Kysymyksiä?

Kysymysmerkki?

1. Onko hiiri seurallinen?
2.Miten hiiren voi opettaa käsikesyiksi?
3. Kuinka monta kertaa pitää siivota terrario viikossa?
4. Saako hiiriä pitää vapaana ulkona?

Ja kiitos kaikille vastaajille!

7

136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.On.
      2.Käsittelemällä.
      3.Minä siivoan 2-3 päivän välein.
      4.Ei sitä kukaan kiellä, mutta hiiri voi vilustua tai karata.

• hiirumamma

1. Mitä enemmän hiiren kanssa viettää aikaa, sitä seurallisemmaksi se tulee :) kaikki hiiret eivät kesyynny yhtä hyvin kuin toiset.
      2. Hiiri kannattaa opetella kesyksi antamalla sille käsi nuuhittavaksi ja antaa hiiren tulla itse tutustumaan. Namipalat auttaa asiaa, niin kädestä jää hyvä kuva. Älä ota hiir aina väkisin tai jahtaa kädellä, odota että hiiri tulee itse tutkimaan.
      3. Itse siivoan minidunan (joissa yksi asukki) sekä ison terran (8 asukkia) kerran viikossa. Ei terraa tarvitse siivota muutaman päivän välein, ellei itse halua.
      4. Hiirtä ei kannata viedä ulos sillä ne voivat vilustua helposta ja saada nuhan, joka voi kehittyä mycoplasmaksi, hengitystiesairaudeksi, josta ei vält. pääse lääkkeillä eroon. Itselläni hiiret jotka ovat sairastuneet kerran, eivät ole parantuneet edes lääkkeillä. Ja hiiret karkaavat aika helposti häkistä ym jos sen sellaisessa vie ulos.

Käythän hiiret.fi sivulla jos tulee lisää kysyttävää ennenkuin otat hiiren!

• Kyllä tarvitsee siivota jos se haisee paskalle.

• hiirumamma

ei tarvitse jos hiirillä on paljon tilaa. arvasinkin että alat tuosta asiasta vääntämään. eläimiä ei kannata hankkia jos ei kestä hajuja ja pientä sotkua.

• Kyse ei ole siitä etten kestä hajuja.Vaan siitä ettei eläimien tarvitse elää paskan keskellä.Eläimiä ei pidä hankkia jos niistä ei edes viitsi pitää huolta.

• Ei aleta hiirumamma tappelemaan :) pyydän anteeksi.

• ei liian usein

Tosta siivouksesta, niin että jos pesee liian usein ne alkaa herkästi merkkaamaan ja stressaamaan ku ei ole tuttua hajua niin ne alkaa heti kun pääsee häkkiin merkkaamaan (niin tytöt kuin pojat) ja sitten vasta haisee ku niille tulee paniikki ku joka toinen päivä lähtee tuttu haju, että hiukan rajaa seog

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      150
      10909
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5220
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2423
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2123
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1691
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1524
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1231
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1166
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      882
    Aihe