Totta kait pitkä parisuhde ja ikä on hyväksi

Ei ole kiire mihinkään

Siis sanoohan sen järkikin, että jos parisuhdetta on päälle 10-vuotta ennen lapsia, niin se on luja suhde, ja siihen ei ole tarvittu mitään sisältöä hakea lapsista tai tai vaikkapa prinsessahääleikeistä ennen aikojaan. Kaikki on hyvin ja rakkautta on, seksi on loistavaa, tunnetta on ja yhteistä. Jos taas pitää hötkyillä, niin joku on vikana. Suhde ei selvästi toimi ja siihen pitää kaikin keinoin hakea sisältöä. Tämä on varmasti vaikea myöntää varsinkin jos ja kun altistuu sosiaaliselle paineelle, kuten nuorilla on tapana. Sosiaalinen paine aiheuttaa nuorille sitä riskillä elämistä kaikilla elämän isa-alueilla. Riskistä koituu yleensä ongelmia.

Kun ikää taas on päälle 30v, se antaa ongelmanratkaisutaitoja ja siksi elämä lapsen kanssa on helpompaa. Asiat sujuvat ja lapsille on aikaa, lapset ovat kotona eikä mummin taakkana - kuten nuorilla usein on: lapset mummilassa ja itse hurvitellaan elämätöntä elämää. Nuoret hakevat toiminnallaan muiden hyväksyntää, mutta sitä se on kun itsetunto ei ole rakentunut tai on heikko.

Vanhemmilla ja kokeneemmalla pareilla on yleensä rauhallisemmat lapset. Eivät ole sellaisia itkuisia kuin nuorilla. Ovat paljon sosiaalisesti lahjakkaampia lapsia. Nuorilla vähän sellaisia varautuneita möllisköjä - kuten nuoret itse. Onko nuorten varautuneisuuden syy kova kilpailuvietti ja tarve todistella muille?

Mielestäni nuori on alle 30v ja nuori suhde alle 10v.

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12/32

      Nyt kirjoittaa joku painavaa asiaa. Onhan niitä viisaitakin ihmisiä vielä! Hyvä!

    • Luoja siunaa

      Eikä kun lapsia vain nuorena ja HALLELUUJAA!!!

    • nannanananannananaan

      Yli 30-vuotiailla ei välttämättä edes ole enää niitä mummoja hengissä, jotta voisivat hoitaa lapsia. Johtuisko kenties siitä ;) Ei meillä ainakaa ole. Hoitoapu heiltä kelpaisi kyllä jos olisi ketä pyytää, mutta ei tuolta hautakiven alta kukaan vastaa. Ja ikää oli 35 vuotta. Olisi kannattanut hankkia lapset aikaisemmin, sitä mieltä olemme, mutta ole sinä mitä mieltä lystäät, ihan sama.

      • Parisuhdetta yli

        12 v. takana ? Lallallaallaaallaaa


      • Odotus kannatti

        Mitö niillä mummoilla tekee? Jokainen hoitaa jälkikasvunsa itse. Me hankittiin lapset 35 vuotiaana ja meillä on virkeä kohta 65v mummo. Toinen mummo on aina ollut vähän, voisko sanoa tööt, Sille ei lasta voi luottaa, vaikka nuori 53v onkin. Papat on juoppoja, niistä ei ole mihinkään. Siskot hoitaa ja tödit sun muut, mutta meillä on lapset hoidettu aina itse. Parina iltana vuodessa on käyty jossakin max. 7 tuntia ja mulla on hoitanut. Sisko tunnin juttuja joskus harvoin. Itsehän ne lapset hoidetaan ja se on helppoa kun on ikää ja ongelmanratkaisutaitoja. Lapsetkin tasapainoisia, niiden kanssa kyllä pystyy liikkumaan.
        Monilla nuorilla lapset on ihan yhtä levottomia kuin vanhempansa, ellei flegmaattisia möllisköitä.


      • Odotus kannatti
        Odotus kannatti kirjoitti:

        Mitö niillä mummoilla tekee? Jokainen hoitaa jälkikasvunsa itse. Me hankittiin lapset 35 vuotiaana ja meillä on virkeä kohta 65v mummo. Toinen mummo on aina ollut vähän, voisko sanoa tööt, Sille ei lasta voi luottaa, vaikka nuori 53v onkin. Papat on juoppoja, niistä ei ole mihinkään. Siskot hoitaa ja tödit sun muut, mutta meillä on lapset hoidettu aina itse. Parina iltana vuodessa on käyty jossakin max. 7 tuntia ja mulla on hoitanut. Sisko tunnin juttuja joskus harvoin. Itsehän ne lapset hoidetaan ja se on helppoa kun on ikää ja ongelmanratkaisutaitoja. Lapsetkin tasapainoisia, niiden kanssa kyllä pystyy liikkumaan.
        Monilla nuorilla lapset on ihan yhtä levottomia kuin vanhempansa, ellei flegmaattisia möllisköitä.

        Kirjoitin äskeisen heiluvasta bussissa, mutta esim mulla = mummu.


    • Tyttöpolo1995

      En myönnä lällätilääää. Mulla on silmät ja korvat kii ja kädet ja varpaat ristissä, lällätilääää läääää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3233
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      2984
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      24
      1997
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1891
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1774
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1661
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1410
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1213
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1153
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1103
    Aihe