Pääoman korotus ja dilutio

Alcatel-Lucent

Kiinnostava tarkkailla miten Alcatelin kurssi tulee käyttäytymään pääoman korotuksen toteuduttua ja uusien osakkeiden listauduttua (09.12.2013).

Laskennallisesti ALU:n kohdalla uusien osakkeiden aiheuttama dilutio on noin 15-20% mutta miten tulenee osakkeen arvo siihen reagoimaan.

Pääoman korotuksen alussa kurssi hieman dippasi ( noin merkintäoikeuden kurssiarvon verran), mutta on nyt alkanut palata lähemmäksi sitä edeltäneelle tasolle.

Varsin usein merkintäoikeuksien arvo laske voimakkaasti kohti niiden eräpäivään, mutta toistaiseksi ALU:n merkintäoikeuden arvo on parin päivän dipin jälkeen ottanut uudestaan korkeutta.

"Nokian huhuostos haalii kaksi miljardia euroa pääomaa"

- http://www.taloussanomat.fi/informaatioteknologia/2013/11/04/nokian-huhuostos-haalii-kaksi-miljardia-euroa-paaomaa/201315355/12

1

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alcatel-Lucent

Ensimmäinen kerta kun seuraan läheltä tai olen osallisena osakeantin, joka on edennyt ALU:n sellaisen tavoin. Hyvin usein merkitsemioikeudet alkavat menettää varsin nopeasti arvoaan.

Osakeannissa oli saatavilla 41 merkitsemioikeutta kohden 8 osaketta 2.1 euron hintaan, eli suhteellisen hyvällä "alennuksella" vaikka tokihan merkitsemioikeuksillakin oli listattu kysyntä-tarjous aronsa.

Merkitsemisoikeus 19.11 à 0.155 e _ 20.11 à 0.140 e _ viimeisen osakeantipäivän fix 29.11 à 0.21 e eli n. 38% aloituskurssin nähden.

Ilmeisemmin merkitsemisoikeudet on käytetty varsin täydesti ja osakeantiin osalituneille ja ylijäämiä hakeneille ei paljoa ole tarjolla.

ALU le 18.11 à 3.056e _ 19.11 à 2.9e _ ja osakeannin lopussa fix 29.11 à 3.115e

Tänään ensimmäinen pörssipäivä osakeanin jälkeen ja osakkeen kurssi 4.49%.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4217
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      36
      3051
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2207
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1959
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1949
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1318
    Aihe