Kysymyksiä?

Kysymysmerkki?

1. Onko hiiri seurallinen?
2.Miten hiiren voi opettaa käsikesyiksi?
3. Kuinka monta kertaa pitää siivota terrario viikossa?
4. Saako hiiriä pitää vapaana ulkona?



Ja kiitos kaikille vastaajille!

7

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.On.
      2.Käsittelemällä.
      3.Minä siivoan 2-3 päivän välein.
      4.Ei sitä kukaan kiellä, mutta hiiri voi vilustua tai karata.

    • hiirumamma

      1. Mitä enemmän hiiren kanssa viettää aikaa, sitä seurallisemmaksi se tulee :) kaikki hiiret eivät kesyynny yhtä hyvin kuin toiset.
      2. Hiiri kannattaa opetella kesyksi antamalla sille käsi nuuhittavaksi ja antaa hiiren tulla itse tutustumaan. Namipalat auttaa asiaa, niin kädestä jää hyvä kuva. Älä ota hiir aina väkisin tai jahtaa kädellä, odota että hiiri tulee itse tutkimaan.
      3. Itse siivoan minidunan (joissa yksi asukki) sekä ison terran (8 asukkia) kerran viikossa. Ei terraa tarvitse siivota muutaman päivän välein, ellei itse halua.
      4. Hiirtä ei kannata viedä ulos sillä ne voivat vilustua helposta ja saada nuhan, joka voi kehittyä mycoplasmaksi, hengitystiesairaudeksi, josta ei vält. pääse lääkkeillä eroon. Itselläni hiiret jotka ovat sairastuneet kerran, eivät ole parantuneet edes lääkkeillä. Ja hiiret karkaavat aika helposti häkistä ym jos sen sellaisessa vie ulos.

      Käythän hiiret.fi sivulla jos tulee lisää kysyttävää ennenkuin otat hiiren!

      • Kyllä tarvitsee siivota jos se haisee paskalle.


    • hiirumamma

      ei tarvitse jos hiirillä on paljon tilaa. arvasinkin että alat tuosta asiasta vääntämään. eläimiä ei kannata hankkia jos ei kestä hajuja ja pientä sotkua.

      • Kyse ei ole siitä etten kestä hajuja.Vaan siitä ettei eläimien tarvitse elää paskan keskellä.Eläimiä ei pidä hankkia jos niistä ei edes viitsi pitää huolta.


    • seog

      Ei aleta hiirumamma tappelemaan :) pyydän anteeksi.

    • ei liian usein

      Tosta siivouksesta, niin että jos pesee liian usein ne alkaa herkästi merkkaamaan ja stressaamaan ku ei ole tuttua hajua niin ne alkaa heti kun pääsee häkkiin merkkaamaan (niin tytöt kuin pojat) ja sitten vasta haisee ku niille tulee paniikki ku joka toinen päivä lähtee tuttu haju, että hiukan rajaa seog

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe