Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rivitalosta ei saa poistua yöaikaan?

menee hermo

Noniin, kumpi on enemmän sekaisin - naapurin mummo vai minä. Tuli nimittäin valitusta että "kolistelen ja metelöin" yöllä niin että naapurin mummo herää "joka yö". Mietiskelen tässä että miten olen metelöinyt kun tosiaan en ole.

Mitä ääntä naapurista olen joskus kuullut niin on se kun joku tiskaa (tiskit kolisee lavuaariin) ja jos oikein tarkasti kuuntelen niin saatan kuulla kun joku avaa ja sulkee oven. No se on varma etten minä tiskaa öisin joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää se etten saisi kulkea yöllä ovesta. Onko rivitalo oikeasti suljettu osasto? Entäpä yö- tai iltavuorolaiset? Mulla on koira jota kyllä "joudun" käyttämään pihalla - en voi sitä pitää sisällä iltakuudesta aamu kuuteen.

6

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....,,,,

      Minä törmäsin kerran tapaukseen, että rivariasukas oli tottunut omakotitalossa tapaan "heittää" ulko-ovi ulos lähtiessään niin kovaa kiinni, ettei sitä tarvinnut kahvasta työntää. Tästä sitten naapurit valittivat, ja asia hoidettiin ystävällisellä huomautuksella, ja kaikki olivat tyytyväisiä ilman mitään kärhämää.

    • IhmeMummeli

      Kysyppä siltä mummolta että mitä hän tarkoittaa.
      Onko taloyhtiössä määritelty joku hiljaisuusaika? Siitä huolimatta normaalia elämää saa toki viettää. Vaikka hiljaisuus olisi klo. 22-06 niin varmasti käyn suihkussa jos tulen iltavuorosta kotiin, oli kello sitten mitä tahansa.
      Jos naapurin mummo kaipaa täydellistä hiljaisuutta 24/7 niin pitää muuttaa maalle jonnekkin missä ei ole muita.
      Se metelöinti on sitä että huudatetaan musiikkia klo. 4 aamulla tai jotain muuta vastaavaa. Normaali elämästä ja sen mölyistä valittaminen on typerää.

      • aloittaja_

        Kiitos viestistäsi, helpotti heti! Tosiaan mielestäni esimerkiksi ulko-oven avaus ja sulkeminen ovat aika normaalia elämisen ääntä. Enkä todellakaan paukuta ovea, vaan normaalisti painan kiinni jne.

        Asuin tässä vuoden ennenkuin naapuriin muutti tuo valittajamummo. Sen vuoden aikana ei tullut yhtään valitusta vaikka elin ihan samaan tapaan silloinkin.

        Kirjallista valitusta odottaessa..


      • Vähän Faktaa

        Olisi todella mukavaa kun te kaupunkilaiset ymmärtäisitte sen, että "maalle" muuttaminen ei ole mikään ratkaisu. Täälläkin on nykyään naapureita aika tiuhassa ja uskokaa tai älkää niin myös täällä joutuu viikottain kuuntelemaan ylimääräisiä, useasti myös häiritseviä, ääniä. Sellaista se vain on. Ja kyllä, asun omakotitalossa.

        Onhan täälläkin alueita missä naapureita ei olisi lähimaillakaan mutta talon rakentaminen sinne tulisi aivan tolkuttoman kalliiksi ja kaikki palvelutkin olisivat kaukana.

        Suomessa palveluita keskitetään koko ajan enemmän ja enemmän yhteen paikkaan joten "korpeen" muuttaminen ei ole millään tavalla järkevää siitä aiheutuvien pitkien välimatkojen ja kustannusten takia. Tietenkin jos rahaa löytyy paljon ja haluaa (lähes) täydellistä yksinäisyyttä niin silloin voi "korpeen" ainakin yrittää muuttaa. Sitä taloakaan kun ei voi ihan mihin tahansa rakentaa.

        Siitä huolimatta turhasta valittaminen on turhaa.


    • Tuulimylly

      Menee hermo Nimim.Pyyda mummo kahville etta voit keskustella..ja observoi mita hanen mielessa oikein liikkuu?Ehka taman keskustelun tuloksena, tiedat etta valitus ei ollutkaan asiallista.Jokaisella ihmisella on oikeus omaan elamaansa,jos ei naapurit siita hairiinny.Ethan sina voi mummon tahdissa jalkaasi nostaa.Mummon kuviot ovat ehka pienentyneet ja kuuntelee lasi seinan jo korvan valissa ,etta jos sattumalta jotain kuulisi?Mummo saattaa herata ehkapa omiin painajaisuniinsa.Jos et saa mummoa kuriiin niin valita sinakin etta hairitsee yorytmiasi,koska vetaa vessaa useita kertoja yolla,seka narskuttaa tekohampaitansa,etta olet hulluksi tulla jne.Mummo kuriiin se on vuoden 2014 motto.Tsemppia

    • jape kuusamosta

      Kyllä rivitalossa asuminen on perseestä kun naapureitasi et voi valita. Kun muutin siihen niin talo oli uusi ja naapurit mukavia , mutta vuosien saatossa asukkaat vaihtuivat ja tilalle tuli mielenvikaisia kummallekin puolelle.Jouduttiin käymään raastuvassakin kun toisen puolen kaveri yritti aamuyöstä tulla makuuhuoneen lasien läpi huutaen raivosta kaikenlaista. Että miksi te ette muuta muualle kun ootte niin rikkaita että ostatte jatkuvasti uusia autoja. Siinä sitteen selvisi se meidän syntilista mitä sääntöä olimme rikkoneet (kolhoosissa). Minulla meni pörssissä siihen aikaan lujaa ja ostin vaimolle kahden vuoden aikana kolme uutta autoa, ja itselleni kaksi uutta autoa joista toinen oli pakettiauto. Se kateuden perkele oli iskenyt naapureihin vaikka me ei oltu missään tekemisissä niiden kanssa. Ja se toisen puolen naapuri oli varastanut minun autosta bentsiiniä jo useamman vuoden, huomasin kun kulutus nousi jatkuvasti. Vaikka vaimoni oli siinä taloyhtiössä hallituksen puheenjohtaja niin ei merkannut mitään. Oikeudessakin tuomari vain levitteli käsiään siitä että ei noille varttihulluille voi mitään. Tämä tapahtui Kuusankoskella nykyisesssä Kouvolassa. Meille tuli kumminkin mitta täyteen niitä varttihulluja , ja nyt olemme asuneet 60 kilometriä Kuusamosta ylöspäin 5 kilometriä venäjän rajasta josta ostimme maatilan. Nyt naapuri ei häiritse sillä ovat kaukana ja tätä onnelaa on kestänyt jo 9 vuotta. Ainoa haittapuoli on ainoastaan kauppamatka edestakasin 120 kilometriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe