Tuli mieleeni tässä kun muutama vuosi sitten Helsinki-Vantaa lentoaseman lentomelu alueen rajoja kavennettiin, että mitä tapahtuu tulevaisuudessa ?
Jatkuvasti valtavasti kasvavat suurkaupungit levittäytyvät alueille jossa lennetään koko ajan enemmän ja enemmän. Melusaaste on jatkuva riesa miljoonille ihmisille ja lentoteollisuuus on jo joutunut kehittämään koneitaan hiljaisemmiksi.
Uskon, että tuo kehitys jatkuu kunnes koneet ovat hiljaisempia kuin nykyiset autot.
Vantaan, Tuusulan, Nurmijärven ja Espoon alueilla on paljon alueita jotka sijaitsevat lentomelualueella tai sen reunassa. Pyyntihinnat tästä syystä ovat jopa 30-50 prosenttia alhaisemmat kuin vastaavalla etäisyydellä muualla pääkaupunkiseudulla. Tulevaisuudessa lentokoneiden kehityksen myötä nämä alueet hiljenevät ja asuntojen ja tonttimaiden arvo kasvaa muuta uuttamaata rajummin. Nyt olisi oikea aika sijoittaa sinne, vai kuinka ?
Lentomelu alueelta asunto ?!?!
3
837
Vastaukset
- insinööri
En usko. Lentokoneet eivät kehity niin nopeasti.
- Ei kun kiinni
Suosittelen etenkin Maantiekylää.
- Lentokoneet alas!
Lentomelusta saadaan Hgissä "nauttia" vielä 100 vuotta. Koneet eivät kehity kuin pakon edessä, alalla menee muutenkin nihkeästi ja halpalentofirmat jylläävät.
Olemme purjehtijaperhe, emme lennä suunnilleen ikinä (viimeisimmästä lennosta aikaa 10 vuotta!). Ottaa pannuun kun tiettyinä aikoina myös täällä Ullanlinnassa koneet meluavat kuin sotatantereella. Sunnuntai -aamuisin klo 05:30 - 07:30 välillä melu on säännöllisesti karseaa. Ei puhettakaan, että voisi pitää ikkunaa auki tai istua aamukahvilla parvekkeella.
Lopettakaa ihmisten häiritseminen sieltä yläilmoista käsin, sanon minä. Varsinaista ääniterroria!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k363795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511724- 731379
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1751096Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84955
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41846Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49791- 39770