3 koetta samana päivänä?

trollattu hemmo

Mielestäni on epäreilua että on 3 koetta samana päivänä... itellä Historian koe (7kpl koealue), kemian koe (9 kpl koealue) ja uskonto (4 kpl koealue). siis ihan vitusta lukee 20 kpl eli yhteensä noin 100 sivuu -.-. Protestoin!

28

2766

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffff

      itekki protestoin!

    • :/ Itselläni ei ole muistaakseni ollut edes kahta koetta samana päivänä. Tämä on VARMASTI pahempi kuin kolme koetta peräkkäin eri päivinä!

    • Vähän lukemista

      No eihän yht. 100 sivua lukea 3 eri kokeseen ole ollenkaan paha.

    • Ei helvetti ipanat

      Yäää sata sivua wääää. Se sata sivua on stna muutaman tunnin homma ja jos on sellanen koealue niin tuskin on koe kovin vaikea myöskään. Geez...

    • 76369

      Turhaan viniset, meneppä lukioon ja joudut lukemaan kokonaisen kirjan yhteen kokeeseen, yleensä n.150 sivua. Mikä ei sinänsä ole kovin paha, mutta peruskoulussa oli vielä helppoa siihen verrattuna

      • Lukiolainen

        150 sivua? Mitä helvetin kirjoja teille annetaan? Meillä ne on 250 ja ylöspäin. Matikka sun muut on sitte jotain 100-150.
        Mutta totta tosiaan että 3 koetta per pv ei ole edes paha. Itse asiassa mielummin tekisin 7koetta/1pv kuin 7koetta/7pv


    • LOOOOOOOOOOOOOOL

      nO BYHYY -.- Oon kutosel ja meil oli pelkäst äikän kokeest 100 sivuu, joten toi sadan sivun koe alue 3eri kokeeseen ei oo mitään verrattun tohon mun. -.-

    • 100 sivua on oikeestaan hyyvin paljon, kun justiinsa vertaa lukioon, jkossa viikon ajan koe joka päivä, ja 100 sivua = juhlapäivät

      • Lukuihminen

        Näin on, turha siis valittaa siellä pk:n pulpetissa.

        Tyypillinen koealue lukiossa on 150 sivua. Tosiaan se 100 sivun alue tietää poikkeuksellisen rentoa koeviikon iltapäivää ja suhteellisen helppoa koetta.


      • Protestoi ihmeessä
        Lukuihminen kirjoitti:

        Näin on, turha siis valittaa siellä pk:n pulpetissa.

        Tyypillinen koealue lukiossa on 150 sivua. Tosiaan se 100 sivun alue tietää poikkeuksellisen rentoa koeviikon iltapäivää ja suhteellisen helppoa koetta.

        Mulle ainakin oli ihan yks hailee, minkä mittanen se koealue oli kun en kuitenkaan lukenut. Läpi mentiin silti kaikesta ihan heittämällä. Mulle riitti, että olin tunneilla läsnä ja hereillä.

        Muttamutta kolme koetta päivässä luokka-asteesta riippumatta on emotionaalisesti äärimmäisen raskasta ja peruskoulussa kun vielä kokeissa mitataan paljon ulkoaoppimista, jota varsinkin tuohon historiaan liittyy erittäin paljon ja seitsemään kappaleeseen mahtuu melkoinen määrä vuosilukuja, tapahtumapaikkoja ja merkkihenkilöitä.

        Meillä oli peruskoulussa ohje, ettei kahta isoa koetta saanut olla samana päivänä. Sanakokeet jne. sai olla miten huvitti. Johtihan tuo välillä vähän sumplimiseen, mutta ainakin tuon ohjeen noudattamisessa oppilaat oli aktiivisesti mukana. Koepäivät kannatti ehdottomasti ottaa ylös.


    • johoo

      Jos on mukana ja aktiivinen tunneilla nii ei tarvii harjotella

      • Minä

        Johoo on täysin oikeassa.
        Olen nyt 9-luokalla ja koska olen viimeiset 9 vuotta KUUNNELLUT tunnilla ja ollut AKTIIVINEN...Tuntuu ettei hirveen moni oo tätä sisäistäny...Tämän takia oon päässy vähemmällä harjottelulla kuin moni muu luokkalaiseni, ja silti olen saanut kokeista melkein aina 9-10. Kuunteleminen siis kannattaa.
        Koulussamme opettajat suht mukavia mielestäni, eikä koskaan ole muistaakseni ollut kahta koetta samana päivänä. Ranakanopettajakin hauska tyyppi, joka kyselee aina että milloin haluttaisiin pitää sanakokeita ja isoja kokeita. Hän ei myöskään ikinä laita sanakokeita eikä kokeita samalle päivälle jolloin meillä on joku koe. Onneksi tämä opettaja on myös luokanvalvojani :). Vielä kerran, muistakaa keskittyä tunnilla, yrittäkää edes :)


      • Minä
        Minä kirjoitti:

        Johoo on täysin oikeassa.
        Olen nyt 9-luokalla ja koska olen viimeiset 9 vuotta KUUNNELLUT tunnilla ja ollut AKTIIVINEN...Tuntuu ettei hirveen moni oo tätä sisäistäny...Tämän takia oon päässy vähemmällä harjottelulla kuin moni muu luokkalaiseni, ja silti olen saanut kokeista melkein aina 9-10. Kuunteleminen siis kannattaa.
        Koulussamme opettajat suht mukavia mielestäni, eikä koskaan ole muistaakseni ollut kahta koetta samana päivänä. Ranakanopettajakin hauska tyyppi, joka kyselee aina että milloin haluttaisiin pitää sanakokeita ja isoja kokeita. Hän ei myöskään ikinä laita sanakokeita eikä kokeita samalle päivälle jolloin meillä on joku koe. Onneksi tämä opettaja on myös luokanvalvojani :). Vielä kerran, muistakaa keskittyä tunnilla, yrittäkää edes :)

        Niin ja siis uskon että lukiossa on vähän eri meininki, siellä ei varmaan kysytä että milloin halutaan pitää kokeet.. Ei voi mitään, pitää siihen sitte tottuu ku on sen aika :)


      • niih...
        Minä kirjoitti:

        Niin ja siis uskon että lukiossa on vähän eri meininki, siellä ei varmaan kysytä että milloin halutaan pitää kokeet.. Ei voi mitään, pitää siihen sitte tottuu ku on sen aika :)

        Peruskoulun kokeet on täynnä nippelitieto kysymyksiä kun taas lukiossa on kokonaisuuden hahmottamisen vaativia tehtäviä niitä siis yi joi verrata toisiinsa.


    • Eräs trotskilainen

      Työ lukiolaiset, jotka (ah, niin aikuismaisesti) pädette täällä, että "no meilläpä on ollut 150 sivua kokeeseen," voisitte ensinnäkin ottaa huomioon, että aloittaja ei ole vielä lukiossa. Toisekseen on aivan eri asia lukea 100 sivua yhteen kokeeseen, kuin saman verran kolmeen eri kokeeseen, jotka ovat samana päivänä. Onneksi meidän koulussa opet kahtoo, ettei samana päivänä ole kahta koetta. Kerran miulla kramppasi käsi hissankokeen jälkeen niin pahasti, etten mie olisi pystynyt tekemään toista koetta heti perään :D

      • Lukiolainen

        Otitko huomioon nelosen saaneet tai kipeänä olleet. Olin itse koko koeviikon kipeänä ja kaikki tein samana päivänä. Koealue oli 150 250 200 100 140 90 170 eli toisinsanottuna ihan helvetisti.
        Toinen asia, miten käsi voi alkaa krampata yhden kokeen jälkeen? Minulla tulee tekstiä noin 2 konseptia per koe jos on kyse historiasta tai filosofia yms.
        Asiaan. Jos et ole lukiota käynyt niin älä sinä tule pätemään miten rankkaa ylä-aste on. Oli minullakin ylä-asteen aikana 3 koetta sanakoe eräänä päivänä. Ja mikäs siinä jos on kuunnellut tunneilla ja tehnyt muistiinpanoja, helppo kiitettävä.


      • Eräs trotskilainen
        Lukiolainen kirjoitti:

        Otitko huomioon nelosen saaneet tai kipeänä olleet. Olin itse koko koeviikon kipeänä ja kaikki tein samana päivänä. Koealue oli 150 250 200 100 140 90 170 eli toisinsanottuna ihan helvetisti.
        Toinen asia, miten käsi voi alkaa krampata yhden kokeen jälkeen? Minulla tulee tekstiä noin 2 konseptia per koe jos on kyse historiasta tai filosofia yms.
        Asiaan. Jos et ole lukiota käynyt niin älä sinä tule pätemään miten rankkaa ylä-aste on. Oli minullakin ylä-asteen aikana 3 koetta sanakoe eräänä päivänä. Ja mikäs siinä jos on kuunnellut tunneilla ja tehnyt muistiinpanoja, helppo kiitettävä.

        Kyllä voi krampata, jos joutuu kirjoittamaan täyden konseptin verran tekstiä 45:ssä minuutissa. Lukiossa kokeiden tekemiseen on kuitenkin enemmän aikaa, vai?

        Meidän historiankokeissa puolet pisteistä tulee tiedosta ja puolet siitä, miten asettelet tekstin. Kokeessa oli 4 pientä esseetä ja 3 isoa. Käytin suurimman osan ajasta miettimiseen, joten kirjoittamiseen kului yhteensä max. 15 minuuttia. Lisäksi minulla on rasitusvamma vasemmassa kädessä.

        Kipenä ollessasi olet kuitenkin voinut valmistautua kokeisiin. Minullakin oli vuosi sitten kaksi koetta päällekkäin juuri sairastumisen takia. En kuitenkaan nähnyt tässä mitään ongelmaa, sillä minulla oli kipeänä ollessani koko päivä aikaa lukea.


      • fnfnfn
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Kyllä voi krampata, jos joutuu kirjoittamaan täyden konseptin verran tekstiä 45:ssä minuutissa. Lukiossa kokeiden tekemiseen on kuitenkin enemmän aikaa, vai?

        Meidän historiankokeissa puolet pisteistä tulee tiedosta ja puolet siitä, miten asettelet tekstin. Kokeessa oli 4 pientä esseetä ja 3 isoa. Käytin suurimman osan ajasta miettimiseen, joten kirjoittamiseen kului yhteensä max. 15 minuuttia. Lisäksi minulla on rasitusvamma vasemmassa kädessä.

        Kipenä ollessasi olet kuitenkin voinut valmistautua kokeisiin. Minullakin oli vuosi sitten kaksi koetta päällekkäin juuri sairastumisen takia. En kuitenkaan nähnyt tässä mitään ongelmaa, sillä minulla oli kipeänä ollessani koko päivä aikaa lukea.

        Olisit voinut ottaa huomioon, että "Lukiolainen" oli koko koeviikon kipeänä, eli hän oli varmaan sitten ihan kunnolla kipeä. Muutenkin, ihmiset sairastavat eri tavalla, jotkut pystyy tekemään kouluhommia kun taas muut makaavat sängynpohjalla jaksamatta tehdä mitään.

        Mutta itse asiaan, tyyppihän tiesi, että hänelle oli tulossa 3 kokeet samalle päivälle. Kokeisiin valmistautumisen voi aloittaa ajoissa, eikä vasta seuraavana päivänä. Tai no, ainakin meille kerrotiin yläasteella kokeista n. 2 viikkoa etukäteen.

        Ja kyllä sen sadan sivun koealueen lukee päivässäkin. Itse aloitin esimerkiksi kerran ykkösellä sellaisen 145-sivua pitkän bilsankirjan lukemisen yhdeltä päivällä ja lopetin yhdeltä yöllä. Olisin lukenut sen varmaan kolmessa neljässä tunnissa, jos olisin ollut reipas, mutta koska bilsa on musta NIIN tylsää niin meni vähän kauemmin :D

        Mutta joo, onhan meillä lukiossa koeviikot, jolloin päästään aikaisin ja keskitytään vaan kokeisiin. Yläasteella saattaa tyypit päästä puol neljältä kokeita lukemaan.

        -fnfn joka ei jaksakirjautuaaa...


      • Eräs trotskilainen
        fnfnfn kirjoitti:

        Olisit voinut ottaa huomioon, että "Lukiolainen" oli koko koeviikon kipeänä, eli hän oli varmaan sitten ihan kunnolla kipeä. Muutenkin, ihmiset sairastavat eri tavalla, jotkut pystyy tekemään kouluhommia kun taas muut makaavat sängynpohjalla jaksamatta tehdä mitään.

        Mutta itse asiaan, tyyppihän tiesi, että hänelle oli tulossa 3 kokeet samalle päivälle. Kokeisiin valmistautumisen voi aloittaa ajoissa, eikä vasta seuraavana päivänä. Tai no, ainakin meille kerrotiin yläasteella kokeista n. 2 viikkoa etukäteen.

        Ja kyllä sen sadan sivun koealueen lukee päivässäkin. Itse aloitin esimerkiksi kerran ykkösellä sellaisen 145-sivua pitkän bilsankirjan lukemisen yhdeltä päivällä ja lopetin yhdeltä yöllä. Olisin lukenut sen varmaan kolmessa neljässä tunnissa, jos olisin ollut reipas, mutta koska bilsa on musta NIIN tylsää niin meni vähän kauemmin :D

        Mutta joo, onhan meillä lukiossa koeviikot, jolloin päästään aikaisin ja keskitytään vaan kokeisiin. Yläasteella saattaa tyypit päästä puol neljältä kokeita lukemaan.

        -fnfn joka ei jaksakirjautuaaa...

        Kokeiden vaikeuskin riippuu todella paljon opettajasta. Mie aloitin hissanlukemisen käytännössä jo viime kesänä lukemalla natsijohtajien elämänkertoja, ja luin kokeeseen aktiivisesti noin pari viikkoa ennen, mutta sain kokeesta "vain" ysi puokin.


    • lllll

      ei sata sivuu oo nii vaikeeta lukee itelläni aina sen verra luettavaa

    • nnyyyyh.

      älä vikise. Huomenna ruotsin kirjoitukset jotka sisältää informaatiot 7:stä kurssista (sisältää 7 kurssi kirjaa kielioppikirja) jokainen kirja sisältää about 9kpl erilliset teema sanastot.

    • Lugiolaine

      Kolme koetta ja sata sivua yhteensä? Voi luoja... Sun koealueet on siis keskimäärin n.3.333 sivua/koe, se on sellanen kevy iltapala lukemiselle.

      Lukion koeviikoilla on seitsemänä-kahdeksana päivänä peräkkäin (hyvällä tuurilla saat sunnuntain,ehkä jopa lauantain) välissä vapaaks.
      Joka ikinen koealue on yksi kirja, reilusti sen sata sivua. Plus opettajan näyttämät diat ( n.100-200 diaa täynnä asiaa).

      • lugiolainen?

        100:3= 33,33333333......*


    • OispaKesäloma

      Itse olen 8. luokalla ja meillä oli 15 koetta peräkkäisinä koulupäivinä.

    • Voi kun on paljon 100 sivua. Lukiossa ja yliopistossa toivot, että koealue olisi 100 sivua.

    • miksikuka

      Ehän se voi olla mahdollista että on 3 koetta samana päivänä. Ei meillä yläkoulussa ainakaan ole ollut 3 koetta samana päivänä mutta samalla viikolla on ollut.

    • Anonyymi

      Mulla on ollu 4 tunni pv tnä ja ollu 2 enkun koetta, 1 matikan koe ja nyt uskonnon testi? Vituttaa

    • Anonyymi

      Opiskelukaveri opiskeli työn ohessa Microsoftin sertifikaatin. Tuohon kokeeseen piti lukea sellaiset 500 sivua hyvinkin teknistä tekstiä. Koe on kaikkea muuta kuin helppo ja kysymykset voivat olla hyvinkin kahdella tapaa ymmärrettäviä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3940
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3742
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3738
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      14
      2383
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2332
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      1976
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1816
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1489
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe