Aikuisopiskelu AMKISSA - Tule kertomaan omat kokemuksesi !

Saaannna

Heippa,

Haluaisin kuulla ihan mitä vaan kokemuksia aikuispuolen AMK - opiskelusta. Erityisen kiinnostunut olisin Jyväskylän tai Turun liiketalouden AMKeista. Olen 22-vuotias ja punnitsen kumpi olisi parempi vaihtoehto minulle, nuorten vaiko aikuisten puoli. Aikuispuolella saisi ainakin ilmeisesti itse enemmän valita mitä kursseja itse tunnet tarvitsevasi käydä ? Kuinka paljon jää etänä tehtäväksi ? Kuinka paljon koulua on ? Ja koulu on ilmeisesti vain iltaisin. Onkohan mahdollista sellainen, että valitsee sekä nuorten puolelta kursseja päivisin sekä aikuisten puolelta iltaopintoja? :O Työpaikka minulla olisi luultavasti vain pari päivää viikossa, joten aikaa opinnoille olisi päivisinkin....

Aikuispuolella on ilmeisesti oikeutettu opintotukeen samanlailla kuin nuortenkin puolella kunhan opintosuorituksia vain tulee tarvittava määrä?

Mietityttää myös miten minun ikäiseni sopeutuu... Onko nuorten puolella jo 22-vuotiaalle liian teinejä ja onko taas aikuispuolella pelkästään 40 ? Tosin ei se nyt sinäänsä ole ongelma, tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta olisi kiva tietysti aina saada uusia kavereita!

Jos joku valmistunut lukee tätä, kuinka kauan meni valmistumiseesi? :)

Risuja ja ruusuja, antakaa tulla vain !

1

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

Heippa. Eri kaupungissa ja eri alalla. Kuitenkin...eikös ne nuorimmat ole aloittaessaan 19-vuotiaita ? Eli näin nelikymppisen kannalta katsottuna en näe mitään ikä/kulttuurieroa.
      Sinuna menisin nuorten päiväpuolelle. Koulujen määrärahat supistuvat kokoajan ja tuntitarjonta pienenee. Tämä tarkoittaa sitä, että eilisen 4op kurssi onkin seuraavana vuonna 6op samoilla tuntimäärillä. Tuntien karsiminen ja opetuksen huononeminen kohdentuu iltaan ja aikuisopiskelijoihin. Valitse siis päivälinja, jotta saat laadukkaampaa opetusta.
      Aikuispuolella näyttää ikäharava olevan 25-55, noin. Meillä enimmäkseen päälle kolmekymppisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2534
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      285
      2237
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      144
      1194
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      993
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      898
    6. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      854
    7. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      830
    8. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71
      815
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      106
      808
    10. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      807
    Aihe