Ryanair on saanut luvan aloittaa liikenne Venäjällä ja se aloittaa lentoja Pietarista ja Moskovasta. Tämä tarkoittaa sitä että venäläisiä varten aloitettu liikennöinti Lappeenrannasta loppuu ensi vuoden kuluessa. Tietysti voin olla väärässä, jos koneet täyttyvät muistakin ja markkinointitukea tulee tarpeeksi Ryanairille Lappeenrannasta, mutta tähän mennessä Lappeenrannan koneissa on ollut 60 -90% venäläisiä matkaajia...
Lappeenranta loppuu
16
457
Vastaukset
- RYR
Ei pidä paikkaansa. Ryanair on saanut luvan liikennöidä Pietarista ainoastaan Dubliniin, muita reittejä ei tule (ns. Open Skies" sopimus puuttuu). Lappeenrannan reitit ovat aivan eri suuntaan: Saksa, Italia, Espanja.
- hsbvjskbvjksbvkjsbv
Niin mitä sitten? Dublinista pääsee jatkolennoilla eteenpäin ja paljon helpommin, kuin rymyämällä Venäjältä Suomeen autolla jotta edes pääsee aloittamaan matkaa. Ryanairin Venäjälle tuloa pidetään merkittävänä uhkana Lappeenrannan lentojen jatkolle ainakin kaupunkien isien toimesta. Air Batic lopettaa liikennöinnin jo heti ensi vuoden alusta, koska ei ole matkustajia likimainkaan tarpeeksi.
- RYR
hsbvjskbvjksbvkjsbv kirjoitti:
Niin mitä sitten? Dublinista pääsee jatkolennoilla eteenpäin ja paljon helpommin, kuin rymyämällä Venäjältä Suomeen autolla jotta edes pääsee aloittamaan matkaa. Ryanairin Venäjälle tuloa pidetään merkittävänä uhkana Lappeenrannan lentojen jatkolle ainakin kaupunkien isien toimesta. Air Batic lopettaa liikennöinnin jo heti ensi vuoden alusta, koska ei ole matkustajia likimainkaan tarpeeksi.
Matkustaisitko itse esim. Milanoon Dublinin kautta? Hyvällä kohteiden valinnalla LPP pärjää hyvin.
- let's see
RYR kirjoitti:
Matkustaisitko itse esim. Milanoon Dublinin kautta? Hyvällä kohteiden valinnalla LPP pärjää hyvin.
Kyllä aloittaja ihan oikealla tiellä on. Jos avaus Venäjälle on saatu tehtyä, ei se siihen Dubliniin jää. Venäjän kanssa on hidas asioida, mutta lopulta se kuitenkin tuottaa hedelmää ja Ryanair on sitkeä otus neuvottelemaan, vaikka siltä ei välttämättä aina suoralta kädeltä katsottuna näytäkkään.
Katsotaan miten Lappeenrannan käy. Täytyy muistaa, että ei kaikki lentomatkustajat asu Pietarin keskustassa. Suomen ja Pietarin välissä on myös potentiaalia.
- 19+11
Dublinin kautta venääläiset tuskin pidemmälle lentävät, mutta Easyjet laajentaa jo Moskovassa, Vizzair aloitti Moskovassa ja Ryanair neuvottelee muidenkin kenttien kanssa, eli kyllä Ryanairkin varmasti kasvaa Venäjällä. Tosin Pietarin potentiaalinen asiakaskunta on niin suuri että varmaan Lappeenrantaan ainakin joksikin aikaa riittää matkustajia.
- RYR
> Ryanair neuvottelee muidenkin kenttien kanssa
...mutta saisi lentää vain Dubliniin. Vain Open Skies sopimuksen hyväksyminen Venäjällä voisi muuttaa sen, näin ei tapahdu kovin pian Aeroflotin aseman vuoksi.
Ryanair, jos/kun aloittaa lennot Venäjälle tekee näin tämän sopimuksen nojalla: http://www.favt.ru/favt_new/sites/default/files/15-4-788.pdf , sopimus koskee Dublinia.
- YLE uutiset 2.12.13.
Konsulttiselvityksen mukaan muutamassa vuodessa Lappeenrannan lentoaseman matkustajamäärä olisi mahdollista kolminkertaistaa nykyisestä noin 100.000 matkustajasta, jos kentän ylläpidosta vastaisi Lappeenrannan kaupungin tai maakunnan omistama lentokenttäyhtiö.
Päivittäin kentällä kävisi kääntymässä vähintään kolme noin 190-paikkaista matkustajakonetta - jollaisella esimerkiksi Ryanair lentää Lappeenrantaan. Yksityistetty kenttä palvelisi Etelä-Karjalan ohella Kymenlaakson ja Etelä-Savon asukkaita sekä Pietarista tulevia matkailijoita.- monopolit pois
Finavia ei luovu yhdestäkään sellaisesta kentästä joka voisi pärjätä omillaan. Näitä ovat Lappeenrannan lisäksi ainakin Oulu, Tampere ja Turku.
Finavia saattaa kyllä luopua muista kentistä. Pääasia on että kun Finavia lähtee toimintakin loppuu.
Se on monopoliyhtiön valtaa.
Finavia on sitä mieltä, että se hoitaa kaikkein parhaiten maakuntakenttiä, eikä Finavian ylivertaisuutta saa kyseenalaista typerillä ehdotuksilla.
Samanlaisestä pöhöstä kärsii mm. VR, joka on julistanut, että lähijunaliikenne on maakunissa kannattamatonta ja koska VR on sitä mieltä, on muidenkaan turha yrittää.
Suomen monopolit ovat maakuntien pahin kehityksen este, toki joitakin nukkavieruja paikkakuntia nämä saattavat hyödyttää, mutta suurin osa kärsii turhaan. - junamies
monopolit pois kirjoitti:
Finavia ei luovu yhdestäkään sellaisesta kentästä joka voisi pärjätä omillaan. Näitä ovat Lappeenrannan lisäksi ainakin Oulu, Tampere ja Turku.
Finavia saattaa kyllä luopua muista kentistä. Pääasia on että kun Finavia lähtee toimintakin loppuu.
Se on monopoliyhtiön valtaa.
Finavia on sitä mieltä, että se hoitaa kaikkein parhaiten maakuntakenttiä, eikä Finavian ylivertaisuutta saa kyseenalaista typerillä ehdotuksilla.
Samanlaisestä pöhöstä kärsii mm. VR, joka on julistanut, että lähijunaliikenne on maakunissa kannattamatonta ja koska VR on sitä mieltä, on muidenkaan turha yrittää.
Suomen monopolit ovat maakuntien pahin kehityksen este, toki joitakin nukkavieruja paikkakuntia nämä saattavat hyödyttää, mutta suurin osa kärsii turhaan.höpöhöpö...lähijunaliikenteen aloittamisesta voivat kuntaseudut/kuntayhtymät/kunnat päättää itse. Pääkaupunkiseudun HSL:n malliin. Kuntayhtymä tilaa liikenteen operaattorilta (HSL tilaa VR:ltä). Kunta päättää liikenteen tiheyden, hinnat ja palvelut. Kuntien rooli joukkoliikenteen järjestämisessä kasvaa, vrt linja-autoliikenne. Samalla kunnat voivat päättää lähijunaliikenteen aloittamisesta. Tampereella askelia jo on otettu. Siellä lähijunapalvelu on suunniteltu laajennettavaksi lähivuosina.
- Just joo
Ja mitä Lappeenranta siitä hyötyisi? Tai yksityinen kenttäyhtiö? Ryanair haluaa lentää puoli-ilmaiseksi, joka ei kata kentän kuluja ja siten sille pitää olla työtämässä kaupungilta vielä markkinointitukea satoja ja satoja tuhansia, jotta edes suostuu lentämään Lappeenrannasta.
Venäläisiä kyllä on tunkemassa täältä maailmalle, mutta mitä niistä Lappeenranta tai kenttä hyötyy? Venäläiset syövät kentällä omia eväitään ja ei käytä mitään palveluja Lappeenrannassa, tai ylipäätään Suomessa. Venäläiset tulevat suoraan rajalta kentälle, syövät eväänsä ja häipyvät koneella muualle. Kun tulevat takaisin, karautavat minibusseilla suoraan Venäjälle pysähtymättä missään Suomessa. Tämä on oikein tutkittu, miten venäläiset Ryanairin matkustajat menettelee Lappeenrannan reissullaan. Ainut mistä tulee jotakin hiluja, on ne muutamat, jotka tulevat omalla autolla ja maksavat kumpin tai pari parkkimaksuja ja sinä kaikki.
Jos sinusta tämä on hyvä bisnes, niin miksi et itse alkaisi pyörittää Lappeenrannan kenttää ja hamuat sinne venäläisiä loisimaan ja Ryanairin lentelemään ilmaiseksi tukirahojen lisäksi niin paljon kuin haluat. - karate Mauno
Nyt kun Ryanair on saanut jalan Pietarin oven väliin niin maalaisjärjen mukaan Lappeenrannan lentoaseman matkustajamäärä romahtaa muutamassa vuodessa.
- LED.
karate Mauno kirjoitti:
Nyt kun Ryanair on saanut jalan Pietarin oven väliin niin maalaisjärjen mukaan Lappeenrannan lentoaseman matkustajamäärä romahtaa muutamassa vuodessa.
Ei romahda. Ryanair tulee vain tutummaksi siellä. Eivät venäläiset halua matkustaa Dubliniin juurikaan vaan lähinnä eteläiseen Eurooppaan sekä Keski-Eurooppaan. Tämän voi Ryanair tarjota lähinnä Lappeenrannan tai Tallinnan avulla, ei Pietarista.
- Just joo
LED. kirjoitti:
Ei romahda. Ryanair tulee vain tutummaksi siellä. Eivät venäläiset halua matkustaa Dubliniin juurikaan vaan lähinnä eteläiseen Eurooppaan sekä Keski-Eurooppaan. Tämän voi Ryanair tarjota lähinnä Lappeenrannan tai Tallinnan avulla, ei Pietarista.
Keskituloiset ja sitä äveriäämmät venäläiset pääsee Pietarista ja Moskovasta suoraan mihin tahansa maailmaan. Ei ne ajele satoja kilometrejä jonkun Ryanairin perässä ja vietä tuntitolkulla aikaa tullijonoissa mennen tullen.
Lappeenrantaan ja Ryanairin lennoille tulee vain sitä köyhää rahvasta, joka ei osta mitään Suomesta ei mennessä eikä tullessa. Pupeltavat eväitään kentän baarissa. Kysymys kuuluu, mihin Lappeenranta tai Suomi tätä tarvitsee? Tästähän pitää maksaa useampi sata tonnia markkinointitukeakin Ryanairille ja keskimäärin 80% koneesta on suomalaisille täysin turhia ja hyödyttömiä kulueriä ainoastaan.
- 9+1
No vaikkei ne venäläiset Lappeenrannassa rahaa käyttäiskään niin niiden ansiosta kuitenkin päästään kätevästi maailmalle myös me Etelä-Karjalan ihmiset. Aina kun ei jaksais ajaa Helsinki-Vantaalle...
- Just joo
Ja mitä tämä maksaa? Kaikki kuntalaiset ja alueella olevat firmat maksavat tästä mahdollisuudesta. Ainoat jotka ei maksa juuri mitään, on se 80% matkustajista (venäläiset), joita Lappeenrannan Ryanairin lennoilla reissaa.
Venäläisten ansioista myöskin Lappeenranta on täynnä erilaisia kauppoja ja lisää tulee. Tästäkin yksinkertainen voisi olla iloinen että on paljon valinnanvaraa, mutta tosiasiassa kaupunki pistouvaa infrat ja maat kaupoille, rakentaa tiet ja ylläpitää niitä ym ym. Kauppojen, joiden omistajat verosuunnittelee tuottonsa ulkomaille ja tähän sirkukseen on mennyt rahaa viimeisen 10 vuoden aikana kaupungilta tuollaiset 100 miljoonaa euroa. Pelkästään Ikean saantiin menee useampi kymmenen miljoonaa tälläkin hetkellä kaupungin kassasta. Sinä ja muut kaupunkilaiset maksavat, ei venäläiset. Bonuksena saat tuon lystin maksamisesta vielä korotetulla hinnalla asioida kotikaupunkisi kaupoissa.
Jipii, todella upeaa, kun on venäläisiä maksattamassa tavaransaantiaan ja matkailuaan Lappeenrantalaisilla asukkailla ja firmoilla ja kaupungin kassa on täysin tyhjä ja veronkorotuksia vain pukkaa venäläisten lappeenrantalaisille kauppiaille kantamista rahoista huolimatta tai pikemminkin juuri siistä syystä!!!
Yksityistetään vielä tuo lentokenttä Lappeenrannan kaupunkiyhtiöille, niin konkurssi alkaakin olla jo valmis koko kaupungille.
- ryanair666
AirBaltic lopetti lennot jo LPR.n kentällä ja jos kun Ryanair saa kunnolla Venäjällä homman pyörimään niin valittavasti melko varmasti lennot LPR.ssa loppuvat. ilman venäläisiä noissa koneissa on 20-50 matkustajaa. Ihmettelen vaan ettei suomalaisia lennot kiinnosta???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908