vai onko ollut raskasta ruumiillisesti ja henkisesti?
minulla raskasta kaikin tavoin.
onko sinulla ollut helppo työ?
37
954
Vastaukset
- miten raskasta? mitä
Kerro lisää, jos haluat keskustella aiheesta. Mitä teet työksesi? Ammatti ja asema?
- 2300€ kätee
Olen salaojateknikko. Mielenkiintoinen työ.
- k/k
2300€ kätee kirjoitti:
Olen salaojateknikko. Mielenkiintoinen työ.
Sulla onkin hieno homma kun salaojaa teet,ei pysty kukaan arvostelemaan kun ei löyrä.
- pelltti55
hoitaja
- ikuinen opiskelija
Helppo ei ole sana, jota käyttäisin. Haasteellisia ovat olleet kaikki, koska vaadin itseltäni paljon. Hyvä tulos tuottaa aina hyvää mieltä ja tyydytystä itselle.
Olen joutunut opettelemaan ja opiskelemaan monenlaisia uusia asioita, kun työpaikka toisensa jälkeen on kadonnut alta vuosien mittaan. Muutamia tutkintoja on tullut suoritetuksi ja välillä olen saanut palkintojakin. on kolme sivua. Olen viihtynyt hyvin kaikissa hommissa ja tuloksen tekeminenkin on onnistunut varsin hyvin. Luultavasti siksi olen onnistunut saamaan uusia haasteita, kun työttömyys on uhannut.- vanha tekijä/oppilas
Piti sanomani, että ansioluettelossa on kolme sivua tehtäviä ja työpaikkoja ja lista jatkuu.
- Miksi et
vanha tekijä/oppilas kirjoitti:
Piti sanomani, että ansioluettelossa on kolme sivua tehtäviä ja työpaikkoja ja lista jatkuu.
Et sitten ole pysynyt missään työpaikassa?
- firmoja oli monta
Miksi et kirjoitti:
Et sitten ole pysynyt missään työpaikassa?
Firmat lopettivat toimintansa, myytiin tai yhdistettiin ja muuttivat kauas hms. Joskus ehdin saada uuden työpaikan enne kuin hommat loppuivat, pari kertaa olin vähän aikaa työttömänä.
- ei vahtimestari
Työni oli kuin minulle luotu. Melkeinpä rakastin sitä, ja olin siina vast' mestari.
- mikä työ?
Kerro mikä työ tai ammatti.
- ei vahtimestari
mikä työ? kirjoitti:
Kerro mikä työ tai ammatti.
En kerro, mutta ihana se oli. Ettei muuta tarvi luulla, niin työpöydän ja tietsikan ääressä sitä tehtiin.
- en Finne igen
ei vahtimestari kirjoitti:
En kerro, mutta ihana se oli. Ettei muuta tarvi luulla, niin työpöydän ja tietsikan ääressä sitä tehtiin.
Joo. Jokainen varmaan arvaisi kuka olet, jos kertoisit mitä teit. Voi hitto näitä salaperäisiä suomalaisia. Niihin törmää aina välillä matkoillakin. Olisi Se niin vaikeaa, jos pitäisi kertoa etunimi tai ammatti.
- Hei kun keikuskelen
Edelleen oon työelämässä.
Ruumiillista työtä en tee, mutta semmosta hommaa, että täytyy koko ajan, joka minuutti, keskittyä ja valppaana katsoa ja kuunnella, että saisi aikaan jotakin valmista.
Tykkään työstäni ku hullu joulupuurosta:) Pidän siksi, että voi työskennellä eri ikäisten kanssa. Myös kappaleiden valmistuttua voi kuunnella ja nauttia työn tuloksesta.
Samaa työtä oon tehnyt, jaahas kuinkahan kauan, no pitkästi yli 30 vuotta. - siivoojaparka
En voi sanoa, että helpolla olisin päässyt koskaan. Kaikessa on ollut omat kiusansa jos niin kiinnostuksensakin. Aina sitä on jossain työnsyrjässä ollut kiinni.
Monenlaista olen kokeillut. Ensin hoitoalalla, mutta sitä ei kestänyt kovin kauan. Ei ollut minun alaani. Nuorena ei halunnut nähdä sairautta ja kuolemaa.
Vuoden tekstiilitehtaassa prässäämässä takinkauluksia. Hauskaa meillä oli siinä työryhmässä, mutta se paikallaan seisominen oli raskasta minun lättäjaloilleni.
Sitten aloin sivistämään itseäni ja se opiskeluaika oli mielestäni aika mukavaa aikaa. Se johti sitten kuitenkin leikkimään numeroitten kanssa neljän seinän sisällä. Sitä kesti ja kesti... Ikuisuuden. Tylsää kuin mikä, vaikkakin aika vastuullista, tarkkuutta ja huolellisuutta vaativaa. Takapuoli siinä kipeentyi ja silmät väsyivät, kunto heikkeni.
Kaipasin jotain liikkuvampaa ennenkuin lennän rakettina katosta läpi. Vanhoilla päivilläni, vähän alle viiskymppisenä heitin arpaa, haluanko postinkantajaksi, parkkipirkoksi... mitä vaan, missä saa liikkua.
Menin siivouskurssille ja vielä löytyi niin rohkea firma, joka uskalsi ottaa niinkin iäkkään töihinsä rappusiivoojaksi. Sillä tiellä tässä nyt ollaan, lapioimassa paskaa... Oikeastaan aika mielenkiintoista, kun tapaa niin monenmoista sorttia ihmisiä päivän kierroksellaan. Mikään päivä ei ole samanlainen, eikä koskaan tiedä mitä hauskaa päivä tuo tullessaan. Raskaana minä en sitä koe, oikeastaan, fyysisesti ainakaan, sillä silloin kun väsyttää, niin silloin levätään. Jos näette rappusiivoojan jossain nojailemassa mopin varteen tai istuskelemassa ulkona penkillä juttelemassa jonkun kanssa, niin minähän se siinä. Moikatkaa. - ohi kohta on
On ollut helppoja ja vaikeita, välillä on rasittunut psyyke, välillä fysiikka, joskus molemmat. Joskus on ollut helppoakin, mutta silloin on kannattanut etsiä itselleen toinen työ koska helpot toimenkuvat tyypillisesti saneerataan heti kun joku ne huomaa.
- puksu
Ei ollut helppo.
Ura alkoi nostelemalla 40 l maitotonkkia ja 40 kilon jauhosäkkejä.
Jauhosäkit piti kantaa kaupan kellarista, sementtirappuja pitkin, siellä oli varasto, pussitettavaksi yläkertaan.
Kukaan ei edes epäillyt etteikö 18 vuotias naisenalku sitä jaksaisi tehdä.
Ei revennyt kohtu, vaikka vitsinä sitä joskus kyseltiin.
Työ kyllä muuttui aivan muuksi ajan saatossa, helpompaan ja toisella lailla vaikeampaan.
Nyt tässä nivelrikkoisena köllötellään. - ...
Onneksi ei.
Ollut niin monenlaista. Ammattinike vaihdellut, duunit vaihdelleet, ala ratkaiseva asia. Että alan valinta onnistunut, se tärkeintä, sen verran laaja toimenkuva, ei päässyt tylsistymään. Eihän duuni aina ole mukavaa, ei ole tarkoituskaan olla, mutta tietää sen, jos jokin tympee proggis päällä, jotain muuta tulee sen jälkeen, ehkä oikeinkin mukavaa.
Useasti törmännyt ihmisiin, jotka sekoittavat kolme asiaa, mitkä on ihan eri juttuja. On koulutus, on ammatti, on työ mitä tekee. Viimeinen ratkaisevin, kaksi ensimmäistä mahdollistavat kolmannen. Aikoihin ei olla rippikoulutodistuksella tehty töitä "hyvin ansaittuihin eläkepäiviin" asti. Opiskella pitää kuitenkin jatkuvasti, ammattinimike voi olla mikä tahansa, se mitä sitten tekee, se on sitä työtä. Ja työtä voivat sitten olla millaisia tahansa.
Kun on kymmeniä vuosia ollut samalla alalla, kuitenkin niin monenlaisissa jutuissa, erittäin vaikea käsittää ihmisiä, jotka menneet koulusta duuniin ja duunista eläkkeelle. Pahimmillaan asuneet samassa paikassa ikänsä ja CV:ssä kansalaiskoulu ja yksi työpaikka. Yleensä ihmisillä ongelmia saada tuollaiset asiat mahtumaan yhdelle A4:lle, sitä pitempiä ansioluetteloita kun kukaan jaksa lukea. Itelläkin samaa vikaa, epäoleellisuudet pitänyt karsia pois.
Ei sen puoleen, nykyisin hommailen ihan jotain muuta, kuin uran alussa. Se hyvä, pysyy mielenkiinto yllä. Ja toisekseen, mies ja läppäri periaatteella hommaileminen sopii mulle, ei ehkä kaikille.
Siis, ei työn pidäkkään olla helppoa. Olemassa kahdenlaista stressiä, negatiivista ja positiivista. negatiivinen masentaa, positiivisessa liikkuu endorfiinit, adrenaliinit, ties mitkä hormoonit :D Että pikkasen stressiä pitäis olla aina, positiivista. Yleensä ei tunnu oikein miltään, mutta niitten positiivisten juttujen takia asiat jaksavat kiinnostaa.
=DW= Minä olin työelämässä 50v joten aika pitkä rupeama. siita yrittäjänä viimeset 30vuotta. Kolme lasta aikuisia,asuvat samoilla seuduin,--
Olen löytänyt poikamiehen jonka kanssa avoliitossa 20v tuli heinäk täyteen.
Hänellä ei lapsia ja on minua nuorenpi nallekarhu.Mutta onhan se sanontakin eti nuori mies nuorrut itsekin. Tulihan höpötettyä....- Kaupunkilainen
Fyysisesti olen päässyt melko helpolla, mitä nyt niska ja hartiat välillä vähän ronklaavat kymmenien vuosien istumatyön jäljiltä.
Henkisesti on ollut välillä helpompaa, välillä raskaampaa. Kymmenkunta vuotta sitten jouduin kylmiltäni vetäjäksi projektiin, jolle ei luvattu rahaa eikä työaikaa, mutta minä hölmö lähdin mukaan, kun pidin asiaa niin tärkeänä. Jäin aika yksin, ennen kuin sain esimiehen, joka huomasi, että olin työuupumuksen partaalla ja organisoi hommat uudelleen.
Projektiryhmän jäsenistä vain kaksi hoiti hommansa, joten aikataulu luonnollisesti venyi ja paukkui. Minun syyksenihän se tietenkin laitettiin, vaikka en ollut sellaisessa asemassa, että olisin voinut porukkaa käskeä tai muuttaa heidän tärkeysjärjestyksiään.
Suunnilleen tämän projektin aikoihin päätin, että haluan työelämästä kokonaan pois niin pian kuin mahdollista ja aloitin eläkesäästämisen. Enää ei ole jäljellä kuin vajaat viisi kuukautta. En ole koskaan kärsimystä kohdannut.
Aina olen luiskahtanut sinne päin, missä työ parhaiten luistaa.
Onneksi on pääni riittänyt, ja olisi riittänyt pidemmällekin, jos ei laiskuuteni olisi
muodostunut esteeksi.
Nyt nuljahtelen siten miten milloinkin mieleni kääntyy.
Ansioitteni seteli-patjoilla.
Minusta näyttää että palstallemme on jostain valahtanut tosi historiallisia
reliikkejä.
Nostavat ja kirjoittavat niin vanhahtavasti.
Ikä kait alkaa unohtumaan.
H.- vihtahousu hätyyttää
Joo, on se vanhahtavaa, kun moni hallitsee kielen, eikä yritä temppuilla.
Ikä ei ala unohtua, eivätkä rupea temppuilemaan. - utelias tsadista
Minkä alan miehiä oot?
- 19+19
Fyysisesti helppo, mutta henkisesti ajoittain raskas. Tuo raskaus johtui surkeista esimiehistä. Pääosin hyvää työtä olen tehnyt, ja teen vieläkin. Vanha mestari kun olen, minun halutaan jatkavan työssäni mieluusti niin pitkään kuin mahdollista. Energia-alalla olen.
Joku puhui palkastakin. Palkkaa saan ihan riittävästi. Ylityöt rahan takia eivät kiinnosta. - Korppis*
Työurani koostui mielenkiintoisista töistä. Ei koskaan yhtä ja samaa, usein miten haastavaa ei koskaan kyllästyttävää. Fyysistä ja psyykkista työtä yhdessä tai erikseen. Työnteko jatkuu ja koostuu sekä fyysisetä, että psyykkisestä palapelistä. Onneksi ei enää kokopäiväisesti eikä joka päivä.
- iooioioioioioioim
kyllä tuo "haastavaa"-sana on niin typerä ettei mitään rajaa!
- hmpf
iooioioioioioioim kirjoitti:
kyllä tuo "haastavaa"-sana on niin typerä ettei mitään rajaa!
Ei mun mielestä, iooioioioioim. Haastava kuulostaa just hyvältä ja mielenkiitoiselta, saa tehdä jotain missä on hyvä ja sitli samalla kehittyä. Opitmaalinen työpaikka. Siinä sulle typerä sanonta :))) optimaalinen.. hmpf ;))
- Korppis*
hmpf kirjoitti:
Ei mun mielestä, iooioioioioim. Haastava kuulostaa just hyvältä ja mielenkiitoiselta, saa tehdä jotain missä on hyvä ja sitli samalla kehittyä. Opitmaalinen työpaikka. Siinä sulle typerä sanonta :))) optimaalinen.. hmpf ;))
Koulutstyö oli hyvinkin haastavaa. Aikuiskoulutuksessa opiskelijoiden kiinnostus piti herättää tulevaisuuden suunnitteluun.
Työvoimakoulutuksessa osa opiskelijoista oli tosissaan ja osa istui ja pelasi pasianssia kun piti tietsikalla tehdä työhakemusta. Aikani yritettyä vetää heidät mukaan koulutusohjelmiin luovutin. Heidät jätin pelaamaan ja keskityin työstä innostuneisiin. Heidän menestys kantoi opetukseni hedelmää josta nautin.
Yrittäjäntyö on aina haastavaa. Yrittäjä ei voi koskaan tuudittautua varmaan tuloon ja uskoa asioiden menevän kuin itsestään ja palkka juoksee. Ei, aina on haastetta. On tiettävä mikä saa ihmiset ostamaan tuotteita.
Tänään olen tehnyt koko päivän lahjapakkauksia erilaisista kirpputorille menevistä keräilijöiden unelmista. Kauniissa pakkauksessa uskon niiden kiinnostavan ostajia. Huomasin eilen kiertäessäni kirppareita, että moni laittaa tuotteet huolimattomasti ja likaisina esille. Itse en laita rikkinäisiä en epäsiistejä tuotteita myyntiin. Lisäksi on haastavaa saada omat tuotteensa näkyville muun roinan keskellä.
Olkoon tämä viimeinen kirppari ennen joulua tää kestää nyt kahdeksan päivää ja sen jälkeen rauhoitun joulun viettoon.
Amerikan meno-paluu lentolipun hintarahat ovat jo koossa joten haaste on toteutunut. Ny kerään matkalle humputtelurahaa.
- Siellä täällä
Mikä niistä töistä? En ole edes laskenut työpaikkojen määrää.
- hmpf
Kiukkusen exän sihteerinä. Ei. Vaikuttaa niin työ-jaksamiseen kuin yksityiselämään, taidan pysyä koko loppuelämäni sinkkuna. Niih, katohan kun esitän hyvin uhria... ja taas toisaalta se on myös kuiva toteamus.
Joku näpsä voisi kysyä mitä varten sitten jään sinne hommiin. Vastaus on, että eron hetkellä tuntui etten voi häneltä kaiken viedä, koska yksin hän ei olisi töitä pystynyt tekemään. Nyt epäilen etten saakaan enää töitä muualta. Täytyis kokeilla..
On siinä toisaalta hyvätkin puolet, työmatkan voin kävellä, ja koira saa olla mukana.
Mistä se sun duunisi henkisesti raskas puoli on tullut? Liikaa vastuuta vai kiusaamista? - lapin muija
Monta kymmentä vuotta on takana ja vielä joku vuosi edessä,samaa hommaa koko ajan.
Mitä tuota vaihtaa kun oon mielekkääksi kokenu.
Kyllä ruumis ja mieli saa kyytiä päivittäin.
Meijä ja teijän vielä elossa olevii vanhuksii hoitelen hellin käsin. - 17-16
Viimeiset 19 vuotta istuma työ puhdasilma sama lämpö käsissä valkoiset ohuet puuvilla käsineet välillä hyvin vaikea työ osien koot vaihtelivia materiaali pääasiassa inconel 718.
Mitä tein?- k/k
Turpiiniako hipelöit?
- 5-5
k/k kirjoitti:
Turpiiniako hipelöit?
Erialaisia lentokoneenmoottorin osia, F-18E/F Hornet, Airbuss, 747,787 ja monet muut.
- k/k
5-5 kirjoitti:
Erialaisia lentokoneenmoottorin osia, F-18E/F Hornet, Airbuss, 747,787 ja monet muut.
Sitähän mä ajattelinkin.
Sul oli kiinostava homma.
- reppuriika
Tällä hetkellä ei kyllä mitenkään raskasta ruumiillisesti, mutta joskus vähän pakkaa olla sitä henkisesti. Vaikka viihdyn vanhusten parissa niin välistä työ uuvuttaa, on jopa tylsää ja mutta joap haasteelistakin.
Jonain aamuna ennen yhteistyöhaluinen vanhus saattaakin tehdä tenän:
ei halua syödä lääkkeitään, ei halua kylpyyn ym.
Ja niitä samoja tarinoita ja päivärutiineja jotuu kanssaelämään.
Tänään oli jälleen losito päivä.- #(÷)
Noin 45 v.kevyttä käsityötä.
- Lusiina
Sopivan haastavaa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. JOksin nyt alkaa jo vähän jalka painaa :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811