kääpiö. Onko niillä suuriakaan eroja,(rehellisiä vastauksia kiitos!) vai onko ihannsama, kumman ottaa, jos koolla ei ole niin suurta merkitystä. Olen kuullut, että toy-kokoiset saattavat olla nirsoja jne.. Pitävätkö huhut paikkansa? Vai ovatko luonteeltaan ja ominaisuuksistaan samanlaisia?
Kääpiö vai toy?
4
173
Vastaukset
- laiho
Meille tuli syksyllä kääpiönarttupentu. Hyvistä vanhemmista. Iloinen ja luottavainen. Oppi sisäsiistiksi nopeasti. Turkin,kynsien ja korvien hoito sujui jo alussa helposti. Kasvattajan syöttämä ruoka ei maistunut meillä ollenkaan(nappuloita). Niinpä siirryimme BARF-ruokaan,mutta siitäkin vain yksi laatu kelpaa neidille. Nyt,kun ikää lähes 6kk,on tullut juoksun oireita;ei tunnu maistuvan mikään ruoka kunnolla.Lähistöllä asuu saman emän vuotta vanhempi poika. Jäi toy-kokoiseksi(kummallakin koiralla emä keskari/isä toy). Tällä pojalla vielä enemmän nirsoilua. Vaikea sanoa,johtuuko nirsoilu koiran koosta,vai persoonasta.Lähiympäristössä olen nyt tavannut useita nuoria toy- ja kääpiövilliksiä. Kovasti eroaa koirien käytökset. Ihan mutuna heitän,että näillä nuorilla käytöstavat riippuu/johtuu omistajasta,niin hyvässä kuin "pahassa". Yleistäen sanoisin,että pienet villakoirat ovat hauskoja ja hellyttäviä otuksia,jos osaat olla johdonmukainen lauman johtaja. Villikset haluaa opettavia,älyä vaativia leikkejä,painia,remuamista,ja lepoa rauhassa.Toy- ja kääpiökavereita kun nyt vertailen,niin en osaa paremmuusjärjestykseen laittaa.Ehkä joku muu osaa?
- Kääpiövillis
Kääpiö enemmän harrastuskaveri ku toy. Aika isoja eroja koirien koossa kuitenkin. Minusta toykoirat tuntuvat enemmän joltakin koristeelta. Kääpiökoirat tulevat mukaan vaikka 10km lenkille jos niin haluat. Itse jos ottaisin lapsiperheeseen niin kyllä se olisi tuo kääpiövillakoira. Ystävällisiä, fiksuja ja kiintyvät perheeseen. :)
- Anonyymi
Mistä.saaostaa.halvalla.toy
- Anonyymi
Lelukaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289