soseiden aloittaminen ja kakkaaminen

AnniSKI

Meidän 5kk neiti on koko ikänsä ollut huono nukkumaan öisin. ns. normaaliöinä hän herää kahden tunnin välein tissille. No nyt jo kuukauden verran on ollut sitä, että neiti on herännyt jopa tunnin välein ja on myös kovasti itkuinen. Hänellä oli taannoin myös reilun parin viikon kakkaamattomuusjakso. Useat tahot, neuvola mukaanlukien suosittelivat aloittamaan soseet, koska vaikutti siltä, ettei rintamaito enää riitä tytölle. Aloitin 4kk iässä maistattamaan soseita ja nyt olen antanut jo ihan isompiakin satseja illalla velliä, että pitäisi nälän loitommalla pidempään. Tyttö herää siitä huolimatta parin tunnin välein, eikä rauhoitu muuten kuin tissille. Kiinteiden aloittamisen jälkeen kakkaakin tuli useammin eli vaikutti tosiaan hyvältä ratkaisulta aloittaa maidon lisäksi soseet. Nyt on kuitenkin jo muutaman päivän ollut sitä, että neiti ähisee monta kertaa päivässä kakkaa ja kuitenkin vaipassa on vaan pari kovaa kikkaretta. Vatsa siis tuntuu olevan tosi kovalla. Luumusosetta olen yrittänyt antaa muiden soseiden ohella, ettei masu menisi kovalle. Viime yönä ei sitten taas nukuttukaan paljon yhtään, kun neiti vaan kitisi ja varmaankin just tota masun vääntämistä itki. Minä kun kuvittelin, että vauvan kanssa alkaisi 3kk:n jälkeen helpottaa... katin kontit!!! On kyllä ollut rankkaa ainaskin meillä, eikä valoa tunnu näkyvän tunnelin päässä! :(
Onko tämä nyt ihan normaali-ilmiö vai onko syytä huolestua?

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susiekuuuuu

      Sinänsä kai normaalia tuommoinen nukkumisrytmi yhtä lailla kuin se, että joku herää kahdesti yössä. Sitä mieltä itse olen omiani ja ystävien lapsia kun olen seurannut, vauvat ovat erilaisia ja se milloin yöt helpottaa.... Ehkä kunnolla kun hampaat tulleet eli joskus parivuotiaana. Näin meillä mennyt mutta sillä erotuksella, että kaksi lasta heränneet aina pääosin n 3-4 h välein.

      Oletko miettinyt tarkasti mitä ruoka-aineita vauva saanut ja mitkä huonontaneet kakkatilannetta? Meillä kovettanut erityisesti peruna, maissi ja jopa porkkana joten menty pääosin bataatti, kukkakaali, parsakaali vähän porkkanaa, satunnaisesti perunaa linjalla. Hedelmäsosepuolelta juuri luumu ja lisäksi päärynä pehmentävät. Banaani erittäin huono kovavatsaiselle. Ehkä näistä jotain apua....

    • Peruna pois

      Et kai syötä paljon perunaa? Monessa muussa maassa perunaa suositellaan vasta yksivuotiaalle, koska se on niin huonosti sulavaa ja vetää mahan jumiin. Huvittavaa, että Suomeen on jäänyt pula-ajan ohjeet perunan suhteen...

    • lapsonenx2

      Oletko antanut vettä? Jos et, niin pieni vesihörppy saattaisi auttaa vatsantoimintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe