Onko tämä Burn-out vai mikä?

Auttakaa joku :(

- Iltaisin ja välillä myös päivisin syke nousee välillä tosi korkeaksi. Siis pulssi semmoseks nopeeks ja "kovaks". Tästä syystä en saa nukuttua kunnolla.

- RIntakehässä välillä (myös esim. ennen tuota sydämen tykytystä) outo olo. Vähän semmonen ahdistava. Ei niinkään kipua, mut vähän sinnepäin. Polte, tai niin... en osaa kuvailla. Hengittäminen tuntuu raskaalta silloin ja tuntuu siltä, ettei oikein saa henkeä.

- En pysty keskittymään mihinkään ja kokoajan oon tosi väsynyt.

- Vatsassa välillä kipuja, vähän kuin ois perhosia vatsassa, mutta tää ei oo semmonen kutkuttavan jännityksen tunne, vaan tosi epämielyttävä pelko tai paniikimainen.

jne.

Auttakaa jooko joku. Pitäiskö mun hakea jotain apua? En tiedä onko tää psyykkistä vai fyysistä, mut jotenkin veikkaisin itse psyykkistä tai tarkemmin jotain ahdistusta, masennusta tai stressiä. Mun on kovin vaikea määritellä mistä johtuis, kun tunnen noita kaikkia kolmea samaan aikaa.

4

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

Lisään tähän vielä sen, että ole siis 27-vuotias nainen. En polta tai juo alkoholia. Elän suht terveellisesti ja olen normaalipainoinen. Verenpainet on tutkittu ja ne on matalat, hieman jopa liiankin matalat, jonka takia pyörtyilen helposti.
      Nyt olo on parmpi, tota sykkeen nousua ei enään oo niin usein, mutta vielä pari viikkoa sitten se oli ihan jokapäiväistä ja vähintään n. kerran tunnissa tapahtuvaa ellei jopa useammin.
      Pelkään vaan, että noi kohtaukset taas alkaa, kun tänään on ollut tota outoa fiilistä rintakehässä ja vatsassa. Myös keskittyminen on tänään ollut ihan nollassa. HUimausta (ja välillä päänsärkyä) on ollut paljon tällä viikolla. Useita kertoja päivässä meinaa pyörtyä. Väsymystä on paljon. Voihan tää olla jotain fyysistäkin? Joku alhanen hemoglobiini tai joku? Onko kenelläkään kokemuksia?

• ei mitään

Mulla on ahdistushäiriö ja masennus.

Oireet on monenkirjavat. Masennus saattaa usein tulla vaivihkaa ja vasta fyysiset oireet paljastavat sen.

Mulla fyysisiä oireita on mm. tuo paniikin tunne vatsassa ja koko kehossa, oksettaa, rintakehää ja palleaa ahdistaa jatkuvasti, sydämenlyönnit tuntuu niin voimakkaina joskus että pyörin ja potkin vaan sängyssä. Hengittäminen myös tuntuu siltä että ilmaa ei saa vaikka hengittäisikin ihan joogahenfitystä(palleasta asti).

Pyörryttää ja huimaa myös. Keskittymiskyky on tosi huono, en ole esim. vuosiin lukenut yhtä kokonaista kirjaa. Unettomuus on paha. Väsymys kova, jos ei ole töitä niin en nouse sängystä. Jne.

Hakeuduhan lääkärille. Oletko tehnyt nettitestejä, googlaa Beckin masennustesti ja DEPS-seula, ne antaa vähän osviittaa missä mennään.

• Hengittäminen raskas

Jos huomaa hengittämisessä outoutta, silloin kannattaa ilman muuta kiinnittää huomiota sisäilmaan jota hengittelee päivät pitkät. Usein koneellisessa tuuletuksessa olevassa huoneistossa ei tule tarpeeksi korvausilmaa ja keuhkot reagoi siihen. Vähän sama kuin minigrip pussista poistaisi ilmaa hyvin hitaasti, tai uisi meren syvyyksiin. Silloin ikkuna äkkiä auki niin jonkin ajan kuluttua helpottaa. Jos ei sitten voi miettiä muita syitä.

• mulla kans

Selkeä stressin aiheuttama hyperventilaatio (Googleta)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      128
      4639
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      29
      3377
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3305
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      47
      2979
    5. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      2935
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2819
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      18
      2580
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2315
    9. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      9
      2169
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    Aihe