Toivottomalta näyttää saada ymmärrystä sille tosiasialle, että kaikki koirat on jalostettu jotakin tiettyä käyttötarkoitusta varten, jonka seurauksena yksittäiset koirayksilöt eivät voi irtisanoutua kyseisen koirarodun tyypillisestä käyttäytymisestä - vaikka omistajat niin toivoisivatkin.
Mäyräkoira on elementissään luolakoirana, ei seurakoirana. Liikkuvan pikkueläimen tappaminen/ahdistaminen on sille tyypillistä.
Bordercollien täytyy saada tekemistä aivoilleen, sillä sohvakoirana siitä tulee häirikkö.
Laumanvartijan pitää asua maalla, ja sillä pitää olla iso reviiri ja suojeltava eläinlauma. Kaupungissa niistä tulee arvaamattomia.
Puhtaat seurakoirarodut voivat hyvin vähäiselläkin liikunnalla ja aktivoinnilla.
Tappajarotuisilla koirilla kuten pitbulleilla ja dogoargentinoilla ei ole mitään toimivaa roolia nyky-yhteiskunnassa. Pitit on jalostettu koiratappeluihin ja koiratappelut ovat laittomia. Dogot on jalostettu suurriistan metsästykseen eikä niitä voi käyttää lailliseen metsästykseen Suomessa. Jos näistä roduista halutttaisiin toimivia seurakoiria, pitäisi jalostuksen olla kerätty yhden asiantuntevan rotujärjestön alle (per rotu) ja sen pitäisi olla järjestelmällistä. Jalostuksen tavoitteena pitäisi olla koiran alkuperäisen käyttötarkoituksen vaatimien ominaisuuksien poistaminen rodusta. Koska kyseessä on noinkin vaativa suoritus, luotettavan tuloksen saamiseen vaaditaan kymmeniä ja taas kymmeniä koirasukupolvia.
Järjestelmällisen jalostustyön tekisivät kuitenkin mahdottomaksi seuraavat seikat:
1) Tappajakoirarodun esim. 30 sukupolven koiria ei voisi pitää missään turvallisesti niiden vuosien aikana, jolloin koirien geeniperimää muokattaisiin ja rodusta saataisiin yhteiskuntakelpoisia ja ympäristölleen varmasti turvallisia koiria.
2) Tappajakoirien "rotujärjestöt" ovat hajanaisia ja niissä on jäseninä ihmisiä, jotka ruokkivat tappajakoirien aggressiivisia ominaisuuksia ts. nämä ihmiset haluavat koiriensa olevan aggressiivisia, pelottavia ja vaarallisia.
3) Vaikka aggressiivisuuden poisto voitaisiinkin em. ongelmista huolimatta järjestää, ei sellaisessa satsauksessa olisi mitään järkeä, sillä ihmisillä on jo nyt valittavinaan tarpeeksi monta täysin yhteiskuntakelpoista koirarotua.
Ainoat ratkaisut tappajakoiraongelmaan ovat aggressiivisten koirarotujen kieltäminen, aggressiivisten koirayksilöiden lopettaminen, eläinsuojelurikosten rangaistusten kiristäminen tuntuvasti ja vahingonkorvausten nostaminen huimiin summiin. Tämä voisi vielä auttaa Suomessa. USA ja monet muut valtiot on jo menetetty tälle järjettömälle tappajakoirarotujen ihannoinnille.
pikku mussukkani pitbull, ambull, amstaffi, dogo jne.
84
865
Vastaukset
- Risti34
Mikään rotu ei ole agressiivinen syntyjään, vaan yksilöstä tulee agressiivinen vääränlaisella kasvatuksella...
Ei mulla muuta...- Et sitten ole
kuullut koskaan geeniperimästä? Kannattaa tutustua aiheeseen.
- kakara
Et sitten ole kirjoitti:
kuullut koskaan geeniperimästä? Kannattaa tutustua aiheeseen.
Sinä et sitten varmaan ole koskaan itse lukenut geeniperimästä tai psykologiasta? Tai sitten sanoit noin vai suutuspäissäsi kun et osaa argumentoida mielipidettäsi paremmin.
Lukiossa jo opetettiin, että elävä olento muokkautuu luonteeltaan ympäristönsä ja sen perusteella miten sitä kohdellaan ja opetetaan. Koskee niin eläintä kuin ihmistä.
Ja geeniperimä on puhdasta biologiaa. Siihen ei liity mitenkään luonne. Vain ruumiinrakenne kaikilla koiraroduilla ollaan jalostuksen kautta muokattu siksi kuten ihminen on sen tahtonut olevan.
Ja ap on unohtanut täysin että kaikilla koirilla on hampaat. Että tällaista. - faktat puhuvat
kakara kirjoitti:
Sinä et sitten varmaan ole koskaan itse lukenut geeniperimästä tai psykologiasta? Tai sitten sanoit noin vai suutuspäissäsi kun et osaa argumentoida mielipidettäsi paremmin.
Lukiossa jo opetettiin, että elävä olento muokkautuu luonteeltaan ympäristönsä ja sen perusteella miten sitä kohdellaan ja opetetaan. Koskee niin eläintä kuin ihmistä.
Ja geeniperimä on puhdasta biologiaa. Siihen ei liity mitenkään luonne. Vain ruumiinrakenne kaikilla koiraroduilla ollaan jalostuksen kautta muokattu siksi kuten ihminen on sen tahtonut olevan.
Ja ap on unohtanut täysin että kaikilla koirilla on hampaat. Että tällaista.Kakaralla on osuva nikki. Juuri lapsen tietämyksen tasolla liikutkin, vaikka ikävä kyllä olet aikuinen ihminen.
Vai että vain ruumiinrakenne olisi jalsotuksen tuotetta, ei luonne. Voi pyhä jysäys.
Kakaralla ei ole koskaan voinut olla rotukoiria...
- hessü 123
ootko koskaan omistanut koiraa hemmetin kalkkiaivo, paras lähtä nyt sinne kauppaan ostamaan kissanruokaa ja lopettaa toi turha paskan jauhaminen. ei koirasta tule tappajaa vaikka sen vaari oiskin koiratappelussa ollu nii pojanpoika ei silti ole koiratappaja eikä mikään muukaan. t. hessu
- Eikös hessulla ole
aivoja? Jos vaarisi on pähkähullu ja nainut toisen samanlaisen, niin totta helvetissä siitä tulee samanlainen kusipää. Ja kun tämä kusipäinen kakara taas nai toisen itsensä kaltaisen niin ei siitä geeniperimä ainakaan parane. Kusipäitä on silloin kolmannessa polvessa. Yleensä vielä kolmas on ensimmäistä sukupolvea kertaluokkaa pahempi.
- kansanliike
Monissa muissa maissa Euroopassa ON JO RAJOITETTU näiden vaarallisten koirarotujen omistamista. Miksi ihmeessä ei Suomessa? Miten tähän asiaan oikein voisi vaikuttaa?
Tiedoksi - seuraavissa eduskuntavaaleissa ääneni on tarjolla sille, joka asiaan aikoo tehokkaasti puuttua.
Koirattomat, kissanomistajat ja tavallisten seurakoirien omistajat, eli enemmistö suomalaisista toivonee asiaan muutosta. Miksi tappajakoiraharrastajat saavat terrorisoida muita???- Jos kysyt keneltä
ehdokkaista tahansa tuota asiaa, niin vastaus on että kyllä, ilman muuta kannatettava ajatus. Seuraava eduskunta kieltää ilman muuta tappajakoirat. Taas jälkeesi tulee toinen joka kysyy samoilta henkilöiltä että eihän koiranomistajien vapauksia olla karsimassa joitakin rotuja kieltämällä, niin vastaus on yhtä varmasti että ei karsita, eikä kieltoja ole tulossa.
Että sen puoleen sama kenelle äänesi annat. Ne on pettureita kaikki tyynni. Joka ainoa. Kepu pahimpana.
- amstaffi1
Miten perustelet sen, että pitit esimerkiksi on jalostettu staffeista ja mikäköhän on ollut staffien alkuperäinen käyttötarkoitus? Valitettavasti se EI ole ollut koirataistelut. Perehtykää kunnolla "tappajakoirien" alkuperäisiin käyttötarkoituksiin vain hyvin harvalla se on ollut koirataistelut.Turha leimata rotuja ilman, että itse tietää näiden koirien historiaa.
- ihmetyttää käytös
Olen nähnyt paljon staffeja,mätsäreissä jne.Tosi usein,ne hyökkivät vieraita koiria kohti,ja toisiaan,omistajilla kova työ hillitä niiden hyökkäuksiä.Mistä tuollainen käytös johtuu?
Niitähän on joskus jalostettu koiratappeluihinkin,mutta nykyäänkin,ovat epäsosiaalisia vieraita koiria kohtaan.Siis erillaisia kun esim.spanielit. - faktat puhuvat
Sinulla nimimerkki amstaffi1 varmaankin tosiaan on amstaffi, sillä juuri niin tietämätön olet. Väität, että pitbull muka olisi jalostettu staffeista? Ei pidä paikkaansa.
Ensin oli Old English Bulldog, jota käytettiin taistelemaan härkiä yms. eläimiä vastaan. Vaan kun veri ei lentänyt tarpeeksi tehokkaasti yleisöä viihdyttämään, risteytettiin tämä rotu erilaisiin paikallisiin terriereihin. Näin saatiin vikkelämpi ja eläväisempi taistelija, jota nimetttiin Bull and Terrier. Tästä yhdistelmästä lkehitettiin rodut stafforshirebullterrier, amstaffi (se sinun rotusi!), pittbull jne. - amstaffi1
faktat puhuvat kirjoitti:
Sinulla nimimerkki amstaffi1 varmaankin tosiaan on amstaffi, sillä juuri niin tietämätön olet. Väität, että pitbull muka olisi jalostettu staffeista? Ei pidä paikkaansa.
Ensin oli Old English Bulldog, jota käytettiin taistelemaan härkiä yms. eläimiä vastaan. Vaan kun veri ei lentänyt tarpeeksi tehokkaasti yleisöä viihdyttämään, risteytettiin tämä rotu erilaisiin paikallisiin terriereihin. Näin saatiin vikkelämpi ja eläväisempi taistelija, jota nimetttiin Bull and Terrier. Tästä yhdistelmästä lkehitettiin rodut stafforshirebullterrier, amstaffi (se sinun rotusi!), pittbull jne.Tarkista tosiaan itse ne faktat ensin... Luepa aluksi vaikka Dogoliinin kirjoittama viesti, sekin kertoo jo sinulle enemmän faktaa mitä itse kuvittelet tietäväsi.
Amstaffit on kehitetty jenkeissä pitbulleista, sillä haluttiin tehdä selkeä ero taistelukoirien ja seurakoirien välille. Pitbullit ennen vanhaan taistelukoiria, amstaffit seurakoiria.
Ja tästäkin on jo yli sata vuotta aikaa, eivätköhän koirat ole moneen kertaan jo vaihtuneet ja aggressiivisuus muita koiria kohtaan loppunut.
Jalostuksessa on myös käytetty lukuisia muita koirarotuja, jos et sitä tietoa ole sattunut netistä löytämään, ja alkuperäinen käyttö on ollut karjakoira, ei suinkaan taistelukoira.
- ruff
Mikä tappajakoira? bull tyyppiset koirat ovat kaikki alunperin työkoiria. Minkä takia aloittaja edes niin kovasti vastustat näitä "tappajakoiria"? Onko jotain omakohtaista kokemusta? Minkä takia nämä koirat sinua niin kismittävät? Jokainen täysijärkinen tietää että asian kieltäminen tekee asiasta entistä houkuttelevamman. Kaikissa valtioissa joissa on kielletty taistelukoiria on edelleen yhtäpaljon taistelukoiria kuin ennen kieltämistä. En minäkään luopuisi koiristani vaikka ne laissakiellettäisiin. Päin vastoin kasvattaisin niitä vain enemmän. Ei poliisilla ole aikaa valvoa mitään koiran rotuja. Viran omaisilla on paljon muutakin tekemistä. Paskat minä nakkaan kielto laeista. Kyllä se nyt vaan on niin että aloittajan on vain opeteltava olemaan sovussa näiden "tappajakoirien" kanssa. Oletko edes koskaan nähnyt esim staffia tai pittiä?
Minä rakastan näitä koiria niin paljon etten välitä vaikka linnaa tulisi kuinka.- näin edetään
Nakkaa mitä nakkaat, mutta jos jotkut rodut kielletään, ensimmäiseksi kielletään niiden kasvatus Suomessa sekä maahantuonti.
Tylyltä tuntuu mutta talutteleppa sen jälkeen kiellettyä rotua, siihen jää meinaten poliseillakin on aikaa lain valvomiseen ja jotkut saattaa olla asiasta hyvinkin kiinnostuneita - faktat puhuvat
Ei hyvä helvata sentään tätä tietämättömyyttä. "Bull-tyyppiset koirat alunperin työkoiria."
Luehan tämä uudestaan: Ensin oli Old English Bulldog, jota käytettiin taistelemaan härkiä yms. eläimiä vastaan. Vaan kun veri ei lentänyt tarpeeksi tehokkaasti yleisöä viihdyttämään, risteytettiin tämä rotu erilaisiin paikallisiin terriereihin. Näin saatiin vikkelämpi ja eläväisempi taistelija, jota nimetttiin Bull and Terrier. Tästä yhdistelmästä kehitettiin rodut stafforshirebullterrier, amstaffi (se sinun rotusi!), pittbull jne.
Asenteesi on käsittämätön ja perustuu lapsekkaasen uhmaan, vaikka oletettavasti olet jo aikuinen ihminen. "Mua ei kukaan määrää enkä aio mitään lakejakaan noudattaa, jos ne ei mua miellytä." Kypsymätöntä ajattelua ja todistaa hienosti, miten olin aloituksessani kohdassa 2 täysin oikeassa. Tappajakoirista kiinnostuneet ovat itse syrjäytyneitä ja väkivaltaan taipuivaisia luusereita, joiden oman pikkiriikkisen egon pönkittämiseen tarvitaan tappajakoira. Niiden puolesta sitten kirjoitellaan kirjoitusvirheitä vilisten pikku pölyssä tälle palstalle keskellä yötä.
Kyselet kovasti minulta asioita, joihin lukutaitoinen jo saa vastaukset aloituksestani.
Peräät myös henkilökohtaisia kokemuksiani em. roduista. Kirjoituksesi luettueni tiedän 100% varmasti, että minä tiedän koirista ylipäätään ja vielä - yllätys, yllätys - juuri näistä sinun roduistasikin enemmän kuin sinä raukka itse! - Dogoliini
Ei hyvä helvata sentään tätä tietämättömyyttä. "Bull-tyyppiset koirat alunperin työkoiria."
Luehan tämä uudestaan: Ensin oli Old English Bulldog, jota käytettiin taistelemaan härkiä yms. eläimiä vastaan. Vaan kun veri ei lentänyt tarpeeksi tehokkaasti yleisöä viihdyttämään, risteytettiin tämä rotu erilaisiin paikallisiin terriereihin. Näin saatiin vikkelämpi ja eläväisempi taistelija, jota nimetttiin Bull and Terrier. Tästä yhdistelmästä kehitettiin rodut stafforshirebullterrier, amstaffi (se sinun rotusi!), pittbull jne.
Asenteesi on käsittämätön ja perustuu lapsekkaasen uhmaan, vaikka oletettavasti olet jo aikuinen ihminen. "Mua ei kukaan määrää enkä aio mitään lakejakaan noudattaa, jos ne ei mua miellytä." Kypsymätöntä ajattelua ja todistaa hienosti, miten olin aloituksessani kohdassa 2 täysin oikeassa. Tappajakoirista kiinnostuneet ovat itse syrjäytyneitä ja väkivaltaan taipuivaisia luusereita, joiden oman pikkiriikkisen egon pönkittämiseen tarvitaan tappajakoira. Niiden puolesta sitten kirjoitellaan kirjoitusvirheitä vilisten pikku pölyssä tälle palstalle keskellä yötä.
Kyselet kovasti minulta asioita, joihin lukutaitoinen jo saa vastaukset aloituksestani.
Peräät myös henkilökohtaisia kokemuksiani em. roduista. Kirjoituksesi luettueni tiedän 100% varmasti, että minä tiedän koirista ylipäätään ja vielä - yllätys, yllätys - juuri näistä sinun roduistasikin enemmän kuin sinä raukka itse!Ootko vähä säälittävä? Kannattas kertoo koko totuus eikä vaan niitä omia suosikki juttuja. Kaikkien eniten "pelkäämä" Pitbull nimittäin oli alkujaan työkoira, Staffi ja Amstaffi oli 1800-luvulla jalostettu taistelukoiriksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Amerikanpitbullterrieri
Ja lainataanpa taas vähä:
"Amerikanpitbullterrieri, lyhyemmin pitbull, on Yhdysvalloista kotoisin oleva, alun perin vahvan ruumiinrakenteensa vuoksi työkoiraksi jalostettu koirarotu"
Ja opetellaan vähä lukemaan:
"TYÖKOIRAKSI" jalostettu.
"Rodusta käytetään myös nimitystä pitbull. Nimi tulee koiratappeluareenasta, englanniksi pit, ja härkää muistuttavasta ruumiinrakenteesta, englanniksi bull. Alun perin pitbulleja käytettiin maatiloilla monipuolisina työkoirina"
Ja taas luetaan:
"Alun perin monipuolisina työkoirina". Vasta myöhemmin Pitin maine pilattiin taistelukoirana.
Kaikkien näiden koirien nykyinen käyttötarkoitus on seura-ja harrastuskoira. - ruff
Peräät myös henkilökohtaisia kokemuksiani em. roduista. Kirjoituksesi luettueni tiedän 100% varmasti, että minä tiedän koirista ylipäätään ja vielä - yllätys, yllätys - juuri näistä sinun roduistasikin enemmän kuin sinä raukka itse!Voi sinua pieni sieluista luuseria 'faktat puhuvat'.
Taidat olla joku oikeistolainen valkoisen puhtauden ylistäjä. Eli täysi nazi kirjoitustesi perusteella. Kääri itsesi saman tien kuplamuoviin, ja linnoittaudu kotiisi niin ei tarvitse pelätä "pahojatappajakoiria". Kuinka montaa poliisia oikeasti kiinnostaa koirista sakottaminen. Moni poliisikin omistaa näitä "tappajakoiria". Itseasiassa tunnen henkilökohtaisesti yhden ja tiedän 3 poliisia jolla pitbull, amstaffi tai staffi. - hau-hau
Siinä on jälleen loistoesimerkki tappajakoirafanista "paskat minä nakkaan kielto_laeista"
Kyllä on huomattu että psykoottiset tappajakoiraharrastajat, sukupuolesta riippumatta, harrastavat kanssaihmisten iloksi näitä ihania fifejä, jotka kuola ja veriroiskeet poskilla käyvät kaiken ohikulkevan kimppuun. I-hanaa.
Turvallista joulukuuta vaan kaikille ja toivotaan plastiikkakirurgien lisäkoulutusta maahamme, että saadaan verorahoilla taas lasten nenät ommeltua paikoilleen. - No moni
ruff kirjoitti:
Voi sinua pieni sieluista luuseria 'faktat puhuvat'.
Taidat olla joku oikeistolainen valkoisen puhtauden ylistäjä. Eli täysi nazi kirjoitustesi perusteella. Kääri itsesi saman tien kuplamuoviin, ja linnoittaudu kotiisi niin ei tarvitse pelätä "pahojatappajakoiria". Kuinka montaa poliisia oikeasti kiinnostaa koirista sakottaminen. Moni poliisikin omistaa näitä "tappajakoiria". Itseasiassa tunnen henkilökohtaisesti yhden ja tiedän 3 poliisia jolla pitbull, amstaffi tai staffi.poliisihan on muutenkin ihan natseja, ei ne muuten olisi poliiseiksi alkaneetkaan. Se on niin hemmetin kivaa kun saa käskytellä ihmisiä ja eläimillään purettaa niitä. Eikä mitään rangaistusta tule vaikka tekisivät sen vapaa-ajallaan, kuten se yksi tämän vuoden alkupuolella teki. Pääsi kuin koira veräjästä, vaikka vastuulliselle virkamiehelle kuuluisi antaa paljon tavista ankarampi rangaistus lainrikkomuksista, saamansa lainsuojan vastapainoksi.
- ruff
hau-hau kirjoitti:
Siinä on jälleen loistoesimerkki tappajakoirafanista "paskat minä nakkaan kielto_laeista"
Kyllä on huomattu että psykoottiset tappajakoiraharrastajat, sukupuolesta riippumatta, harrastavat kanssaihmisten iloksi näitä ihania fifejä, jotka kuola ja veriroiskeet poskilla käyvät kaiken ohikulkevan kimppuun. I-hanaa.
Turvallista joulukuuta vaan kaikille ja toivotaan plastiikkakirurgien lisäkoulutusta maahamme, että saadaan verorahoilla taas lasten nenät ommeltua paikoilleen.Sinun negatiivinen asenne "tappajakoiria" kohtaan, tulee Iltalehdestä ja elokuvista joissa "hurjat tappajakoirat" raatelevat porukkaa. Jos tutustuisit näihin koiriin ihan oikeasti, ymmärtäisit ettei näissä koirissa ole sen enempää pelättävää, kuin missään muussa koirarodussa. Minun koiraani ihmiset ovat aina kovin tykästyneet, kun käydään koirapuistossa. Vain muutama nokan nyrpistelijä tullut vastaan. Koirani on agressiivinen vain silloin kun uroskoirat yrittävät sitä toistuvasti astua. Ja silloinkin vain pahimmillaan näykkäisee ja pitelee hetken maassa. Niin ja sillä on voimakas vartiointi vietti. (Ei päästä tuntemattomia kotiin sisään jos minä en ole paikalla. Mikä on mielestäni hyvä juttu.) Koirani myös suojelee jopa tuntemattomia lapsia, ja esim. kuullessaan huutavan naisen pyrkii tarkistamaan mikä on hätänä. Että sellainen tämä minun tappajakoirani. Kaikki ne purema tilastot ovat täyttä paskaa, sillä niihin merkitään joka ikinen pikku naarmu joka on tullut leikkiessä. Ja jos yhtään olisit tavannut näitä koiria niin tietäisit että näillä koirilla on aika hurjat leikit välillä ja vahinkoja sattuu.
- ruff
No moni kirjoitti:
poliisihan on muutenkin ihan natseja, ei ne muuten olisi poliiseiksi alkaneetkaan. Se on niin hemmetin kivaa kun saa käskytellä ihmisiä ja eläimillään purettaa niitä. Eikä mitään rangaistusta tule vaikka tekisivät sen vapaa-ajallaan, kuten se yksi tämän vuoden alkupuolella teki. Pääsi kuin koira veräjästä, vaikka vastuulliselle virkamiehelle kuuluisi antaa paljon tavista ankarampi rangaistus lainrikkomuksista, saamansa lainsuojan vastapainoksi.
Kuule ihan fiksuja kavereita nämä tietääkseni. Ei mitään kusipäitä. Olen huomannut sen että bull tyyppisten koirien omistajat ovat yleensä niitä kaikista vastuullisimpia. Vain yksi sekopää taistelu koira tullut vastaan elämäni aikana. Huom. Olen tavannut varmasti yli neljäkymmentä taistelukoiraa ja vain yksi oli erityisen agressiivinen. Se tapahtui tänään koirapuiston vieressä, ja omistajana oli nuori poika joka ei selvästikkään osannut kouluttaa staffiansa.
- usko_ja_lue
Dogoliini kirjoitti:
Ootko vähä säälittävä? Kannattas kertoo koko totuus eikä vaan niitä omia suosikki juttuja. Kaikkien eniten "pelkäämä" Pitbull nimittäin oli alkujaan työkoira, Staffi ja Amstaffi oli 1800-luvulla jalostettu taistelukoiriksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Amerikanpitbullterrieri
Ja lainataanpa taas vähä:
"Amerikanpitbullterrieri, lyhyemmin pitbull, on Yhdysvalloista kotoisin oleva, alun perin vahvan ruumiinrakenteensa vuoksi työkoiraksi jalostettu koirarotu"
Ja opetellaan vähä lukemaan:
"TYÖKOIRAKSI" jalostettu.
"Rodusta käytetään myös nimitystä pitbull. Nimi tulee koiratappeluareenasta, englanniksi pit, ja härkää muistuttavasta ruumiinrakenteesta, englanniksi bull. Alun perin pitbulleja käytettiin maatiloilla monipuolisina työkoirina"
Ja taas luetaan:
"Alun perin monipuolisina työkoirina". Vasta myöhemmin Pitin maine pilattiin taistelukoirana.
Kaikkien näiden koirien nykyinen käyttötarkoitus on seura-ja harrastuskoira.Lainataanpa antamaasi linkkiä wikipediasta"
Amerikanpitbullterrieri
American Pit Bull Terrier -
Avaintiedot:
Alkuperämaa Yhdysvallat
Määrä Suomessa puhdasrotuisia amerikanpitbullterriereitä on muutama kymmenen
Rodun syntyaika 1800-luku
Alkuperäinen käyttö: Taistelukoira
Nykyinen käyttö: seura- ja harrastuskoira
Elinikä noin 13 vuotta
Muita nimityksiä pitbull
Ulkonäkö
Paino 20–30 kg
Säkäkorkeus 50 cm
Väritys kaikki värit"
Luetaanpas: Alkuperäinen käyttö: Taistelukoira
Osaatkos lukea Dogoliini? Siitä oikeasta reunasta löytyy tuo teksi wikipediasta. - Dogoliini
usko_ja_lue kirjoitti:
Lainataanpa antamaasi linkkiä wikipediasta"
Amerikanpitbullterrieri
American Pit Bull Terrier -
Avaintiedot:
Alkuperämaa Yhdysvallat
Määrä Suomessa puhdasrotuisia amerikanpitbullterriereitä on muutama kymmenen
Rodun syntyaika 1800-luku
Alkuperäinen käyttö: Taistelukoira
Nykyinen käyttö: seura- ja harrastuskoira
Elinikä noin 13 vuotta
Muita nimityksiä pitbull
Ulkonäkö
Paino 20–30 kg
Säkäkorkeus 50 cm
Väritys kaikki värit"
Luetaanpas: Alkuperäinen käyttö: Taistelukoira
Osaatkos lukea Dogoliini? Siitä oikeasta reunasta löytyy tuo teksi wikipediasta.Osasitkos itte lukea sen alun
"alun perin vahvan ruumiinrakenteensa vuoksi työkoiraksi jalostettu koirarotu"
http://www.sathy.fi/apbt.php
"Amerikanpitbullterrierin tyyppisiä koiria on aina ollut olemassa. Ensimmäiset tarkat kuvaukset tästä rodusta ovat niinkin vanhoja kuin 350 vuotta. Näissä vanhoissa maalauksissa koirat ovat metsästyskäytössä. Tämän jälkeisissä kuvauksissa pitbullterrieri toimi karjankasvattajan ja teurastajan apuna karjan erottelussa ja käsittelyssä"
http://gamma.nic.fi/~pepper/tietopaketit/ampitbull.html
"tavoitteena on aina ollut terve, vahva ja tasapainoinen työkoira"
http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=93
"Alunperin pitbull oli maatilojen työkoira, joka avusti mm. nautakarjan käsittelyssä. Myöhemmin rotua alettiin jalostamaan verisiin koiratappeluihin."
Kattos jopa suntuubi myönsi pitbullin alkuperäksi TYÖKOIRA.
Että joko uppoo umpiluuhun vai linkitänkö lisää? - sdfhjkl
Dogoliini kirjoitti:
Osasitkos itte lukea sen alun
"alun perin vahvan ruumiinrakenteensa vuoksi työkoiraksi jalostettu koirarotu"
http://www.sathy.fi/apbt.php
"Amerikanpitbullterrierin tyyppisiä koiria on aina ollut olemassa. Ensimmäiset tarkat kuvaukset tästä rodusta ovat niinkin vanhoja kuin 350 vuotta. Näissä vanhoissa maalauksissa koirat ovat metsästyskäytössä. Tämän jälkeisissä kuvauksissa pitbullterrieri toimi karjankasvattajan ja teurastajan apuna karjan erottelussa ja käsittelyssä"
http://gamma.nic.fi/~pepper/tietopaketit/ampitbull.html
"tavoitteena on aina ollut terve, vahva ja tasapainoinen työkoira"
http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=93
"Alunperin pitbull oli maatilojen työkoira, joka avusti mm. nautakarjan käsittelyssä. Myöhemmin rotua alettiin jalostamaan verisiin koiratappeluihin."
Kattos jopa suntuubi myönsi pitbullin alkuperäksi TYÖKOIRA.
Että joko uppoo umpiluuhun vai linkitänkö lisää?Linkitä vaan lisää, mutta miten kommentoit tuota wikipediaa?
Minäkin voin linkittää muutaman linkin.
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194693067302/artikkeli/olohuoneeseen hyokannyt naapurin pitbull surmasi 4-vuotiaan tyton.html
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22478913
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/merseyside/6222319.stm
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1297053/Toddler-mauled-death-FIVE-pit-bull-terriers-horrific-attack.html
http://wgno.com/2013/05/30/woman-who-lost-eye-ear-and-arms-recounts-pit-bull-attack/#axzz2maBiq77d
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/dog-owner-anne-murray-loses-2788500
http://www.news.com.au/national/pit-bull-attacks-man-kills-pet-dogs-in-melbourne/story-e6frfkvr-1225788112145 - Dogoliini
sdfhjkl kirjoitti:
Linkitä vaan lisää, mutta miten kommentoit tuota wikipediaa?
Minäkin voin linkittää muutaman linkin.
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194693067302/artikkeli/olohuoneeseen hyokannyt naapurin pitbull surmasi 4-vuotiaan tyton.html
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22478913
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/merseyside/6222319.stm
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1297053/Toddler-mauled-death-FIVE-pit-bull-terriers-horrific-attack.html
http://wgno.com/2013/05/30/woman-who-lost-eye-ear-and-arms-recounts-pit-bull-attack/#axzz2maBiq77d
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/dog-owner-anne-murray-loses-2788500
http://www.news.com.au/national/pit-bull-attacks-man-kills-pet-dogs-in-melbourne/story-e6frfkvr-1225788112145Sitähän minä en tiedä millä perusteella wikipedia tekee ne tietoisku lootat, mutta kaikki sivustot jotka käsittelevät pitbullin ALKUPERÄÄ kertovat sen olleen TYÖKOIRA.
Mutta kerroppa ite miten nuo sun linkkis liittyy rodun alkuperäiseen tarkoitukseen?
Ei mitenkään, sen kun vain haluat lietsoa vihaa rotua kohtaan. - snakun isäntä
Dogoliini kirjoitti:
Sitähän minä en tiedä millä perusteella wikipedia tekee ne tietoisku lootat, mutta kaikki sivustot jotka käsittelevät pitbullin ALKUPERÄÄ kertovat sen olleen TYÖKOIRA.
Mutta kerroppa ite miten nuo sun linkkis liittyy rodun alkuperäiseen tarkoitukseen?
Ei mitenkään, sen kun vain haluat lietsoa vihaa rotua kohtaan.>>Ei mitenkään, sen kun vain haluat lietsoa vihaa rotua kohtaan
- Dogoliini
snakun isäntä kirjoitti:
>>Ei mitenkään, sen kun vain haluat lietsoa vihaa rotua kohtaan
Kun kyse oli rodun alkuperästä, niin selitäppä taas oikeen pätevästi että miten nuo raatelu linkit kertoi siitä koiran historiasta???
Sehän ei tietenkään mielestäsi osoita fanaattista vihan lietsontaa että joka asiaan tungetaan vastaukseksi vaan niitä raateluja...Halooooo....
Ei teikäläisillä todellakaan paljo järki päätä pakota, kun ei voida hyväksyä sitä faktaa että jokainen koira on yksilö ihan kuin jokainen ihminen.
Vai olisiko myös esim. Ted Bundyn kaikki miespuoleiset sukulaiset pitäny kaasuttaa hengiltä? Hehän voivat kaikki olla myös murhaajia kun sama veri suonissa virtaa... - faktat puhuvat
ruff kirjoitti:
Voi sinua pieni sieluista luuseria 'faktat puhuvat'.
Taidat olla joku oikeistolainen valkoisen puhtauden ylistäjä. Eli täysi nazi kirjoitustesi perusteella. Kääri itsesi saman tien kuplamuoviin, ja linnoittaudu kotiisi niin ei tarvitse pelätä "pahojatappajakoiria". Kuinka montaa poliisia oikeasti kiinnostaa koirista sakottaminen. Moni poliisikin omistaa näitä "tappajakoiria". Itseasiassa tunnen henkilökohtaisesti yhden ja tiedän 3 poliisia jolla pitbull, amstaffi tai staffi.Tämä on totta tosiaan hauska palsta. Tähän mennessä minua on nimitetty koiranvihaajaksi, oikeistolaiseksi ja natsiksi. Lisää, lisää, pyydän!
Noin paljon siis kirpaisee, kun kirjoittaa ihan oikeaa tietoa?
Dogoliini hyvä tietämättömyytesi nousee jo huimille tasoille. Väität bull-sanan käytön koiraroduissa johtuvan kyseisen rodun ulkonäöstä Metsään meni, että jymähti. Bull-sana tulee siitä, että koiria käytettiin taistelemaan härkiä (bull) vastaan.
Halusitte tai ei, taistelukoirabisnes alkoi siitä, kun englanninbuldoggeja käytettiin taisteluissa härkiä vastaan. Mutta kun se veri ei lentänyt tarpeeksi hyvin, piti saada lisää vauhtia. Siispä risteytettiin englanninbuldoggeja ja terrierejä. Koiratyyppiä nimitettiin "bull and terrier". Näistä koirista juontavat juurensa sitten pitit , amstaffit, staffit. yms. Ambullista väitetään, että se olisi tyypiltään sellainen, kuin alkuperäinen vanhaenglanninbuldoggi oli, eli vielä liikkumaan ja tappelemaan pystyvä koira.
Pitti ei edelleenkään ole puhdas rotu, se ei ole aggressiivisuutensa takia kansainvälisen kennelliiton hyväksymä rotu eikä yksikään sen monista "rotu"järjestöistä harrasta johdonmukaista aggressiivisuuden poisto-ohjelmaa (joka voisi muuttaa "rodun" salonkikelpoiseksi kymmenien koirasukupolvien jälkeen). - snakun isäntä
Dogoliini kirjoitti:
Kun kyse oli rodun alkuperästä, niin selitäppä taas oikeen pätevästi että miten nuo raatelu linkit kertoi siitä koiran historiasta???
Sehän ei tietenkään mielestäsi osoita fanaattista vihan lietsontaa että joka asiaan tungetaan vastaukseksi vaan niitä raateluja...Halooooo....
Ei teikäläisillä todellakaan paljo järki päätä pakota, kun ei voida hyväksyä sitä faktaa että jokainen koira on yksilö ihan kuin jokainen ihminen.
Vai olisiko myös esim. Ted Bundyn kaikki miespuoleiset sukulaiset pitäny kaasuttaa hengiltä? Hehän voivat kaikki olla myös murhaajia kun sama veri suonissa virtaa...>>Sehän ei tietenkään mielestäsi osoita fanaattista vihan lietsontaa että joka asiaan tungetaan vastaukseksi vaan niitä raateluja...
- Dogoliini
Tämä on totta tosiaan hauska palsta. Tähän mennessä minua on nimitetty koiranvihaajaksi, oikeistolaiseksi ja natsiksi. Lisää, lisää, pyydän!
Noin paljon siis kirpaisee, kun kirjoittaa ihan oikeaa tietoa?
Dogoliini hyvä tietämättömyytesi nousee jo huimille tasoille. Väität bull-sanan käytön koiraroduissa johtuvan kyseisen rodun ulkonäöstä Metsään meni, että jymähti. Bull-sana tulee siitä, että koiria käytettiin taistelemaan härkiä (bull) vastaan.
Halusitte tai ei, taistelukoirabisnes alkoi siitä, kun englanninbuldoggeja käytettiin taisteluissa härkiä vastaan. Mutta kun se veri ei lentänyt tarpeeksi hyvin, piti saada lisää vauhtia. Siispä risteytettiin englanninbuldoggeja ja terrierejä. Koiratyyppiä nimitettiin "bull and terrier". Näistä koirista juontavat juurensa sitten pitit , amstaffit, staffit. yms. Ambullista väitetään, että se olisi tyypiltään sellainen, kuin alkuperäinen vanhaenglanninbuldoggi oli, eli vielä liikkumaan ja tappelemaan pystyvä koira.
Pitti ei edelleenkään ole puhdas rotu, se ei ole aggressiivisuutensa takia kansainvälisen kennelliiton hyväksymä rotu eikä yksikään sen monista "rotu"järjestöistä harrasta johdonmukaista aggressiivisuuden poisto-ohjelmaa (joka voisi muuttaa "rodun" salonkikelpoiseksi kymmenien koirasukupolvien jälkeen).Oleppa hyvä ja opettele nämä merkit " " nuo katsos osoittaa lainauksen että minä en ole väittäny vaan tuossa tapauksessa Wikipedia että meneppä räkyttämään niille jotka sitä sivustoa ylläpitää ja käyppä valistamassa samalla myös muita sivustoja jotka samaa asiaa kertovat.Koita heille rankuttaa että vain sinä ja yksi sinun kaivamasi sivusto tietää totuuden.
Oottako snakun isännän kans läheistäkin sukua (paneskeliko isi omaa siskoaan) vai kenties yks ja sama henkilö? Niille vit*uilu jotka eivät propagandaanne niele on ainaki ihan samaa tasoa. - Dogoliini
snakun isäntä kirjoitti:
>>Sehän ei tietenkään mielestäsi osoita fanaattista vihan lietsontaa että joka asiaan tungetaan vastaukseksi vaan niitä raateluja...
Kun kyse oli rodun alkuperästä, niin selitäppä taas oikeen pätevästi että miten nuo raatelu linkit kertoi siitä koiran historiasta??????????????
Kyllähän tuohon on vaikee vastata kun ne eivät liittyny asiaan mitenkään. - snakun isäntä
Dogoliini kirjoitti:
Kun kyse oli rodun alkuperästä, niin selitäppä taas oikeen pätevästi että miten nuo raatelu linkit kertoi siitä koiran historiasta??????????????
Kyllähän tuohon on vaikee vastata kun ne eivät liittyny asiaan mitenkään.Jos nyt alkuperästä kiistellään, mihin kiistaan minä en ole osallistunut, niin minusta on samantekevää, onko se ihan alimmainen perä ollut työkoira vai taistelukoira. Pitti on joka tapauksessa kauan sitten taistelukoiraksi jalostettu - ja jossain päin kai jalostetaan edelleen - ja taistelukoiratausta nykypiteissäkin on vahvana pohjalla, minkä nuo raateluvideot todistavat. Niiden lisäksi tilastot osoittavat kiistattomaksi tosiasiaksi, että pitbull on vaarallinen rotu.
- Dogoliini
snakun isäntä kirjoitti:
Jos nyt alkuperästä kiistellään, mihin kiistaan minä en ole osallistunut, niin minusta on samantekevää, onko se ihan alimmainen perä ollut työkoira vai taistelukoira. Pitti on joka tapauksessa kauan sitten taistelukoiraksi jalostettu - ja jossain päin kai jalostetaan edelleen - ja taistelukoiratausta nykypiteissäkin on vahvana pohjalla, minkä nuo raateluvideot todistavat. Niiden lisäksi tilastot osoittavat kiistattomaksi tosiasiaksi, että pitbull on vaarallinen rotu.
Voi tsiisus.
- hesee D:DD
no eikai siitä tule hullua, mietippä nyt hetki, jos isä ja äiti ovat koiratappelijoita, ne koiratappelut on aiheuttanut ihminen, ei koiran hulluus. ei koiranpennusta tule silloin hullua jos ihminen ei niin aiheuta t. hessu
- amstaffi1
Pitäisiköhän ihmisten sukujuuria ruveta myös tutkimaan, että kenen pappa on sodassa tappanut jonkun ihmisen, nii lopetetaanko seuraavaksi sitten koko tämän ihmisen suku? Taitavat ihmiset loppua seuraavaksi kesken.
Ja härkätaisteluja varten ei ole yhtäkään näistä koirista jalostettu, nämä koirat, jotka aiemmassa viestissäsi otit esille toimivat ihmisen apuna karjakoirina. Ja niinkuin edellä mainittu jo sanoikin TYÖKOIRINA. Tarkista itse faktat vähän paremmin ennenkuin tulet tänne muita vastaan väittelemään.
Suosittelen myös, että hankit näistä koirista myös käytännön kokemusta etkä usko kaikkea mitä nettiin kirjoitellaan. Sillä silloin tietäisit, että "taistelukoiria" on kautta aikojen jalostettu mahdollisimman ihmisrakkaiksi vaikka niiden piti muita eläimiä vastaan taistellakkin, ja tämän kyllä näistä koirista huomaa!!
Toivon myös tosiaan, ettei ap ole vielä aikuinen, sen perusteella mitä hän muista ihmisistä tällä palstalla kommentoi...- ap_asialinjalla
Useimpia ihmisiä ei primaaristi kiinnosta onko oman lemmikin henkihieveriin raadellut pitbull-tyyppinen koira kuinka ihana omistajan mielestä.
- Käyty ollaan kahdest
Annetaan kaikkien koirien elää rauhaisaa elämää, JOS KAIKKI koiran omistajat joutuvat hankkimaan ns. "koiranpitopassin" ja tämän jälkeen KAIKKI koirat rotuun, kokoon tms. ns. "hyvä koirakansalainen" vuoden sekä kolmen vuoden iässä. Asiantuntijoista koostuvat ryhmä alkaa tekemään työtä tämän eteen ja näin saadaan nämä rekku ajokortit sekä testit käyttöön. Jos ja kun koira omistajineen ei näitä läpäise, niin koiran pitokielto tai vastaavasti rekku unten maille. Tosin ihmisellä on jo lemmikkejään, mutta siihen, että ketään ei satutettaisi, niin kunnon sakkoukaasi/kaltereiden taakse käytäntöön niinkauan kunnes nyt olevat ovat autuaammilla metsästysmailla. Tonnista ylöspäin sakkoa ihan vaan jo näykkäsystä tai jos ei ole varaa maksaa niin linnaan tai koira piikille saman tien ja myös siitä, että puree toisen koira saati että raatelee sen hengiltä. Moniko on valmis viemään koiransa testeihin, jossa myös katsottaisiin koiran hermojensietokyky muihin koiriin, sillä mielestäni iso koira ei saa reagoida pienimpiin rekkuihin. Hermot pitäisi olla niin hyvät ettei provosoidu pienestä eikä muustakaan. Aika harvassa taitaa olla. Ehdoton (ihan lakiin voisi kirjata), että koirien tulee totella tänne/seis/paikalla käskyä olkoon sitten koiralle opetettu millä sanalla tai kielellä tahansa nämä, mutta niin että jos irti pääsee, niin ei lähde mihinkään vaan pysyy paikallaan, kunnes kytketty uudelleen.
Ollessani koirani kanssa euroopassa vähän siellä sun täällä, niin olkoo rotu kuin rotu kun olivat liikenteessä omistajan kanssa kaupungilla, terassilla, tavarataloissa jne. yksikään näistä koirista ei provosoitunut vieraista koirista?!?!!!?
Miksi ihmeessä ei? Yksinkertaisesti siksi, että se ei käy päinsä, vaan koiran tulee osata toimia kaikkialla, jos mukana pidät.
Tulipa mieleeni eräs reissu Hki-Tku-Tre reissultani, jossa eräässä näistä oli pieni, veikkaan 12-14 vkoa oleva pentu mukana nuorella naisella yöllä kaupungilla hauskaa pitämässä. Tulipa paha olo, sillä koirasta näki kuinka hämmentynyt ja väsynytkin jo oli. Tilanteenseen en puuttunut, koska turhaaa olisi ollut. Haistattelua veikkaan ja poliisille turha sanoa, niillä on tärkeämpääkin ja lakihan ei kiellä pitämästä koiraa mukana ulkona. Mitähän tämmösestä sitten tulee? Ja miksi tämmöstä tapahtuu. Ulkonäön puolesta voi olla melkein pitti tai staffi tai joku sekoitus. Samoin eräässä näistä olis pieni rekku kainalossa typyllä mukana, siis keskellä yötä, kamalaa. Eräässä pk-seudun tavaratalon edustalla yömyöhään valk. pk nuorisoporukan mukana, syytähän en tiedä, mutta arveluttavan näköistä oli. No, se siitä, mutta KAIKKI siis koirakouluun ja koiranpito luvan varaiseksi sekä koirat "vaarattomuus" luonnetesteihin. Kuka valmis viemään, minä olen. - mielipiteellinen
Mikään koira ei synny aggressiivisena. Niistä tehdään aggressiivisia.
Kaikki koirat tarvivat liikuntaan Pienimpiä koirarotuja pidetään räkyttäjinä ja näykkijinä. Todellisuus on, että niiden koon takia niitä ei kouluteta taikka lenkitetä, vaan niistä tehdään "vaatteita" ja raahataan laukussa mukana. On totta, että amstaffit yms, on jalostettu tappeluita varten, mutta tosiasia on se, että aggressiivisia ovat enään vain ne, joille ei anneta kunnon kasvatusta, eli pahin aggre on saatu rodusta pois. Ihmiset vaan nostaa liian ison haloon kyseisistä roduista. Lyön päänipantiksi, että jos lähdettäisiin ajattelemaan, niin aina kun joku tappelukoira peräinen rotu lähestyy jotakin joka pelkää, niin hyökkäyksen todennäköisyys kasvaa, koska koirat aistii ihmisen tunnetilan.
Minusta liian usein unohdetaan se, että kaikissa roduissa on niitä "homehtuneita" yksilöitä, jotkut rodut vain menevät väärälle ihmiselle, josta seuraa aggressiivisia koiria, joka leimaa koko rodun. Kiitos olen puhunut, joku jolla on urputtamista niin tulee urputtaa tai vaijetkoon iäksi. - alooaaaolo
Koiraa voidaan käyttää väärin, mutta vaikka koira asuisi keskustassa ei se tarkoita että sillä on vähän aktiviteettia/liikuntaa. Itse asiassa meidän koirat voivat "huonommin" maalla kuin kaupungissa, siellä niiden kanssa tuli joka päivä 3-5 kertaa lähdettyä lenkille kun nyt maalla päästän ne pihalle istumaan, ja kyllä ne on todellakin yli energisiä nykyään. Koira ei ole agressiivinen ellei siittä tehdä agressiivista. Se ei luonnostaan tasapainoisessa ympäristössä käyttäydy hyökkäävästi. Myöskin Koiria ei enään jalosteta tappamaan vaan niitä on jalostettu perhe elämään, seurakoiraksi ja ihmisen ystäväksi sekä talon vahdiksi.
Jos vaikka taas alottaja miettisi HIEMAN mitä kirjoittaa. otappa faktoista selvää :D - ruff
Laitanpa tämmöisen vielä tänne tietämättömille 'The American Canine Temperament Testing Association tuli siihen vääjäämättömään lopputulokseen, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestauksen 95 prosenttisesti. Vertailun vuoksi vielä kerrottakoon, että muut 135 rotua läpäisevät samat testit vain 75 prosenttisesti'
- Ja kuitenkin
mainitsemasi rotu johtaa ihmisten kuolemaan johtaneita tilastoja. Jotain ristiriitaa tietäjän tilastoissa?
- minä vain
Jos kyseiset rodut ovat seurakoiramaisia nykyään,ja helposti koulutettavia ja hallittavia.Niin ei niiden tekemiä raateluita sitten enää lehdissä lueta,eikä niitä sitten enää koskaan tapahdukkaan....tuo ei vain valitettavasti pidä paikkaansa.
Rotuja haluavat ihmiset,joilla omassa itsetunnossaan puutteita.Sitten haetaan erikoisuuksia ja ääripäitä omassa ulkonäössä ja lemmikeissä.Niin se vaan ihmisillä menee,ja sitten kun ovi jää auki,hihna katkeaa,lipeää...lehdistä luetaan taas.Koirien hyökkäyksiin ei tule loppua,aina löytyy nuoria jotka luulevat koiran olevan vain seurakoira.Vaikka koira onkin jalostettu alkujaan ihan muuhun,ja joskus käy niin että ne jalostetut vietit ja vaistot tulevat hetkessä esiin,se on omistajallekkin yllätys.
Parempi on varautua,ja ottaa selkoa mihin kyseiset rodut pahimmillaan kykenevät,ja miettiä sitten haluaako ja kykeneekö sellaista estämään,kun ja jos se hetki koittaa.Vai valitseeko sen pienemmän ja helpomman rodun,ja kouluttaa siitä muita pelkäämättömän ja haukkumattoman pikkukoiran.
Mun mielestä kyllä pikkukoirat saa haukkua,nehän vaan pelkäävät vastaantulevia tuijottavia koiria.Joitakin se haukkuminenkin kuitenkin häiritsee,ainakin täällä on siitä kirjoiteltu.Itsellä on melkein 70 kiloinen koira,halikoira.Kaikkien siliteltävä,kiltteys vioeraitakohtaan kuuluu rotuominaisuuksiin :) - haski
Hakee Popcornit...
- Koira Koo
Tiedoksi, yritän antaa plussaa näihin tappelukoiravastustajien avauksiin/kommentteihin, mutta ei mene läpi. Ylläpito muokkaa nähtävästi mieleisekseen plussat ja miinukset (onko itsellä koira tappelukoirarotua?) Aika typerää.
Mutta joo. Yksi kysymys ihmetyttää ja on aina ihmetyttänyt: kun aina perustellaan näiden rotujen ottamista sillä, että ne ovat oikeasti aivan kuin kaikki muutkin koirat ja kilttejä ja täyspäisiä. Kuitenkin todistetusti näin ei ole. Mikä on se syy, että juuri se koita täytyy ottaa? Ulkonäkö? Mikä? Kysyn siis aidosti, koska en ole koskaan saanut vastausta siihen, miksi joku ottaa kaupungissa koiran, josta on suuri riski kasvaa sopeutumaton ja muille koirille aggressiivinen.- amstaffi1
No sanonpa kyllä, että itse otin amstaffin luonteen takia. Jos koira on koulutettu, htäysin hallittavissa ja sosiaalistettu niin ei ole mitään ongelmia.Oma koirani tulee toimeen kaikkien kanssa, ihmisten kuin koirien. Rakastaa lapsia yli kaiken ja tajuaa myös oman kokonsa vaikka kyseessä olisi vasta vauva. Jos koiralla on täysin selvät rajat mitä saa tehdä ja mitä ei, niin en käsitä miten näistä koirista on kenellekkään vaaraa. Koirani on mitä mainioin kaveri kaikille. Ollaan myös naapuruston käsityksiä muutettu, sillä useat aluksi kysyivät onko koirani aggressiivinen, mutta kun ovat koiraani tutustuneet, ovat sanoneet, että olipa typerää pelätä koiraani.
- Koira Koo
amstaffi1 kirjoitti:
No sanonpa kyllä, että itse otin amstaffin luonteen takia. Jos koira on koulutettu, htäysin hallittavissa ja sosiaalistettu niin ei ole mitään ongelmia.Oma koirani tulee toimeen kaikkien kanssa, ihmisten kuin koirien. Rakastaa lapsia yli kaiken ja tajuaa myös oman kokonsa vaikka kyseessä olisi vasta vauva. Jos koiralla on täysin selvät rajat mitä saa tehdä ja mitä ei, niin en käsitä miten näistä koirista on kenellekkään vaaraa. Koirani on mitä mainioin kaveri kaikille. Ollaan myös naapuruston käsityksiä muutettu, sillä useat aluksi kysyivät onko koirani aggressiivinen, mutta kun ovat koiraani tutustuneet, ovat sanoneet, että olipa typerää pelätä koiraani.
Kiitos vastauksesta. Ymmärrän, tuo on mielestäni tosi hyvä syy. Ja varmaan myös sitten, jos on hyviä kokemuksia rodusta, haluaa samanlaisen, jos uuden koiran ottaminen tulee ajankohtaiseksi.
- kerroppas muillekkin
amstaffi1 kirjoitti:
Kirjoita huviksesi,googleen "amstaffi hyökkäsi".
Löytyy suomessakin sellaisia tapauksia jossa koira lähtenyt omistajaltaan tuhoisin seurauksin.
Koirat ovat eri yksilöitä,joten kummasti käytös ollut kaikilla samanlaista,johtuukohan sitten rodusta,vai vain siitä että tilaisuus tuli,kun omistajan valvonta hetkeksi herpaantui???
Eli jos kyseisen rotuinen koira,niin pitää pitää sitä niin tarkasti ettei karkaamisen hetkeä tule.
Sinulla on kyseisen rotuinen koira,mitä on mielestäsi mennyt vikaan näissä hyökkäystapauksissa? Niitähän on jo paljon,ja lisää tulee jatkuvasti.Kyse ei voi olla pelkästään koirien suvuista,eikä pelkästään huonoista omistajistakaan.
Onko koirat olleet vain vääränlaisissa käsissä(omistajat luottaneet koiraan liikaa),joista ovat vahingossa lähteneet? - amstaffi1
kerroppas muillekkin kirjoitti:
Kirjoita huviksesi,googleen "amstaffi hyökkäsi".
Löytyy suomessakin sellaisia tapauksia jossa koira lähtenyt omistajaltaan tuhoisin seurauksin.
Koirat ovat eri yksilöitä,joten kummasti käytös ollut kaikilla samanlaista,johtuukohan sitten rodusta,vai vain siitä että tilaisuus tuli,kun omistajan valvonta hetkeksi herpaantui???
Eli jos kyseisen rotuinen koira,niin pitää pitää sitä niin tarkasti ettei karkaamisen hetkeä tule.
Sinulla on kyseisen rotuinen koira,mitä on mielestäsi mennyt vikaan näissä hyökkäystapauksissa? Niitähän on jo paljon,ja lisää tulee jatkuvasti.Kyse ei voi olla pelkästään koirien suvuista,eikä pelkästään huonoista omistajistakaan.
Onko koirat olleet vain vääränlaisissa käsissä(omistajat luottaneet koiraan liikaa),joista ovat vahingossa lähteneet?Varmasti löytyy tälläisiä tapauksia, tarkoitin vain, että viime aikoina en muista lukeneeni, että näitä tapauksia olisi Suomessa ollut. Itse esimerkiksi en pidä koiraani vapaana muuta kuin kunnolla aidatulla alueella, jossa aitaus on todella niin korkea että ylihyppäämisen vaaraakaam ei ole. Uskoisin siis, että koiraa ei ole vahdittu tarpeeksi tarkasti tai sen on annettu olla vapaana metsässä ja kuviteltu ettei alueella ole ketään muuta. Itse en ainakaan koiraa päästä vapaakdi ihan vain omankin koirani turvallisuuden vuoksi. Mitä jos oma koirani loukkaantuisi jos juoksisi vapaana jonkun toisen koiran luo ja tämä toinen koira hyökkäisi oman koirani kimppuun. En edes ymmärrä miksi ihmiset eivät tajua, että koirat vain täytyy pitää kytkettynä, isot ja pienet.
Toiseksi rodusta riippumatta, suurin osa ihmisistä ei ymmärrä oman koiransa voimia. Useasti olen pelännyt, että varsinkin talvella toisten koirat juoksevat tien yli luoksemme ja omistaja roikkuu perässä. Tässä on sitten jo auton alle jäämisen vaarakin. Eli erityisesti hihnassa kulkemiseen pitäisi ihmisten ruveta panostamaan tai ottaa koira, joka on tarpeeksi pieni, että se ei pääse karkuun missään tilanteessa. Eli väärät koirat väärissä käsissä, enpä paljolla muulla voi näitä perustella. Eikä mielestäni kenenkään pidä sokeasti luottaa koiriinsa, ikinä ei tiedä mitä koirasi keksii, ne ovat kuitenkin eläimiä, eikä niitä pidä inhimillistää. - amstaffi1
amstaffi1 kirjoitti:
Varmasti löytyy tälläisiä tapauksia, tarkoitin vain, että viime aikoina en muista lukeneeni, että näitä tapauksia olisi Suomessa ollut. Itse esimerkiksi en pidä koiraani vapaana muuta kuin kunnolla aidatulla alueella, jossa aitaus on todella niin korkea että ylihyppäämisen vaaraakaam ei ole. Uskoisin siis, että koiraa ei ole vahdittu tarpeeksi tarkasti tai sen on annettu olla vapaana metsässä ja kuviteltu ettei alueella ole ketään muuta. Itse en ainakaan koiraa päästä vapaakdi ihan vain omankin koirani turvallisuuden vuoksi. Mitä jos oma koirani loukkaantuisi jos juoksisi vapaana jonkun toisen koiran luo ja tämä toinen koira hyökkäisi oman koirani kimppuun. En edes ymmärrä miksi ihmiset eivät tajua, että koirat vain täytyy pitää kytkettynä, isot ja pienet.
Toiseksi rodusta riippumatta, suurin osa ihmisistä ei ymmärrä oman koiransa voimia. Useasti olen pelännyt, että varsinkin talvella toisten koirat juoksevat tien yli luoksemme ja omistaja roikkuu perässä. Tässä on sitten jo auton alle jäämisen vaarakin. Eli erityisesti hihnassa kulkemiseen pitäisi ihmisten ruveta panostamaan tai ottaa koira, joka on tarpeeksi pieni, että se ei pääse karkuun missään tilanteessa. Eli väärät koirat väärissä käsissä, enpä paljolla muulla voi näitä perustella. Eikä mielestäni kenenkään pidä sokeasti luottaa koiriinsa, ikinä ei tiedä mitä koirasi keksii, ne ovat kuitenkin eläimiä, eikä niitä pidä inhimillistää.Lisäyksenä vielä se mitä tuolla toisessakin viestiketjussa jo painotettiin "kuvitellaam, että koira on yksivuotiaana jo täysin koulutettu". Saman olen itsekin huomannut, monet ihmiset ajattelevat, että kun koira on alle vuoden iässä oppinut mm. istu, maahan, paikka niin koiraa ei enää tarvitse kouluttaa. Olisiko tämäkin osa syy "hyökkäyksiin"? Omalla koiralla toinen murkkuikä alkoi vasta yli yksivuotiaana, joten kouluttamista täytyy todellakkin jatkaa useita vuosia. Kaikkea opittua täytyy myös kerrata. Hyvää energian kulutustakin koiralle, jos peruskäskyihin lisätään vielä uusia kikkoja. En ainakaan itse aio kerskailla, että koirani on täysin koulutettu kaikkeen, sillä sitä se ei mielestäni ikinä ole.
- ei kiitos mulle
amstaffi1 kirjoitti:
Varmasti löytyy tälläisiä tapauksia, tarkoitin vain, että viime aikoina en muista lukeneeni, että näitä tapauksia olisi Suomessa ollut. Itse esimerkiksi en pidä koiraani vapaana muuta kuin kunnolla aidatulla alueella, jossa aitaus on todella niin korkea että ylihyppäämisen vaaraakaam ei ole. Uskoisin siis, että koiraa ei ole vahdittu tarpeeksi tarkasti tai sen on annettu olla vapaana metsässä ja kuviteltu ettei alueella ole ketään muuta. Itse en ainakaan koiraa päästä vapaakdi ihan vain omankin koirani turvallisuuden vuoksi. Mitä jos oma koirani loukkaantuisi jos juoksisi vapaana jonkun toisen koiran luo ja tämä toinen koira hyökkäisi oman koirani kimppuun. En edes ymmärrä miksi ihmiset eivät tajua, että koirat vain täytyy pitää kytkettynä, isot ja pienet.
Toiseksi rodusta riippumatta, suurin osa ihmisistä ei ymmärrä oman koiransa voimia. Useasti olen pelännyt, että varsinkin talvella toisten koirat juoksevat tien yli luoksemme ja omistaja roikkuu perässä. Tässä on sitten jo auton alle jäämisen vaarakin. Eli erityisesti hihnassa kulkemiseen pitäisi ihmisten ruveta panostamaan tai ottaa koira, joka on tarpeeksi pieni, että se ei pääse karkuun missään tilanteessa. Eli väärät koirat väärissä käsissä, enpä paljolla muulla voi näitä perustella. Eikä mielestäni kenenkään pidä sokeasti luottaa koiriinsa, ikinä ei tiedä mitä koirasi keksii, ne ovat kuitenkin eläimiä, eikä niitä pidä inhimillistää.Eli jos ottaa kyseisen rotuisen koiran,on sitä valvottava 24/7,ettei karkaa,tai käy muuten vahinkoa.Hihnat oltava tuikasti käsissä,ja hyvälaatuiset,omistajan oltava kokokokoajan tietoinen ympäristöstään,ettei vain mitään satu,ettei kaadu,hihna tipu,kompastu jen.muuten voi käydä pahasti jollekkin....ei ole tuollainen rotu mielestäni turvallinen yhteiskunnassa,jossa kuljeksii ihmisiä,pikkulapsia,pieniä koiria,hevosia jne.
Olisko vaikka kääpiörotuiset turvallisempia muille kulkijoille...ei ainakaan käy hirvittävin seurauksin kiinni naapurin lapseen,tai lemmikkeihin ,jos vahingossa ovesta karkaa.Joo,otan mielummin sellaisen,ei tarvitse pelätä,että oma koira pääsee lehtiin ,hirmutekojensa johdosta. - amstaffi1
ei kiitos mulle kirjoitti:
Eli jos ottaa kyseisen rotuisen koiran,on sitä valvottava 24/7,ettei karkaa,tai käy muuten vahinkoa.Hihnat oltava tuikasti käsissä,ja hyvälaatuiset,omistajan oltava kokokokoajan tietoinen ympäristöstään,ettei vain mitään satu,ettei kaadu,hihna tipu,kompastu jen.muuten voi käydä pahasti jollekkin....ei ole tuollainen rotu mielestäni turvallinen yhteiskunnassa,jossa kuljeksii ihmisiä,pikkulapsia,pieniä koiria,hevosia jne.
Olisko vaikka kääpiörotuiset turvallisempia muille kulkijoille...ei ainakaan käy hirvittävin seurauksin kiinni naapurin lapseen,tai lemmikkeihin ,jos vahingossa ovesta karkaa.Joo,otan mielummin sellaisen,ei tarvitse pelätä,että oma koira pääsee lehtiin ,hirmutekojensa johdosta.Ei se tarkoita, että pitäisi vainoharhainen olla vaikka "taistelukoiran" omistaa :D sanoin vain miksi hyökkäyksiä on minusta käynyt. ihmiset ovat vain huolimattomia. Vaikka omistaisin pikkukoiran en pitäisi sitä vapaana ja kouluttaisin sen tavalla kuin amstaffinikin...
- amstaffi1
amstaffi1 kirjoitti:
Ei se tarkoita, että pitäisi vainoharhainen olla vaikka "taistelukoiran" omistaa :D sanoin vain miksi hyökkäyksiä on minusta käynyt. ihmiset ovat vain huolimattomia. Vaikka omistaisin pikkukoiran en pitäisi sitä vapaana ja kouluttaisin sen tavalla kuin amstaffinikin...
Ja kyllä mä uskon, että jos pikkukoirakin pääsee pientä lasta naamaan puremaan niin seuraukset ovat ikävät. Isommat vauriot jos isommalla purentavoimalla varustettu koira puree, mutta lapselle jää pienen koiran puremastakin ikävät arvet. Eli kaikki koirat hallintaan kiitos!
- valintoja
amstaffi1 kirjoitti:
Ja kyllä mä uskon, että jos pikkukoirakin pääsee pientä lasta naamaan puremaan niin seuraukset ovat ikävät. Isommat vauriot jos isommalla purentavoimalla varustettu koira puree, mutta lapselle jää pienen koiran puremastakin ikävät arvet. Eli kaikki koirat hallintaan kiitos!
Niin,mutta näitä tapauksia,joissa vieras koira juoksee lapsen kiinni,vain purrakseen ja ravistellakseen tätä.Sellaista eivät tee kaikki rodut.Se ominaisuus kuuluu titetyntyyppisille koirille,niillä on taipumusta juosta kiinni,ja ravistaa.Juuri näin tulee ne pahimmat purema vammat.
Petojahtivideolla näkyy samanlaista käytöstä koirilla,kuin noissa karmeissa videoissa,joita ulkomailla on kuvattu joissa koira käy ihmiseen kiinni tappaakseen.Samalla lailla niissä koirat käyttäytyvät ,juoksevat kiinni,ravistelevat,eivätkä malta millään irroittaa.
On eri,jos koira puolustaa leluaan tai ruokaa,ja näykkäisee ihmistä kun ihminen ei tajua pysyä koiran luota silloin poissa.Ihminen voi vaikuttaa koiran käytökseen,ja tarkkailla sitä,ennakoida,jättää menemättä koiran kupille.
Kun koira vapaaksi päästessään,juoksee vieraan ihmisen kimppuun ,ja ensimmäiseksi puree,siiinä ihminen ei voi mitenkään välttyä puremalta.Ainoastaan omistaja voi sen estää,pitämällä koiran niin,ettei se pääse hyökkäämään,tai jättää kyseisen rodun edustajan kokonaan ottamatta. - amstaffi1
valintoja kirjoitti:
Niin,mutta näitä tapauksia,joissa vieras koira juoksee lapsen kiinni,vain purrakseen ja ravistellakseen tätä.Sellaista eivät tee kaikki rodut.Se ominaisuus kuuluu titetyntyyppisille koirille,niillä on taipumusta juosta kiinni,ja ravistaa.Juuri näin tulee ne pahimmat purema vammat.
Petojahtivideolla näkyy samanlaista käytöstä koirilla,kuin noissa karmeissa videoissa,joita ulkomailla on kuvattu joissa koira käy ihmiseen kiinni tappaakseen.Samalla lailla niissä koirat käyttäytyvät ,juoksevat kiinni,ravistelevat,eivätkä malta millään irroittaa.
On eri,jos koira puolustaa leluaan tai ruokaa,ja näykkäisee ihmistä kun ihminen ei tajua pysyä koiran luota silloin poissa.Ihminen voi vaikuttaa koiran käytökseen,ja tarkkailla sitä,ennakoida,jättää menemättä koiran kupille.
Kun koira vapaaksi päästessään,juoksee vieraan ihmisen kimppuun ,ja ensimmäiseksi puree,siiinä ihminen ei voi mitenkään välttyä puremalta.Ainoastaan omistaja voi sen estää,pitämällä koiran niin,ettei se pääse hyökkäämään,tai jättää kyseisen rodun edustajan kokonaan ottamatta.Olen minäkin noita ikäviä videoita nähnyt enkä harastaisi ikinä petojahtia omalla koirallani, sillä en halua väkisin lietsoa koiraani mitään huonoja käyttäytymismalleja. Ja samaa mieltä loppukommenttisi kanssa. Nämä koirat ovat vaativia ja voimakkaita, kaikkien ihmisten pitäisi se sisäistää ennen kyseisten rotujem ottamista. Ja jos omistajista tuntuu ettei koiralle pärjää niin pitäisi rohkeasti pyytää apua tai antaa koira osaaviin käsiin. Mitä itse olen apulassa käynyt, niin sieltä löytyy yllättävän usein ko. rotuja jotka etsivät uutta kotia. Ottaisivat suoraan koiran, jota jaksavat kouluttaa tai vaihtaisivat rotua.
- ei petoilua
amstaffi1 kirjoitti:
Olen minäkin noita ikäviä videoita nähnyt enkä harastaisi ikinä petojahtia omalla koirallani, sillä en halua väkisin lietsoa koiraani mitään huonoja käyttäytymismalleja. Ja samaa mieltä loppukommenttisi kanssa. Nämä koirat ovat vaativia ja voimakkaita, kaikkien ihmisten pitäisi se sisäistää ennen kyseisten rotujem ottamista. Ja jos omistajista tuntuu ettei koiralle pärjää niin pitäisi rohkeasti pyytää apua tai antaa koira osaaviin käsiin. Mitä itse olen apulassa käynyt, niin sieltä löytyy yllättävän usein ko. rotuja jotka etsivät uutta kotia. Ottaisivat suoraan koiran, jota jaksavat kouluttaa tai vaihtaisivat rotua.
En suosittele myöskään petojahtia,siinähän koira juurikin juoksee saaliin kiinni,ja ravistaa.Omistajat ylpeänä uhkuvat rivissä taustalla,kun koira niin nopeasti sai säkin kiinni,ja niin kovasti sitä ravisteli että....Mitäs sitten,kun sen koiran kohteeksi valikoituukin se vanhan mummun pikkukoira tai pieni lapsi reppuineen? Kukaan ei kerkeä eikä kykene sitä silloin estämään.
Mun mielestä,pitäs harjoitella niin.Että säkki tai viehe lähtee koiran vierestä,tai vähän kauempaakin ja koira ei lähde sen perään.Ei vaikka kuinka houkuteltaisiin.
Ja tietysti suosittelen ,kuonokoppaa,vahvaa hihnaa.Lukittavia ovia,korkeita aitoja,vahvoja ketjuja jne,kaikkea mahdollista apuvälinettä,ettei näitä kamalia hyökkäyksiä enää ainuttakaan tulisi. - molossi ei rek
valintoja kirjoitti:
Kun koira vapaaksi päästessään,juoksee vieraan ihmisen kimppuun ,ja ensimmäiseksi puree,siiinä ihminen ei voi mitenkään välttyä puremalta.Ainoastaan omistaja voi sen estää,pitämällä koiran niin,ettei se pääse hyökkäämään,tai jättää kyseisen rodun edustajan kokonaan ottamatta.Siis täh?Siis mitä tarkoittaa,että "se ominaisuus kuuluu tietyntyyppisille..."Mille tietyntyyppisille?Minulla on kääpiöpentu kotona,joka juoksee perään,vaikka kylpytakin helmaan,ottaa kiinni ja tapporavistelee.Niin kovaa,että menee välillä itse nurin.JA ihan niin kuin muutkin normaalit pennut yleensäkin.Ja aikuiset koirat,ihan yleisesti.
Aikuiset toki on jo opetettu,mihin käydä kiinni ja mihin ei.Suurimmalla osalla leluihin,ja harrastusihmisillä sitten mihin milloinkin,riippuen harrastuksesta.
Eli kyse on ihan normi koiran vieteistä,jotka liittyy saalistusviettiin ja ravinnonhankintaviettiin.Tuota tekee jo pennut alle luovarinkin.
Siis jos puhutaan petojahtiharrastuksesta(?),niin ei siinä ole sen kummempaa,kuin leluilla leikkiminen.Koirat on "ohjattu" leikkimään(saalisketju)tapahtuu siinä.Ihan samoin kuin heittelisi pehmolelua koiralle,jonka perään koira lähtee ja ravistelee...
"niin,mutta näitä tapauksia..."Sehän nyt on ihan selvääkin selvempi,että jos koira käy ihmiseen kiinni,varsinkin aikuisena,niin oli syy mikä tahansa,niin on menty pieleen.Ja silloin on vika ihmisessä,tai rodussa.Mikään vietti tai rotuominaisuus ei siis ole se,että juuri ihmiseen käydään kiinni.Viettitoimintaa siinä on,mutta kohdentamisesta kiinni on ja siitä,miten koira on kasvatettu. - snakun isäntä
amstaffi1 kirjoitti:
>>Jos koiralla on täysin selvät rajat mitä saa tehdä ja mitä ei, niin en käsitä miten näistä koirista on kenellekkään vaaraa.
- amstaffi1
snakun isäntä kirjoitti:
>>Jos koiralla on täysin selvät rajat mitä saa tehdä ja mitä ei, niin en käsitä miten näistä koirista on kenellekkään vaaraa.
Luulisi kaikkien taistelukoiran ottaneiden tajuavan niiden voiman kaikissa muodoissa. Taisi mun muut kommentit mennä ohi, missä myös sanon että koirat tulee pitää kytkettyinä ulkona ja valvonnassa, ja ikinä ei pidä mihinkään koiraan luottaa 100 prosenttisesti kun ne kaikki ovat kuitenkin eläimiä...
- Dogoliini
snakun isäntä kirjoitti:
"Vaaran tajuamiseen tulisi riittää jo vilkaisu amstaffin kitaan."
Siinä se järki taas juoksee, kielletään rotu kun sillä on kuono ja hampaat suussa ja näiden yhdistelmä saa sen näyttämään joidenki mielestä pelottavalta.
Hei kattokkaa kaikki määki löysin pelottavan näkösen rodun :oD
http://behlerblog.files.wordpress.com/2012/04/angry-dog.jpg
Ja toisen
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0iSlzKaqm24Q3eZLeJc_VVdDCF9dyNzSgvgEsXyePrRhqZqO0
Molemmat kieltoon, mua pelottaaaaaaaaa..... - faktat puhuvat
amstaffi1 kirjoitti:
Amstaffi1, oma koirasi on vasta "vauva", ja esiinnyt täällä jonkinlaisena asiantuntijana.
Kuinka paljon sinulla ylipäätään on koirakokemusta? - snakun isäntä
Dogoliini kirjoitti:
"Vaaran tajuamiseen tulisi riittää jo vilkaisu amstaffin kitaan."
Siinä se järki taas juoksee, kielletään rotu kun sillä on kuono ja hampaat suussa ja näiden yhdistelmä saa sen näyttämään joidenki mielestä pelottavalta.
Hei kattokkaa kaikki määki löysin pelottavan näkösen rodun :oD
http://behlerblog.files.wordpress.com/2012/04/angry-dog.jpg
Ja toisen
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0iSlzKaqm24Q3eZLeJc_VVdDCF9dyNzSgvgEsXyePrRhqZqO0
Molemmat kieltoon, mua pelottaaaaaaaaa.....Jos D:tä pelottavat hänen kuviensa pikkukoirien naamanvääntelyt yhtä paljon/enemmän kuin amstaffin kita, niin sehän vain vahvistaa D:n itsestään täällä antamaa kuvaa tunneihmisenä, jolla järki uinuu.
Verratkaapa vielä keskenään käppänän ja amstaffin leukoja ja purukalustoja. Kun amstaffi jo määritelmällisesti on kokoonsa nähden erittäin voimakas ja erittäin puruvoimainen, ei järkevää epäilyä niiden keskinäisestä vaarallisuudesta jää.
Tunteenomaisesti asiaan suhtautuvasta varmaan käppänä on paljonkin amstaffia pelottavampi. - amstaffi1
Amstaffi1, oma koirasi on vasta "vauva", ja esiinnyt täällä jonkinlaisena asiantuntijana.
Kuinka paljon sinulla ylipäätään on koirakokemusta?Oma koirani on yli 3 v amstaffi uros. Yhtä asiantuntijana täällä esiinnyn kuin sinäkin. kerron omista kokemuksista/mielipiteistä. Asiantuntijaksi en tainnut itseäni väittää. Koirisra kokemusta kymmenien vuosian ajalta, taistelukoirista staffi, amstaffi, pitbull. Muista henkilökohtaista kokemusta ei löydy. Lisäksi tutkinto eläinalasta jos sinua nyt niin kovasti kiinnostaa. Menee minusta utelusi vähän asian ohi jos mielipidepalstalla keskustellaan...
- Dogoliini
snakun isäntä kirjoitti:
Jos D:tä pelottavat hänen kuviensa pikkukoirien naamanvääntelyt yhtä paljon/enemmän kuin amstaffin kita, niin sehän vain vahvistaa D:n itsestään täällä antamaa kuvaa tunneihmisenä, jolla järki uinuu.
Verratkaapa vielä keskenään käppänän ja amstaffin leukoja ja purukalustoja. Kun amstaffi jo määritelmällisesti on kokoonsa nähden erittäin voimakas ja erittäin puruvoimainen, ei järkevää epäilyä niiden keskinäisestä vaarallisuudesta jää.
Tunteenomaisesti asiaan suhtautuvasta varmaan käppänä on paljonkin amstaffia pelottavampi.Siinä se neropattien kuningas taas loistaa komiasti muita ylempänä.
- pahenee vaan
Eihän näistä omien koirien tekemisistä paljoa omistajat kertoile,siis kun ottavat liian haastavia koiria.Niin eivät kauheasti sitten puhu siitä,kun koira onkin hankala,ja eivät myöskään siitä kun koira on ihmistä tai muita eläimiä jo purrut.
Sakuja tiedän useampia,enemmän on niissä ongelmallisia,kuin helppoja ja kilttejä koiria.Useampi on purrut omistajaa,ja muutama myös vierasta.
Rotikoista muutama on tosi varman oloinen ja kiltti,mutta sitten on myös niitä jotka on pureksineet omia,vieraita ja vieraita eläimiä.Siis jopa sama koirayksilö kaikkia noita,ja viellä omistaja odottelee ihmettä,että koirasta tulisi yhteiskuntakelpoinen ,kiva kaveri jokupäivä....
Ja vaikka ihmiset luulee että lehdissä kaikesta kerrotaan.Niin näistä tapauksista ei yksikään ole ollut missään lehdessä,ei vaikka tikkejä on tarvittukkin ja korvauksia maksettu.
Lehtiin ja uutisiin päätyy vain se pienen pieni osa koirien hyökkäyksistä.Moni voi luulla ettei jonkun rodun edustajat enää ole purrut ihmisiä,kun ei lehdissäkään aikoihin ole mitään ollut....
Ei mikään ole viimeiseen kolmeen kymmeneen vuoteen muuttunut,samat rodut hyökkivät edelleen ihmistenkin kimppuun puremaan,ja uusia rotuja on viellä tuotu lisäksi.
Vaarallisemmaksi menee ,kun lemmikiksi otetaan liian voimakkaita ja vahvapurentaisia koiria.
Ihmisillä on aina ollut tarve näyttää,miten hän juuri on se suuri koiran hallitsija ja kouluttaja.Ennen se oli sakemanni tai rotikka,nyt ei ne kaikille riitä,täytyy olla viellä voimakkaampi,erikoisempi ja vaarallisemman oloinen,ja joku sitten aina saa sen vaarallisemman mitä osasi haaveillakkaan. - faktat puhuvat
Te vaarallisten koirarotujen harrastajat olette pääsääntöisesti äärimmäisen kapeakatseisia ja tietämättömiä. Koirakokemusta teillä on hyvin vähän, mutta uhoa sja vahvoja mielipiteitä sitäkin enemmän. Vaarallisen koiran omistamiseen on vain kaksi motiivia:
-oman pienen egon pönkittäminen levittämällä pelkoa ympäristössä
-oman pienen egon pönkittäminen illuusiolla, että JUURI MINÄ pystyn hallitsemaan hyvin tämän vaarallisen eläimen.
Tappajakoirien harrastajat edesauttavat pelkoa ja lisäävät väkivaltaa.
Mutta ei tässä mitään, jäädään odottelemaan Suomen ensimmäistä pitti tai dogo -kuolonuhria. Toivottavasti kyseessä on silloin oman perheenne jäsen eikä joku viaton ohikulkija.- katelkaa tarkemmin
Juuri niin,jos tilastot näyttävät,että tietyt rodut hyökkäävät eniten ihmisten kimppuun.Ei siinä miinukset ja koulutus selitykset auta.
SE on totuus,ne ovat siis eniten vaaraksi ihmisille,kun kerran hyökkäävät.Ulkomailla jotkut rodut tappavat joka vuosi eniten ihmisiä.Eikö se ole sitten selvä,että kyseinen rotu tai rodut ovat niitä vaarallisempia.
Itse en suosittelisi,enkä itse ikinä ottaisi listalla olevaa rudun edustajaa.Onhan niitä muitakin koira vaihtoehtoja,joita ei tuolta listalta löydy.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_dog_attacks_in_the_United_States#Fatalities_reported_in_2009 - Dogoliini
katelkaa tarkemmin kirjoitti:
Juuri niin,jos tilastot näyttävät,että tietyt rodut hyökkäävät eniten ihmisten kimppuun.Ei siinä miinukset ja koulutus selitykset auta.
SE on totuus,ne ovat siis eniten vaaraksi ihmisille,kun kerran hyökkäävät.Ulkomailla jotkut rodut tappavat joka vuosi eniten ihmisiä.Eikö se ole sitten selvä,että kyseinen rotu tai rodut ovat niitä vaarallisempia.
Itse en suosittelisi,enkä itse ikinä ottaisi listalla olevaa rudun edustajaa.Onhan niitä muitakin koira vaihtoehtoja,joita ei tuolta listalta löydy.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_dog_attacks_in_the_United_States#Fatalities_reported_in_2009Eli tuon listan mukaisesti hävitetään seuraavat rodut:
Kettuterrieri
Kaikki seropit
Staffi
Sakemanni
Bulldog
Siperian husky
Tanskandoggi
Bernhardilainen
Kultainennoutaja
Pitti
Labbis
Mäyräkoira
Dobberi
Vanhaenglanninlammaskoira
Rotikka
Chow chow
Airedalenterrieri
Pomeranian
Presa canario
Ambulli
Alaskan malamuutti
Napolinmastiffi
Border collie
Snautseri
Bullmastiffi
Boxeri
Suden ja koiran sekotukset
Jack russelin terrieri
Weimarinseisoja
Akita
Cane corso
Johan tuli kirveelle töitä.
Nyt ei auta kenenkään inistä kun tuossa ylhäällä sanotaan että
"Onhan niitä muitakin koira vaihtoehtoja,joita ei tuolta listalta löydy." - faktat puhuvat
Dogoliini kirjoitti:
Eli tuon listan mukaisesti hävitetään seuraavat rodut:
Kettuterrieri
Kaikki seropit
Staffi
Sakemanni
Bulldog
Siperian husky
Tanskandoggi
Bernhardilainen
Kultainennoutaja
Pitti
Labbis
Mäyräkoira
Dobberi
Vanhaenglanninlammaskoira
Rotikka
Chow chow
Airedalenterrieri
Pomeranian
Presa canario
Ambulli
Alaskan malamuutti
Napolinmastiffi
Border collie
Snautseri
Bullmastiffi
Boxeri
Suden ja koiran sekotukset
Jack russelin terrieri
Weimarinseisoja
Akita
Cane corso
Johan tuli kirveelle töitä.
Nyt ei auta kenenkään inistä kun tuossa ylhäällä sanotaan että
"Onhan niitä muitakin koira vaihtoehtoja,joita ei tuolta listalta löydy."Hienosti luit taas tilastoa, dogoliini. Kaikki koirarodut eivät tosiaankaan ole samassa kategoriassa tuon linkin mukaan.
Kun kuolemaan johtavia koiran hyökkäyksiä oli USA:ssa vuonna 2009 ainakin 30 kpl, niistä 14 kpl oli pitibulli-sekoituksien tekemiä. Siis lähes puolet!!!
"News organizations reported at least 30 fatal dog attacks in the United States in 2009. The category of dog most commonly reportedly involved in these attacks were pit-bull type and pit-bull mixes (14 attacks), followed by Rottweilers (4 attacks)." - molossi ei rek
Jo pelkästään se,että puhuu tappajakoirista,ei todellakaan anna kuvaa kokeneesta koira-ihmisestä tai koirista tietävästä.Kokeneet koiraihmiset EI myöskään niputa koiria,vaan puhuvat pääasiassa roduista itsessään...
Minä en ainakaan tiedä yhtään kokenutta,ja vielä harrastuspuolen ihmistä,joka käyttää sanaa tappajakoira...
Mihin perustuu,että vaarallisten koirien harrastajat on mainitsemiesi kaltaisia?Tai pitäisi taas määrittää mitä ne on rodut.Ei heitellä pelkkää sanaa.Jos nimimerki on faktaa puhuvat,niin kiinnostaisikin tietää mihin mainitsemasi perustuu?Faktaan?Tutkimuksiin täällä Suomessa?Jos nyt siis puhutaan taistelukoirataustaisten omistajista(ko?),niin itse sanoisin muutamien kymmenien vuoden kokemuksella,useastakin,niin järjestötoiminnan puolesta,harrastuksen,kuin jokusen omistamisenkin,että ei pidä paikkansa.Mutta osa toki on.Ihan samoin,kuin muittenkin omistajissa on väärin intressein koiria ottaneita.Mm.Trimmaritkin saa silloin tällöinkin asiakkaakseen ihmisiä,joiden koirat on päästetty kurjaan kuntoon.Mutta on haluttu statukseksi näyttäväturkillinen koira...
"...edesauttavat...Siis ketkä pelkää?Oikeassa elämässä?Ylipäätään koiria pelkäävät pelkäävät lähinnä kaikkia koiria.Jotkut pelkää puolestaan isoja.Ei ne erittele rotuja,harva edes tuntee.Pääasiassa ihmiset ei edes tunne rotuja.Osa pelkää myös pieniä koiria,huonoja kokemuksia niistä.
Itse liikun päivittäin lenkillä myös ihmisten ilmoilla.Ei montaa päivää ole viikossa,kun ei joku tule juttelemaan,kyselemään ja silittämään koiria.Ei todellakaan montaa päivää.Suurin osa on vanhuksia,jotka kertoilevat omista koiristaan.Ja lapsiperheitä.Ja kaikkia siltä väliltä.Yhdessä ketjussa kerroin jo eräästä tapahtumasta.Eli lauma tarhalaisia ohjaajinen tuli vastaan.Ja kersat halusi silittämän koiria.Mukana minulla oli iso koira ja tirriäinen.Siinä ne kersat pomppi ympärillä innoissaa ja silitteli koiria.Kun kysyin,että kumpi on kivampi,niin kersat oli aika yhteneväisiä.Toi isompi,kun se on kuin leijona ja on rauhallinen :D Miten se sanonta menikään,lasten ja imeväisten suusta se totuus... :D - snakun isäntä
molossi ei rek kirjoitti:
Jo pelkästään se,että puhuu tappajakoirista,ei todellakaan anna kuvaa kokeneesta koira-ihmisestä tai koirista tietävästä.Kokeneet koiraihmiset EI myöskään niputa koiria,vaan puhuvat pääasiassa roduista itsessään...
Minä en ainakaan tiedä yhtään kokenutta,ja vielä harrastuspuolen ihmistä,joka käyttää sanaa tappajakoira...
Mihin perustuu,että vaarallisten koirien harrastajat on mainitsemiesi kaltaisia?Tai pitäisi taas määrittää mitä ne on rodut.Ei heitellä pelkkää sanaa.Jos nimimerki on faktaa puhuvat,niin kiinnostaisikin tietää mihin mainitsemasi perustuu?Faktaan?Tutkimuksiin täällä Suomessa?Jos nyt siis puhutaan taistelukoirataustaisten omistajista(ko?),niin itse sanoisin muutamien kymmenien vuoden kokemuksella,useastakin,niin järjestötoiminnan puolesta,harrastuksen,kuin jokusen omistamisenkin,että ei pidä paikkansa.Mutta osa toki on.Ihan samoin,kuin muittenkin omistajissa on väärin intressein koiria ottaneita.Mm.Trimmaritkin saa silloin tällöinkin asiakkaakseen ihmisiä,joiden koirat on päästetty kurjaan kuntoon.Mutta on haluttu statukseksi näyttäväturkillinen koira...
"...edesauttavat...Siis ketkä pelkää?Oikeassa elämässä?Ylipäätään koiria pelkäävät pelkäävät lähinnä kaikkia koiria.Jotkut pelkää puolestaan isoja.Ei ne erittele rotuja,harva edes tuntee.Pääasiassa ihmiset ei edes tunne rotuja.Osa pelkää myös pieniä koiria,huonoja kokemuksia niistä.
Itse liikun päivittäin lenkillä myös ihmisten ilmoilla.Ei montaa päivää ole viikossa,kun ei joku tule juttelemaan,kyselemään ja silittämään koiria.Ei todellakaan montaa päivää.Suurin osa on vanhuksia,jotka kertoilevat omista koiristaan.Ja lapsiperheitä.Ja kaikkia siltä väliltä.Yhdessä ketjussa kerroin jo eräästä tapahtumasta.Eli lauma tarhalaisia ohjaajinen tuli vastaan.Ja kersat halusi silittämän koiria.Mukana minulla oli iso koira ja tirriäinen.Siinä ne kersat pomppi ympärillä innoissaa ja silitteli koiria.Kun kysyin,että kumpi on kivampi,niin kersat oli aika yhteneväisiä.Toi isompi,kun se on kuin leijona ja on rauhallinen :D Miten se sanonta menikään,lasten ja imeväisten suusta se totuus... :DNaivismi kukkii molossin perusteluissa!
>>Miten se sanonta menikään,lasten ja imeväisten suusta se totuus... :D>Kokeneet koiraihmiset EI myöskään niputa koiria>Ylipäätään koiria pelkäävät pelkäävät lähinnä kaikkia koiria. - molossi ei rek
snakun isäntä kirjoitti:
Naivismi kukkii molossin perusteluissa!
>>Miten se sanonta menikään,lasten ja imeväisten suusta se totuus... :D>Kokeneet koiraihmiset EI myöskään niputa koiria>Ylipäätään koiria pelkäävät pelkäävät lähinnä kaikkia koiria.Mikä naivismi?
Koita nyt vähän hellittää pipoa :D tuo oli vanha sananlasku ja perässä vielä nauruhymppä.
Vähän oli siis huumoria yritetty joukkoon,ei se mitään sen ihmempää totuutta ollut,ei tunnetta,eikä miksikään totuudeksi edes tarkoitettu.Voi hyvää päivää...
Kokeneet koiraihmiset ei puhu tappajakoirista.Kun sellaista niputusta ei ole.Ja kun puhutaan selkeämmin ja perustein,niin puhutaan rodusta.
"Luuletkos..."Ylipäätään en luule mitään.Mutta kokemuksestakin kerroin.Kun olen muutamia vuosikymmeniä koirieni kanssa liikkunut ja harrastanut...Oletko sinä liikkunut ja kokemuksesta voit sanoa noin noiden kanssa?
Nythän en puhunut mistään kiellosta,vaan vastasin viestiin "tappajakoirien harrastajat edesauttavat..."Vähän tarkkuutta siihen lukemiseen.
"se,että en mene..."Miten tämä liittyy asiaan?Luuletko sinä,että koiria pelkäävät kerääntyisivät sitten sinne keskustelemaan koirista :D
Itse en käy koirineni lainkaan koirapuistoissa.Ei ole tarvetta.
Tuonne yhteen viestiin pistin myös kaverikoiratoiminnasta,jossa mukana myös molossikoiria.Isoista,vahvoista,vahvapurentaisista.Uskotko oikeasti,että voivat olla mukana virallisessa toiminnassa,jos edesauttavat toiminnassan pelkoa ja lisäävät väkivaltaa?Myös pelastuskoirapuolella löytyy,humaanitäärisessä toiminnassa myös.Eli edesauttavat sielläkin pelkoa ja lisäävät väkivaltaa?
Myös kun kirjoitin,että harva se päivä,omiini koiriini tullaan tutustumaan,niin oletko tosiaan sitä mieltä,että ne siinä edesauttaa pelkoa ja lisää väkivaltaa?Siis ihanko noin?
ps.Kerran luin yhden galluppijutun aikoja sitten jostain lehdestä.Ei tosin tainnut mikään virallinen olla.Siinä kysyttiin kaduntallaajilta,että pelkääkö koiria ja onko jotain rotua?Ainoa rotu,minkä mainitsi useampi ihminen(pelkäävistä),oli eräs tietty yleinen palveluskoirarotu... - Dogoliini
molossi ei rek kirjoitti:
Mikä naivismi?
Koita nyt vähän hellittää pipoa :D tuo oli vanha sananlasku ja perässä vielä nauruhymppä.
Vähän oli siis huumoria yritetty joukkoon,ei se mitään sen ihmempää totuutta ollut,ei tunnetta,eikä miksikään totuudeksi edes tarkoitettu.Voi hyvää päivää...
Kokeneet koiraihmiset ei puhu tappajakoirista.Kun sellaista niputusta ei ole.Ja kun puhutaan selkeämmin ja perustein,niin puhutaan rodusta.
"Luuletkos..."Ylipäätään en luule mitään.Mutta kokemuksestakin kerroin.Kun olen muutamia vuosikymmeniä koirieni kanssa liikkunut ja harrastanut...Oletko sinä liikkunut ja kokemuksesta voit sanoa noin noiden kanssa?
Nythän en puhunut mistään kiellosta,vaan vastasin viestiin "tappajakoirien harrastajat edesauttavat..."Vähän tarkkuutta siihen lukemiseen.
"se,että en mene..."Miten tämä liittyy asiaan?Luuletko sinä,että koiria pelkäävät kerääntyisivät sitten sinne keskustelemaan koirista :D
Itse en käy koirineni lainkaan koirapuistoissa.Ei ole tarvetta.
Tuonne yhteen viestiin pistin myös kaverikoiratoiminnasta,jossa mukana myös molossikoiria.Isoista,vahvoista,vahvapurentaisista.Uskotko oikeasti,että voivat olla mukana virallisessa toiminnassa,jos edesauttavat toiminnassan pelkoa ja lisäävät väkivaltaa?Myös pelastuskoirapuolella löytyy,humaanitäärisessä toiminnassa myös.Eli edesauttavat sielläkin pelkoa ja lisäävät väkivaltaa?
Myös kun kirjoitin,että harva se päivä,omiini koiriini tullaan tutustumaan,niin oletko tosiaan sitä mieltä,että ne siinä edesauttaa pelkoa ja lisää väkivaltaa?Siis ihanko noin?
ps.Kerran luin yhden galluppijutun aikoja sitten jostain lehdestä.Ei tosin tainnut mikään virallinen olla.Siinä kysyttiin kaduntallaajilta,että pelkääkö koiria ja onko jotain rotua?Ainoa rotu,minkä mainitsi useampi ihminen(pelkäävistä),oli eräs tietty yleinen palveluskoirarotu...Ei "snakun isännällä" eikä sen kannattajilla oo huumorintajua, ja sarkasmia ne ei ymmärrä senkään vertaa =oD
- amstaffi1
Ja" faktat puhuvat" ei ole mitään rakettitiedettä omistaa taistelukoirataustaista koiraa. Jos joku pelkää kulkea kadulla koirien ja ihmisten keskuudessa, niin suosittelen erakoitumista maaseudulle. Hanki käytännön kokemusta kaikista koiraroduista ja tule sitten tänne haukkumaan tiettyjen koirarotujen omistajia, tilastojen pohjalta sitä on ihan turha tehdä.
- faktat puhuvat
"...ei ole mitään rakettitiedettä omistaa taistelukoirataustaista koiraa. "
No ei tosiaankaan ole. Siitähän sinä ja kumppanisi ovat elävänä todisteena. Ei tarvita edes keskivertoa älliä, ei yleissivistystä, ei tietotaitoa koirista eikä yhtään mitään. Joka Suomen kaupungista löytyy useita narkkareitakin, joiden koirilla on taistelukoiratausta.
Kerrankin olimme yhtä mieltä!
Tappajakoirat eivät vain oikeasti kuulu sivistyneeseen ja turvalliseen yhteiskuntaan. Niiden kieltäminen tai karttaminen ei ole liioiteltua pelkoa, vaan tervettä järkeä.
Kehotat minua hankkimaan käytännön kokemusta "kaikista koiraroduista". Se taitaa olla käytännön mahdottomuus tavallisen työssäkäyvän ihmisen maailmassa. Itselläni on kyllä omakohtaista omistajan kokemusta useista roduista, vaativistakin harrastuksien mukana tuoma kokemus muiden koirista vuosikymmenien kiinnostus koiria kohtaan omakohtaista kokemusta tappajakoiristakin, jota en tähän lähde tarkemmin erittelemään. - amstaffi1
"faktat puhuvat" kuule yritä nyt ymmärtää kuinka typerän kuvan annat täällä itsestäsi... Keinosi puolustaa näkemyksiäsi ovat naurettavia kun leimaat ja haukut täällä muita ihmisiä, kun sinulta loppuvat puolustautumiskeinot. En edes jaksa noin naurettavan ihmisen kanssa kinata tai "keskustella". Olisi ollut kyllä hauska kuulla omia kokemuksiasi, saas nähdä millaisia mielikuvitustarinoita olisit keksinyt.
- faktat puhuvat
"News organizations reported at least 30 fatal dog attacks in the United States in 2009. The category of dog most commonly reportedly involved in these attacks were pit-bull type and pit-bull mixes (14 attacks), followed by Rottweilers (4 attacks)."
Lainaus ei ole omaa tekstiäni vaan yllä mainitusta ketjusta.
Ahdistavatko faktat sinua noin kovasti?- amstaffi1
Hmm eri maasta, eri koirakulttuuri, oikeita taistelukoiria, hyvin paljon enemmän taistelukoiria, koirat suojelutarkoituksessa jne. jne. Mikä kohta mun kommentista meni ohi...
- faktat puhuvat
Stafynkin sivuilta voimme lukea, miten pittisekoituksia tuodaan Suomeen juuri USA:sta. Rotujen "aidolla amerikalaisuudellahan" siellä hehkutetaan.
Jos omat rotuni tappaisivat missä tahansa muussa maassa huomattavan määrän ihmisiä, ja näyttäytyisivät selvästi ihmiselle vaarallisimpana koirarotuna, niin kyllä minä huolestuisin syvästi koirieni perimästä.
Mutta ei, ei amstaffi1 - mikään fakta ei vaikuta hurmoshenkiseen tietämättömyyteen ja piittaamattomuuteen.- huoh...
Stafy... yritä nyt edes kirjoittaa järjestön nimi oikein jos kehuskelet nimimerkillä "faktat puhuvat"...
- snakun isäntä
huoh... kirjoitti:
Stafy... yritä nyt edes kirjoittaa järjestön nimi oikein jos kehuskelet nimimerkillä "faktat puhuvat"...
Stafy tai Styfa, yksi hailee asian kannalta! Ei täällä keskustella jostain Styfasta, vaan vaarallisista koiraroduista.
- huoh...
snakun isäntä kirjoitti:
Stafy tai Styfa, yksi hailee asian kannalta! Ei täällä keskustella jostain Styfasta, vaan vaarallisista koiraroduista.
Haha tätä keskustelua on kyllä ollut hauska seurata :D jos tavoitteena on ajaa taistelukoirakieltoa tj niin hankkikaa nyt uusia perusteluita. ainoa mitä osaatte on linkittää videoita ja purematilastoja, eiköhän ne ole nähty juttu jo! keksikää jotain uutta. Jankkaus ei ketään kiinnosta eikä aja kyllä asiaa mihinkään suuntaan.
- snakun isäntä
huoh... kirjoitti:
Haha tätä keskustelua on kyllä ollut hauska seurata :D jos tavoitteena on ajaa taistelukoirakieltoa tj niin hankkikaa nyt uusia perusteluita. ainoa mitä osaatte on linkittää videoita ja purematilastoja, eiköhän ne ole nähty juttu jo! keksikää jotain uutta. Jankkaus ei ketään kiinnosta eikä aja kyllä asiaa mihinkään suuntaan.
Oliko tämä huohin mielestä "perustelu" jollekin?
>>Stafy... yritä nyt edes kirjoittaa järjestön nimi oikein jos kehuskelet nimimerkillä "faktat puhuvat"...
- muiden mukana kielto
Ihmisille vaaralliset rodut kannattaa ilman muuta kieltää,ihan niinkuin muissakin maissa on tehty.Seurataan muiden maiden esimerkkiä,niin saadaan koirien tekemtä hyökkäykset kuriin.
- Lol2
Ei ole olemassa vaarallisia rotuja. On olemassa ymmärtämättömiä koiranomistajia. Kyllä ne Kultasetnoutajat ja sakemannitkin narskuttaa menemään samalla tavalla kun nää "kauheat tappaja koirat" naurettavaa tollanen touhu. Kaikki koirat voi tappaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833175
- 751281
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1641194Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310932- 43839
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78825Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124815- 95807