Kertokaa Sammsungin chromebookista

vastaisitko vapunen?

kokemuksia! Tulisi lähinnä sellaiseen käyttöön millä katsoa sähköpostit ja käyttää verkkopankkia. Onko se jotenkn simppelimpi käyttää kun perusläppärit? Tarkoitus nimittäin olisi että tämä chromebook tulisi käyttöön sellaisille jotka eivät ole it alan insinöörejä eivätkä oikeastaan ole olleet koneiden kanssa pahemmin tekemisissä siis omille vanhemmilleni ;) !

Niin ja mitä se tarkoittaa kun semmoisessa on sisäänrakennettu oliko se nyt mokkula vai 3g yhteys niin miten siinä toimii se rahastus puoli onko se kuin liittymä vai mitä? Tuskin se semmoinen kumminkaan on että ihan ilmaiseksi sillä surffailtas?

Ajattelin että tumpeloille kotipoppoille tuo olisi juuri hyvä harjoitteluun että pääsee edes hieman kivikaudelta eteenpäin. En tietenkään väitä että mikään hyvä itekkään oon mutta kumminkin...

Eli tämmönen olisi mielessä-------------------

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/SAXE303C12H01/samsung-chromebook-series-3-11-6-kannettava-3g

Harmi että vapunen on siirtynyt s24 ylläpidon hommiin tai onneksi olkoon töihin, mutta kun minä olisin nimenomaan kaivannut vapusen osaavaa ja tietävää kommenttia tähän...

1

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen edelleen neuvomassa ja en saa palkkaa Luotsina olemisesta. Olen siis täysin vapaaehtoinen.

      Chromebook soveltuu nettikäyttöön mutta siinä on pari huonompaa ominaisuutta. Eli ensinnäkin selaimessa ei toimi kaikki liitännäiset kuten Silverlight. Tätä liitännäistä tarvitaan jos haluaa katsoa esimerkiksi Katsomon suoria lähetyksiä tai videoita. Myöskään ohjelmia ei voi asentaa normaaliin tapaan vaan ainoastaan Chromen web storesta.

      https://chrome.google.com/webstore?hl=fi

      Tuossa kannettavassa on sisäinen korttipaikka sim-kortille. Se tarkoittaa sitä että siihen voi laittaa sim-kortin jossa on dataliittymä jolloin Chromebookilla voi olla matkanpäällä netissä. Pakollista tuo liittymän hankkiminen ei tietenkään ole. Wlan on se, jolla voi surffata ilmaiseksi mikäli julkinen wlan verkko on lähistöllä ( Tai jos sinulla on wlan verkko kotonasi).

      Eli lyhyesti Chromebook soveltuu nettikoneeksi jos ei kaipaa tiettyjä liitännäisiä tai ohjelmia ja ymmärtää rajoitteet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe