Aikuisopiskelu AMKISSA - Tule kertomaan omat kokemuksesi !

Saaannna

Heippa,

Haluaisin kuulla ihan mitä vaan kokemuksia aikuispuolen AMK - opiskelusta. Erityisen kiinnostunut olisin Jyväskylän tai Turun liiketalouden AMKeista. Olen 22-vuotias ja punnitsen kumpi olisi parempi vaihtoehto minulle, nuorten vaiko aikuisten puoli. Aikuispuolella saisi ainakin ilmeisesti itse enemmän valita mitä kursseja itse tunnet tarvitsevasi käydä ? Kuinka paljon jää etänä tehtäväksi ? Kuinka paljon koulua on ? Ja koulu on ilmeisesti vain iltaisin. Onkohan mahdollista sellainen, että valitsee sekä nuorten puolelta kursseja päivisin sekä aikuisten puolelta iltaopintoja? :O Työpaikka minulla olisi luultavasti vain pari päivää viikossa, joten aikaa opinnoille olisi päivisinkin....

Aikuispuolella on ilmeisesti oikeutettu opintotukeen samanlailla kuin nuortenkin puolella kunhan opintosuorituksia vain tulee tarvittava määrä?

Mietityttää myös miten minun ikäiseni sopeutuu... Onko nuorten puolella jo 22-vuotiaalle liian teinejä ja onko taas aikuispuolella pelkästään 40 ? Tosin ei se nyt sinäänsä ole ongelma, tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta olisi kiva tietysti aina saada uusia kavereita!

Jos joku valmistunut lukee tätä, kuinka kauan meni valmistumiseesi? :)

Risuja ja ruusuja, antakaa tulla vain !

1

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

Heippa. Eri kaupungissa ja eri alalla. Kuitenkin...eikös ne nuorimmat ole aloittaessaan 19-vuotiaita ? Eli näin nelikymppisen kannalta katsottuna en näe mitään ikä/kulttuurieroa.
      Sinuna menisin nuorten päiväpuolelle. Koulujen määrärahat supistuvat kokoajan ja tuntitarjonta pienenee. Tämä tarkoittaa sitä, että eilisen 4op kurssi onkin seuraavana vuonna 6op samoilla tuntimäärillä. Tuntien karsiminen ja opetuksen huononeminen kohdentuu iltaan ja aikuisopiskelijoihin. Valitse siis päivälinja, jotta saat laadukkaampaa opetusta.
      Aikuispuolella näyttää ikäharava olevan 25-55, noin. Meillä enimmäkseen päälle kolmekymppisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1945
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1588
    3. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      43
      1175
    4. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1060
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1049
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      129
      945
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe