Stadinasunnot Lallukankuja 1, Myllypuro

Bukka bukka

Mitenkä innokkaita hakijoita tänne on ja missä tilanteessa olette?

Itse päälle kolmekymppinen ja työkyvytön toistaiseksi. Muuttouhka olisi tammi-helmikuun taitteessa kun vuokrasopimus päättyy. Haaveissa olisi 53-60m2 kaksio vaikka yksin asuntoa haenkin. Ihan tulevaisuus tässä mielessä.

Harmi ettei Länsisatamankadulta tullut asuntoa, mutta helposti täältäkin pääsee liikkumaan ja hyvät ulkoilumaastot. Ja bonarina on, että alue kehittyy vaikka kuinka!

253

6168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+8

      Mulle Myllypuro on outoa seutua ja siksi vielä harkitsen hakua. Tuo alue ei ole mulla toiveissa hakemuksessakaan. Uusi asunto tietenkin houkuttaa ja tosi edullinen vuokra verrattuna esim. Länsisatamankadun vuokriin. Kauhea kiire ei vielä kuitenkaan ole, vuokrasopimusta on vielä jonkun aikaa jäljellä.

      • Bukka bukka

        Ei kannata suotta väheksyä. Oikein hyvät palvelut löytyy läheltä ja samanlaista tuolla on kuin muissakin vanhojen lähiöiden tuntumissa. Ja eipä sitä kaikilla ole varaa hirveästi valita asuinpaikkaansa.

        Tosin itseäkin kiinnostaisi syksyllä valmistuva Käpylän kohde, juna-asema ihan siinä vieressä ja bussitkin kulkevat todella hyvin. Hyvä ruoka-kauppa löytyy myös siitä kulmilta.

        Vallilan kohde on paikkana taas todella loistava, mutta eiköhän sinne ole ihan yhtä kova hinku kuin Jätkäsaareen. Sinne haluaisin itsekin jos voisi valita. Tosin asunnoton tässä joutuu olemaan kuukauden jos tohon Myllypuron kohteeseen pääsee. Jos ei, niin kauemmin. Välillä elämä on aika ulostetta.


      • 3+8
        Bukka bukka kirjoitti:

        Ei kannata suotta väheksyä. Oikein hyvät palvelut löytyy läheltä ja samanlaista tuolla on kuin muissakin vanhojen lähiöiden tuntumissa. Ja eipä sitä kaikilla ole varaa hirveästi valita asuinpaikkaansa.

        Tosin itseäkin kiinnostaisi syksyllä valmistuva Käpylän kohde, juna-asema ihan siinä vieressä ja bussitkin kulkevat todella hyvin. Hyvä ruoka-kauppa löytyy myös siitä kulmilta.

        Vallilan kohde on paikkana taas todella loistava, mutta eiköhän sinne ole ihan yhtä kova hinku kuin Jätkäsaareen. Sinne haluaisin itsekin jos voisi valita. Tosin asunnoton tässä joutuu olemaan kuukauden jos tohon Myllypuron kohteeseen pääsee. Jos ei, niin kauemmin. Välillä elämä on aika ulostetta.

        Kyse ei ole väheksynnästä, ehkä pitäisi vaan käydä tutustumassa alueeseen. Esim. siskon mies on Myllypurosta ja hänen vanhempansa asuvat siellä vieläkin. Ovat viihtyneet tosi hyvin. Ja metrohan olisi kyllä kätevä. Mutta mieluummin nuo asunnot niille joilla on kovempi tarve. Mulle kelpaisi kyllä joku vanhakin asunto sitten lähempänä muuttouhkaa. Tuo Vallilan talo muakin kiinnostaa eniten noista uusista kohteista. Siinä on vaan aika vähän asuntoja ja kuten sinäkin arvelit, niin varmaan kova hinku monella muullakin sinne. Mutta toivottavasti saat asunnon mahd. pian.


    • haluu myllikään

      Minä ainakin olen innokas! Olis onnenpotku kun sais sieltä kaksion 55-60 neliötä, Se on ihan hyvä paikka. Tilanne on että, olen hakenut pienenpää asuntoa jo helmikuusta lähtien, asun yksin 98 neliöisessä asunnossa,vuokra on reilusti yli tonnin, ja kun en saa tukia siihen, niin tuntuu vähän kohtuuttomalta.....siis onnellinen oisin jos pääsisin , ja aionkin laittaa sellaset sepustukset heille ,näistä "muka" isojen asuntojen pulasta !!

    • Myllikän Epikuros

      Asunnot pitäisi jakaa vain lähellä asuville. Ja esimerkiksi itse olen kaikkein eniten asunnon tarpeessa, joten minulla tulee olla oikeus ja mahdollisuus valita asuntoni ensin.

      • pera4

        MIKSI?


    • Bukka bukka

      Ja päivitystä sen verran että vesimaksuista annettiin kylmälle sekä lämpimälle vedelle kuutiohinnat (joita en nyt valit. muista), eli toimistollakin oltiin sitä mieltä että vain kulutuksen mukaan maksetaan. Ei ole kuulemma vesiennakkoa, mutta ei osannut varmasti sanoa. Lähempänä valmistumista saa tietää sitten aluetoimistosta.

      Onkos porukka jo laittanut hakemuksia?

      • ...............

        Moikka. Täällä yksi vanhempien luona asuva opiskelija. Laitoin hakemuksen kaikkia yksiöitä varten, toivottavasti tärppää! Hakemus ollut "erittäin kiireellisenä" jo reilu 6kk.


    • elen rastin

      Me ollan pariskunta 1 tarhaikäinen lapsi. Mies asuu/työskentelee tällä hetkeellä vielä toisella paikkakunnalla mutta halutaan muutta yhteen ja lopetaa toi etäsuhde. Suunnitelmissä on myös toinen lapsi joten minun nykyinen VVO-n kaksio tulee olemaan meille kolmelle(neljälle) liian ahdas.
      Toivealueeni olisi Länsi-Helsinki (koska työpaikka siellä) mutta uudet asunnot ja edullinen vuokraa houkuttelevat.

      • elen rastin

        Eli haettiin siis kolmioita mutta hakemuksessa lukee, että neliönki ottaisime vastaan tulevaisuutta ajattellen.


      • anneli65
        elen rastin kirjoitti:

        Eli haettiin siis kolmioita mutta hakemuksessa lukee, että neliönki ottaisime vastaan tulevaisuutta ajattellen.

        Minäkin olen yrittänyt hakea jo useampana päivänä,ei vaan haku onnistu. tukossako vai mikä mättää??????


    • Asuntoa mmm

      Itse laitoin tänään haluamani asunnot hakuun. Ilmoitus tuli että "onnistuneesti vastaanotettu" Meinaan kyllä vielä asian tarkistaa viikonloppuna kirjautumalla asiointipalveluun.

      Nyt ei ole pankkitunnuksia niin ei voinut. minulla oli siis voimassaoleva hakemus siellä pohjalla.

    • onks tietoa

      Minäkin olen miettinyt sinne hakemista mutta tuo kehä I:n läheisyys mietityttää. On se sen verran tiheäliikenteinen väylä että melua piisaa. Onkohan sinne tulossa mitään meluaitaa. Tietääkö kukaan?

      • Dillingerrr

        Höpö höpö. Asun itse ihan erään samanlaisen valtaväylän aivan juuressa, eikä tuo haittaa yhtään mitään. Eihän se ihan siinä naaman edessä kehäkään ole. Mitään varsinaista meluaitaa ei tule.

        Onkos ketään käynyt varsinaisesti paikanpäällä?


      • Kävelen ohi usein

        Kehä I melu on aika kova, koska nopeusrajoitus on 80 km/h ja liikennettä on paljon. Ikkunan auki pitäminen ei tule onnistumaan. Ikkuna kiinni tuskin kuuluu sisään, luultavasti otettu huomioon rakennettaessa.


      • heebo2
        Kävelen ohi usein kirjoitti:

        Kehä I melu on aika kova, koska nopeusrajoitus on 80 km/h ja liikennettä on paljon. Ikkunan auki pitäminen ei tule onnistumaan. Ikkuna kiinni tuskin kuuluu sisään, luultavasti otettu huomioon rakennettaessa.

        80km/h??? kyllä tossa 60km on nopeusrajoitus... eri asia sitten paljoako siinä ajetaan ja valoristeys kyllä hidastuttaa


    • vaihturi3

      Asun jo Hekan asunnossa ja hain tänne vaihtoa, koska nykyinen asunto on väärän kokoinen. En ole koskaan vaihtanut asuntoa, joten on vähän epäselvää, että tulisiko minulla olla voimassaoleva isännöitsijätodistus, jotta vaihtohakemustani uudiskohteeseen voitaisiin edes käsitellä? Oman alueeni toimistossa sanoivat, että eivät todellakaan huoli sinne vaihtohakemuksia ennen, kuin kyseinen paperi on maksettu ja olemassa.

      • sirpukka1

        Asunnonvaihtoon vaaditaan voimassa oleva isännöitsijän lausunto, saat sen oman alueen toimistosta ja se maksaa 40e.


      • vaihturi3
        sirpukka1 kirjoitti:

        Asunnonvaihtoon vaaditaan voimassa oleva isännöitsijän lausunto, saat sen oman alueen toimistosta ja se maksaa 40e.

        Niin vaaditaan, tiedän kyllä - ihmettelin vain, tuleeko se olla olemassa jo ennen kuin vaihtoasuntoa edes on tiedossa, eli olenko mukana uudiskohteen haussa, jos todistusta ei vielä siinä hakuvaiheessa ole. Hankkisin sen tietysti mieluummin vasta, kun vaihdokasta tarjotaan, sillä paperi ei ole voimassa kuin vuoden, eikä ole mitään takeita, että vuodessa saisi kelvollista vaihtoasuntoa.


      • sirpukka1
        vaihturi3 kirjoitti:

        Niin vaaditaan, tiedän kyllä - ihmettelin vain, tuleeko se olla olemassa jo ennen kuin vaihtoasuntoa edes on tiedossa, eli olenko mukana uudiskohteen haussa, jos todistusta ei vielä siinä hakuvaiheessa ole. Hankkisin sen tietysti mieluummin vasta, kun vaihdokasta tarjotaan, sillä paperi ei ole voimassa kuin vuoden, eikä ole mitään takeita, että vuodessa saisi kelvollista vaihtoasuntoa.

        Haku aktivoituu vasta sen jälkeen kun isännöitsijän lausunto on näytetty (ottavat siitä kopion toimistolle). Pitää olla jo siinä vaiheessa kun haet uudiskohteeseen.


      • vaihturi3
        sirpukka1 kirjoitti:

        Haku aktivoituu vasta sen jälkeen kun isännöitsijän lausunto on näytetty (ottavat siitä kopion toimistolle). Pitää olla jo siinä vaiheessa kun haet uudiskohteeseen.

        Itseasiassa luotettava lähde kertoi, että uudiskohdehaussa ei vaihtajalla vielä hakuvaiheessa tarvitse olla isännöitsijälausuntoa, ollakseen mukana haussa. Eri asia on, kun hakee sisäistä vaihtoa tavallisesti vanhoihin kohteisiin.


      • Vaihtoa harkitseva

        Kun asut Hekan asunnossa ja haluaisit vaihtaa uuteen kohteeseen, voit hakea asuntoa ilman isännöitsijän todistusta. Jos asuntoa tarjotaan,niin silloin tarvitset isännöitsijän todistuksen. Jos haet vanhoihin kohteisiin,niin silloin pitää isännöitsijätodistus olla heti,muuten eivät vaihtoa käsittele. Olen kysynyt tämän asuntotoimistosta Ruoholahdesta.


    • Bukka bukka

      Kävin tänään katsomassa taloja siinä pihamaalla. Etenkin sisäpiha oli todella kotoisan näköinen, siinä on todella sellainen kylämäinen fiilis. Pihalla on siis omistus- ja/tai vuokrarivareita (ei siis kaupungin). Ei voi lainkaan valittaa näkymästä. Liikenenneyhteydetkin on lähempänä mitä karttaa katsoen voisi kuvitella. Ainoastaan isompien asuntojen parvekkeet/ikkunat osoittaa kehälle päin.

      • asuntox

        Pihalla heti terassien edessä kulkee "pihakatu" jota pitkin autot ajaa talon alla olevaan paikoitukseen. Ei kovin lapsiystävällinen piha. Itse en ainakaan pienten lasten kanssa muuttaisi.
        Talon edessä/pihalla rivarit heti kadun toisella puolella.
        60 neliöisten kaksioiden parvekkeet kehällepäin muut sisäpihalle. Jospa muut ensi vuoden puolella valmistuvat olisivat paremmin suunniteltu tuon pihan suhteen.


    • Partajeesus69

      Ei se "pihakatu" ole kuin hassu kinttupolku. Ihmetyttää kyllä että mikseivät laittaneet toiselle puolelle sitä sisäänkäyntiä.

      Se sisäpiha oli kyllä muuten oikein mukava. Lapsia sinne ei pitäisi päästää lainkaan. Siis asumaan.

    • tietoa

      Koskahan noista ilmotellaan? Kertokaa jos tärppää ja millä taustoilla, hauska kuulla miten menee!

      • Zoom

        Somppu?


    • Stadilainen vm65

      Itse olen tilanteessa jossa avioero pukkaa päälle ja nyt haen kyseisestä mestasta asuntoa. Sas nähdä tärppääkö sittenpähän Tammikuussa tuonkin näkee :D

    • utelias vaan

      Onko kukaan vaihtajista saanu vielä tarjousta?

    • Miz

      Ainakin sain itse asuntotarjouksen tänään ja olin todella yllättynyt siitä. Olen siis hakenut jo 1,5v. Hain siis 4h asuntoa ahtauden takia. Muutamme mieheni kanssa 2 lapsen kanssa sinne. Mikä on veikkaus valmistuuko kerrostalo ajoissa? :)
      Ihan uudenlainen tilanne ja jännittää!

      • jännitystä ilmassa

        Onneks olkoon asunnosta :) Oletko käynyt katsomassa taloa? Onhan tässä vielä aikaa valmistumiseen. Itse en tiedä valmistumisaikataulusta muuta kuin tuon että helmikuussa pitäisi olla muuttovalmis.

        Onko muita tarjouksen saaneita? Milloinkohan alkaa muillekin kuin vaihtajille tulla ilmoituksia. Voisiko jo ensi viikolla aloittaa jännittämisen tai onko joku jo saanut tietoa asunnosta.


      • aikaa1

        Mihin aikaan ilmotukset tulee ja miten, siis sähköpostilla vai soittavatko? Osaan olla valmiina jos on joku tietty soitteluaika.


      • Hakija
        aikaa1 kirjoitti:

        Mihin aikaan ilmotukset tulee ja miten, siis sähköpostilla vai soittavatko? Osaan olla valmiina jos on joku tietty soitteluaika.

        Sähköpostilla ja tekstiviestillä, meille tuli myöhään iltapäivällä.


      • aikaa1
        Hakija kirjoitti:

        Sähköpostilla ja tekstiviestillä, meille tuli myöhään iltapäivällä.

        Tuliko teille asiointikansioon jotain merkintöjä ennen tätä vai tuliko sähköposti ihan yllättäen?


      • Hakija.
        aikaa1 kirjoitti:

        Tuliko teille asiointikansioon jotain merkintöjä ennen tätä vai tuliko sähköposti ihan yllättäen?

        Asiointikansioon ei tullut muutoksia, vaan viesti tuli täysin yllättäen.

        Pääseeköhän asuntoa katsoamaan ennen päätöksen tekemistä? Tietääkö joku?


      • hakija
        Hakija. kirjoitti:

        Asiointikansioon ei tullut muutoksia, vaan viesti tuli täysin yllättäen.

        Pääseeköhän asuntoa katsoamaan ennen päätöksen tekemistä? Tietääkö joku?

        Korjaan, asiointikansioon tuli muutoksia mutta pienellä viiveellä, joten tarjousviesti tuli ennen näitä muutoksia.

        Sekin nyt selvisi, ettei asuntoja pääse katsomaan ennen sopimuksen kirjoittamista. Pitää toivoa että on edes vähän selllanen kun luvattu.


    • hip

      Hei vaan kaikille!

      Olen tässä miettinyt, että kun noista stadin asuntojen uudiskohteista voi hakea kohdekohtaisesti vain 20 asuntoa. Uusissa taloissa on esim. noin 30 kaksiota, joista kohdekohtaisesti hain 20:tä, mutta olenko kuitenkin mukana myös kaikkien muidenkin kaksioiden haussa, jos oma hakemukseni käsittää kaikki mahdolliset kaksiot alueesta ja vuokrasta riippumatta? Kun jos kerran haussa ovat mukana kaikki vanhatkin hakijat ja hakemukset. Tämän perusteella, mitä ideaa kohdekohtaisella haulla on? Mietinpähän vain... :)

      • hojo

        Itsekin joskus tuota olen miettinyt, mutta olen aika varma, että todellisuudessa nuo uudiskohteet jaetaan vain noiden kohdekohtaisten hakemusten perusteella. Ihan sama mitä siellä sivuilla lukee. Tai ehkä yhden kämpän muodon vuoksi antavat jollekin joka ei ole hakenut niitä, mutta jolla on alue hakemuksessa ettei voida syyttää valehtelusta :)


      • jännitystä ilmassa

        Hyvä kysymys. Stadinasunnot ei tuota ole selvästi sivuillaan ilmoittanut, joten kannattaa melkein kysäistä sieltä miten he toimivat asiassa. Olen kyllä Hojon kanssa samaa mieltä, että tarjoavat kuitenkin kohdekohtaisten hakemusten perusteella uudiskohteet.

        Ilmeisesti kovin moni ei ole vielä tarjousta saanut.


      • hip
        jännitystä ilmassa kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Stadinasunnot ei tuota ole selvästi sivuillaan ilmoittanut, joten kannattaa melkein kysäistä sieltä miten he toimivat asiassa. Olen kyllä Hojon kanssa samaa mieltä, että tarjoavat kuitenkin kohdekohtaisten hakemusten perusteella uudiskohteet.

        Ilmeisesti kovin moni ei ole vielä tarjousta saanut.

        Toivottavasti tarjoavat ainakin suurimman osan asunnoista kohdekohtaisille hakijoille, sillä sehän kertoo mielestäni hakijan aktiivisuudesta asunnon etsimisessä, jos kohdekohtaiseen hakuun osallistuu erikseen.

        Täällä odotellaan tarjousta kaksiosta jännityksellä :)

        Olisi mukava tietää, kuinkahan paljon näihin asuntoihin on hakijoita. Onko kellään tietoa, ilmoitetaanko uudiskohteiden hakijamäärät jossain?


    • hopeful

      Minä hain kolmiota ja odotan sormet ja varpaat ristissä että tärppäis!! Tällä hetkellä 53 neliön kaksiossa neljä henkee joista lapset kohta teinejä :((

    • Rakas johtaja

      Kaikki ko. alueen sisältävät voimassa olevat hakemukset huomioidaan myös uudiskohteissa. Että tavallaan hakemuksia on hyvin paljon enemmän mitä nuo tähän kohteeseen suoraan tulleet. Lukee myös firman sivuilla ja näin sanoiva toimistossa. Tosin mitään tasa-arvoa näissä jakoperusteissa ei todellisuudessa ole.

      • rikas johtaja

        Eipä muuten huomioida! Juuri ennen joulua toimistolla sanoivat, että vain uudiskohteeseen hakevat ovat mukana valinnoissa.

        Mutta se, millä perusteella jakavat asunnont, onkin sitten toinen juttu; ensin sukulaiset, ystävät ja kylänmiehet, sitten ehkä, ehkä muutama asunnon tarvitsija.


      • Rakas ylijohtaja
        rikas johtaja kirjoitti:

        Eipä muuten huomioida! Juuri ennen joulua toimistolla sanoivat, että vain uudiskohteeseen hakevat ovat mukana valinnoissa.

        Mutta se, millä perusteella jakavat asunnont, onkin sitten toinen juttu; ensin sukulaiset, ystävät ja kylänmiehet, sitten ehkä, ehkä muutama asunnon tarvitsija.

        Mun kanta on aina oikein. Mulle sanoivat monta kertaa että kyllä aktiiviset hakemukset kaikki huomioidaan jos alue on hakemuksessa. No joo, ei tuota oikeasti kukaan valvo että miten ne asunnot jaetaan. Silmänlumeeksi laitetaan että jotain sääntöjä noudatetaan, mutta paskan marjat!


    • pitäis tehdä jotain

      Miksi kaupungin vuokra-asuntojen saantiperusteet on näin salamyhkäisiä. Ihan kuin oltaisiin entisessä korruptio Neuvostoliitossa. Kyllähän siellä täytyy olla jotkut säännöt millä ne asuntosihteerit niitä asuntoja jakaa esim. kuinka monta prosenttia ns. parempituloisia ja vastaavasti niitä sosiaalitapauksia ja sitten loput tavallisia pieni/keskituloisia palkansaajia. Kummallista on myös se, ettei asunnontarve tunnu vaikuttavan tilanteessa jossa esim. jo pitkään ollut asunnottomana ja hakemus ollut jo vuosia sisällä. Ei ymmärrä tätä.

      Miksi tämä on niin vaikeaa järjestää paremmin ja tarpeen mukaisesti. Tilanne rupeaa olemaan jo ihan kaoottinen ainakin Helsingissä, josta ei millään saa kohtuuhintaista asuntoa muualta kuin kaupungin vuokra-asunnoista.

      • kämppää vailla

        Juurikin näin. Ja tämä taho on vielä verovaroin pyörivä julkinen taho.

        Asuntosihteerit tosiaan jakavat asuntoja hyvä veli -asenteella.


    • Maija123

      Tarjosivat loppuviikosta kolmiota meille, emme asu Stadin asunnoissa ennestään. Mietityttää vaan, kun on tuntematon alua ja aivan Kehä ykkösen vieressä...

      • piupau1

        Olitteko hakeneet tätä kolmiota nimenomaan tästä uudiskohteesta vai oletteko olleet "asuntojonossa" ennestään? Olisi myös mielenkiintoista tietää perhekoostanne ja asunnontarpeestanne (luokittelu erittäin kiireellinen, kiireellinen, tai asunnon tarpeessa)?


      • Maija123
        piupau1 kirjoitti:

        Olitteko hakeneet tätä kolmiota nimenomaan tästä uudiskohteesta vai oletteko olleet "asuntojonossa" ennestään? Olisi myös mielenkiintoista tietää perhekoostanne ja asunnontarpeestanne (luokittelu erittäin kiireellinen, kiireellinen, tai asunnon tarpeessa)?

        Olemme olleet viime keväästä jonossa, mutta haimme niin Jätkäsaareen kuin tähänkin uudiskohteeseen erillisessä haussa. Jätkäsaari olisi ollut mieluisempi, vaikka tämä onkin halvempi ja saimme paljon enemmän neliöitä halvemmalla.

        Asuntotarve oli kiireellinen koska nykyinen asuntomme (kaksio) on pieni Stadin asuntojen mielestä kolmelle (kaksi aikuista pieni lapsi), suoraa muuttouhkaa ei ollut.


      • Saija567
        Maija123 kirjoitti:

        Olemme olleet viime keväästä jonossa, mutta haimme niin Jätkäsaareen kuin tähänkin uudiskohteeseen erillisessä haussa. Jätkäsaari olisi ollut mieluisempi, vaikka tämä onkin halvempi ja saimme paljon enemmän neliöitä halvemmalla.

        Asuntotarve oli kiireellinen koska nykyinen asuntomme (kaksio) on pieni Stadin asuntojen mielestä kolmelle (kaksi aikuista pieni lapsi), suoraa muuttouhkaa ei ollut.

        Onpa hassua taas. Meidän perhe, vanhemmat yksi lapsi, toinen tulossa, eli keväällä nelihenkinen perhe, asunnon tarve siis erittäin kiireellinen ja asumme ahtaasti 40 neliön kaksiossa. Ei meille vaan ole mitään asuntotarjousta tullut. Jonoahan Stadin asunnoissa ei ole, mutta hakemus on meillä ollut myös vuoden päivät sisällä.


        Ei kannata ottaa asuntoa, näin ehkä me tai joku muu halukas saisi asunnon.


      • maija123451
        Saija567 kirjoitti:

        Onpa hassua taas. Meidän perhe, vanhemmat yksi lapsi, toinen tulossa, eli keväällä nelihenkinen perhe, asunnon tarve siis erittäin kiireellinen ja asumme ahtaasti 40 neliön kaksiossa. Ei meille vaan ole mitään asuntotarjousta tullut. Jonoahan Stadin asunnoissa ei ole, mutta hakemus on meillä ollut myös vuoden päivät sisällä.


        Ei kannata ottaa asuntoa, näin ehkä me tai joku muu halukas saisi asunnon.

        Miksi ei kannata?
        Eipä näistä kannata kieltäytyä, koska sitten voi hakea vaihtoa toiseen ja on huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada mieleinen...


      • mitä
        Maija123 kirjoitti:

        Olemme olleet viime keväästä jonossa, mutta haimme niin Jätkäsaareen kuin tähänkin uudiskohteeseen erillisessä haussa. Jätkäsaari olisi ollut mieluisempi, vaikka tämä onkin halvempi ja saimme paljon enemmän neliöitä halvemmalla.

        Asuntotarve oli kiireellinen koska nykyinen asuntomme (kaksio) on pieni Stadin asuntojen mielestä kolmelle (kaksi aikuista pieni lapsi), suoraa muuttouhkaa ei ollut.

        Laitoitteko toiveisiin kaikki kolmiot vai vaan tietyt asunnot?


      • maija2
        mitä kirjoitti:

        Laitoitteko toiveisiin kaikki kolmiot vai vaan tietyt asunnot?

        Kolmioita sen verran kuin pystyi hakuun laittamaan, pyrittiin valitsemaan toisesta päästä taloaja fiksuja pohjia.


      • mitä
        maija2 kirjoitti:

        Kolmioita sen verran kuin pystyi hakuun laittamaan, pyrittiin valitsemaan toisesta päästä taloaja fiksuja pohjia.

        Me laitettiin vaan ne kattohuoneistot, muut ei kiinnostaneet kun vähän huonoja pohjia. Kattohuoneistoissa sentään tilaa.


      • mummu
        mitä kirjoitti:

        Laitoitteko toiveisiin kaikki kolmiot vai vaan tietyt asunnot?

        Laitoin hakuun puolet kolmioita puolet isoja kaksioita, pohjista viis...kunhan saisi,että pääsis halvempaan asuntoon.


      • en muuta

        Kannattaa käydän paikan päällä kuuntelemassa ihanaa konserttia. Joka soi vuoden jokaisena päivänä...ei minkäänlaista meluaitaa tällä hetkellä ole rakennettu...itse kävin toissa päivä kuuntelemassa n. 7-8 aikoihin mitä odottelin bussia...siinä kyllä nousee verenpaine ja elinikä lyhenee huomattavasti


      • ei kiitti
        en muuta kirjoitti:

        Kannattaa käydän paikan päällä kuuntelemassa ihanaa konserttia. Joka soi vuoden jokaisena päivänä...ei minkäänlaista meluaitaa tällä hetkellä ole rakennettu...itse kävin toissa päivä kuuntelemassa n. 7-8 aikoihin mitä odottelin bussia...siinä kyllä nousee verenpaine ja elinikä lyhenee huomattavasti

        Ihan törkee meteli Kehä I:ltä koska ei meluaitaa.

        Leipäjono kiemurtelee Liikuntamyllyltä lähes talon nurkille asti, joten kaikenlaista ulkoilmabaarin porukkaa siinä nurkilla notkuu.

        Turha edes haaveilla muuttamisesta noille huudeille!


      • mummu
        ei kiitti kirjoitti:

        Ihan törkee meteli Kehä I:ltä koska ei meluaitaa.

        Leipäjono kiemurtelee Liikuntamyllyltä lähes talon nurkille asti, joten kaikenlaista ulkoilmabaarin porukkaa siinä nurkilla notkuu.

        Turha edes haaveilla muuttamisesta noille huudeille!

        Minä sain tänään asuntotarjouksen sieltä, ja olen ONNELLINEN :) ei se leipäjono kotiovelle ylety ...ja meteli on liioteltua.....ja baariporukkaa nyt notkuu jokapaikassa, varsinkin keskustan alueilla.


      • asu
        mummu kirjoitti:

        Minä sain tänään asuntotarjouksen sieltä, ja olen ONNELLINEN :) ei se leipäjono kotiovelle ylety ...ja meteli on liioteltua.....ja baariporukkaa nyt notkuu jokapaikassa, varsinkin keskustan alueilla.

        Saitko kaksion vai kolmion?


      • mummu
        asu kirjoitti:

        Saitko kaksion vai kolmion?

        kaksion 60m2


      • Myllytonttu
        ei kiitti kirjoitti:

        Ihan törkee meteli Kehä I:ltä koska ei meluaitaa.

        Leipäjono kiemurtelee Liikuntamyllyltä lähes talon nurkille asti, joten kaikenlaista ulkoilmabaarin porukkaa siinä nurkilla notkuu.

        Turha edes haaveilla muuttamisesta noille huudeille!

        Kyllä kiitos! Kehä I:n melu ei kuulu lainkaan sinne sisäpihalle, kun se talohan on itsessään meluaita (vai luuletko tosissasi että sinne talon eteen rakennettava meluaita vaikuttaisi millään lailla?) ja se leipäjono tuskin sen Kehän toiselta puolelta talon nurkille ulottuu... Talo sijaitsee erillään varsinaisesta Myllikän keskuksesta ja metrosta, siinä pientaloalueen kupeessa joka on varsin rauhallista aluetta.


    • Ymmärtekää

      Ainoa mikä merkitsee Stadin asuntoihin valinnoissa on sopiiko sosiaalirakenteeseen, joka on näihin taloihin määritelty.
      Hakemus sisään ja arpaonnea ;)

    • Jape1

      Monet helsinkiläiset nelihenkisetkin perheet asuvat nykyään kaksioissa eli vanhemmat toisessa ja lapset toisessa huoneessa. Erityisesti kantakaupungissa tämä on melko yleistä. Helsingin kaupungilla yhtenä tärkeänä valintakriteerinä on se aiemmin mainittu sosiaalinen rakenne sisältäen myös eri ikäluokat ja perhekoot. Eli tavoitteena on ettei koko kortteli ole täynnä pelkästään hyvätuloisia, pienituloisia, työttömiä tai sossun asiakkaita. Jos asuu jo ennestään kaupungilla voi vaihtoa isompaan/pienempään asuntoon hakea helposti asukkaiden kesken kyseisen tarpeeseen luodun Facebook-ryhmän kautta.

      • mietin vain

        Onko ennen vuotta 2008 ollut tuo sosiaalinen rakenne kaupungin vuokra-asunnoissa sitten niin, että korttelin enemmistö on ollut jotain tiettyä ryhmää. En oikein usko. Jollain pahamaineisimmilla alueilla ehkä mutta pääosin koko kaupungissa ei varmaan.

        Kiinnostaa tietää miten näihin uudiskohteisiin tämä sosiaalinen rakenne muotoutuu. Onko esim. Jätkäsaaressa ja Arabianrannassa erilainen rakenne kuin Myllypuron, Vuosaaren, Kontulan kohteissa esimerkiksi. Eli onko tällä uudistuksella tullut jotain muutosta vai kohdentuuko ns. paremmat alueet pääasiassa kuitenkin jollekin tietylle ryhmälle vaikkei niin saisi tapahtua tuon sosiaalirakenteen jakautumisperiaatteen vuoksi.


      • kämppää vailla
        mietin vain kirjoitti:

        Onko ennen vuotta 2008 ollut tuo sosiaalinen rakenne kaupungin vuokra-asunnoissa sitten niin, että korttelin enemmistö on ollut jotain tiettyä ryhmää. En oikein usko. Jollain pahamaineisimmilla alueilla ehkä mutta pääosin koko kaupungissa ei varmaan.

        Kiinnostaa tietää miten näihin uudiskohteisiin tämä sosiaalinen rakenne muotoutuu. Onko esim. Jätkäsaaressa ja Arabianrannassa erilainen rakenne kuin Myllypuron, Vuosaaren, Kontulan kohteissa esimerkiksi. Eli onko tällä uudistuksella tullut jotain muutosta vai kohdentuuko ns. paremmat alueet pääasiassa kuitenkin jollekin tietylle ryhmälle vaikkei niin saisi tapahtua tuon sosiaalirakenteen jakautumisperiaatteen vuoksi.

        En tiedä, mutta alkaa ottamaan pattiin, kun kämppää ei kuulu, Toiset täällä briljeeraa, ettei edes tosissaan hakenut tai ei tiedä hyväksyykö tarjouksen, kun me ollaan toista vuotta yritetty saada isompaa, halvempaa ja toimivampaa asuntoa!


      • JAu
        mietin vain kirjoitti:

        Onko ennen vuotta 2008 ollut tuo sosiaalinen rakenne kaupungin vuokra-asunnoissa sitten niin, että korttelin enemmistö on ollut jotain tiettyä ryhmää. En oikein usko. Jollain pahamaineisimmilla alueilla ehkä mutta pääosin koko kaupungissa ei varmaan.

        Kiinnostaa tietää miten näihin uudiskohteisiin tämä sosiaalinen rakenne muotoutuu. Onko esim. Jätkäsaaressa ja Arabianrannassa erilainen rakenne kuin Myllypuron, Vuosaaren, Kontulan kohteissa esimerkiksi. Eli onko tällä uudistuksella tullut jotain muutosta vai kohdentuuko ns. paremmat alueet pääasiassa kuitenkin jollekin tietylle ryhmälle vaikkei niin saisi tapahtua tuon sosiaalirakenteen jakautumisperiaatteen vuoksi.

        Eiköhän tuo rakenne tarkoita tässä yhteydessä sitä, että on juuri mahdollisimman hyvin edustettuna eri sosiaaliluokat. Tosiaan vuokrathan on aika kovia niin maksukykyiset etusijalla..


    • Näin on

      Ainakin kantakaupungin uudiskohteet ovat kalliimpia ja se vaikuttanee siinä mielessä että pienituloisimmilla yksin asuvilla ei ole niihin varaa. Esim. kaupungin uusien Jätkäsaaren kaksioiden vuokra vuodenvaihteen korotusten jälkeen yli 800e kun Lallukankujalla saman kokoisesta pulittaa 660e.

    • Utelias2

      Hei te jo asunnon saaneet,voitteko laittaa sukunimen ekan kirjaimen :)

      Yritän selvittää onko asunto mennyt multa ohi jo... Siis jos jakavat tiedon valituille aakkosjärj.

      • hip

        Tuskin jakavat aakkosjärjestyksessä..tai ainakaan en halua uskoa että jakaisivat koska silloin multakin on mennyt jo jako ohi.. :D Ehkä ennemmin rappu kerrallaan, A-rappu ensin jne? Tai sitten isot/pienet asunnot ensin?


    • Hul

      Me saimme asuntotarjouksen joulukuun 30s päivä jo. Kolmio ja perhekoko 2 2. Asunnontarve luokiteltiin kiireelliseksi, ei onneksi tarvinnut kauaa odotella vaihtoa... Ja sukunimen kirjain on aika alussa ja B-rapusta meidät löytää, että tiedä sitten tuosta jakotavasta :D

    • ehkäpä

      kolmasosa kämpistä menee asunnonvaihtajille, tod näk heille tarjotaan ensiksi

    • zoom

      Saimme tänään tarjouksen. Onnenpäivä. Kolmio E-rapusta. Olemme viisikymppinen pariskunta ja muuttouhka päällä eli juuri helmikuun lopussa irtisanominen. Syyskuussa laitoimme hakemuksen ja haimme myös Jätkäsaareen.

      • Kyselen vaan

        Onko joku saanut jo 4 h tarjouksen?


      • heba
        Kyselen vaan kirjoitti:

        Onko joku saanut jo 4 h tarjouksen?

        tuli jo joulukuussa...


      • curious hakija
        heba kirjoitti:

        tuli jo joulukuussa...

        Pääsitkö jo katsomaan?Mikä on vuokra?


      • haba1
        curious hakija kirjoitti:

        Pääsitkö jo katsomaan?Mikä on vuokra?

        Sen kun menee luupitteleen ulkoa käsin, sisään ei pääse kun muuttaessa.

        Vuokrat ja pohjapiirrokset löytyy stadin asuntojen nettisivuilta.

        Jos asunnoista on kiinnostunut, löytää kyllä ihan itsekin netistä tarvittavat tiedot!


    • alkaa harmittamaan

      Minkä takia opiskeleva maahanmuuttaja ja raskaana oleva kotiäiti ei saa täältä asuntoa?

      Kuka näitä jakaa ja millä perusteella? Nyt kriteerit esiin!

      • asuntoa vailla

        Siksi että hakijoita on moninkertaisesti enemmän kuin asuntoja. Ette ole ainoita, jotka ei asuntoa saa.


      • tieto5

        Opiskelijoille on omat vuokra-yhtiöt.


      • Kyselen vaan
        asuntoa vailla kirjoitti:

        Siksi että hakijoita on moninkertaisesti enemmän kuin asuntoja. Ette ole ainoita, jotka ei asuntoa saa.

        Olis kiva tietää paljon oli hakijoita ja kuinka moni haki esim. kolmion tai 4 h. Onko nämä tiedot jossain esillä?


      • Äiti vaan
        tieto5 kirjoitti:

        Opiskelijoille on omat vuokra-yhtiöt.

        Opiskelijakin voi saada kaupungin asunnon.


    • Onneavaan

      Olen elämäni aikana hakenut yhteensä vuosia hkin kaupungin asuntoa sitä saamatta.
      Jossain vaiheessa olin 3kk asunnottomana keikkatyöläisenä ja yhdessä vaiheessa hain asuntoa erittäin tulehtuneessa ero tilanteessa lasten kanssa... Niin ja ei tullut asuntoa vaikka kuinka hankala oli oma elämäntilanne. Nyt haen taas sillä tuon eron jälkeen jouduin ottamaan vastaan yksityisiltä markkinoilta ylihintaisen pikku asunnon :(

      En ole kuitenkaan ainoa kuka tarvitsee asuntoa ja on hankalassa tilanteessa. Ymmärrän täysin miksi lottovoitto ei aina osu omalle kohdalle jos asuntoja suunnilleen 1 vastaan 20 hakijaa tai enemmänkin.

      Silti hieman kalvaa kun lukee että jotkut asuntoja saaneet eivät nyt olekaan niin tyytyväisiä. Pitäköön tuskansa sisällään myllikän spurguista tms.melusta sillä täällä on ihmisiä jotka ihan oikeasti halusivat/haluavat asunnon juuri tuolta suunnalta.

    • asd1

      Saimme tänään tarjouksen kolmiosta A-rapusta. Meille on tulossa ensimäinen lapsemme näillä viikoilla, laskettu aika oli eilen. Haimme myös Jätkäsaareen mutta sieltä ei napannut. Pidän kyllä tätä kohdetta jopa parempana vaihtoehtona, etenkin vuokran ja pohjaratkasun vuoksi. Kehä 1 on hyvä puskuri rauhattomuudelle mitä siellä toisella puolella Myllypuroa välillä on. A-rappu muutenkin kaukaisin Kehään katsottuna, eli en usko että sieltä liikaa melua kantautuu. Se risteys hidastaa keskinopeuksia tehokkaasti tuossa kohtaa kuitenkin. Todella iloinen että saatiin tarjous :) asumme vielä tällä hetkellä kaksiossa yksityisellä, jossa vuokra korkeampi mitä tässä tarjotussa kolmiossa.

      • oishan se kiva joo

        HIenoa! Me asumme 1-vuotiaan lapsemme kanssa pienessä kaksiossa (38m2) ja toinen lapsi on keväällä tulossa. Vuokraa maksamme yksityiselle melkein 1000e/kk.

        Kyllä minäkin olisi tarjouksesta ja varsinki asunnosta innoissani!


      • asunnot
        oishan se kiva joo kirjoitti:

        HIenoa! Me asumme 1-vuotiaan lapsemme kanssa pienessä kaksiossa (38m2) ja toinen lapsi on keväällä tulossa. Vuokraa maksamme yksityiselle melkein 1000e/kk.

        Kyllä minäkin olisi tarjouksesta ja varsinki asunnosta innoissani!

        Kannattaa alkaa etsiä isompaa asuntoa muualta. Voi olla että asutte tuossa pienessä kaksiossa vielä viiden vuoden kuluttua jos jäätte odottamaan kaupungin asuntoa.


      • Mae

        Me saimme tänään tarjouksen komiosta E-rapusta :) Meillä on 4kk:n ikäinen poika ja asumme tällä hetkellä ahtaasti kaksiossa kaupungin asunnossa. Vaikuttaa tosi kivalta pohjaratkaisu ja koko kohde!


      • meille kans
        asunnot kirjoitti:

        Kannattaa alkaa etsiä isompaa asuntoa muualta. Voi olla että asutte tuossa pienessä kaksiossa vielä viiden vuoden kuluttua jos jäätte odottamaan kaupungin asuntoa.

        Arvaa ollaanko etsitty? Kyllä, mutta varaa ei todellakaan ole maksaa yhtään enempää ja isompaa ei saa, ellei ole hilloa! :(

        Minä edelleen penään sitä kriteeriä millä näille ystäville ja kylänmiehille asuntosihteerit näitä asuntoja jakavat???


      • asuntoja
        meille kans kirjoitti:

        Arvaa ollaanko etsitty? Kyllä, mutta varaa ei todellakaan ole maksaa yhtään enempää ja isompaa ei saa, ellei ole hilloa! :(

        Minä edelleen penään sitä kriteeriä millä näille ystäville ja kylänmiehille asuntosihteerit näitä asuntoja jakavat???

        Nyt on esimerkiksi VVO:lla vapaana isoja kaksioita ja myös kolmioita alle 900 €/kk Helsingissä. VVO:lle kannattaa muuten soitella asunnoista, pelkkä hakemus ei riitä.


      • asuntoja
        asuntoja kirjoitti:

        Nyt on esimerkiksi VVO:lla vapaana isoja kaksioita ja myös kolmioita alle 900 €/kk Helsingissä. VVO:lle kannattaa muuten soitella asunnoista, pelkkä hakemus ei riitä.

        Ja löytyy myös 4H K 74 neliötä 899 €/kk.


    • Yksiö

      Onkohan kukaan saanut vielä tarjousta yksiöistä?

      • seikku7

        Minäkin odotan....


      • ysykilöllinen

        Ei oo ainakaan vielä kuulunut tänne ykkiöistä


    • MitäMissäMilloi

      Moikka....tätä keskustelua näistä Lallukankujan asunnoista olen seurannut ja olen huomannut, etteivät kaikki ole edes tosissaan tuolta asuntoa hakeneet :/ Miksi laittaa hakemusta, jos ei todella ole sinne muuttamassa????
      Samoin olen ihmetellyt sitä, kun toiset ovat jääneet (ehkä jo tarjouksen saatuaan) että miten se Kehä I:den liikenne nostaa melua, onko palveluja, jne., jne.
      Olisiko ollut mitenkään mahdollista miettiä noita kysymyksiä jo ennen hakemuksen jättämistä?
      Nyt kun näille miettijöille asuntoja tarjotaan niin siinä saattaa ne todelliset asunnot tarpeessa olevat hakijat jäädä ilman asunto......siis he jotka riemulla/ilolla tuolta asunnon vastaan ottaisivat.

    • asunnon tarpeessa

      Minä hain pieniä kaksioita tuosta kohteesta, kaikki 20 mahdollista asuntoa laitoin hakemukseen. Ei ole vielä kuulunut mitään :( Hain myös Jätkäsaareen, Kalasatamaan, Arabianrantaan ja muutenkin haku ollut kaupunginasuntoihin jo kauan, yhtään asuntoa ei ole tarjottu :(
      Ilomielin ottaisin tuolta Lallukankujalta asunnon, ei haittaisi mikään Kehä 1 siinä vieressä.

      • Kyselen vaan

        Onko talossa muuten hissiä???
        Ei mitään kuulu ja haettiin 4 h. :((


      • odottaja

        Sama täällä. Alkaa toivo hiipumaan. Jos sais edes niitä asuntoja, jotka vapautuu sieltä vaihtajien kautta tai muuten mutta ei mitään tarjouksia ole tullut mistään suunnalta. Kauan myös jonossa mutta kyllä on hiljaista.


    • hissit löytyy

      Kyllä siellä on hissit. Tarkempaa pohjakuvaa voi katsella vaikka tuon Asumisoikeus Lallukka Oy:n pohjakuvista. On siis samaa lamellitaloa, jatkuu siitä eteenpäin mihin Lallukankuja 1:n vuokratalo päättyy. Ei muuta eroa paitsi asumisoikeustalossa saunat eikä ihan pienimpiä asuntoja mukana. Tuossa linkki.

      http://www.att.hel.fi/pdf/HASO_Lallukka_low.pdf

      • löytyy löytyy

        Miksei katseli samalla tarkkaa pohjakuvaa stadin asuntojen omilta sivuilta juuri niistä asunnoista, joita on hakenut?


    • no toki löytyy

      Hienoa, mutta missä siellä näkyi ne hissien paikat josta joku kyseli. Itse en löytänyt mutta jos sinä löysit niin kerrotko mistä löysit. Lallukan tiedoista näkyy myös, että kehän eritasoliittymä nousee talon 3. kerroksen tasolle asti. Jos asunnon ikkunat kehälle päin voisi olla ihan kiinnostava tieto sekin, jos se autojono kulkee siinä makkarin ikkunoiden kohdalla.

      • MitäMissäMilloin

        Hei, olisi erittäin kiinnostavaa tietää mistä olet löytänyt tuon tiedon, jotta tuo Kehä I:den liittymä nousisi tuonne talon 3. kerroksen korkeudelle?


      • no toki löytyy
        MitäMissäMilloin kirjoitti:

        Hei, olisi erittäin kiinnostavaa tietää mistä olet löytänyt tuon tiedon, jotta tuo Kehä I:den liittymä nousisi tuonne talon 3. kerroksen korkeudelle?

        Tosta Lallukan linkistä sivut 42 ja 44. Punaisella katkoviivalla merkitty ja tieto eritasoristeys kehä I.


      • no toki löytyy
        no toki löytyy kirjoitti:

        Tosta Lallukan linkistä sivut 42 ja 44. Punaisella katkoviivalla merkitty ja tieto eritasoristeys kehä I.

        Taitaa lukea Eritasoliittymä/tie Kehä I, mutta joo ne jotka ovat paikalla käyneet voivat toki infota minkämoinen se eritasoliittymä on. Itse olen ulkopaikkakuntalainen enkä oikein pääse katselemaan. Kun tietoa löytyy netistäkin yritän käyttää sen hyväksi.


      • no toki löytyy
        MitäMissäMilloin kirjoitti:

        Hei, olisi erittäin kiinnostavaa tietää mistä olet löytänyt tuon tiedon, jotta tuo Kehä I:den liittymä nousisi tuonne talon 3. kerroksen korkeudelle?

        Vielä tarkistelin Helsingin kaupungin sivuilta ja ilmeisesti eritasoliittymä vasta tulossa seuraavan parin vuoden sisällä mutta yhtä kaikki tulossa kuitenkin.


    • parkkipaikat

      Kuulin taloyhtiöltä, että parkkipaikat tulevat olemaan ongelma (taas). Asunotoja (siis muitakin kuin stadin vuokrakämppiä) on alueella yli 100, ja parkkipaikkoja joku 60. Okei, kaikki eivät välttämättä omista autoa, mutta sanoivat että todennäköisesti jotkut asukkaat jäävät yksinkertaisesti ilman. Sanoivat myös että autopaikat arvotaan halukkaiden kesken, joita siis on enemmän kuin itse paikkoja eikä muita autopaikkoja alueela oikein tunnu olevan. On kyllä aivan naurettavaa, että parkkipaikkoja ei rakenneta tarpeeksi tänäpäivänä. Tosi siistii sitten jättää auto jonnekki skutsiin pakkaseen jäätymään ja lähtee alle 1kk lapsen kanssa seilaamaan talolle vaan siksi, että ei arpa osunut kohalle. En tiedä uskallanko sanoa, että lapsiperheet mielestäni ansaitsevat parkkipaikkaa enemmän kuin muut, mutta kyllä se varmaan kohtuuttomalta tuntuis jos jäis ilman parkkia lapsen, vaunujen ja muitten roippeitten kanssa kun se auto kerran on olemassa. Varsinkin jos se on vain tuurista kiinni. Jos kerran valitsevat asukkaat "sosiaalisen rakenteen" ja "tarpeen" mukaan, mikseivät käytä samaa politiikkaa sitten parkkipaikkojen kanssa. TAI sitten vaan voisivat arkkitehdit suunnitella enemmän parkkipaikkoja, mutta ei, Seppo hei.

      • hiphop

        Julkiset yhteydet on erittäin hyvät. Itiksen Prisma kävelymatkan päässä samoin Myllikän ostari. Metrolle kävelee muutamassa minuutissa. Ehkäpä siksi juuri parkkipaikkoja on vähemmän. Miksi lapsiperheet tarvitsevat muita enemmän parkkipaikkoja?
        Maununnevaan valmistuu toukokuussa asuntoja ja siellä vai 5 asuntoa jää ilman parkkipaikkaa. Olisitte hakenut sinne jos asunnon kanssa niin kiire.
        Moni jäi asuntoa vaille ja joku kitisee parkkipaikoista vaikka kulkuyhteydet on mitä mainioimmat.


    • Nocarnocry

      No ja lisää vaan tulee syitä miksi juuri minun pitäisi saada tuolta asunto ;) Ei oo autoa ja ei tule siksi haenkin asuntoa metron tms.vierestä..

    • toivoton2

      Jokohan kaikki on jaettu?

      • pontevaHakija

        En halua ainakaan uskoa niin. Minähän sen asunnon otan sieltä perhana.


      • onjomennyt

        Eiköhän ne ole kun niitä jo useampi viikko jaettu. Parkkipaikkoja kaipaava toivottavati olet käynyt paikanpäällä. Ei piha-alue muutenkaan ole lapsille suunniteltu. Heti talon edessä ajaa autot ja kymmenen metrin päässä taloista on rivitalot. Lapsia varmaan haluavat yhtiöön mutta ympäristö ei houkutteleva eikä turvallien. Lapsilla rapun edessä pieni pläntti missä voivat leikkiä.


      • Tiedän
        onjomennyt kirjoitti:

        Eiköhän ne ole kun niitä jo useampi viikko jaettu. Parkkipaikkoja kaipaava toivottavati olet käynyt paikanpäällä. Ei piha-alue muutenkaan ole lapsille suunniteltu. Heti talon edessä ajaa autot ja kymmenen metrin päässä taloista on rivitalot. Lapsia varmaan haluavat yhtiöön mutta ympäristö ei houkutteleva eikä turvallien. Lapsilla rapun edessä pieni pläntti missä voivat leikkiä.

        Yksiöt ainakin jakamatta...


      • hermo menee
        Tiedän kirjoitti:

        Yksiöt ainakin jakamatta...

        Soititko ja kysyit vai arvailetko vain. Jos joku saa tarjouksia yksiöistä niin laittaisko tietoa tänne. Onkohan kaikki kaksiot jo jaettu. Laitoin hakuun kaikki pienet kaksiot ja yksiöt jotka sain mahtumaan 20 sisään.


    • toivoton2

      Just kävin paikalla ajelemassa.On se kyllä pirun lähellä kehää mut ei mua haittais yhtään. Tukis nyt vaan ilmoitusta.

    • Toivonrippeitä

      Ei ole asuntoa kuulunut. Kohta viisi henkinen perhe, kolmas lapsi syntyy helmikuussa, nyt poika ja tyttö nukkuvat samassa huoneessa nykyisessä kolmiossamme. Olemme hakeneet kaikkia 4h asuntoja.

      • ei enää toivoa

        Ei sieltä me lapselliset kämppää saada. Mekin asutaan ahtaasti kaksiossa ja toinen lapsi tulossa.

        Menee varmaan jollekin "paremmalle väelle".


    • ellinoora1

      Ite sain toista viikkoa sitten tarjouksen yksiöstä.. Yksin muutan, eikä varsinaista muuttouhkaa ollut, onni suosi kuitenkin.

    • Epätoivoiskee

      Olemme kolmihenkinen perhe ja mies töissä itse kotona vielä pienenlapsen kanssa. Olemme hakeneet 2v 8kk stadinasuntoihin ja kiirellisenä. Nyt ollut puolivuotta erittäinkiireellinen asunnontarpeessa. Ei oo vielä onnistanut mut toivotaan et jostain pikkuhiljaa alkais tarjousta tulemaan :) huoh!

    • hojo

      Minä sain maanantaina tarjouksen yksiöstä. Marraskuussa laitoin hakemuksen jolloin hain jätkäsaareen, mutta ei tärpännyt. Alusta asti hakemuksen tila "erittäin kiireellinen" kun asun mutsin kanssa. Eka oma koti uudesta talosta. Lottovoittaja fiilis :)

    • Malttia

      Soittelin tänään Stadin asunnoille, ja sanoivat että kaikkia kohteita ei ole vielä jaettu. Itselläni on lähdössä kämppä alta koska vuokranantajani myi sen. Eli jospa vielä..

    • perheellinen

      Eli yhteenvetona ainakin näiden juttujen pohjalta: Tänne on muuttamassa pääosin perheitä joilla on pieniä lapsia? Huippua!

    • vieläpienitoivoelää

      Hyvä että jollekkin annetaan väliaikatietoja. Itse haen yksiötä. oma kämppä lähtee alta 30. tammikuuta,,koska asunto myydään vuokranantajan menehtymisen vuoksi.
      Itse haluan asunnon ehdottomasti itä-Helsingistä ja lallukankujan asunnosta elättelen vielä hetken toivoa...

    • asunnoton32v

      Minä jäin asunnottomaksi joulukuun alussa, nyt asunut kaverin nurkissa yms. hakemukset sisällä isoihin kaksioihin, toivottavasti tärppää..
      Yksityisiltä sais kämpän , mut ongelmaks osoittautuu mms. mistä repästä ison vuokran lisäks 2kk vuokratakuut.. ei kyllä muualtakaan oo kuulunu mitään,

    • Lomalainen

      Ne onnelliset, jotka ovat saaneet asunotarjouksen, mihin mennessä teidän täytyy se hyväksyä?

      Kyselin tänään sähköpostilla Stadinasunnoilta, onko kaikki asunnot jo jaettu.
      Vastuksena tuli automaattiviesti, että hakijoille ilmoitetaan tammikuun loppuun mennessä. Onko tässä vielä toivoa?

      • maija123

        Viikon sisällä tarjouksesta piti vastata ja toimittaa liitteet :)


      • mummeli

        no, mulla oli sähköpostissa, että 22.1. mennessä pitää käydä tekemässä vuokrasopimus , voi olla ettäse on jotenkin porrastettu, jos tammikuun loppuun saakka ilmoitellaan.


      • heba1

        viikko oli aikaa, mutta puhelinsoitolla sai lisäaikaa kun puuttui toi isännöitsijänlausunto.


    • minna1

      Minua ainakin eniten hämää se kun ei pääse edes katsomaan... Ollaan pyöritelty pohjapiirustuksia jo viikkoja, kun muutetaan E-rappuun. Tietääkö kukaan mitä materiaaleja on käytetty asuntoihin? Ollaan 4 henkinen perhe. Me ei yleensä paljoonkaan pihalla olla, vaan mennään yleensä leikkipuistoon ja liikutaan paljon.
      Kyllä mekin haettiin asuntoa n. 2v.. Onko muuten kenelläkään mitään käsitystä voiko siihen viereiseen päiväkotiinkin hakea ja koska se valmistuu?

      • Tietoa

      • värivalinta

        Kävin kurkkimassa ikkunoista jo ennen haun alkamista. Keittiössä on siniset kaapinovet ja puiset työtasot. Erikoinen värivalinta tuo sininen kun keittö on auki olohuoneeseen. Lattiat ovat tummanruskeaa muovimattoa. "Onneksi" en itse saanut asuntoa niin ei tarvitse ostaa uutta väriin sopivaa sohvaa.


      • Sinistäkö
        värivalinta kirjoitti:

        Kävin kurkkimassa ikkunoista jo ennen haun alkamista. Keittiössä on siniset kaapinovet ja puiset työtasot. Erikoinen värivalinta tuo sininen kun keittö on auki olohuoneeseen. Lattiat ovat tummanruskeaa muovimattoa. "Onneksi" en itse saanut asuntoa niin ei tarvitse ostaa uutta väriin sopivaa sohvaa.

        En usko, että kaapit jäävät sinisiksi. Yleensä uusissa keittiön kaapeissa on sellainen kirkkaan sininen suojakalvo, joka poistetaan vasta kun koko remontti on valmis.


      • maija123
        Sinistäkö kirjoitti:

        En usko, että kaapit jäävät sinisiksi. Yleensä uusissa keittiön kaapeissa on sellainen kirkkaan sininen suojakalvo, joka poistetaan vasta kun koko remontti on valmis.

        Sanoivat myös Hekassa,että siniset kaapit alhaalla.


      • näin siis
        maija123 kirjoitti:

        Sanoivat myös Hekassa,että siniset kaapit alhaalla.

        Näin tosiaan sanottiin myös meille Hekassa. Alhaalla kuulemma sinisen-harmaat ja yläkaapit ovat valkoiset.


      • mummeli
        värivalinta kirjoitti:

        Kävin kurkkimassa ikkunoista jo ennen haun alkamista. Keittiössä on siniset kaapinovet ja puiset työtasot. Erikoinen värivalinta tuo sininen kun keittö on auki olohuoneeseen. Lattiat ovat tummanruskeaa muovimattoa. "Onneksi" en itse saanut asuntoa niin ei tarvitse ostaa uutta väriin sopivaa sohvaa.

        yläkaapit valkoiset, alakaapit ruskeat, tasot tammenväriset , näin mullekerrottiin :) ja nättiä kuulemma on


      • mummeli

        Minäkin muutan E rappuun :) lattiat ovat ainakin muovimattoa (onneksi, pari hurttaa muuttaa mukana)..eniten tässä jännittää,miten onni suosii parkkipaikka arvonassa.


      • Kiitollinen :)
        näin siis kirjoitti:

        Näin tosiaan sanottiin myös meille Hekassa. Alhaalla kuulemma sinisen-harmaat ja yläkaapit ovat valkoiset.

        Juu olen käynyt kurkkii että on sinisen-harmaat alakaapit mutta ne näyttää ihan hienolta! Lattiamatto ei todellakaan ole tummanruskea vaan ennemmin vaalean beige... Ollaan vain kiitollisia että on uusi ja puhdas :D


      • Zoom
        mummeli kirjoitti:

        Minäkin muutan E rappuun :) lattiat ovat ainakin muovimattoa (onneksi, pari hurttaa muuttaa mukana)..eniten tässä jännittää,miten onni suosii parkkipaikka arvonassa.

        Kiva kuulla, että E-rappuun on muitakin koiraihmisiä tulossa. Me ja meidän 2,5 vuotias Kiinanharjis Oiva ollaan ihan intopinkeinä jo muuttamaan.


      • aijai1
        mummeli kirjoitti:

        Minäkin muutan E rappuun :) lattiat ovat ainakin muovimattoa (onneksi, pari hurttaa muuttaa mukana)..eniten tässä jännittää,miten onni suosii parkkipaikka arvonassa.

        Lattia ei ole muovimattoa, on linoleumia!!!!!!!!!


    • koditon

      Mulla tilanne se, että pyörinyt tässä parisen kuukautta mutsin ja kavien nurkissa. Koska hullu exkihlattu viskasi mut ja koirani kesken yötä uos yhteisestä kämpästä. Vaikka oltiin sovittu eron jälkeen että saan asua siinä sen aikaan että oma asunto löytyy. Isokokosen koiran kanssa kavereiden nurkissa pyöriminen ei oo ollu mitään unelmaa. Ja ressaa meit molempia. Hakemus ollut siis nyt sen parisen kuukautta kiireellisenä ja toive myllikän kämppiin olis superi!

    • Edelleenasuntokelpaa

      No voee jumalauta :) Siniset kaapin ovat häiritsee... No onneksi ette joudu ostamaan nyt uutta sohvaa :D

      • Bukka bukka

        Mä voin ottaa sen mahdollisen asunnon jos ei kelpaa. Mulla on ollut siniset ovet viimeiset 12 vuotta. t: aloittaja


      • heba1
        Bukka bukka kirjoitti:

        Mä voin ottaa sen mahdollisen asunnon jos ei kelpaa. Mulla on ollut siniset ovet viimeiset 12 vuotta. t: aloittaja

        sininenhän on trendiväri jos asuntomessuja ym keittiöjulkaisuja on uskominen.. ei haittaa kyllä ollenkaan. tänään kävin kiertää taloyhtiön ja kova tohina näytti työmiehillä olevan päällä... innolla odotan avaimia jotta pääsee tutustuu paremmin


    • katkera äiti

      Taas unohtui asuntosihteeriltä pienituloinen lapsiperhe. On se kumma, ettei sitä asuntoa nyt saa!!!!!

      Kiitos vaan taas tyhjästä!

      • yh+3 lasta

        Sama täällä!Ei äitiyslomalla olevaa 3 lapsen yh-äitiä sinne haluta!Vaikka on työpaikka ja on tarkoitus palata loppuvuodesta töihin!


    • tarja9

      En tajua miksei näitä voi päästä katsomaan etukäteen.

      • lassi1

        Miksi sinun pitäisi päästä katsomaan etukäteen ja mitä katsoisit?


      • hiphop

        Olisit onnellinen että sait asunnon!!!!!!! Harmittaa varmaan kun Maununnevalle valmistuvissa taloissa on laminaatit lattialla eikä erillistä vesimaksua. Rauhallisempi ympäristökin :-)


      • tarja9
        hiphop kirjoitti:

        Olisit onnellinen että sait asunnon!!!!!!! Harmittaa varmaan kun Maununnevalle valmistuvissa taloissa on laminaatit lattialla eikä erillistä vesimaksua. Rauhallisempi ympäristökin :-)

        Missäs kuusessa on Maununneva?!?!


      • väsynyt tallaaja
        tarja9 kirjoitti:

        Missäs kuusessa on Maununneva?!?!

        Kannelmäessä siis en hae olisin halunnut Myllypuroon mut en tullut valituksi.todella törkeää ettei Se 3lapsen yh tullut valituksi.siitä tajusin että asunnot jaetaan miten sattuu.olen todella pettynyt.


      • että sillee
        tarja9 kirjoitti:

        Missäs kuusessa on Maununneva?!?!

        Ei ole Kannelmäessä. Kannelmäki on Maununnevan länsipuolella ja itäpuolella Paloheinä. Omakotitaloaluetta jossa vain muutama kerrostalo. Taitaa olla ainakin yksi kauppa ja posti ja r-kiska. Eipä paljon muuta. Rauhallinen alue ja aika kaukana keskustasta.


    • Lomalainen10

      Ei tullut asuntoilmoitusta ei, surullista!
      Olisi mielenkiintoista nähdä millä perusteilla ja kenelle ne jaettiin.
      Juu tiedän, kuulosta katkeralle. Sitä myös olen...

      • Epäreilua

        Tiedänpä yhden tapauksen viime vuonna valmistuneista taloista. 2 aikuista 1(!!) lapsi saivat NELIÖN kun taas perhe jossa 2 aikuista ja kolme lasta pienessä kolmiossa eivät tästäkään saaneet asuntoa....


      • väsynyt tallaaja
        Epäreilua kirjoitti:

        Tiedänpä yhden tapauksen viime vuonna valmistuneista taloista. 2 aikuista 1(!!) lapsi saivat NELIÖN kun taas perhe jossa 2 aikuista ja kolme lasta pienessä kolmiossa eivät tästäkään saaneet asuntoa....

        Eli päin persettä jaettu


      • nero
        väsynyt tallaaja kirjoitti:

        Eli päin persettä jaettu

        Pakko kommentoida, että on muelestäni ihan oikein että uudiskohteissa katsotaan vähän taustoja ja esim. maksuhäiriömerkintä ei ole eduksi tai muu "historia". magic bulleteja päivät pitkät velaksi tilaava ja työtä vieroksuva yökukkuja tuskin nostaa alueen ja talon profiilia, jota tässä Myllykän kohteessa selkeästi haetaan. Tämä on selkeästi työssäkäyvien ja lapsiperheiden kohde, Jätkäsaaren asuntoja meni paljon päättäjien perheille.


      • oikeudenmukaistako?

        Voi voi lomalainen10, kyllä olis todella kiva tietää minkälaisille ihmisille nämäkin asunnot menivät. Onko joukossa ollut yhtäkään jolla asunto menossa alta ihan pian tai jopa jo asunnoton. Mikä politiikka tässä on? Asunnottomat, työttömät ja yksinhuoltajat pois Helsingistä. Muuttakoot muualle vai mikä? Minun oikeudenmukaisuudentajuni ei ymmärrä tätä.

        Näitä asuntoja rakennetaan verovaroilla joita kaikki maksavat mutta jako menee sitten ihan muilla säännöillä. Asunnot eivät ole tarkoitettu ollenkaan niille jotka niitä eniten tarvitsisivat. Voisikohan tästä tehdä kantelun oikeusasiamiehelle? Jos on ollut vaikka jo muutaman vuoden asunnoton eikä stadinasunnoilta ole mitään tarjottu niin olisiko kanteluun aihetta. Minun mielestäni olisi. Tai ainakin pitäisi selvittää millä perusteilla asunnot jaetaan. Kerrostalokohtainen tutkimus asiasta pitäisi ainakin tehdä.


      • leimatut
        nero kirjoitti:

        Pakko kommentoida, että on muelestäni ihan oikein että uudiskohteissa katsotaan vähän taustoja ja esim. maksuhäiriömerkintä ei ole eduksi tai muu "historia". magic bulleteja päivät pitkät velaksi tilaava ja työtä vieroksuva yökukkuja tuskin nostaa alueen ja talon profiilia, jota tässä Myllykän kohteessa selkeästi haetaan. Tämä on selkeästi työssäkäyvien ja lapsiperheiden kohde, Jätkäsaaren asuntoja meni paljon päättäjien perheille.

        Stadinasunnoilla tuntuu olevan sääntönä, että mitään asuntoja, uudiskohteita kuin muitakaan ei anneta muille kuin työssäkäyville ja mielellään vähän parempituloisille. Tämä ns. sosiaalinen rakenne on notkahtanut ihan toiseen suuntaan kuin mitä se alun perin on ollut. Stadinasuntojen nettisivuilla kyllä mainitaan, että asuntoja jaetaan eniten tarvitseville mutta mikä tekee suht hyvin ansaitsevan enemmän asuntoa tarvitsevaksi kuin asunnottoman. Tekeekö työttömyys/pienituloisuus nykyään ihmisestä jo automaattisesti narkkarin, juopon tai naapureita häiritsevän öykkärin. Lyökö asuntotoimisto leimoja ihmisiin heitä edes näkemättä ja voi tällä perusteella käyttää tätä sosiaalirakennekorttia.

        Ymmärrän hyvin, että yksityisellä asunnottomuus ja työttömyys on haitaksi mutta verovaroilla tuotettujen asuntojen jakoperusteissa niin ei saisi olla. Stadinasuntojen Markku Leijolla tuntuu olevan hyvin kylmä kokoomuslainen elämänkatsomus, josta nämä jakoperusteet on ammennettu.


      • Lomalainen10
        oikeudenmukaistako? kirjoitti:

        Voi voi lomalainen10, kyllä olis todella kiva tietää minkälaisille ihmisille nämäkin asunnot menivät. Onko joukossa ollut yhtäkään jolla asunto menossa alta ihan pian tai jopa jo asunnoton. Mikä politiikka tässä on? Asunnottomat, työttömät ja yksinhuoltajat pois Helsingistä. Muuttakoot muualle vai mikä? Minun oikeudenmukaisuudentajuni ei ymmärrä tätä.

        Näitä asuntoja rakennetaan verovaroilla joita kaikki maksavat mutta jako menee sitten ihan muilla säännöillä. Asunnot eivät ole tarkoitettu ollenkaan niille jotka niitä eniten tarvitsisivat. Voisikohan tästä tehdä kantelun oikeusasiamiehelle? Jos on ollut vaikka jo muutaman vuoden asunnoton eikä stadinasunnoilta ole mitään tarjottu niin olisiko kanteluun aihetta. Minun mielestäni olisi. Tai ainakin pitäisi selvittää millä perusteilla asunnot jaetaan. Kerrostalokohtainen tutkimus asiasta pitäisi ainakin tehdä.

        Sitäpä minäkin mietin, perusteita millä ovat jakaneet.
        Saavatko kiinteistöviraston Asunto-osastolla henkilöt itsenäisesti päättää näistä,
        ja millä ohjeilla? Ovatko vastuussa millekkään taholle?
        En oikein ymmärrä tuota voivotteluasi. Perheelläni oli mielestä hyvät perusteet saada vaihtoasunto, sairauteen liittyvä. Nykyinen asuntomme on kaksikerroksinen.


      • oikeudenmukaistako?
        Lomalainen10 kirjoitti:

        Sitäpä minäkin mietin, perusteita millä ovat jakaneet.
        Saavatko kiinteistöviraston Asunto-osastolla henkilöt itsenäisesti päättää näistä,
        ja millä ohjeilla? Ovatko vastuussa millekkään taholle?
        En oikein ymmärrä tuota voivotteluasi. Perheelläni oli mielestä hyvät perusteet saada vaihtoasunto, sairauteen liittyvä. Nykyinen asuntomme on kaksikerroksinen.

        Tuo voitotteluni ei mitenkään liittynyt teidän tilanteeseen vaan siis yleensä asuntotoimiston perusteisiin. Olen sitä mieltä että suureen tarpeeseen nuo asunnot eivät ainakaan mene. Toivon todella että saisitte toivovamme asunnon.

        Harkitsen itse tällä hetkellä vakavasti Helsingistä poismuuttoa ihan siksi, että täällä ei enää muut kuin hyväosaisemmat pysty oleilemaan. Kun näiden stadinasuntojen jakaminen menee suurin piirtein niin, että asunnon saat vain kun olet hyväpalkkaisessa työssä oleva nuorehko lapsiperhe tai vanhempien luota omaan asuntoon muuttava nuori. Muilla ei ole mahiksia.


      • oikeudenmukaistako?
        Lomalainen10 kirjoitti:

        Sitäpä minäkin mietin, perusteita millä ovat jakaneet.
        Saavatko kiinteistöviraston Asunto-osastolla henkilöt itsenäisesti päättää näistä,
        ja millä ohjeilla? Ovatko vastuussa millekkään taholle?
        En oikein ymmärrä tuota voivotteluasi. Perheelläni oli mielestä hyvät perusteet saada vaihtoasunto, sairauteen liittyvä. Nykyinen asuntomme on kaksikerroksinen.

        Netistä vielä urkin tätä asuntotoimiston politiikkaa ja tässähän sitä muillekin luettavaksi. Tässä näitä perusteita, siis sinkut voi häipyä tästä kaupungista.

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/84165-pitkakaan-hakuaika-ei-auta-asuntojonossa

        Maahanmuuttajat tuntuvat olevan myös asuntotoimiston suosiossa.

        http://mediaseuranta.blogspot.fi/2014/01/mtv3-tulevaisuudessa-joka-viides.html

        Ja vielä nuorille lapsiperheille hitas asuntoja.

        http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/lapsiperheille_oikeus_kiilata_asuntomarkkinoilla/

        Muutoin minulla ei ole mitään näitä nuoria lapsiperheitä tai aikuistuvia nuoria tai maahanmuuttajiakaan vastaan mutta kuvio on niin selvä ja suuntaa antava sille, että sinkkuja ei kaivata. Se kyllä pistää jurppimaan tällä vuokratasolla mikä täällä jo on.


    • Bukka bukka

      Kiitti witusti Stadinasunnot! Joudun asunnottomaksi kuun lopussa ja niille jaetaan asuntoja joilla sellainen jo on! t: aloittaja

      • hip

        Joko kaikki on jaettu? Vai uskaltaako vielä odotella loppuviikon uutisia... Mullakin asunto lähtee alta helmikuun lopussa, olis hienoa löytää uusi koti ennen sitä... Eikä todellakaan haittais siniset tai minkään väriset kaapit jne, kunhan vain olisi se asunto.


      • asunnoton-vm69

        Itse olen ollut toisten nurkissa elävä asunnoton jo viime vuoden toukokuusta alkaen. Ei tärpännyt tässä, muissakaan uudiskohteissa tai vanhoissa kohteissa.

        Se on tietysti hyvä että nähtävästi löytyy aina enemmän tarpeessa olevia hakijoita pohdiskelemaan sinisistä ovista ja vaikka mistä..

        Että semmosta. Hulipatihaijaa ja onnittelut kaikille asunnon saajille


    • senni1

      aloittaja: Mistä niin päättelen, että ne on jaettu jo?

    • julkinen tieto!!

      Oikeesti tämä verovaroin toimiva julkinen elin, Stadinasunnot. Kuka ja millä perusteella siellä jakelee näitä asuntoja? Tietojen pitää olla julkista!

      On käsittämätöntä, ettei muka lapsiperhe, jossa vanhemmat ovat opiskelija/kotiäiti voi saada uustuotanto-asuntoa. Tai ylipäätänsä muutakaan asuntoa kaupungilta. He kituuttavat pienessä kaksiossa kahden lapsensa kanssa.

      • ....

        Eiköhän se tältäkin chat-linjalta jo selviä. Me saimme asunnon lallukankujalta. Me eli lapsiperhe. Perusketutukseenhan kuuluu, että jos ei itse saa asuntoa aletaan syyttämään muita ja tässä tapauksessa stadin asuntoja jonkinlaisesta vilpistä. Minulle ei ainakaan ollut itsestään selvää, että meille tarjottaisiin asuntoa, mutta onni potkaisi.


      • julkinen tieto!!
        .... kirjoitti:

        Eiköhän se tältäkin chat-linjalta jo selviä. Me saimme asunnon lallukankujalta. Me eli lapsiperhe. Perusketutukseenhan kuuluu, että jos ei itse saa asuntoa aletaan syyttämään muita ja tässä tapauksessa stadin asuntoja jonkinlaisesta vilpistä. Minulle ei ainakaan ollut itsestään selvää, että meille tarjottaisiin asuntoa, mutta onni potkaisi.

        ^kerro ihmeessä lisää tilanteestanne? Olette asunnottomia tai lapsiperhe yksiössä? Ai ette? No me olemme, miksi me ei saatu? Teilä on hometta asunnossa? Ai ei? Meillä on. Olette hakeneet pari vuotta tai kauemmin? Me olemme.

        Me emme vain saaneet asuntoa täältä tai mistään muualtakaan! :(


      • esko6
        julkinen tieto!! kirjoitti:

        ^kerro ihmeessä lisää tilanteestanne? Olette asunnottomia tai lapsiperhe yksiössä? Ai ette? No me olemme, miksi me ei saatu? Teilä on hometta asunnossa? Ai ei? Meillä on. Olette hakeneet pari vuotta tai kauemmin? Me olemme.

        Me emme vain saaneet asuntoa täältä tai mistään muualtakaan! :(

        Julkinen tieto!!!: Oletko aivan varma että taustallanne ei ole jotain muuta syytä sihen, ettei asuntoa tule?


      • julkinen tieto!!
        esko6 kirjoitti:

        Julkinen tieto!!!: Oletko aivan varma että taustallanne ei ole jotain muuta syytä sihen, ettei asuntoa tule?

        No jos ulkolainen puoliso on muu syy, niin kyllä. Meillä on kyllä luottotiedot kunnossa, jos siihen viittaat! ;) Varaa ei tosiaan ole yksityisen kolmioon saati neliöön, eli maksaa yli tuhatta euroa vuokraa.


      • asukas3
        julkinen tieto!! kirjoitti:

        ^kerro ihmeessä lisää tilanteestanne? Olette asunnottomia tai lapsiperhe yksiössä? Ai ette? No me olemme, miksi me ei saatu? Teilä on hometta asunnossa? Ai ei? Meillä on. Olette hakeneet pari vuotta tai kauemmin? Me olemme.

        Me emme vain saaneet asuntoa täältä tai mistään muualtakaan! :(

        Oletteko hakeneet opiskelija-asuntoa, perheasuntojahan on myös? Opiskelijoita ei kovin hevillä oteta. Poikkeuksena kotoa muuttavat nuoret.

        Näissä uustuotannossa on työssäkäymisellä iso merkitys, jotta jokainen maksaisi vuokransa itse, ilman yhteiskunnan tukia.

        Agressiivisuus ei kannata näissä asioissa. Ole asiallisesti yhteydessä asuntotoimistoon tai mene käymään ja kerro tilanteestani rauhallisesti ja avoimesti.


      • pöppö
        julkinen tieto!! kirjoitti:

        No jos ulkolainen puoliso on muu syy, niin kyllä. Meillä on kyllä luottotiedot kunnossa, jos siihen viittaat! ;) Varaa ei tosiaan ole yksityisen kolmioon saati neliöön, eli maksaa yli tuhatta euroa vuokraa.

        Jos teitä on neljä, tarvitsettehan te neliön tai ainakin kolmion. Ei se tässä kiinteistössä kovin paljon tuosta tuhannesta eurosta eroa?

        Hakekaa jostakin vanhasta kiinteistöstä, asukaa vuosi siitä ja anotte uudesta tai jonotatte uudehkoon. Paremmat mahdollisuudet. Uustuotantoon ei pääse, ellei jompikumpi tai molemmat ole työssäkäyviä. Sen olen huomannut.


    • Äityli76

      Me haettiin sieltä asuntoa ja niin aika moni muukin. Ei saatu ja ei meidän elämä siihen kaadu. klo 22 vaan matkaan pitkän matkan töistä kotiin lapsen kanssa. Haemme asuntoa sitten muiltakin alueilta ja lallukankijalta, jotta pääsimme lähemmäksi työpaikkaa.

    • Ruuhkaa?

      Kuinka moni on muuttamassa jo silloin, kun on avainten luovutus?

    • eetu4

      Siis onko ne asunnot kaikki jo jaettu?

    • Bukka bukka

      No nyt siellä sivuilla lukee että kaikki asukasvalinnat on ilmoitettu.

      • Argh

        Ärsyttävää!!
        Mulla laskettu aika helmikuussa ja asun isäni kanssa kaksiossa (48neliöö) ja ei oo tullu mitään!!
        Mylllypuroo olisi ollu just täydellinen.


      • Bukka bukka
        Argh kirjoitti:

        Ärsyttävää!!
        Mulla laskettu aika helmikuussa ja asun isäni kanssa kaksiossa (48neliöö) ja ei oo tullu mitään!!
        Mylllypuroo olisi ollu just täydellinen.

        Ite en miehenä voi synnyttää, mutta ymmärrän tuskasi sillä iteltä menee just nyt (tänään) asunto alta määräaikaisen vuokrasopparin päättyessä. :(

        Muistahan että maanantaina alkaa Maununnevan haku, vaikka eihän se metro sinne mene ja vähän muutenkin syrjässä. Mutta ainahan sieltä vuoden asumisen jälkeen voi anoa sisäistä vaihtoa.

        Tsemppiä sulle ja pienokaiselle.


    • Aatamin omena mietti

      Itselleni tänään tarjottiin yksiötä. Tällä hetkellä itselläni ei ole todellista asunnon tarvetta asun tällä hetkellä ensimmäistä vuotta kaupungin asunnossa. Vähän kyllä mietityttää tuo sijainti motarin vieressä autot rallattaa vieressä. Piipaapoliisiautot kanssa öisin...2x leipäjono viikossa

    • dsdsdsd

      Aatami oli mitä todennäköisemmin provo, joten ei kannattane vetää herneitä nenään. No ei vaikka olisi tosikin :)

    • MitäMissäMilloin

      Ei muuten ole kyllä tuolla "aatamin omenalla" nyt ihan sijainti paikkakaan hallussaan. Sillä kehä I ei todellakaan ole mikään motari eikä siinä saa autolla ajella, kuin 60km/h tuolla kohtaa jossa kehä ohittaa Lallukankujan talot. Eikä kyllä mennyt nyt sitten tuo "leipäjono" tietouskaan kohdilleen, sillä nuo jonot on siinä Liikuntamyllyn nurkilla 3 X vko. Eivätkä ne tosiaankaan ihan talon nurkalle ole vielä tietääkseni yltäneet. Ainoastaan siinä meni oikein, että noita piipaa-autoja kyllä ohi kulkee, mutta missä niitä ei kulkisi, kun kaupungissa asutaan.

      • Aatamin omena mietti

        Ehkei moottoritie. Mutta suhteellisen monia autoja siinä silti rallattaa ohitse kellosta katsomatta.


    • 554

      Käytiin taas siinä pyörimässä, me asunnon jo saaneet, _kaikki_ kehän puoleiset parvekkeet on lasitettuja. Ei luulis kehän haittaavan niin just yhtään.

      Sisäpihallekkaan ei kyllä kehä kuulu ollenkaan, sekin on tullut varkain testailtua. Alue muutenkin suunniteltu täysin lapsiperheille, aidattuine leikkipaikkoineen portaikkojen välissä.. :)

      Ainut mikä tossa enään itseään jännittää on autopaikat, pinnallista ehkä, mutta niinkun aikaisemminkin tässä mainittu niin paikkoja ei vieressä juurikaan ole. Onnea vaan arvontaan kaikille halukkaille!

      Alue on kaunis ja rauhallinen, sekä ulkoilumahdollisuudet on loistavat. Jos asunnon ottoa miettii niin kannattaa tuossa läheisyydessä käydä pyörähtämässä..

      Liikenneyhteydet on vailla vertaa ainakin.. 40m talon kulmalta esim dösäri josta pääsee suoraan leppävaaraan halutessaan, noin vain esimerkiksi, metroa ja itiksen monia bussilähtöjä unohtamatta..

      Näin loppuun, Lallukankujalle muutto ei alueen takia ainakaan jännitä yhtään, parempaa vaikea löytää. Onnea asunnon saanneille ja törmäillään siinä pihatiellä!

      Onnea myös asunnotta jäänneille jatkoon, kyllä se oikea asunto vielä löytyy!

      • onnea vaan

        Kuka nyt haluaa Leppävaaraan?

        Jos sä vielä kirjoitat enään, mä vedän sua nenään!


      • Choochoo
        onnea vaan kirjoitti:

        Kuka nyt haluaa Leppävaaraan?

        Jos sä vielä kirjoitat enään, mä vedän sua nenään!

        Mahtaa sulla olla pieni "se", jos nenään mahdut vetämään.


      • taasensaada
        Choochoo kirjoitti:

        Mahtaa sulla olla pieni "se", jos nenään mahdut vetämään.

        Olen odottanut 7 vuotta ylin kerroksessa ilman hissi kaksio.mulla on kaksi lasta 6v2 v mulla on lääkärin lausunto sosiaalin lausunto kohta lahihoitajan koulutus alkaa ei ole opiskelu rauha taas en saada olen tosi vihanen heille ja huomenna menen kysyn miksi ei...


      • taasensaada
        taasensaada kirjoitti:

        Olen odottanut 7 vuotta ylin kerroksessa ilman hissi kaksio.mulla on kaksi lasta 6v2 v mulla on lääkärin lausunto sosiaalin lausunto kohta lahihoitajan koulutus alkaa ei ole opiskelu rauha taas en saada olen tosi vihanen heille ja huomenna menen kysyn miksi ei...

        Joku kirjoitti ette koira perhe on aaanut E rapusta se tarkoitta mun mielestä koira perhe tarkeampi kuin ulkomaalainen lapsi perhe jos en ole suomalainen eläma on tosi vaikea kieli ongelma asunro ongelma säännöt ongelma ja ei kuka halua auttaa 7 vuotta joka viiko menin kysun mutta EN SAADA MIKSI ? SIKSI OLEN ULKOMALAINEN Rasistinene asunto toimisto onnea suomalaisille...


      • saadentaasa
        taasensaada kirjoitti:

        Joku kirjoitti ette koira perhe on aaanut E rapusta se tarkoitta mun mielestä koira perhe tarkeampi kuin ulkomaalainen lapsi perhe jos en ole suomalainen eläma on tosi vaikea kieli ongelma asunro ongelma säännöt ongelma ja ei kuka halua auttaa 7 vuotta joka viiko menin kysun mutta EN SAADA MIKSI ? SIKSI OLEN ULKOMALAINEN Rasistinene asunto toimisto onnea suomalaisille...

        ^ Jos sulle on säännöt ongelma, et varmaan saakaan asuntoa! Suomalaisissa kodeissa arvostetaan hiljaisuutta ja yleisten sääntöjen noudattamista.

        Toisekseen Helsingin kaupungin asuntoja ei anneta ulkomaalaisille. Kyllä sulla täytyy olla vakituinen osoite Suomessa ja riippuen kotimaastasi, oleskelulupa. Miksi suomalaisten asuntoja pitäisi ulkolaisille antaa?


      • taasensaada
        saadentaasa kirjoitti:

        ^ Jos sulle on säännöt ongelma, et varmaan saakaan asuntoa! Suomalaisissa kodeissa arvostetaan hiljaisuutta ja yleisten sääntöjen noudattamista.

        Toisekseen Helsingin kaupungin asuntoja ei anneta ulkomaalaisille. Kyllä sulla täytyy olla vakituinen osoite Suomessa ja riippuen kotimaastasi, oleskelulupa. Miksi suomalaisten asuntoja pitäisi ulkolaisille antaa?

        Olen ollut 7 vuotta Suomessa kun tulin heli aloiti suomen kielen kurssiin sitten mava sitten ammaiopisto ja sumen kansalaisuus hygienia passi yne.. jos oslen saanut Suomen kansalaisuus pakko saada asuntoakin mutta kun valmitun koulussa sitten jatkaan ammattikorkeakouluun sitten muuten takaisin kotimaahan en koskaan työskentelee Suomessa :)))))))) koska Suomessa aina tuntuu että olen ulkomaalainen vaikka ole tosi ahkera :((((


      • taasensaada
        taasensaada kirjoitti:

        Olen ollut 7 vuotta Suomessa kun tulin heli aloiti suomen kielen kurssiin sitten mava sitten ammaiopisto ja sumen kansalaisuus hygienia passi yne.. jos oslen saanut Suomen kansalaisuus pakko saada asuntoakin mutta kun valmitun koulussa sitten jatkaan ammattikorkeakouluun sitten muuten takaisin kotimaahan en koskaan työskentelee Suomessa :)))))))) koska Suomessa aina tuntuu että olen ulkomaalainen vaikka ole tosi ahkera :((((

        SUOMI ON RASISTINEN MAA!!!


      • 7+13
        taasensaada kirjoitti:

        Olen ollut 7 vuotta Suomessa kun tulin heli aloiti suomen kielen kurssiin sitten mava sitten ammaiopisto ja sumen kansalaisuus hygienia passi yne.. jos oslen saanut Suomen kansalaisuus pakko saada asuntoakin mutta kun valmitun koulussa sitten jatkaan ammattikorkeakouluun sitten muuten takaisin kotimaahan en koskaan työskentelee Suomessa :)))))))) koska Suomessa aina tuntuu että olen ulkomaalainen vaikka ole tosi ahkera :((((

        Hyvä että lähdet sinne mistä olet tullutkin, ei tule ikävä


      • 713p.s.
        7+13 kirjoitti:

        Hyvä että lähdet sinne mistä olet tullutkin, ei tule ikävä

        :)))) Eikö..Toivon että Minun maassa suomaisetkin tuli takaisin kun memen en halua tavata heidän kanssa huono uutinen sulle koskaa en mene sumesta :)) mulla on nyt 2 lasta haluan tulevaisuudessa 4 lisaa joka 3 vuotta saan lasta ja olen monta vuotta kotone hoh hoh tosi hyvä elämä onneksi suomessa sosiaali ja kela :)) Muttta täällä hetkellä elämä jatkuu Suomessa encin pitää saada isopi asuntoa minä ilmoittan polii


      • 713p.s.
        7+13 kirjoitti:

        Hyvä että lähdet sinne mistä olet tullutkin, ei tule ikävä

        :)))) Eikö..Toivon että Minun maassa suomaisetkin tuli takaisin kun memen en halua tavata heidän kanssa huono uutinen sulle koskaa en mene sumesta :)) mulla on nyt 2 lasta haluan tulevaisuudessa 4 lisaa joka 3 vuotta saan lasta ja olen monta vuotta kotone hoh hoh tosi hyvä elämä onneksi suomessa sosiaali ja kela :)) Muttta täällä hetkellä elämä jatkuu Suomessa encin pitää saada isopi asuntoa minä ilmoittan polii


      • 713
        713p.s. kirjoitti:

        :)))) Eikö..Toivon että Minun maassa suomaisetkin tuli takaisin kun memen en halua tavata heidän kanssa huono uutinen sulle koskaa en mene sumesta :)) mulla on nyt 2 lasta haluan tulevaisuudessa 4 lisaa joka 3 vuotta saan lasta ja olen monta vuotta kotone hoh hoh tosi hyvä elämä onneksi suomessa sosiaali ja kela :)) Muttta täällä hetkellä elämä jatkuu Suomessa encin pitää saada isopi asuntoa minä ilmoittan polii

        NYT IKEN KOSKA SINÄ ET IKÄVÄ MUA :) kuka sinä olet Suomen humalainen suomen humalaiset on hauskoja :) Juu juu menen takaisin menee nyt nukkumaan :))))


      • Timo Soini
        713 kirjoitti:

        NYT IKEN KOSKA SINÄ ET IKÄVÄ MUA :) kuka sinä olet Suomen humalainen suomen humalaiset on hauskoja :) Juu juu menen takaisin menee nyt nukkumaan :))))

        lähtekää nyt trollit jo vittuun tästä langasta


      • ghjljdzbn
        Timo Soini kirjoitti:

        lähtekää nyt trollit jo vittuun tästä langasta

        Kenelle toi viesti. Oletko oikesti Timo Soini..Ei kuka voi valita missä minä elään.miksi suomalaiset elää amerikkassa, Kreikkassa... minunlla on suomen passi lupaa on oko kaikki.jos joku sanua menee takaisin se ei tarkoitta mitaan minulle minulle tarkeampi mitä minä haluan hän voi jatkaa samalla tavalla ei se yhtään mitään haittaa.


      • Justjoo
        ghjljdzbn kirjoitti:

        Kenelle toi viesti. Oletko oikesti Timo Soini..Ei kuka voi valita missä minä elään.miksi suomalaiset elää amerikkassa, Kreikkassa... minunlla on suomen passi lupaa on oko kaikki.jos joku sanua menee takaisin se ei tarkoitta mitaan minulle minulle tarkeampi mitä minä haluan hän voi jatkaa samalla tavalla ei se yhtään mitään haittaa.

        Menit sitten pilaamaan tähän asti asiallisen ketjun jauhamalla viestitolkulla provo-viestejäsi. Oliko edes sen arvoista?!


    • rasisti

      Pelle!

    • onnekas

      Milllon meinasitte muuttaa, heti kun saatte avaimet vai?

      • hojo

        Minä muutan näillä näkymin 1.3 lauantaina. Avaimet jaetaan 28.2 perjantaina. Ryysistä on todennäköisesti tiedossa molemmille päiville. Sille ei vaan mahda mitään.


      • mummeli2

        Muutan 1.3 lauantaina, mutta perjantaina ,kun haen avaimet ajattelin viedä esim. parvekekalusteita samalla. Onkohan siellä hissi jo toiminnassa? kuka muuten tietää ,milloin ne parkkis arvonnat on?


    • tieto234

      taitaa olla käytäntö näissä uudiskohteissa, että hissit ei ole käytössä ekana viikonloppuna.

      • Zoom

        Mihin perustuu tämä hissien toimimattomuus? Sarkasmiin vai huumoriin yleensä?


      • hojo
        Zoom kirjoitti:

        Mihin perustuu tämä hissien toimimattomuus? Sarkasmiin vai huumoriin yleensä?

        Säälivät todennäköisesti uusia hissejä. Trafiikki olisi aika kova ja muutenkaan eivät mitään tavarahissejä ole niin tämä varmaan voisi olla syynä toimimattomuudelle. On se kyllä toisaalta yhtä helvettiä portaitakin ylimpään kerrokseen kaikki kantaa. Onneksi itse asun toisessa kerroksessa niin ei ole pitkä matka :)


      • Zoom
        hojo kirjoitti:

        Säälivät todennäköisesti uusia hissejä. Trafiikki olisi aika kova ja muutenkaan eivät mitään tavarahissejä ole niin tämä varmaan voisi olla syynä toimimattomuudelle. On se kyllä toisaalta yhtä helvettiä portaitakin ylimpään kerrokseen kaikki kantaa. Onneksi itse asun toisessa kerroksessa niin ei ole pitkä matka :)

        No hyvä! Ehdinkin jo ihmetellä, että olisi muka totta. ;-)


      • hajotkaa jo
        Zoom kirjoitti:

        No hyvä! Ehdinkin jo ihmetellä, että olisi muka totta. ;-)

        hitto mitä nillitystä, jos hissit eivät ensimmäisenä viikonloppuna toimi!! Saitte sentään kämpän!!!


    • faktaa4

      se on siis faktaa, että hissit ei ole käytössä ekana viikonloppuna. Valmistautukaa kantamaan.

      • Tietää :)

        Tuo huhu että eivät ole toiminnassa oli Viikinmäen uudiskohteessakin ja kuitenkin oli käytettävissä!!! Eli on varmaan myös tuolla...! Ne vain suojataan ettei tule naarmuja :)


    • jeah

      yes, sain autolle paikankin. vois jo muuttaa.

    • ASDadsd

      Sanoivat, että kaikki halukkaat saivat parkkipaikan. Sitä ennen taas sanoivat että halukkaita on liikaa ja pitää arpoa. :-I No, parempi näin.

    • Mae

      Illmeisesti osa ehkä perunut kiinnostuksen parkkipaikkaan. Mekin saimme parkkipaikan pihalta, tietääkö kukaan missä nuo pihan parkkipaikat ovat?

    • Mae

      Me saimme parkkipaikan pihalta, tietääkö joku missä nuo pihan parkkipaikat sijaitsevat?

      • Stina363

        Pihan parkkipaikat ovat siinä pihakadun varrella ilmeisesti. Saitko Mae valita hallipaikan tai ulkopaikan? Mekin saimme paikan hallista niinkuin toivoimme :) Halvempihan ne pihapaikat khyl on vain 4 €!!! :)


      • Mae
        Stina363 kirjoitti:

        Pihan parkkipaikat ovat siinä pihakadun varrella ilmeisesti. Saitko Mae valita hallipaikan tai ulkopaikan? Mekin saimme paikan hallista niinkuin toivoimme :) Halvempihan ne pihapaikat khyl on vain 4 €!!! :)

        Saatiin valita :) päädyttiin ottamaan se kun niin halpa, olishan se halli kiva mutta aika kallis.


      • Stina363
        Mae kirjoitti:

        Saatiin valita :) päädyttiin ottamaan se kun niin halpa, olishan se halli kiva mutta aika kallis.

        Juu niin mekin saatiin valita. Lähinnä siksi päädyttiin maksaa siitä enemmän kun mietittiin että pihapaikat on siinä kapean pihakadun varrella jossa kuitenkin lapset leikkii ym... Eikä tarvii kaivaa autoo lumesta! Vaikka eipä tänä talvena oo montaa kertaa ees tarvinnut... :)
        Onkohan se lauantai nyt sitten vilkkain muuttopäivä?


      • Mae
        Stina363 kirjoitti:

        Juu niin mekin saatiin valita. Lähinnä siksi päädyttiin maksaa siitä enemmän kun mietittiin että pihapaikat on siinä kapean pihakadun varrella jossa kuitenkin lapset leikkii ym... Eikä tarvii kaivaa autoo lumesta! Vaikka eipä tänä talvena oo montaa kertaa ees tarvinnut... :)
        Onkohan se lauantai nyt sitten vilkkain muuttopäivä?

        Juu samaa mietittiin mutta päädyttiin kuitenkin pihapaikkaan, onneksi talvi kohta ohi :) Me muutetaan perjantaina.


      • mummeli
        Stina363 kirjoitti:

        Pihan parkkipaikat ovat siinä pihakadun varrella ilmeisesti. Saitko Mae valita hallipaikan tai ulkopaikan? Mekin saimme paikan hallista niinkuin toivoimme :) Halvempihan ne pihapaikat khyl on vain 4 €!!! :)

        Sain valita, otin hallipaikan...ei kolmekymppiä ole iso hinta siitä että pääsee,ilman lumitöitä liikkeelle ,ja saa lämmityksen, pihalla ovat kylmäpaikkoja, ja ainakin saa autonsa omalle paikalleen, kun halliin pääsee vain avaimella. :)


      • Liis
        mummeli kirjoitti:

        Sain valita, otin hallipaikan...ei kolmekymppiä ole iso hinta siitä että pääsee,ilman lumitöitä liikkeelle ,ja saa lämmityksen, pihalla ovat kylmäpaikkoja, ja ainakin saa autonsa omalle paikalleen, kun halliin pääsee vain avaimella. :)

        Mekin otettiin pihapaikka, onhan nekin merkitty. Kukin tyylillään :) Ennenkin ollut kylmä paikka ja hyvin ollaan pärjätty, lumitöitä ei tarvii kovin usein vuodessa tehdä onneksi! Kyllä se hieman kk maksuja nostaa kun on vielä vesimaksutkin.


    • muovimatto

      Hei, millainen on linoleum-matto?

      • Stina 363

        Jossain asunnoissa on vaalea (beige) jossain vähän ruskea. Muovimatto mutta nykyään parempilaatuista! Näyttää vähän laminaatilta :)
        Lallukankuja on lähestulkoon valmis!!! Ihanalta näytti kun käytiin kurkkimassa :D Kohta muutetaan iik :)


      • muovimatto
        Stina 363 kirjoitti:

        Jossain asunnoissa on vaalea (beige) jossain vähän ruskea. Muovimatto mutta nykyään parempilaatuista! Näyttää vähän laminaatilta :)
        Lallukankuja on lähestulkoon valmis!!! Ihanalta näytti kun käytiin kurkkimassa :D Kohta muutetaan iik :)

        Linoleum sama kuin muovimatto?

        Miksiköhän on sellainen laitettu, kun muissa uudiskohteissa laminaatti :/


      • linoleumlapsi
        muovimatto kirjoitti:

        Linoleum sama kuin muovimatto?

        Miksiköhän on sellainen laitettu, kun muissa uudiskohteissa laminaatti :/

        Jälleen kerran, lapsiperheitä ajatellen. Toisenpään HASO-kämpissä on laminaatti kyllä..


      • Voi .... Laminaatit!!!!!
        linoleumlapsi kirjoitti:

        Jälleen kerran, lapsiperheitä ajatellen. Toisenpään HASO-kämpissä on laminaatti kyllä..

        Miten voit väittää, että lapsiperheitä siitä ajatellaan!!!? Hitto moni lapsiperhe olisi ne laminaatit varmasti halunnut! Koiria siinä ennemmin on ajateltu! Ne valittajat jotka täällä valittaa yhdestä sun toisesta asiasta voi puolestani muuttaa vaikka perseeseen laminaatteineen! Ostaa vaikka oman kun ei lapsiinkaan rahaa uppoa :D


      • lattiat
        muovimatto kirjoitti:

        Linoleum sama kuin muovimatto?

        Miksiköhän on sellainen laitettu, kun muissa uudiskohteissa laminaatti :/

        Pitemän ajan puitteiisa linoleumi on huomattavasti kulutusta kestävämpi,kuin laminaatti, vaikka linoleumi-lattioiden laittaminen tulee hankittaessa jonkin verran kalliinmaksi,kuin laminaatti,niin käyttöaika on huomattavasti pitempi. Laminaatti on lisäksi liukas materiaali, naarmuuntuu helposti, lohkeilee, jos putoaa esineitä, jne.....järkevä valinta hekalta ostaa linoleumi päällyste lattioihin.


      • laminaatista
        lattiat kirjoitti:

        Pitemän ajan puitteiisa linoleumi on huomattavasti kulutusta kestävämpi,kuin laminaatti, vaikka linoleumi-lattioiden laittaminen tulee hankittaessa jonkin verran kalliinmaksi,kuin laminaatti,niin käyttöaika on huomattavasti pitempi. Laminaatti on lisäksi liukas materiaali, naarmuuntuu helposti, lohkeilee, jos putoaa esineitä, jne.....järkevä valinta hekalta ostaa linoleumi päällyste lattioihin.

        En ole kyllä ikinä kuullut, että laminaatti naarmuuntuisi tai lohkeilisi jos ei ole esim. isokokoista koiraa kynsimässä sitä. Kokemusta laminaattilattiasta n. 20 vuotta ja koville on lattia joutunut lasten vuoksi mutta ei jälkeäkään pinnassa.
        Tietty HEKA:n panostus materiaaleihin on vähintäänkin kyseenalainen, joten heikko laminaatti voi varmasti vahingoittua vuosien myötä.. Varmasti tuo linoleumi on kuitenkin ollut halvempi vaihtoehto :D
        Laadun tuntua laminaatti kuitenkin lisäisi merkittävästi.


    • eriarvoista

      Lähinnä ihmetyttää miksi samaan aikaan valmistuvissa uudiskohteissa on materiaalivalinnoissa näin suurta tasoeroa: kaikissa muissa uudiskohteissa kun on laminaatit, mutta myllikässä linoleum. Oi miksi, oi miksi...

      • näin on

        Ja näkyy myös neliövuokrissa :D edulliset uudisrakennus alueet myllikä ja viitankruunu vesalassa, muovilattiat......jätkäsaaren ym.keskustan kohteet, vitonen lisää neliövuokraan ja laminaatit :D


      • eriarvoista
        näin on kirjoitti:

        Ja näkyy myös neliövuokrissa :D edulliset uudisrakennus alueet myllikä ja viitankruunu vesalassa, muovilattiat......jätkäsaaren ym.keskustan kohteet, vitonen lisää neliövuokraan ja laminaatit :D

        Jätkäsaaressa toki vuokra korkeampi, mutta tuskin ne laminaatit sitä selittää, sijainti kylläkin. Eikä se vuokta niiiiiin paljon korkeampi edes ole, nähden siihen että on mm. lattialämmitykset, laadukkaat keittiökalusteet, upotetut liedet ja uunit sekä lasitetut parvekkeet..


      • vuokrat
        näin on kirjoitti:

        Ja näkyy myös neliövuokrissa :D edulliset uudisrakennus alueet myllikä ja viitankruunu vesalassa, muovilattiat......jätkäsaaren ym.keskustan kohteet, vitonen lisää neliövuokraan ja laminaatit :D

        Viikinmäen uudiskohteessa laminaattilattiat ja lasitetut parvekkeet ja vuokrat samaa luokkaa Lallukankujan kanssa.


      • kaikki kamat pakattu
        vuokrat kirjoitti:

        Viikinmäen uudiskohteessa laminaattilattiat ja lasitetut parvekkeet ja vuokrat samaa luokkaa Lallukankujan kanssa.

        Laminaatit tai ei. Minä ainakin olen todella onnellinen että saimme asunnon :)


      • kohtakotiin
        kaikki kamat pakattu kirjoitti:

        Laminaatit tai ei. Minä ainakin olen todella onnellinen että saimme asunnon :)

        Minäkin olen niin onnellinen asunnosta :) nätti asunto,nätit lattiat ja kaapistot, ja lasitettu parveke.....:)


      • <gafw
        kohtakotiin kirjoitti:

        Minäkin olen niin onnellinen asunnosta :) nätti asunto,nätit lattiat ja kaapistot, ja lasitettu parveke.....:)

        haista paska vitu huora.. .minä en saanut...


      • kaikki kamat pakattu
        <gafw kirjoitti:

        haista paska vitu huora.. .minä en saanut...

        Onneksi tollasta kieltä käyttävää ei valittukkaan!


      • Miksihän

        Miksi ei laiteta parkettia?

        Vietin lapsuuteni 80-luvulla vuokrarivarissa jossa oli PARKETTI. 30 vuotta myöhemmin pistetään asuntoihin laminaattia ja muovimattoa? Mit vit? Paljonko elintason pitää nousta että voidaan ajatella parketin olevan standardi, vai pistetäänkö vielä vuonna 2050 vuokrataloihin laminaattia?


    • mummi2

      huomenna sitä sitten näkee minne sitä oikein on muuttamassa. erikoinen tilanne kun ei oikein mitään tiedä viel :D

    • kai1

      NYT JÄNNNITÄÄÄ!!!!!

    • Kaikille

      onnea muuttoon!
      Toivottavasti hissit pysyvät ehjinä koko viikonlopun, varsinkin ylimpiin kerroksiin muuttavia ajatellen :)

    • Kyllä Kyllä
    • Mantuup
      • kysyn vaan

        liittyy aiheeseen?


    • Stadilainen vm65

      Kuinkas moni vielä on jonossa odottelemassa kämppää? Itse edelleen odottelen kämppää. Nyt on hakemuksessa Maununnevan kämpät joista pitäisi viimeistään huomenna saada tietää onko tullut valituksi ja sitten laitettu Osmontien uudistuotantoon hakemus. Seuraavana lienee sitten tuo Vallilan kohde. Omalta osaltani olen ollut jonossa vasta vajaan kuusi kuukautta ja näyttäisi pahasti siltä että vaikka luokituksena onkin "erittäin kiireellinen" saa tuota kämppää odottaa kuin kuuta taivaalta.

    • Mieshakija vm 69

      Kämpää voi odotella mutta enpä usko että mitään kuuluu..
      Se "luokitus" on kärsinyt inflaation ja jakajat käyttää jotain omaa luokitusta joka ei ole julkista tietoa. Itse olen "erittäin kiireellinen" vailla vakinaista toukokuu 2013 alkaen ja porukkaa löytyy joilla hakemus on ollut vielä kauemmin.

      Reilua olisi että tulisi edes maili, textari, puhelu tms että turhaan uusit hakemusta, asuntoa et saa mutta mitään yhteydenottoa ei ole tullut. Mailissa jos jotain kysyy nin vastaukseksi saa ympäripyöreän vakiovastauksen, jossa ei ole nimeä. Liekkö robotti ne lähettää..

      Varsinainen laitos tämä stadin asunnot. Sen ymmärrän että asuntoja ei kaikille riitä mutta hakemukset olisi kaikki käsiteltävä edes jossain inhimillisessä ajassa ja niille joilla ei ole toivoakaan, niin reilusti se sanoen. Jonotkin saataisiin näin lyhyemmäksi.

    • utelias aatu

      Ihan mielenkiinnosta kyselen nyt kun asukkaat muuttaneet. Miltä alue vaikuttaa? Millaiset asunnot. Onko ahdasta, kun myös nuo rivarit siinä samassa pihapiirissä. Entäpä se kehä I melu, häiritseekö millään lailla sisällä/ulkona.

      • Bukka bukka

        Joo, muakin kiinnostaisi. Terv. aloittaja.


      • Bukka bukka
        Bukka bukka kirjoitti:

        Joo, muakin kiinnostaisi. Terv. aloittaja.

        Olikos utelias aatu muuten hakenut asuntoa tuolta Käpylästä? Itse hain. Ja maanantaina sitten Vallilasta. Tosin niitä yksiöitä lähinnä. Joutuis ehkä liikaa kiristelemään vyötä, jos sellasta pienintä kaksiota hakisi. Mutta mieluummin niin, kuin ettei asuisi missään.


      • utelias aatu
        Bukka bukka kirjoitti:

        Olikos utelias aatu muuten hakenut asuntoa tuolta Käpylästä? Itse hain. Ja maanantaina sitten Vallilasta. Tosin niitä yksiöitä lähinnä. Joutuis ehkä liikaa kiristelemään vyötä, jos sellasta pienintä kaksiota hakisi. Mutta mieluummin niin, kuin ettei asuisi missään.

        Joo on haettu myös Käpylästä. Onkohan taas ihan turhaa toivoa että jos vaikka sais jotain... No uutta hakua taas pistetään maanantaina menemään vaikka kalliita on meikäläisenkin budjetille. Noita yksiöitä on kyllä ihan käsittämättömän vähän. Turhauttaa myös, että hakijoita on varmaan melkomoisesti tohon kohteeseen ja takuulla niihin yksiöihin myös.


      • utelias aatu

        No eipäs kukaan Lallukankujalle muuttanut ole vastaillut. Kyselen siksi, että jos joku joskus vaikka sieltä vaihtaisi Hekan toiseen kohteeseen ja tarjottais asuntoa niin onko paikka sellainen että kannattaisi sinne muuttaa.


      • heba1
        utelias aatu kirjoitti:

        No eipäs kukaan Lallukankujalle muuttanut ole vastaillut. Kyselen siksi, että jos joku joskus vaikka sieltä vaihtaisi Hekan toiseen kohteeseen ja tarjottais asuntoa niin onko paikka sellainen että kannattaisi sinne muuttaa.

        sen verta voin sanoa et sijainti on loistava kulkuyhteyksien puolesta ja julkisen liikenteen( jos haluaa kävellä niin esim. itis on alle 10min päässä) kämpät on loistavasti toteutettu ja äänieristys on uskomaton. kehä 1 ei kuulu sisään mitään vaikka heti tossa vieressä onkin. muutenkin eristykset kunnossa kun ei naapurien äänetkään kuulu mihinkään. piha tietysti on vähän vaarallinen ton ajotien takia mut kyllä tässä lasten kanssa pärjää ja puistot ym on ihan kivenheiton päässä. rivareihin ei vielä porukkaa ole muuttanut joten en osaa arvioida niiden vaikutusta vielä "ahtauteen" kokonaisuutena tälläinen tiivis asuminen vaikuttaa ihan kivalta, kaikki kun ovat suht samaan aikaan muuttaneet niin moikkailevat ja jutustelevat suht sujuvasti.


      • utelias aatu
        heba1 kirjoitti:

        sen verta voin sanoa et sijainti on loistava kulkuyhteyksien puolesta ja julkisen liikenteen( jos haluaa kävellä niin esim. itis on alle 10min päässä) kämpät on loistavasti toteutettu ja äänieristys on uskomaton. kehä 1 ei kuulu sisään mitään vaikka heti tossa vieressä onkin. muutenkin eristykset kunnossa kun ei naapurien äänetkään kuulu mihinkään. piha tietysti on vähän vaarallinen ton ajotien takia mut kyllä tässä lasten kanssa pärjää ja puistot ym on ihan kivenheiton päässä. rivareihin ei vielä porukkaa ole muuttanut joten en osaa arvioida niiden vaikutusta vielä "ahtauteen" kokonaisuutena tälläinen tiivis asuminen vaikuttaa ihan kivalta, kaikki kun ovat suht samaan aikaan muuttaneet niin moikkailevat ja jutustelevat suht sujuvasti.

        Kiva kuulla että kaikki on hienosti toteutettu. Se rakennushan on kovasti erikoinen normaaliin kerrostaloon verrattuna sen terassien/parvekkeiden porrastuksen vuoksi. Kovasti olisin halunnut saada sieltä asuntoa mut ei voi mitään. Jos ois enempi rahaa niin voishan sitä ostaa sellasen rivarinpätkän siitä vierestä, eiku lottoa vetämään :)


    • lissu11

      Kaikki on kyllä tehty viimeisen päälle, siistiä ja hienoa. Ja erittäin homogeenistä asukaskuntaa. Rauhallista.

      • ukki14

        Erittäin hyvä asuintalo. Kehä 1 ei häiritse millään tavoin. Ulkoseinät yli puolen metrin paksuiset ja nelinkertaiset ikkunat. Hyvä koneellinen ilmanvaihto, ettei ikkunoita tarvitse avata ollenkaan. Hyvin suunnitellut asuntopohjat ettei äänet välity häiritsevästi naapuriasuntoihin. Mukavan lämpimät ja hiljaiset linoleummatot asunnoissa toisin kuin laminaattilattiat. Kaikille muille kuin yksiön asukkaille kaksi verkkokellaria eli asuinneliöitä ei tarvitse uhrata varastointiin. Ja Lujatalon pojat hoitivat ne vähäiset korjattavat hommat ystävällisesti ja joutuisasti. Mikä parasta; paljon hyviä ulkoilumaastoja eri ilmansuunnilla!


      • Anonyymi
        ukki14 kirjoitti:

        Erittäin hyvä asuintalo. Kehä 1 ei häiritse millään tavoin. Ulkoseinät yli puolen metrin paksuiset ja nelinkertaiset ikkunat. Hyvä koneellinen ilmanvaihto, ettei ikkunoita tarvitse avata ollenkaan. Hyvin suunnitellut asuntopohjat ettei äänet välity häiritsevästi naapuriasuntoihin. Mukavan lämpimät ja hiljaiset linoleummatot asunnoissa toisin kuin laminaattilattiat. Kaikille muille kuin yksiön asukkaille kaksi verkkokellaria eli asuinneliöitä ei tarvitse uhrata varastointiin. Ja Lujatalon pojat hoitivat ne vähäiset korjattavat hommat ystävällisesti ja joutuisasti. Mikä parasta; paljon hyviä ulkoilumaastoja eri ilmansuunnilla!

        Seinät yli puoli metriä? Hmm, ehkei kuitenkaan.


    • matttti1

      Heka myllypuron sivulle tullut kuvia lallukankujalta. Kyllä kelpais asua tolla neliövuokralla.

      • juupa juu

        Tolla neliövuokralla kyllä kelpais mut ei noi nyt niin mahottoman ihanan näkösiä ole. Oma kämppä paremman näköinen, on vaan se vuokrakin sit paljon isompi.


    • Anonyymi

      Jännä lukea vanhaa ketjua. Monta hyvää kommenttia, mutta ihmettelen näitä vaativia asukkaita, joille ei oikein mikään tunnu kelpaavan. Ja silti haluavat edullisen kaupungin vuokra-asunnon?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe