soseiden aloittaminen ja kakkaaminen

AnniSKI

Meidän 5kk neiti on koko ikänsä ollut huono nukkumaan öisin. ns. normaaliöinä hän herää kahden tunnin välein tissille. No nyt jo kuukauden verran on ollut sitä, että neiti on herännyt jopa tunnin välein ja on myös kovasti itkuinen. Hänellä oli taannoin myös reilun parin viikon kakkaamattomuusjakso. Useat tahot, neuvola mukaanlukien suosittelivat aloittamaan soseet, koska vaikutti siltä, ettei rintamaito enää riitä tytölle. Aloitin 4kk iässä maistattamaan soseita ja nyt olen antanut jo ihan isompiakin satseja illalla velliä, että pitäisi nälän loitommalla pidempään. Tyttö herää siitä huolimatta parin tunnin välein, eikä rauhoitu muuten kuin tissille. Kiinteiden aloittamisen jälkeen kakkaakin tuli useammin eli vaikutti tosiaan hyvältä ratkaisulta aloittaa maidon lisäksi soseet. Nyt on kuitenkin jo muutaman päivän ollut sitä, että neiti ähisee monta kertaa päivässä kakkaa ja kuitenkin vaipassa on vaan pari kovaa kikkaretta. Vatsa siis tuntuu olevan tosi kovalla. Luumusosetta olen yrittänyt antaa muiden soseiden ohella, ettei masu menisi kovalle. Viime yönä ei sitten taas nukuttukaan paljon yhtään, kun neiti vaan kitisi ja varmaankin just tota masun vääntämistä itki. Minä kun kuvittelin, että vauvan kanssa alkaisi 3kk:n jälkeen helpottaa... katin kontit!!! On kyllä ollut rankkaa ainaskin meillä, eikä valoa tunnu näkyvän tunnelin päässä! :(
Onko tämä nyt ihan normaali-ilmiö vai onko syytä huolestua?

3

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susiekuuuuu

Sinänsä kai normaalia tuommoinen nukkumisrytmi yhtä lailla kuin se, että joku herää kahdesti yössä. Sitä mieltä itse olen omiani ja ystävien lapsia kun olen seurannut, vauvat ovat erilaisia ja se milloin yöt helpottaa.... Ehkä kunnolla kun hampaat tulleet eli joskus parivuotiaana. Näin meillä mennyt mutta sillä erotuksella, että kaksi lasta heränneet aina pääosin n 3-4 h välein.

Oletko miettinyt tarkasti mitä ruoka-aineita vauva saanut ja mitkä huonontaneet kakkatilannetta? Meillä kovettanut erityisesti peruna, maissi ja jopa porkkana joten menty pääosin bataatti, kukkakaali, parsakaali vähän porkkanaa, satunnaisesti perunaa linjalla. Hedelmäsosepuolelta juuri luumu ja lisäksi päärynä pehmentävät. Banaani erittäin huono kovavatsaiselle. Ehkä näistä jotain apua....

• Peruna pois

Et kai syötä paljon perunaa? Monessa muussa maassa perunaa suositellaan vasta yksivuotiaalle, koska se on niin huonosti sulavaa ja vetää mahan jumiin. Huvittavaa, että Suomeen on jäänyt pula-ajan ohjeet perunan suhteen...

• lapsonenx2

Oletko antanut vettä? Jos et, niin pieni vesihörppy saattaisi auttaa vatsantoimintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      70
      10528
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      240
      4494
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      155
      3892
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      161
      3388
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      40
      3138
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      43
      2847
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      32
      2320
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      20
      1930
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      62
      1726
    10. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1445
    Aihe