Aito vai kopio?

totta vai tarua?

Olen melkoisen aloittelija arabian vanhojen astioiden keräilyssä, mutta mieltäni on alkanut kaivertaan epäilys varsinkin huutonetin soppaskoolien ja liemikulhojen suhteen, etteivät kaikki ole aitoja?
Leimoja luvataan joo, kuvia on joka kulmalta, nimi on tiedossa, mutta joku häiritsee siinä kuitenkin?
Esim. kuin uusi, siisti käyttämätön 100vuotta vanha? Sitten joku niin jokaisen mummolasta tuttu kesäkukkaakuvaa löytyykin vaikka minkälaisesta kuuskulmaisesta kulhosta ja monta muuta vastaavaa outoa juttua.
Mitä olette mieltä onko teitä koskaan mietityttänyt nämä nettikaupat?

8

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+3

      Kyllä, aitous pitää varmistaa. Minulla on peirttyä vanhaa Arabiaa ja niisä näyvät todella käytön jäjet. Tosin jos se on ollut lasikaapissa, niin voihan se olla hyväkuntoinen ja aito.

    • peirttyä

      Minulla on peirttyä vanhaa Arabiaa

    • Aito kopio

      Kirjoittaja on Aito kopio.

      • Alukuperäiskopio

        Minulle kerran eräs "taiteenkerääjä" esitteli kangaspuilla kudotun kankaan ylpeänä: "Tämä on alkuperäisgobeliini Milletin Iltakelloista".

        Kuviossa todella oli ko. maalauksen hahmot.


    • käyttöesineet

      Olen huomannut tuon saman noissa maitokannuissa, että taitaai tulla jostain rajantakaa nuo aidot arabiat?
      Tuo arabian väärentäminen on varmaan ihan yhtä helppoa kuin kaikki feikki käsilaukut ja hajuvedet?
      Varmaan tuota nk. antiikkia ei ole vielä niin tajuttu, että siinäkin on väärentäjillä hyvät markkinat?
      Hälytyskellojen pitäisi soida jos myydään täysin käyttämätöntö satavuotiasta tai virheetöntä. Kyllä aika aina puree astioita ja on todella harvinaista, että joku pitäisi jotain maitokannuaan 100vuotta jossain silkkiliinassa pimeässä kaapissa. Tokihan sekin on mahdollista, mutta kyllä nuo astiat aikoinaan on käyttöä varten tehty ja ostettu.

    • Outo pelko

      Miten Arabiaa voisi väärentää?
      Leimat ovat pohjassa.

      Pitäisikö tästä huolestua?

    • Pelko pois

      Niin, kyllä tuo pelko Arabian väärentämisestä on melko outo. Paljon vanhaa hienokuntoista Arabiaa löytyy monekin kaapista. Ei ole aikoinaan raaskittu käyttää.
      Leimojen lyöminen jälkeenpäin on toki mahdollista, mutta tilanne on se, että miltei kaikki Arabia on leimattua jo ennestään. Poikkeuksena sekundat ja ns. 50-60-luvun kylmäleimat, jotka ovat kuluneet pesussa. Mutta nämä tuotteet ovat niin halpoja nykyään, ettei leimaväärentäjän kannata vaivautua. Ja vanhemmissa Arabioissahan on massaleimat. Ylipäätänsä Arabialla ei ole hintavia tuotteita uniikkia taide-arabiaa lukuunottamatta.
      Jotta väärentämisen tielle kannattaisi taloudellisessa mielessä lähteä, pitää ottaa kohteeksi jokin muu tuoteryhmä.

    • huutonetin jobbarit

      En ole huutonetistä löytänyt yhtään sellaista huudettavaa, jota kannattais lähteä huuteleen. Hinnat on hinattu pilviin ja tuotteet on särösiä tai lohmuisia. Toisin eipä siellä juurikaan muutkaan niitä huutele. Kaippa niistä suurin osa on jonkun jobbarin bisneksiä ja hinnat sen mukaisia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe