Kertokaahan kuinka vaikea päästä humanistiseen opiskelemaan logopediaa esim. Tampereelle? Minkälaista opiskelu sielä on? Onko "muuta" tietä opiskella puheterapeutiksi?
Logopedia
2
809
Vastaukset
- Mindi
Ensinnäkin Tampereelle ei ole tällä hetkellä mahdollista opiskella logopediaa pääaineena, vasta ensi keväänä on mahdollisuus pyrkiä Tampereelle opiskelemaan logopediaa. Elikkä tällä hetkellä Suomessa logopedian koulutukseen voi hakea ainoastaan Helsinkiin ja Ouluun. Ouluun otetaan muistaakseni 30 opiskelijaa vuosittain ja Helsinkiin 20 opiskelijaa (eli todella vähän!). Onneksi asiaan tulossa ensi kevänää jo helpotusta, sillä sekä Turkuun että Tampereelle on mahdollisuus hakea siis ensi keväänä (molempiin yliopistoihin otetaan luultavasti 10 opiskelijaa). Vielä ei siis voi sanoa oikein mitään Turun ja Tampereen valintamenettelyistä, sillä opintosuunnittelijat eivät itsekkään vielä tarkkaan tiedä sitä. Itse pyrin tänän keväänä Helsingin yliopistoon logopedian koulutukseen ja jäin 3.varasijalle ja piste-ero oli sisäänpäässeisiin vain 0,4. Voin sanoa,että sisään on vaikea päästä,sillä kilpailu on todella kovaa.Mutta jos sinulla riittää motivaatiota ja innostusta logopediaan tieteenalana, niin ei mikään estä sinua pääsemästä sisään. Hommia on vain paiskittava aivan älyttömästi opiskelupaikan eteen (ainakin minä paiskin), koska paikkoja todella on vähän. Ja yleensä kun logopedian koulutukseen pääsee, sieltä ei paikkoja hirveesti peruutella, joten tuo 3.varasija ei minulle paljon lohtua tuonut.Mutta uutta yritystä sitten vain ensi vuoteen.
Jos haluat tietää vielä lisää, niin vastailen mielelläni parhaan kykyni mukaan:)- Hoo
Tämä auttoi jo paljon!=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835979
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj473995- 1313993
- 693733
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72527Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332249- 272234
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4471838