Jotain mitä en vieläkään ymmärrä. Onko kaikilla anoreksiaa sairastavilla vääristynyt kehonkuva? Ystäväni kertoi että se aina anoreksia-aikoinaan kyllä tiesi olevansa laiha, näki ittensä laihana ja tykkäsi omasta kehostaan. Kuulostaako tuo järkevältä? Vaikka näki ittensä laihana, mutta silti ei tarpeeksi laihana ja halusi jatkaa laihduttamista. Eli siis voi nähdä itsensä laihana kyllä, mutta ei tarpeeksi laihana?
Tiedättekö te, jotka olette BMI:n mukaan alipainoisia, niin uskotteko siihen että olette laihoja? Miten näette itsenne, ihannoitteko yhtään, edes hiukan sitä että olette alipainoisia, todella laihoja? Onko täällä sitten niitäkin ketkä tietävät olevansa BMIn mukaan liian laihoja, mutta ette usko siihen? Näette itsenne OIKEASTI lihavana?
Kertokaa jotain tuosta, miten koette kehonkuvanne?
Itelläni on alipainoa useampia kiloja, mutta en näytä mielestäni ollenkaan alipainoiselta. Eli seuraava ja viimeinen kysymys: Jos on alipainoinen, vaikka bmi alle 17, niin näyttääkö alipainoiset ihmiset aina alipainoisilta? Voiko ihmiset joiden bmi alle 17 näyttää kuitenkin ns' terveiden' ihmisten silmissä normaalilta tai jopa lihavilta? Itseni kohdalla en vaan usko tuohon painoindeksi-systeemiin ollenkaan.
Vääristyneestä kehonkuvasta?
2
269
Vastaukset
- Punda
En ole varma onko minulla anoreksiaa, kun kukaan ei ole sitä diagnosoinut, mutta itse ainakin tiedostan olevani hoikassa kunnossa ja aina kun olen laihempi kuin koskaan ennen, itsevarmuuteni on huipussaan. Sitten jos syön jotakin taas niin koen itseni pulleroksi, koska tiedän, että olen ollut laihempikin. Omalla kohdalla lähinnä kauneusihanteet on muuttunut. Rumasta on tullut kaunista.
- etolelihava
Mullakaan ei viel oo diagnosoitu mitään, enkä ees kuulu sun odottamiin alipainosiin mut ajattelin silti tulla vastailee :D Elikkä kaikki joille oon avautunu mun asioista ni on sanonu suoraan että uskovat et mun kehonkuva on vääristynyt. Se tosin saattaa johtua siitä, ku oon laihtunu ylipainon rajalta normaalipainon alarajalle eikä mieli pysy millään perässä. Oon aina ihan hämilläni jos vaikka huomaan et jonkun anorektikon vyötärönympärys on vaan sentin pienempi taikka pikkusiskon vaatteet sopii päälle. Peilistä nään pelkkää läskiä, mut sitä se viel onkin vaikka muut väittäis mitä. Huomaan toki, että oon laihtunu ja ehkä jossain vaiheessa oon laiha, mut ehkä uskon sitten vasta ku oon alipainon puolella että en oo lihava.
Jos bmi on 17 tai alle ni sillon ihminen EI VOI olla lihava terveen ihmisen mielestä, ei sit mitenkään. En oo varma voiko normaalilta näyttää, mut ainaki sit on tosi hoikka. Eli voit näyttää terveeltä, mut todella hoikalta tai sit näytät oikeesti alipainoselta, riippuu ruumiinrakenteesta. Lihava tai normaali tuskin olet :D
En ehkä oo iha fiksuin puhumaan tästä, mut jotain ajatuksii nyt tuli. Vähän vaikeeta silleen, ku ite en syömishäröile niinkää "kauneuden" vuoks tai en ihannoi siis mitään ylilaihaa kroppaa, vaan tää on enemmänki pakokeino kaikesta muusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859